Volkswagen Golf Mk4 de 720 cp by Exelixis Motorsport
- Motorul V6 de 3.2 litri a primit un turbocompresor
- Tractiunea este 4x4
- Acest Golf poate merge si cu benzina speciala de curse
Specialistii in tuning de performanta, Exelixis Motorsport, au mai realizat un proiect ambitios in Romania. Fara indoiala, avand 720 cp, au reusit sa faca unul din cele mai puternice Golfuri Mk4 din Europa.
Exelixis Motorsport a mai facut in trecut cateva proiecte speciale. Nu putem uita de cel mai puternic Golf Mk6 2.0 TFSI din lume, cu ai sai 770 cp, dar nici de Nissanul GT-R de peste 1500 cp. Iata ca acum specialistii s-au intors cu un proiect indraznet: un Golf Mk4 R32 care nu mai are 241 cp, ci... putin mai mult.
Atat pentru cei usori nostalgici, cat si pentru restul impatimitilor de performanta, va prezentam inca un proiect extrem Exelixis Motorsport, dezvoltat pe o platforma mai veche a grupului VAG. Probabil, carcotasii vor comenta ca ei au mai vazut si auzit de un astfel de proiect, asa cum se intampla de obicei: bravo lor! Dar nu asta e subiectul prezentarii, subiectul il reprezinta acest proiect, unic in tara noastra.
Acest aspect fiind lamurit, sa revenim la subiect. Este vorba de un Golf Mk4 R32 ce a ajuns in curtea Exelixis Motorsport asa cum a iesit de pe poarta fabricii, adica perfect stock. Cu alte cuvinte, un motor V6 pe benzina aspirat, de 3.2 litri, care oferea 241 cp.
Dorinta proprietarului a fost transformarea masinii in ceva mult mai puternic, si, cum modificarea motorului in varianta aspirata nu ar fi permis un castig demn de luat in seama, solutia castigatoare a fost conversia turbo. Stim ca exista de ceva vreme pe piata kituri de conversie plug&play, insa nu aceasta a fost abordarea in cazul de fata. Nu s-a apelat la solutii universale, ci la o solutie unica, specifica acestei masini.
Intregul proiect al celor de la Exelixis a fost gandit piesa cu piesa ca o reteta proprie, din care vom mentiona doar cateva “ingrediente”: pistoane custom JE cu acoperire ceramica, biele Carrillo, axe cu came custom CatCams, turbina Precision 6766, 2 wastegate-uri Tial 38mm, injectoare 1000cc, doua pompe Walbro 255 si ambreiaj carbon tri-disc Tilton.
Dupa cum era de asteptat, nici sistemul electronic de management al functionarii motorului in varianta originala nu a supravietuit conversiei, fiind inlocuit cu un sistem tip stand-alone Syvecs, ce in urma resoftarii efectuate de catre ZOD Development, permite comutarea instant intre diferite harti aferente mai multor praguri de putere, cat si alegerea hartii optime in functie de carburantul folosit (benzina de pompa sau combustibil specific de curse).
Si cum un astfel de proiect nu inseamna strict un grup propulsor foarte puternic, a primit un kit complet de bucse Powerflex impreuna cu o suspensie KW V2, dar si un kit de frane Forge Motorsport cu discuri de 330mm. Cu aceste elemente montate, masina a inceput sa fie mai stabila in viraje, dar sa si opreasca mai repede de la o viteza ridicata, la care acum putea ajunge usor datorita puterii uriase.
Acum povestea fiind spusa, mai ramane doar sa mentionam cifrele finale atinse de acest proiect: ei bine, este vorba de nu mai putin de 720 cp si un cuplu de 772 Nm cu benzina de la pompa. Adica cat o editie limitata de Lamborghini Aventador LP720-4 50 Anniversario, cel mai puternic Lamborghini realizat vreodata.
Vestea buna este alta. Aceasta masina nu este una de show, care va ramane inchisa intr-un garaj. Cum proprietarul nu are intentia sa pastreze masina ca pe un bibelou, exista sanse mari sa va intalniti cu ea la o etapa de drag-racing sau chiar la un track day. Si daca veti recunoaste acest Golf 4 alergand pe langa voi si urland din toate incheieturile din turbina si blow-off, sa stiti de cine a fost facuta, dar si ce ascunde sub capota...
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Renault megane 16v 2006 2000 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Vw touran diesel 2011 5790 €