Stock Car Killer: Skoda S100 by Csaba
Mai intai de toate, cateva detalii tehnice. " Initial, Skoda S100 de productie 1970 avea un motor stock 988 cc de 41 CP", isi aminteste astazi Csaba. Evident, niciodata 41 CP nu vor fi suficienti pentru un adevarat pasionat de viteza, deci Csabi nu a stat prea mult pe ganduri cand a fost vorba de un "transplant de inima": un motor de Audi 1.8 benzina, injectie mecanica directa a luat locului clasicului 988 cc. Rezultatul? 116 CP deloc demodati!
Dupa cum era de asteptat, pentru a spori puterea motorului a fost nevoie de mai mult decat un sac de rabdare. "Odata cu schimbarea motorului s-a intervenit cu ample modificari la caroserie, la sistemul de suspensie - au fost montate suspensii sport, iar garda la sol a fost coborata - 120 mm fata/ 100 mm spate. In plus, bara de torsiune a fost inlocuita cu una mai rigida, ampatamentul a fost marit cu 80 mm si rotile de fabrica 155/70/14 au fost schimbate cu unele 205/50/15, plus un set de jante OZ Racing 7,5j. Cuvant de ordine: Stabilitate extrema in viraje", marturiseste fericitul proprietar.
De asemenea, nici exteriorul nu a ramas nemodificat. La scurt timp s-a renuntat la barile originale cromate, clantele de la usi au fost inlocuite cu deschidere automata telecomandata si au aparut in ecuatie un set de oglinzi racing heliomatice, inchizatori de siguranta fata/spate, bixenon, un sistem de evacuare custom made si geamuri plexiglas 3mm pentru reducerea greutatii masinii.
La interior Csabi a optat pentru scaune Recaro, centuri in 4 puncte - "siguranta e pe primul loc", completeaza el, roll-cage, volan sport Raid HP, banchetele si intreaga tapiserie a disparut din peisaj (tot in ideea reducerii greutatii), geamuri electrice fata, cotiera, plus un turometru si cate un ceas temperatura, incarcare si presiune ulei in bord.
Tot la usurarea masinii a contribuit si volanta facuta la comanda, cantarind cu 4kg mai putin, cu disc de presiune sport, ambreiajul hidraulic, cutia de viteze originala de Skoda S100 trepte scurte si diferentialul de 4,22. Mai mult de atat, pentru un efect maxim, Csaba a optat si pentru un filtru de aer sport, o pompa de benzina cu debit marit 7,2 bari si un rezervor racing mutat in portbagaj.
Ambitia nu a ramas nerasplatita. Skoda cantareste acum 750 kg, deci se poate vorbi si de performante notabile: "0-100 km/h in 7.5 secunde, viteza maxima de 200 km/h cu o cutie in 5 t6repte si 402m in cca 15-16 secunde. "Masina este totalmente pregatita pentru dragrace. Pana acum i-au cazut in "plasa" mai multe modele de masini cu peste 170 CP la bord - Honda Accord 2.0 16v cu chip tuning, Mitsubishi Lancer 2.0 din 2007, Audi A4 1.9 TDI 150 CP, VW Golf 3 GTI, BMW 320, Corrado 1.8 16v 131 CP si ... lista poate continua", marturiseste Csaba.
Acum, in afara de atitudinea "lup in blana de oaie", mai exista un detaliu - Csaba s-a ocupat PERSONAL de toate modificarile! "Fiecare lucrare a fost grea pentru ca au fost facute de mine, cu mana mea..dar satisfactie este maxima stiind ca singur mi-am creat o bestie, un "stock car killer" cum ai zic prietenii. Masina a fost la service numai la vulcanizare, in rest eu ma ocup de toate aspectele technice si estetice.", povesteste el.
Cat priveste planurile de viitor, totul este deja pus pe lista: un motor nou, mai puternic - targetul final este ca Skoda S100 sa ajunga la 200 CP, plus o revopsire. Evident, daca ar repeta experienta, Csaba s-ar orienta catre acelasi model. "Skoda S100 are o personalitate aparte, un look retro care se combina excelent cu tehnologia moderna, caroseria este usor de modificat si nici tractiunea spate nu e de neglijat", explica Csaba.
Asadar, nu trebuie sa-ti lipseasca priceperea, ambitia si pasiunea fara limite daca vrei sa-ti transformi masina intr-o noua prezenta a competitiilor de drag - Skoda S100 e exemplul cel mai bun. Felicitari, Csaba!
Credit Foto: Laurean Maier
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro sau completeaza formularul de AICI ! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
- Opel corsa 1.2i 2003 599 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Vw touran diesel 2011 5790 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Renault megane 16v 2006 2000 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €