De unde vin denumirile masinilor: Urs, Balena, Delfin, Rechin, Iliescu, Gogosar

De unde vin denumirile masinilor: Urs, Balena, Delfin, Rechin, Iliescu, Gogosar
  • Cateva modele auto au denumiri de animale
  • Unele porecle dateaza inca din anii '60
  • In Romania, masinile germane au primit cele mai multe denumiri
Distribuie pe Facebook

Am revenit cu un subiect de succes: numele populare pe care masinile le poarta in Romania. V-am povestit in trecut cum au primit masini precum BMW urs, pisica sau cobra denumirile, iar acum revenim din nou cu alte 'animale' pe 4 roti. Si nu doar animale!

Va prezentam intr-un articol vechi de acum 3 ani de unde veneau denumirile populare date de romani pentru masinile BMW Ursulet, Pisicuta, Rechin si Mercedes-Benz Cobra. Acum revenim cu inca o serie de denumiri populare date masinilor. Daca stii si tu istoria reala a unei denumiri, te rog sa ne-o spui ca sa revenim in scurt timp cu alt update!

BMW E30 Ursulet

Animale pe 4 rotiBMW E30 Ursulet - numele dat acestei masini se pare ca vine tocmai din 1987, din cadrul unei etape de Campionat National de Raliu, etapa de la Brasov. Atunci au participat cativa invitati din Ungaria si din Belgia. Un concurent a participat cu un BMW E30, o aparitie socanta pentru spectatorii obisnuiti cu Dacii, Lada si Renault. Insa denumirea de "ursulet" dateaza de la aceasta etapa, pentru ca masina participanta era incaltata cu un set de jante pe 14 inch, model Ronal Teddy Bear. Iar la linia de start, lumea nu prea stia cu ce se mananca BMW-ul, asa ca l-au anuntat publicului ca fiind "masina-ursulet" (dupa setul de jante). Si de atunci, asa i-a ramas numele!

BMW E36 Pisicuta

Animale pe 4 rotiBMW E36 Pisicuta - aparent, numele vine din primul service dedicat BMW din Bucuresti. Asta se intampla in 1995, iar pentru prima oara acest model a facut cunostinta cu porecla dupa ce o femeie care si-a lasat masina la service a ajuns acasa cu o pisica in portbagaj. Era pisoiul patronului de la service, un maidanez portocaliu. Femeia a returnat pisica furisata in portbagaj celor de la service, iar de atunci, cand mecanicii vedeau un E36 spuneau: Vine o pisica!

BMW E21 Rechin

Animale pe 4 rotiBMW E21 Rechin - denumirea de rechin, spre deosebire de urs sau pisica, exista si la nivel international. Deci nu este un nume dat de romani, ci de nemti. Iar motivele sunt lesne de inteles: din profil, botul masinii seamana cu un rechin. Insa ceea ce nu stie multa lume, este faptul ca odata cu rechinul E21, intre 1975 si 1983, a aparut si acest tuning pe care azi il numim kitsch - aripioara de rechin. Multi fani ai modelului montau aripioare dorsale masinilor, pentru a sublinia imaginea de rechin. Astazi s-a extrapolat acest element de tuning si-l punem pe orice: Dacii, Logan, Ferrari...

Mercedes-Benz W123 Cobra

Animale pe 4 rotiMercedes W123 Cobra - nu prea are legatura un sarpe cum este Cobra, cu o limuzina mare, veche si greoaie, cum este modelul acesta de Mercedes, nu? Ei bine da si nu. Legenda spune ca Nicolae Ceausescu a avut ca masina de protocol, cand erau ocazii mai speciale, un astfel de Mercedes. Insa era luat la mana a doua, probabil din Germania. Si mai avea pe portbagaj vopsita sigla firmei care transforma masini normale in unele blindate. Asa cum ati ghicit, in sigla era un sarpe Cobra. Iar cei de la SPP-ul de atunci, varianta comunista, aveau nume de cod pentru masina prezidentiala de "Cobra".

Mercedes-Benz W114 Bot de Cal

Animale pe 4 rotiDenumirea Bot de Cal data acestui model din anii '60-'70 are la baza designul partii frontale. Mai precis, cele doua faruri alungite in sus. Inginerii germani spuneau ca fiecare aripa, care incepe de la far, seamana cu fata unui cal. Insa romanii sunt cei care au poreclit aceasta masina Bot de Cal, probabil auzind de la cativa conationali care au adus aceste masini din Germania inainte de Revolutie. Desi, daca ne gandim logic, denumirea ar trebui sa fie... Boturi de Cal, ca sunt doua!

Mercedes-Benz W111 Coada de Randunica

Animale pe 4 rotiPrecursorul Botului de Cal este un alt Mercedes-Benz, fabricat intre 1961 si 1968. Este unicul Mercedes care pastreaza denumirea din limba germana, unde inca de la aparitie aceasta masina poarta denumirea de Heckflosse. In traducere directa, numele inseamna "coada inaripata", un nume pe care romanii au extrapolat-o foarte elegant si interesant in Coada de Randunica. Este clar de unde si de ce: pentru ca aceasta generatie de Mercedes a avut o parte dorsala inspirata de masinile americane gen Cadillac, cu aripi alungite ce aduc cu o aripa verticala.

Mercedes-Benz W140 Balena

Animale pe 4 rotiPoate cea mai usor de inteles denumire este cea data acestei generatii de Mercedes-Benz. Modelul S-Class W140 era la vremea ei o masina uriasa, grea si voluminoasa, dar si eleganta si scumpa. Si cu ce poate fi asemanata din regnul animal, daca nu cu cel mai mare mamifer, balena. De unde si numele, usor de inteles, daca ne gandim ca oamenii sunt experti in a da porecle in functie de marimi, inclusiv semenilor nostri (elefant, foca, balena, etc.).

BMW E46 Delfin / Cioc de Papagal

Animale pe 4 rotiNiste denumiri mai putin populare sunt cele vehiculate pentru BMW E46. Acestuia i se mai spune si Printisor, desi sursa acestei porecle este incerta. Dar mai poarta si numele de Cioc de Papagal sau Delfin, niste nume la fel de obscure si neclare. Daca in cazul numelui Cioc de Papagal suntem siguri ca aceasta vine de la capota motorului care, spre deosebire de cea de la E36, include si grila frontala, in cazul numelui de Delfin putem doar sa ne gandim la faptul ca acest model a fost primul din gama BMW care oferea navigatie cu o antena in forma de aripioara de rechin / delfin.

Audi 80 Gogosar

Animale pe 4 rotiLasam regnul animal si ajungem si la raionul de legume-fructe. Aici se incadreaza Audi 80 caruia i se spune in romaneste Gogosar. Aceasta denumire are la baza formele masinii, extrem de rotunde, indiferent ca e vorba de caroseria sedan sau cea break. Si, daca ne uitam cu atentie, vedem asemanari destul de sincere pentru acea perioada: in timp ce concurenta de la BMW si Mercedes era patratoasa, Audi a apelat la forme foarte rotunde. Din fata pana in spate, in laterale, la plafon si la portbagaj, toate muchiile sunt rotunde. Si, cu putina imaginatie, cineva i-a zis Gogosar. Si asa i-a ramas numele!

Dacia 1310 Zambetul lui Iliescu

Animale pe 4 rotiRevenim pe final la regnul animal. E vorba de celebra Dacie batraneasca, a carui ultim facelift a fost numit popular Zambetul lui Iliescu. Si asta pentru ca grila frontala, cea neagra, seamana intr-adevar cu un zambet. Cat despre asocierea cu primul presedinte post-comunist al Romaniei, si aceasta are o istorie interesanta. Angajatii Dacia, in anul 2000, au facut un protest la uzina de la Mioveni, in care se aratau nemultumiti de salariile primite. Sindicatele de la acea vreme i-au facut o invitatie proaspatului presedinte re-intrat la putere, Ion Iliescu, de a veni la discutii, dar acesta nu a venit. Si cativa angajati Dacia, de suparare, au spus ca masinile pe care le fabrica zambesc ca Iliescu care rade cand ei mor de foame. Si de atunci, pentru a sublinia ironic situatia nu foarte fericita in care se aflau, angajatii au dat tonul acestei porecle care a ramas pana in ziua de azi, de Zambetul lui Iliescu.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (10) Poze Animale pe 4 roti
mai multe