Rabla 2014 s-a incheiat: ultimul tichet a fost acordat azi

Rabla 2014 s-a incheiat: ultimul tichet a fost acordat azi
  • 17000 de persoane fizice au avut la dispozitie tichete
  • 6500 de lei este valoarea fiecarui voucher Rabla
  • 119 milioane de lei a fost suma alocata de AFM
Distribuie pe Facebook

Ministrul Mediului a anuntat ca ultimul voucher disponibil pentru Programul Rabla 2014 a fost repartizat. Cu alte cuvinte, toate cele 17000 de tichete au fost oferite, permitandu-le romanilor sa-si cumpere automobile noi in conditii avantajoase.

Astazi este ziua in care ultimul tichet electronic destinat persoanelor fizice in Programul Rabla 2014 a fost epuizat. Conform ministrului mediului, Atilla Korodi, toate cele 17000 de vouchere au fost distribuite, chiar mai devreme decat termenul limita. "Este pentru prima data cand tichetele sunt epuizate inainte de termenul limita stabilit de calendarul de desfasurare", spune Korodi. Tot el, dand semnale ca in 2015 Programul de Innoire a Parcului Auto ar putea continua in conditii similare.

Din luna aprilie si pana acum, cele 17000 de tichete au fost date prin format electronic, semn ca noul sistem a fost mai eficient. Cu alte cuvinte, au fost casate 17000 de rable si tot atatea masini noi au fost cumparate, eliberarea voucherului fiind eliberata direct de dealerul auto. "Pe de alta parte, derularea Programului prin dealerii auto dar si faptul ca tichetele nu au mai fost impartite pe judete, ele fiind consumate in functie de cerere, au generat deopotriva rezultatele cele mai bune de la lansarea Programului in urma cu 10 ani", mai spune ministrul.

In 2014, Programul Rabla a fost sustinut de Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice, prin Administratia Fondului pentru Mediu, cu suma de 119 milioane lei pentru persoanele fizice ce au dus la casat o rabla in vederea achizitionarii unui automobil nou. Fiecare voucher a fost in valoare de 6500 de lei la care s-au mai adaugat, dupa caz, diferite vouchere in cazul masinilor hibride sau electrice.

In ciuda afirmatiilor venite din partea oficialilor Dacia si Ford, dar si ai APIA, Programul Rabla nu este unul eficient si cu rezultate pozitive pentru dealerii. Insa, noul program Prima Masina 2014 se pare ca este o solutie mai banoasa si mai profitabila pentru importatori si dealeri care il sustin. Chiar si asa, se pare ca Rabla 2015 se va mai desfasura anul viitor in conditii similare ca si in 2014.

Distribuie pe Facebook
mai multe