Cum a luat nastere limuzina suprema: Bugatti Type 41 Royale

Cum a luat nastere limuzina suprema: Bugatti Type 41 Royale
  • Au fost realizate doar 6 exemplare
  • Regele Carol a comandat si el un exemplar
  • Masina costa astazi peste 20 de milioane de Euro
Distribuie pe Facebook

I se spune "Regele Masinilor". De ce spun asa? Deoarece scopul pentru care a fost proiectata si construita era destinat conducatorilor de stat. Poate parea amuzant, dar chiar regele Carol al II-lea a fost unul dintre regii care a comandat o astfel de limuzina.

Istoria relateaza, cum a ajuns compania Bugatti sa construiasca aceasta masina extrem de eleganta pentru acea vreme. La o cina, un cetatean din inalta societate i-a spus lui Ettore Bugatti: "Masinile tale sunt cea mai buna alegere pentru competitii, dar cei care prefera eleganta vor alege intotdeauna un Rolls Royce." Aceasta provocare pare sa fi fost facuta in anul 1913. Ettore Bugatti nu a acceptat sa fie pe locul 2 si a raspuns acestei provocari cativa ani mai tarziu.

Bugatti Type 41

In 1926, deci 13 ani mai taziu, dupa ce compania a inceput sa aduca profit in urma succeselor la curse, au inceput sa fie demarate lucrarile la proiectarea si conceperea acestui elegant autovehicul. Interesant este faptul ca la acea vreme constructorul s-a gandit in primul rand la propulsie, astfel a ales un motor de avion cu 8 cilindrii, mai exact 12.700 cmc si aproape 300 cp. Acesta fiind cel mai mare motor din istorie montat pe o masina de serie. Ne putem da seama de puterea acestei masini daca comparam cu alte masini considerate foarte performante in acel moment. Spre exemplu, Cadillac se construia cu motor cu 16 cilindrii si dezvolta 165 cp, fiind considerata cea mai puternica masina a timpului. Alte detalii impresionante ale masinii sunt: ampatamentul de 4,3 metrii lungime (mai lung decat multe masini de astazi), lungimea totala a masinii ajungand la aproape 6m. Greutatea masinii depaseste 3,5 tone. In ciuda acestor parametrii agabaritici masina nu arata deloc ca un monstru.

Bugatti Type 41Bugatti Type 41

Prototipul a fost finalizat un an mai tarziu, in 1927. Proprietarul companiei a condus personal prima masina, pentru a fi apreciata de dictatorul Benito Mussolini. Acesta si-a exprimat interesul pentru masina, ceea ce a determinat deschiderea unei campanii publicitare si prezentarea masinii peste hotare. Pretul pentru un exemplar a fost in acea vreme de 30.000$, de 3 ori pretul unui Rolls Royce. Avantul cu care au inceput sa fie comandate aceste masini a fost intrerupt de izbucnirea celui de-Al Doilea Razboi Mondial. Intre 1928 si 1932 au reusit sa fie produse doar 6 exemplare care au fost vandute nu regilor, cum le era destinatia initiala, ci oamenilor de afaceri bogati ai acelei vremi. Toate cele 6 exemplare fabricate au supravietuit pana in ziua de astazi. Doua sunt pastrate la muzeul auto din Mulhouse, unul devenind proprietate privata, alte doua in alte muzee, iar unul se afla in posesia concernului Volkswagen. Valoarea lor este inestimabila. Dupa cum anunta presa in urma cu 15 ani, grupul german a platit 20 milioane de dolari pe exemplarul detinut.

Autor: LEDFOTON - import si distributie corpuri de iluminat cu LED.

Bugatti Type 41

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (5) Poze Bugatti Type 41
mai multe
Publicat în categoria: Old School Cars DATA PUBLICĂRII: 30 Aprilie 2015