Restless Sleeper: Opel Ascona C Coupe by Radu
"Initiativa de tuning a venit firesc, etapa dupa etapa, de cand am achizitionat masina asta stiam ca nu o pot lasa asa, stiam in mintea mea cam ce-mi doream de la ea si doar am facut ce era de facut, etapa cu etapa", povesteste Radu. La baza, masina este un Opel Ascona c GT coupe, fabricat in 1988, care inca de la bun inceput a venit la pachet cu un C2ONE de 115 CP. Mult, putin? "Destul de puternic pentru vremea lui", ni se confirma imediat.
Evident, lucrurile nu s-au oprit aici. Timpul nu este intotdeauna un aliat cand iti doresti modificari notabile pentru masina ta, iar Radu stie asta cel mai bine -"Un motor mai puternic atrage dupa el o multime de investitii, frane, suspensie, o mai buna racier a noului motor, o evacuare care sa ajute mai mult.Am luat treptat si am inlocuit franele, evacuarea, suspensia, toate elementele de articulatie fata/spate. Motorul a suferit nenumarate modificari, a fost refacut complet de doua ori, pana a ajuns sa ma faca sa spun "acuma merge bine masina", marturiseste el.
O imbunatatire radicala pe partea tehnica a adus cu sine, inevitabil, o noua imbunatatire. De data aceasta, insa, pe plan estetic. Motivatia? "O asemenea masina care sa mearga atat de bine si care sa stea atat de bine pe strada, dar care sa arate ca un sleeper ruginit, parca nu-ti da totusi o asa de mare satisfactie", explica Radu. Reprezinta aspectul estetic punctul cheie al unei masini? Poate. Este look-ul pentru care a optat Radu ceea ce ii lipsea Asconei? Cu siguranta!
Mai exact, iata care sunt ideile pe care el le-a pus in practica: "Am inceput sa achizitionez piesele de caroserie care erau bolnave, pasaje, praguri, tot ce a fost nevoie .Am taiat tot ce era mancat de rugina si am pus piese noi. Dupa ce au fost montate toate reperele noi de caroserie, masina trebuia vopsita, s-a vopsit masina si a inceput sa arate a masina! Nu ma multumeau rotile, am inceput sa caut variante de roti care sa arate si bine pe masina dar cu care sa si "mearga bine" masina. Dupa nenumarate incercari si nenumarate modificari ale pasajelor spate, am ajuns la configuratia dorita. Interiorul nu putea ramane asa, masina mergea bine, incepuse sa si arate cat decat bine si interiorul era vechi si uzat, bordul crapat, s-a muncit mult si la interior, dar toata munca si banii au meritat in final".
Cum pofta vine mancand, asa iau nastere si idei noi dupa fiecare etapa de tuning. E clar, cand a achizitionat-o, Radu avea planuri mari cu masina, "de cand am achizitionat masina asta stiam ca nu o pot lasa asa, stiam in mintea mea cam ce-mi doream de la ea si doar am facut ce era de facut, etapa cu etapa", isi aminteste astazi. De asemenea, un rol important in povestea aceasta il are si Micutzu, cel care, de fapt, l-a convins pe Radu sa cumpere Opelul si cel cu
care a "impartit" multe nopti in garaj mesterind la masina.
Cum este vazut tuningul in Romania anului 2010? "Sa ai o masina modificata in Romania nu e deloc usor, cand te apuci de ea, cam toata lumea te ia in ras, dup ace ai avansat cu proiectul si masina merge bine si incepe sa si arate bine, lumea incepe sa vada ca de fapt a meritat, unii sunt invidiosi, altii au numai admiratie si chiar dau benevol o mana de la proiect", este el de parere.
Planuri de viitor exista, ele sa rezuma la pastrarea intr-o forma optima a Asconei - "Practic, acum a venit timpul sa ma bucur de ce a iesit din proiect", isi motiveaza Radu hotararea. Si nici nu e de condamnat, de altfel. Superlativul nu are grad de comparatie, nu?"Nu as mai avea rabdarea si puterea sa o iau de la capat cu alt proiect, probabil cand o sa creasca baiatul meu Mihai, o sa ma mai implic intr-un proiect pentru el daca o sa-l pasioneze tuningul si masinile mai agresive.", a recunoscut. Totusi, toata lumea stie: primul proiect major nu se uita niciodata.
De aceea, Radu mai face o destainuire: "Nu as fi reusit sa-mi vad acest proiect terminat si acest vis realizat fara o serie de prieteni, unii castigati pe parcursul proiectului, altii pierduri pe parcursul proiectului, cativa din ei ar fi: Micutzu, Adi Calibra, Bogdan(Automecanica), Serban, Claudiu DNC, Marian Mirea, Marcel, Mihai, Sebastian Rebegea, Costel Bertone, Dragos tapiterul, Marius V8u, Nutu, DOGu, Razvan Autonet, Vlad Acordauto, Laci Horguemtuning, Alex MG, DOZ (foto), nu in ultimul rand sotiei mele pentru rabdarea si intelegerea vis-a-vis de proiectul meu".
In incheiere, o urare din partea lui Radu pentru - se stie!, toata lumea: " Pasiunile sunt facute sa apropie oamenii, nu sa-i indeparteze !".
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro sau completeaza formularul de AICI ! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Opel corsa 1.2i 2003 599 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei
- Eleron spoiler tuning sport ford mondeo 5 mk5 st line zetec... 520 Lei Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €
- Ford focus 1.5 120 cai 2018 6300 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Renault megane 16v 2006 2000 € Grile radiator bmw seria 3 e90/e91 ( 2005-2011 ) 300 Lei Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Oglinda stanga ford focus c-max (2003-2007) 38 Lei
- Dacia duster 1500 2017 400 Lei Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Set doua conducte furtunuri caseta directie servo mazda 3... 300 Lei
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Eleron spoiler hayon volvo v50 ver2 370 Lei