Volkswagen Bora by Cosmin - un FLEac, m-au tunarit!

Volkswagen Bora by Cosmin - un FLEac, m-au tunarit!
Candva, undeva, odinioara, pe vremuri demult apuse, a fost cumparat un Volkswagen Bora ce avea un motor stoc de 1.9 TDI si 101 cp... Cosmin din Cluj insa a avut grija ca nu cumva masina familiei sa ramana neatinsa, asa ca dupa ceva modificari pe sub capota, Bora-FLE a ajuns sa aiba cam 220 cp... Si un exterior mai mult decat placut ochiului nostru!
Distribuie pe Facebook

Masina de fata, un Volkswagen Bora, a fost cumparata de noua de catre parintii lui Cosmin. El a avut inainte un Golf 4 benzina, cu motor de 1.4 si 75 cp, pe care l-a aranjat cat a putut sa arate cu un R32. Insa masinuta a suferit o dauna total, asa ca la un moment dat, Bora familiei a devenit a lui... Asa a inceput si nebunia.

Volkswagen Bora by Cosmin - un FLEac, m-au tunarit!

Cum a pus mana pe un TDI, primul lucru pe care l-a facut Cosmin a fost sa ii modifice softul original cu unul de la Superchips, care i-a crescut puterea la 150 cp la volanta. A mai instalat un kit de suspensii sport si un set de jante Enkei in 5 spite, vopsite gri antracit. Masina a mai primit un clean shaved look, atunci cand bandourile de pe spoilere au fost eliminate, faruri cu xenon si stopuri cu LED. Adica modificari de bun simt, dar de efect maxim.

Volkswagen Bora by Cosmin - un FLEac, m-au tunarit!

Atunci cand i-a vizitat pe cei de la Superchips, Csobi si Bogdi, lucrurile insa au inceput sa se miste mai mult sub capota masinii... Bora a primit un intercooler frontal, cu traseu special, o turbina Turbonetics VNT1722 hybrid, traseu de admisie modificat cu filtru BMC Carbon, downpipe de 67 mm si evacuare goala de 67 mm pana in spate, unde o toba finala mai domolea zgomotul evacuarii de diesel, hoinarind pe strazile din Cluj...

Dupa aceste modificari, masina a mai dobandit ceva caluti, ajungand la 197 cp cu ajutorul unei instalatii de water metanol. Mai multa putere, masina mai greu de franat... Dar Cosmin stie asta, asa ca a instalat si discuri de frana perforate, care se racesc mai bine, si o suspensie noua KW, care facea "acea diferenta, necesara pentru o masina de zi cu zi, dar si stabilitate pana la refuz" dupa cum zice chiar Cosmin.

La interior, masina a avut si aici cateva imbunatatiri. Un plafon negru, un DVD 2 DIN, un amplificator de mare putere, un subwoofer de tip open-space, difuzoare Iridium si un kit de cablaje si sigurante. Masina a fost si antifonata la interior complet. Mici accesorii precum un detector de radar montat in spoilerul frontal, camera marsarier, xenon pe faza lunga si o alarma cu pornire motor sau un car kit Pioneer au fost si ele adaugate, pentru scopul lor practic, daca e cazul. Scaune GTI Recaro au luat locul celor stoc, ca sa se potriveasca si cu tinuta sportiva dar si cu puterea mai mare. Cam atat pentru moment... isi zice Cosmin.

Volkswagen Bora by Cosmin - un FLEac, m-au tunarit!

Ei bine, dupa ce a reusit sa participe la Worthersee 2010 cu masina, Cosmin si-a spus ca nu mai are nevoie de spoilerul fata si-l inlocuieste cu unul R-line de USA, sau Vortex, cum se mai numeste. Iar jantele au fost inlocuite cu un set de RH Turbo, un model clasic si foarte cautat de amatorii VW. Cat despre ce se mai intampla la motor, abia acum incep lucrurile serioase... La un pahar de vorba se hotaraste sa creasca puterea. Injectoare mai puternice, asta e solutia! Cauta unele cu debit marit, le gaseste la pret bun, le da la schimb pe cele de pe masina si inca 100 de Euro. O suma destul de mica, pentru acest upgrade! Insa cu motorina mai multa, era nevoie si de o resoftare... Insa la Superchips, din pacate, Cosmin s-a lovit de preturi mult prea mari...

Volkswagen Bora by Cosmin - un FLEac, m-au tunarit!

Electronica masinii in final a fost setata de REVO Oradea. Dupa setari indelungi, masina a reusit sa aiba 197 de cp cu presiune de 1.4 in turbina. Softul cerea 1.7, insa restul modificarilor, precum intercoolerul si tubulatura si-au facut treaba si la 1.4. Insa cuplul era cel mai interesant: 465 Nm! Prin urmare, ambreiajul stoc a fost inlocuit cu un Clutch Masters stage 2 din America, ce rezista pana la 500 Nm. Era buna si inlocuirea unei volante tot de la Masters, pentru ca cea originala huruie la relanti. Nu-i problema, dam muzica mai tare!

Au mai urmat MAP sensor de 3 bari in absolut de 2.0 TDI sau 3.0 TDI. Cel original citea numai 2.5 presiune in absolut (adica 1.5 fara presiune atmosferica). Asa ca daca vroia sa ridice presiunea la 1.7, senzorul original nu stia sa citeasca.

Urmeaza refacerea traseului la Spider Tuning si gata: presiune de 1.69 in turbina si 220-230 cp si 500 Nm, conform celor de la REVO. Au mai urmat un Turbo Smart boost controller si o versiune de injectie mai agresiva la soft. Iar pe partea estetica, ultima modificare a fost cea a jantelor. S-au instalat niste jante de Mercedes CL600 V12, polishate, care cad superb pe masina!

Cam astea sunt pataniile si modificarile prin care a trecut Bora FLE, cum e cunoscuta masina prin Cluj. Cosmin a tras mai demult linie si a realizat ca investit in masina peste 10.000 de Euro. Dar merita fiecare cent, pentru ca pasiunea nu cunoaste limite. Insa din pacate, este nevoit sa o vanda acum...


"Sper sa ajunga la cineva care sa se bucure de ea la fel ca mine, sa aiba grija de ea, sa-i schimbe uleiul la fiecare 5.000 de km, sa o spele la 2 zile si sa ii puna bradulet Everfresh in ea, asa cum a fost invatata de mica!" zice Cosmin.


IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro cu detalii complete si poze ale masinii tale. Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (12) Poze Volkswagen Bora by Cosmin - un FLEac, m-au tunarit!
mai multe