Un Renault 5 Turbo din 1980 se vinde acum la pret de vila in Dorobanti

Un Renault 5 Turbo din 1980 se vinde acum la pret de vila in Dorobanti
  • Masina costa 120.000 de Euro
  • Motorul are 350 cp
  • Este special realizata pentru Turul Corsicai
Distribuie pe Facebook

Undeva in Anglia se vinde un Renault 5 Turbo fabricat in 1980. Masina este rara, dar mai interesant este pretul cu care se vinde acest exemplar cu un mic trecut in lumea raliurilor: 120.000 de Euro, cam cat un Mercedes-Benz S Class nou sau o casa in centrul capitalei.

Renault a facut in anii '80 o masina de strada special pentru a fi omologata in cursele de raliuri. E vorba de un Renault cu motor central si tractiune spate numit 5 Turbo, din care s-au facut doar 3576 de unitati. Dintre acestea, exemplarul cu numarul 705, este acum de vanzare la un pret destul de mare. Dar nu degeaba se cere aceasta suma, ci pentru ca a facut parte din lotul echipei Renault in WRC.

Daca un R5 original, asupra caruia nu s-a intervenit, costa peste 150.000 de Euro, aceasta masina special modificata de raliu costa acum 120.000 de Euro. Pentru ca initial a fost o masina de WRC, realizata de divizia Renault Sport in Dieppe, in anul 1980, pentru a participa in Grupa 4 din Campionatul Mondial de Raliuri. Ulterior ea a fost reconditionata vreme de doi ani de John Price Rallying, o echipa specializata pe modificari originale, conforme cu acea perioada.

Renault 5 Turbo Tour de CorseRenault 5 Turbo Tour de Corse

Cert este ca masina are doar 38.000 de kilometri la bord si a fost pastrata cum se cuvine in tot acest timp, in viata sa de 36 de ani. Motorul este cel original, dar refacut complet, conform specificatiilor de raliu, si are 350 de cp. Motorul de 1.4 litri poate fi insa 'coborat' la 300 cp pentru un plus de fiabilitate, daca se doreste. Cutia de viteze este, la fel ca masina, este gandita special pentru Turul Corsicai, o etapa din WRC. Adica masina era special modificata in functie de traseu. Asa ca aceasta masina este una speciala Tour de Corse, cu o cutie cu rapoarte scurte, diferential autoblocant si radiator de ulei.

Renault 5 Turbo Tour de CorseRenault 5 Turbo Tour de Corse

Renault 5 Turbo Tour de Corse

Franele sunt unele performante, AF Closed Back Monte Carlo 4 si frana de mana hidraulica, suspensia este reglabila, speciala de circuit. La interior, totul este asa cum avea masina de WRC in 1980: scaune sport, rollcage, ceasuri Jager si echipamente moderne de navigatie. Suficient ca cine vrea sa achite 120.000 de Euro sa poata participa acum la raliuri, fie la grupa istorica, fie la o grupa mai mare.

Asadar, aceasta masina rara, candva de curse, ulterior modificata pentru curse contemporane, poate fi a ta pentru 120.000 de Euro. Masina se vinde din Anglia si se prezinta ca fiind impecabila, fara repros. Un pret cam mare, de fapt, cel mai mare pe care cineva il cere pentru un R5 Turbo in acest moment pe internet. Dar tinand cont ca este motorul original modificat de Renault Sport pentru Tour de Corse, aceasta masina este unica si merita sa-si gaseasca un loc intr-o colectie.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (6) Poze Renault 5 Turbo Tour de Corse
mai multe