Cinci americane clasice de vis
Pe de alta parte, productia a sporit si ea, numarul exemplarelor iesite pe portile fabricilor Ford si GM transformandu-le in produse de larg consum. Cu toate acestea, curbele caroseriei, aripile din spate si alte elemente provenite din epoca anterioara, precum lungimea sasiului, au ramas ca o emblema a stilului auto al anilor '40 - '50. Iata mai jos istoriile unor modele intrate deja in istorie sub emblema masinilor clasice americane.
1. Lincoln Zephyr Continental
Conceput de Edsel Ford ca masina personala de vacanta, modelul a fost trasat pe plansa pentru productia de serie de catre stilistul ET Gregorie si a iesit pe piata in primavara anului 1940.
Variantele Lincoln Zephyr au inclus atat decapotabile, cat si coupe-uri. Ambele clase de Zephyr Continental au mentinut cauciucul de rezerva la exterior, pe portbagajul din spate, nascand si expresia "rezerva continental". Cu un bot separat de doua aripi ce inveleau rotile din fata si protectii exterioare la rotile spate, Lincoln Zephyr Continental a fost una dintre masinile de top ale anilor 40-41.
2. Packard Darrin Victoria
In anii '30, designerul auto Howard "Dutch" Darrin a facut o avere operand tuning-uri spectaculoase pe Packard-urile cumparate de diverse staruri de la Hollywood. La finalul deceniului, firma producatoare auto a fost atat de interesata de modelele de caroserie ale lui Darrin, incat le-a introdus in productia de serie.
Asa cum a fost acest Packard Darrin Victoria in variante cu doua si cu patru portiere. Caracteristica principala, adusa de Howard Darrin, parbrizul taiat si indepartarea treptelor de acces in interior au dat un aspect mai elegant automobilului. Iar rezultatul s-a vazut la pret, modelul Darrin Victoria vanzandu-se la inceputul anilor '40 cu 4600 de dolari, aproape dublu fata de Packard Club Sedan, masina de la care isi "imprumutase" sasiul.
3. Buick Skylark
Skylark a fost un model de lux scos in 1953 de Buick, iar intreaga sa infatisare arata ca este un produs exclusivist. Marginile usor curbate trasate pe lungimea caroseriei, parbrizul mai scurt cu 10 cm si acoperisul mai jos ii dadeau o imagine eleganta, iar ultima fita, jante spitate Kelsey-Hayes cu cauciucuri cu margine alba, completau aspectul luxos al automobilului.
4. Oldsmobile F-88
In 1949, Oldsmobile introducea motoarele V6 si V8 pe modelele sale, facand iubitorii de viteza sa isi indrepte atentia catre masinile produse de companie. Pe langa acestia, un mare interes il acordau motoarelelor Oldsmobile echipele de curse din acea perioada.
Acest fapt a generat si o adevarata "revolutie" in mentalitatea conducerii, care a acceptat sa modifice radical clasica forma a caroseriei pentru a scoate, in 1954, seria limitata F-88. Masina era construita pe un sasiu de Corvette si avea caroseria din fibra de sticla. Motorul era un V8 de 5,3 litri. F-88 a fost considerat un model care a schimbat moda auto in Statele Unite. Din intreaga serie, ce-i drept nu foarte numeroasa, doar cinci exemplare de F-88 mai sunt inca pe piata. Ultima s-a vandut in urma cu 7 ani, la o licitatie a casei Barrett-Jackson cu aproximativ 3 milioane de dolari, un record la acea vreme.
5. Studebaker Regal Straliner
Cand i-au dat coupe-ului Studebaker Regal Starliner designul ramelor de portiera fara stalpi, inginerii Bob Bourke si Raymond Lowey nici macar nu au visat ca aspectul integral al masinii va fi apreciat peste decenii ca fiind unul dintre cele mai revolutionare pentru masinile de serie ale anilor '50.
Studebaker Regal Starliner a fost produs in 1953, iar fiabilitatea masinii a fost atat de mare, incat in anii '70 inca mai era pretuita de soferii americani. Forma sa joasa si aerodinamica a fost indragita rapid in America, iar taietura portbagajului, cu aripile laterale din spate, a devenit o emblema a marcii. In 1953, Studebaker a scos sase variante de coupe, dar Regal Starliner a fost punctul culminant al seriei.
- Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12600 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei