75 de Dacii au fost salvate de la REMAT si atestate ca vehicule istorice

75 de Dacii au fost salvate de la REMAT si atestate ca vehicule istorice
  • A fost inregistrata ca vehicul istoric si o Dacia 2000
  • Dacia 1300, cele mai populare in randul colectionarilor
  • Masinile fabricate pana in 1985 pot fi atestate
Distribuie pe Facebook

Desi sunt inca multi care atunci cand privesc vechiile Dacii au impresia ca e vorba de niste fiare vechi ce merita trimise direct in stransoarea clestilor de la REMAT, exista un grup de pasionati care le salveaza, le infrumuseteaza si le inregistreaza ca vehicule istorice. Numai in 2014, un numar de 75 de automobile Dacia au fost restaurate si au primit aceasta distinctie.

Chiar daca cei de la Grupul Renault-Dacia nu vor sa-si indrepte privirea spre trecutul marcii romanesti inainte de modelul Logan, marca noastra cea de toate zilele exista inca din 1966, iar acest lucru nu poate fi sters. Primul automobil fabricat in Romania cu sigla de la Mioveni a fost modelul 1100, urmat de Dacia 1300 si Dacia 1310, aceste masini fiind la un moment dat singurele care circulau in Romania. Ba, mai mult, sansa ca toti cei care cititi aici sa fi fost adusi de la maternitate acasa pe bancheta spate a unei Dacii, este foarte mare.

VEZI MAI MULTE MASINI DACIA FRUMOASE IN SECTIUNEA MASINA MEA!

Dar un lucru ne bucura: tot mai multi romani restaureaza batrana Dacie a familiei in loc sa o duca la fiare vechi. Anul trecut, 75 de automobile istorice din aceasta marca au primit atestatul de vehicul istoric si au intrat in familia Retromobil Club Romania. Proprietarii lor au ales sa le curete de rugina si sa le restaureze, in loc sa le dea la REMAT. Odata cu aceste masini, ei au salvat si o parte din istoria auto romaneasca.

Dacia Clasic salvate de la Remat 2014Una din masinile atestate ca vehicul istoric in 2014

Cele mai multe Dacii intrate in club, 55 la numar, sunt modelul 1300. Urmeaza ca popularitate Dacia 1100 cu 15 exemplare, Dacia 1310 cu patru masini si o Dacia 2000. Campioane la atestari sunt Bucurestiul si judetele Prahova, Satu Mare, Mures, Suceava si Brasov. In 2013, numai 39 de vehicule Dacia au intrat in familia masinilor istorice, ceea ce inseamna ca oamenii revin la origini si decid sa-si duca mai departe istoria.

Una dintre masinile care au primit anul trecut recunoasterea ca vehicul istoric este o „sutica” din 1968, an in care primele 2.030 de masini Dacia 1100 au iesit pe portile Uzinei de Automobile Pitesti. Masina are culoarea gri si este inmatriculata in Bucuresti. Tot in 2014 a intrat in sectia Dacia Clasic a Retromobil Club Romania si o Dacia 1300 din 1969, primul an in care acest model a fost produs in tara noastra, in doar 293 de exemplare.

In Retromobil Club Romania pot intra toate automobilele mai vechi de 30 de ani, care nu mai sunt acum in fabricatie. Sectia Dacia Clasic poate primi, asadar, modele precum Dacia 1100, Dacia 1300, Dacia 1310 si Dacia 2000 sau extrem de rarul Estafette.

Dacia Clasic salvate de la Remat 2014

In octombrie 2014, legislatia care prevede atestarea automobilelor ca vehicul istoric a suferit o schimbare importanta, care va ajuta la conservarea masinilor romanesti. Concret, s-a schimbat definitia termenului “vehicul istoric”, astfel ca acum pot fi atestate masinile mai vechi de 30 de ani care nu se afla in productie, chiar daca nu au trecut 30 de ani de la sistarea fabricarii lor, asa cum prevedea anterior legea.

Cu alte cuvinte, avem tot mai mari sanse sa vedem pe strazi, cel putin la parade sau la sfarsit de saptamana, mai multe Dacii vechi, bine ingrijite si restaurate. Si chiar daca tinerii din ziua de azi se vor uita stramb, zicand ca si bunicul de la tara are una ca asta ingropata in ograda in care isi fac gainile culcus, cu siguranta vor exista si destui care sa te priveasca cu admiratie si sa te aplaude cand treci cu masina pe bulevard.

Dacia Clasic salvate de la Remat 2014

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (5) Poze Dacia Clasic salvate de la Remat 2014
mai multe