Puterea nu e totul - Trabant vs. BMW M3 E30 pe circuit

Puterea nu e totul - Trabant vs. BMW M3 E30 pe circuit
Ai zice ca e vorba de vreun trabant cu cine stie ce motor de la alta masina... Ei bine, deloc. E vorba de un Trabant 601 cu putine modificari, cu motor aspirat original, dar cu un carburator de motocicleta. Motorul scoate acum la 7000 rpm "colosala" putere de 80 cp, ceva mai multi fata de cei 26 cp din fabrica...
Distribuie pe Facebook

Dar oare cum poate sa tina piept o masinuta de doar 80 cp si schimbator la volan unui BMW M3 E30 care are peste 200 cp? Ei bine, Trabantul are numai 585 de kg si are un atuu considerabil: distanta de franare. Se pare ca acestei masini usoare ii trebuie numai 25 de metri ca sa opreasca de la 100 km/h. Si aici si castiga, pe franare! Cu alte cuvinte, pe un circuit, putere nu este totul. Niste frane bune te ajuta sa castigi o cursa, chiar daca alti concurenti au putere la motor mult mai mare ca tine. Iar greutatea scazuta este un alt atuu pe care il are acest Trabi.

Drept dovada, in acest film de pe circuitul Hockenheim din Germania, un Trabant amarat, cu sunetul sau specific, tine piept unui M3 cu brio. Cu ceva mai multa putere ar fi recuperat si handicapul pe care il are in linie dreapta, zona in care este depasit de alte masini. Insa in viraje, Trabantul franeaza ultimul si recupereaza.

Puterea nu e totul - Trabant vs. BMW M3 E30 pe circuit


Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Masini Tunate DATA PUBLICĂRII: 7 Iunie 2011