Un BMW ca ASTA n-ar trebui sa existe. Povestea celui mai controversat M3 E30

Un BMW ca ASTA n-ar trebui sa existe. Povestea celui mai controversat M3 E30
  • Cel mai controversat BMW M3 E30 din Europa are un motor S54B32 supraalimentat
  • Masina clasica bavareza reuseste sa surprinda si prin suspensia pnematica pe care a adoptat-o
  • Departamentul vizual se lauda si el cu imbunatatiri dintre cele mai variate
Distribuie pe Facebook

Puristii vor uri de moarte randurile urmatoare, pe cand fanii inraiti al tuningului, ei bine... ceva ne spune ca acestia vor privi admirativ catre masina bavareza. Dar tu? De care parte a baricadei te afli?

Chiar daca majoritatea celor pusi in fata faptului implinit ar prefera sa opteze pentru performantele superioare ale noului model, exista si cativa oameni gata sa dea absolut totul pentru un BMW M3 E30 de prima generatie.

In cadrul ultimei categorii se inscrie si Matti Jussila care, asemeni unui colectionar inrait de automobile, a cautat si asteptat ani de zile pentru exemplarul perfect - din punctul sau de vedere.

Numai ca odata achizitionata, clasica masina bavareza a fost imediat transportata catre cel mai apropiat atelier de tuning, finlandezul nostru optand pentru o serie de modificari ce vor infuria tabara puristilor.

BMW M3 E30 cu motor de M3 E46

BMW M3 E30 cu motor de M3 E46

Si nu, acum nu ne referim la rosul inchis (Standox Red Rocket este numele exact al nuantei cu pricina) aplicat caroseriei, la blocurile optice accesorizate cu o tenta fumurie sau la jantele pe 17 inch polisate pentru un plus de stralucire.

Nu ne referim nici macar la capota infoliata intr-un negru ce ne aduce aminte de supercarurile de catifea de pe strazile Parisului, surprizele de care se bucura acest BMW M3 E30 de prima generatie fiind tinute departe de privirile curiosilor.

Doar uneori, ce-i drept, propulsorul S54B32 imprumutat de la M3-ul E46 fiind alteori lasat la vedere. Alaturi de compresorul mecanic Vortech V-3 si celelalte imbunatatiri care-i confera un total de 560 CP si 550 Nm (la o presiune de 0.7 bar).

Total care, mai mult sau mai putin intamplator, ajunge catre rotile spate prin intermediul unei transmisii manuale cu sase rapoarte si a unei volante preluate de la acelasi M3 E46 care asigura inclusiv motorizarea de 3.2 litri, in sase cilindri, anterior mentionata.

BMW M3 E30 cu motor de M3 E46

BMW M3 E30 cu motor de M3 E46BMW M3 E30 cu motor de M3 E46

Nu avem nici un fel de date referitoare la timpul necesar realizarii acceleratiei de la 0 la 100 km/h sau valoarea din dreptul vitezei maxime, asa ca vom trece extrem de rapid peste acest subiect.

Si asta pentru ca printre operatiunile pe care finlandezul Matti Jussila le-a selectat pentru clasica sa masina bavareza se mai numara si instalarea unei... exact - ai vazut / citit bine!, suspensii pneumatice.

Acum, la final, spre multumirea si deliciul puristilor, tinem sa incheiem cu interiorul "nepangarit", singura schimbare notabila in cadrul departamentului cu pricina constand in aparitia unui roll-bar in spatele scaunelor fata.

BMW M3 E30 cu motor de M3 E46

BMW M3 E30 cu motor de M3 E46

Credit Foto: SpeedHunters

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (39) Poze BMW M3 E30 cu motor de M3 E46
mai multe
Publicat în categoria: Masini Tunate DATA PUBLICĂRII: 25 Septembrie 2015