Raliul Carpati Retro 2014 se desfasoara in perioada 5 - 7 septembrie

Raliul Carpati Retro 2014 se desfasoara in perioada 5 - 7 septembrie
  • Raliul Carpati Retro 2014 are loc in perioada 5 - 7 septembrie
  • Competitia se desfasoara pe ruta Bucuresti - Chisinau
  • La eveniment au luat startul 46 de echipaje
Distribuie pe Facebook

Retromobil Club Romania organizeaza in perioada 5 - 7 septembrie cea de-a XV-a editie a Raliului Carpati Retro. Desfasurata pe ruta Bucuresti - Chisinau, competitia include un total de 46 de echipaje.

Vesti bune pentru iubitorii de show-uri auto. Pe langa Raliul Iasului, pasionatii de masini din toata tara vor mai putea lua parte si la Raliul Carpati Retro, cea de-a XV-a editia a istoricului eveniment pornind astazi, 5 septembrie, din Bucuresti, si continuandu-si aventura pana duminica, 7 septembrie, cand se va opri la Chisinau.

Pe parcursul celor trei zile de concurs, cele 46 de echipaje participante - cel mai vechi concurand cu un Dodge DG8 (1931) - vor putea fi admirate in cadrul a trei expozitii diferite, dupa cum urmeaza:

  • Vaslui (5 septembrie, orele 13:00 - 15:00, Centrul Civic);
  • Chisinau (6 septembrie, orele 12:30 - 15:30, Statuia lui Stefan cel Mare);
  • Iasi (7 septembrie, orele 11:00 - 14:00, Pietonalul Stefan cel Mare).

Despre Raliul Carpati Retro

Istoria Raliului CARPATI RETRO a inceput in anul 2000. Retromobil Club Romania isi propunea continuarea traditiei Festivalului Automobilelor de Epoca desfasurate la Sinaia incepand cu anul 1983 in organizarea A.C.R., eveniment care includea si un raliu de regularitate pe ruta Bucuresti-Sinaia.


Dupa primele trei editii s-a luat decizia ca ruta raliului sa devina in fiecare an alta, idee care s-a dovedit de succes. De-a lungul anilor, raliul s-a bucurat de participare internationala, echipaje din Italia, Bulgaria si Ungaria aliniindu-se la start. Participantii au avut ocazia sa descopere locuri superbe din Romania, a caror frumusete parca se amplifica cand le parcurgi la volanul unul automobil istoric. Fiecare dintre cele 14 editii desfasurate pana in prezent a fost o reusita si ramane in memoria participantilor ca un moment cu totul special.

Lista, rutele si castigatorii Raliului CARPATI RETRO din perioada 2000 - 2013 poate parea doar o simpla insiruire, dar mai departe de asta pastreaza vie memoria unor locuri, intamplari si, nu in ultimul rand, oameni care au constituit istoria Retromobil Club Romania:

  • 2000: Bucuresti-Ploiesti-Sinaia (Serban Enache-Alfa Romeo);
  • 2001: Bucuresti-Ploiesti-Sinaia (Horia Popescu - Fiat 124 Abarth);
  • 2002: Bucuresti-Ploiesti-Sinaia (Dan Niciovici - Fiat 850 Sport Coupe);
  • 2003: Bucuresti-Sinaia-Brasov-Sighisoara (Dan Niciovici - Fiat 850 Sport Coupe);
  • 2004: Bucuresti-Pitesti-Curtea de Arges-Sambata de Sus-Brasov-Bucuresti (Serban Enache - Fiat 124 Spider);
  • 2005: Bucuresti-Brasov-Cheia (Serban Enache - Alfa Romeo);
  • 2006: Bucuresti-Brasov-Miercurea Ciuc-Borsec (Serban Enache - Alfa Romeo);
  • 2007: Bucuresti-Targu Jiu-Orsova (Cristian Stoian - Opel Commodore GS);
  • 2008: Bucuresti-Focsani-Adjud-Onesti-Slanic Moldova (Serban Enache - Fiat 124 Spider);
  • 2009: Bucuresti-Sighisoara-Gheorghieni-Cheile Bicazului-Manastirea Neamt (Marian Vijiala - Opel Rekord);
  • 2010: Bucuresti-Sinaia-Bran-Rasnov-Brasov-Sf. Gheorghe-Balvanyos (Cristian Radulescu - Chevrolet Corvette Stingray);
  • 2011: Mogosa-Baia Sprie-Sighet-Sapanta-Cavnic-Baia Mare (Felix Muresan - Renault 8);
  • 2012: Bucuresti-Buzau-Bacau-Voronet (Dan Bonciog - Ford Taunus);
  • 2013: Bucuresti-Rm.Valcea-Ranca-Alba Iulia (Aldo Sforza - Morgan +8).

Serban Enache - liderul clasamentului "all time"

L-am rugat pe Serban Enache, liderul clasamentului "all time" al Raliului CARPATI RETRO - cinci victorii, sa ne spuna ce reprezinta pentru el aceasta competitie: "Carpati Retro este si va ramane evenimentul la care tin cel mai mult. N-am cum sa uit victoriile repurtate, dar va asigur ca si atunci cand n-am fost pe prima pozitie a podiumului m-am simtit extraordinar. In ultimii ani am acordat mai multa atentie curselor de coasta, insa pe viitor imi propun sa revin in aceasta frumoasa competitie. Urez succes participantilor".

Mai mult decat un raliu, un mod de viata

Sa parcurgi peste 1.000 km an de an, la inceputul lunii septembrie, la bordul unul automobil fabricat cu 3 - 8 decenii in urma poate parea pentru multi riscant, obositor, plictisitor sau ciudat. Pasionatii de vehicule istorice se intrec anual in acest raliu, care a depasit de mult statutul de competitie, devenind un mod de viata. Ei nu concep sa-si pastreze automobilele "in vitrina", oferind un spectacol cu totul unic celor care au sansa sa-i intalneasca pe sosele sau in locurile de expunere.

Italienii au Mille Miglia, francezii Monte Carlo, grecii Acropolis, nemtii Silvretta, iar romanii Carpati Retro.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Old School Cars DATA PUBLICĂRII: 5 Septembrie 2014