Mitsubishi Lancer EVO X lipit de asfalt by Michael
- Mitsubishi EVO X este ultima generatie a lui Lancer Evo
- Masina are tractiune integrala si 4 moduri de setare a tractiunii
- Stancenation este comunitatea cea mai mare dedicata masinilor Stance
Cine isi cumpara de obicei un EVO, asa cum ar face si cu un Subaru WRX, o face in principal pentru performantele masinii in viraje si pentru tinuta de drum impecabila. La fel si cei care apreciaza aceste sedan-uri de familie cu veleitati sportive: le apreciaza pentru ceea ce pot. Iata insa ca mai exista si cativa care fac complet altceva cu aceste masini 4x4.
Cei de la Stancenation au mai dat publicitatii o masina extrem de interesanta. Nu prin felul in care a fost modificata, ci prin faptul ca este o masina extrem de rar intalnita in astfel de styling-uri extreme. Michael Henry din Statele Unite, orasul Chicago, s-a gandit sa nu ia aceeasi directie ca restul iubitorilor de Stance si sa isi modifice propria masina care era menita pentru total altceva. S-a decis sa-si culce pe burta EVO-ul de ultima generatie.
Totul incepe cu o suspensie pneumatica. Si ne explica chiar proprietarul de ce a ales sa faca tranzitia de la supensia clasica pe amortizoare si arcuri, la una pe aer: "Curentul Stance perfect inseamna aliniera rotilor cu elementele inferioare ale caroseriei, dar dupa ce am crapat barele, prelungirile si buzele, m-am convins ca nu se poate Stance adevarat cu o suspensie statica. Asa ca am montat o suspensie pe aer, care la nevoie imi ridica masina ca sa nu produc nicio paguba" spune Michael.
Dar ce fel de suspensie are montata pe masina? Chiar daca puristii marcii japoneze care vine din fabrica cu o suspensie foarte performanta, care se regleaza in functie de suprafata pe care rulezi, vor spune ca masina este compromisa cu perne pe aer, noua ne place. Ne place pentru ca posesorul ei si-a facut masina dupa bunul plac, pentru el, nu pentru altcineva. Si pentru ca nu existau aftermarket kituri de suspensie pneumatica pentru acest model de masina, Michael si-a facut propria suspensie cu ajutorul celor de la Touge Factory.
Suspensia are perne Airlift Performance, combinate cu amortizoare si bare de stabilizare de la Megan Racing. In rest, cei de la Touge Factory au instalat compresorul de aer si rezervorul acestuia, dar si un computer care sa controleze toata operatiunea. In final, a rezultat primul EVO 10 culcat pe burta de-a dreptul, si putem spune ca arata grozav. In plus, masina se comporta impecabil si in mers, cand suspensia este reglata pe inaltimea standard. Asa ca putem spune ca proprietarul ei se bucura de doua masini intr-una singura.
Dar suspensia era numai inceputul. Pentru a obtine un Stance perfect, e nevoie si de niste jante potrivite, de dimensiunile care trebuie: atat diametru, cat si offset. Jantele alese sunt Work Meisters model S1R pe 18 inch, latime 10.5 cu offset 4 in toate colturile, incaltate cu pneuri 245/35/18. Performanta si aspect reusit la pachet, dar si aliniere perfecta cu restul caroseriei lasate, datorita buzelor polisate ale jantelor. In plus, buzele se aliniaza perfect cu aripile masinii cand aceasta este lasata pe burta.
La polul opus, cand masina este ridicata din suspensiile pneumatice la inaltimea de croaziera, proprietarul afirma cu mana pe inima ca Lancer-ul sau se comporta la fel ca un EVO obisnuit. Ii place foarte mult puterea masinii data de motorul turbo si tractiunea integrala. Pentru ca, pana la urma EVO are un "pedigree" in WRC si este o masina de strada excelenta. Insa puterea din fabrica nu i-a fost de ajuns lui Michael asa ca a instalat cateva accesorii simple dar eficiente, incat masina are acum 370 cp. Probabil e vorba de un intercooler mai mare, blow-off, filtru sport si un management al computerului mai agresiv.
Dupa ce am iesit de sub masina unde am vazut supensiile, si am inchis capota motorului, ne uitam nitel la exterior. In linii mari, masina este pastrata curata, fara multe modificari agresive care sa-ti ia ochii. Buza fata Voltex, un difuzor spate Mastergrade si praguri laterale custom sunt singurele modificari aerodinamice. In habitaclu avem doar lumini noi cu LED si ceasuri AEM ce arata parametrii motorului.
Pe final, se pare ca aceasta este toata lista de modificari pe care o va vedea acest Mitsubishi. Urmatoarea masina a lui Michael va fi un BMW 335i, model 2013. O masina pe care, evident, o va cobori la fel de mult fata de asfalt. Poate ca in viitorul apropiat il vom prezenta si pe el aici, de ce nu?
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Renault megane 16v 2006 2000 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Vw touran diesel 2011 5790 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €