Programul Rabla 2014 incepe azi. Poate fi ultimul program de gen in Romania

Programul Rabla 2014 incepe azi. Poate fi ultimul program de gen in Romania
  • 17.000 de vouchere electronice sunt disponibile
  • Se adauga 3.000 de tichete pentru institutii
  • Valoarea ramane aceeasi ca si in 2013
Distribuie pe Facebook

Rabla 2014 debuteaza azi. Cei care au o masina mai veche de 8 ani o pot casa incepand de azi pentru a primi unul din cele 20.000 de vouchere disponibile in Programul Remat 2014.

Programul de reinnoire a parcului auto din Romania, numit Rabla 2014, debuteaza azi. Pana acum, participantii care isi doresc sa vanda automobile noi prin acest program au avut la dispozitie o perioada de inscriere, iar astazi, cei care detin o rabla mai veche de 8 ani de zile o pot duce la casat. Chiar daca, in mare, programul este asemanator cu cel de anul trecut, Remat 2014 vine cu cateva schimbari.

Distribuirea tichetelor se face in functie de cerere, adica acolo unde dealerii cer tichete, acolo se dau. Pana acum, distribuirea voucherelor se facea in functie de judet si numarul de automobile inscrise, acum se va face doar pe baza cererii. Aceasta este cea mai importanta noutate a programului pentru acest an. In continuare, o alta noutate este vechimea automobilelor ce pot fi casate. Pana in 2013 inclusiv, vechimea trebuia sa fie de minimum 10 ani, in timp ce incepand de acum, se accepta si masini mai vechi de 8 ani.

In total se dau pentru 2014 20.000 de tichete: 17.000 pentru persoane fizice si 3.000 pentru persoane juridice sau institutii.

In continuare, voucherul Rabla 2014 nu mai este unul fizic, ci electronic. Cine doreste sa-si cumpere o masina noua, trebuie sa vina la un dealer care il va inscrie in program. Fie ca el este detinatorul masinii vechi ce va fi casata, fie ca vine impreuna cu posesorul rablei, dealerul il inscrie, dupa care posesorul masinii se duce la politie ca sa radieze masina. Ulterior, se duce la un centru Remat ca sa duca masina si se intoarce la dealer, care extrage un voucher din baza de date electronica. Cu alte cuvinte, tichetul de 6500 de lei este acum o reducere directa la dealer.

Eco-bonusul de 500 de lei este in continuare valabil, oferit de Ministerul Mediului, numai pentru masinile electrice, hibride sau cele care au norma de poluare Euro 6. Asadar, cine isi cumpara un astfel de autoturism, poate beneficia de un discount total de 7000 de lei.

De ce poate sa dispara Programul Rabla in 2015?

Daca ne uitam la evolutia Programului Remat, vedem ca este de fapt o involutie.

In 2010 au fost casate 186.854 de masini si au fost cumparate 60.000 de automobile noi.

In 2011 au fost casate 116.641 de masini si au fost cumparate 40.000 de automobile noi.

In 2012 au fost casate 44.857 de masini si au fost cumparate 15.149 de automobile noi.

In 2013 au fost casate 23.000 de masini si au fost cumparate 13.385 de automobile noi.

Este de asteptat ca in 2014, numarul masinilor casate sa fie de sub 20.000. Iar numarul masinilor cumparate noi sa fie de sub 10.000 de exemplare. Iar anul viitor, sunt sanse sa vedem numai 5000 de masini noi, cumparate prin Programul Rabla.

Iar motivul este clar: nu mai sunt nici rable care sa mai fie duse la fier vechi, dar nu mai este nici puterea de cumparare a oamenilor care sa-si cumpere un automobil nou. Iar cei care isi duc masina la Remat, dar raman cu buza umflata, sunt in numar mare. Acestia spera sa vanda tichetul obtinut prin casarea masinii, dar din pricina noilor reglementari care nu permit decat folosirea unui singur voucher, piata este plina si multe raman nevandute, expirand.

Speram insa ca anul 2014 sa nu fie ultimul de Program Rabla. Pentru ca, desi numarul automobilelor este in diminuare, tot este un mijloc de incurajare a pietei locale care nu sta prea bine. Si orice sprijin venit din partea statului contribuie la un plus de economie.

Distribuie pe Facebook
mai multe