Un BMW E30 turbo cu 900 CP sub capota e dovada existentei perfectiunii

Un BMW E30 turbo cu 900 CP sub capota e dovada existentei perfectiunii
Daca cei mai multi dintre noi s-ar multumi si cu un exemplar stock, planurile norvegianului Stig Helland pentru propriul BMW E30 s-au oprit abia dupa ce perfectiunea a fost atinsa cu adevarat.
Distribuie pe Facebook

Sa o luam insa cu inceputul. Stig Helland are 25 de ani, este din orasul Hellandsjøen si are o slabiciune pentru "vechiturile" marca BMW de cand se stie. Nici un alt model nu se ridica la nivelul M3-ului E30 - cel putin din punctul de vedere al tanarului norvegian, legendarul automobil bavarez de inalta performanta reprezentand principala sursa de inspiratie la realizarea acestui impresionant proiect de tuning.

Cel putin la nivel de exterior. Nu de alta, dar atunci cand vine vorba de aspectul tehnic, lucrurile stau cu totul si cu totul diferit, propulsorul cu sase cilindri in linie si capacitate de 3.5 litri donat de un amabil M5 E34 fiind cel mai elocvent detaliu in acest sens. Un detaliu sinonim in acelasi timp cu 900 de cai putere, multumita turbinei BorgWarner S475 si internelor forjate - printre altele, indesate acum in compartimentul motor.

BMW E30 turbo, cu 900 CP sub capota

BMW E30 turbo, cu 900 CP sub capota

Amalgamul de stiluri si optiuni continua nu se opreste aici, ci continua cu transmisia preluata de la un... 530d din colectia E39 si diferentialul de provenienta M5 E28. Tot un M5 E28 a fost folosit si pentru prelevarea de discuri spate, in componenta sistemului de franare intrand, de asemenea, si o pereche de discuri de 330 de milimetri pentru puntea fata. Intr-un final, suspensia sport din dotare mixeaza componente de M3 E30 cu amortizoare ajustabile semnate K-Sport, hibridul rezultat in urma acestor experimente lasand impresia ca perfectiunea exista cu adevarat si nu este doar un simplu mit.

Teorie confirmata, de altfel, si de imbunatatirile exterioare - asta ca sa revenim la momentul initial, din care am pornit, kitul aerodinamic inspirat de iconicul BMW M3 E30 fiind condimentat cu o pereche de jante OZ Hartge in dimensiunile 17 × 9.5 inch (fata), respectiv 17 × 11 inch (spate). In plus, cei mai atenti la detalii nu vor trece cu vederea nici oglinzile DTM din fibra de carbon sau blocurile optice cu tenta fumurie.

Cat despre departamentul interior, lista cu ingrediente magice aduce in prim plan, din nou, numeroase elemente originale de M3 E30 - precum panoul de bord sau fetele usilor, carora li se alatura un set de ceasuri aditionale, volan M-Tech 2 cu design in trei spite si, un in ultimul rand, doua scaune Sabelt Racer cu suport lateral marit. Banuim ca roll cage-ul custom, ce "accesorizeaza" intreg cockpit-ul, nu mai are nevoie de nici un fel de introducere sau prezentare, nu-i asa?

BMW E30 turbo, cu 900 CP sub capota

BMW E30 turbo, cu 900 CP sub capota

BMW E30 turbo, cu 900 CP sub capota

Sursa Foto: SpeedHunters

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (25) Poze BMW E30 turbo, cu 900 CP sub capota
mai multe
Publicat în categoria: Masini Tunate DATA PUBLICĂRII: 26 Noiembrie 2014