Vedete, jocuri si parcuri tematice: Noi metode de promovare a masinilor

Vedete, jocuri si parcuri tematice: Noi metode de promovare a masinilor
Solutiile neconventionale de promovare a brandurilor sunt din ce in ce mai des aplicate de producatorii si dealerii auto din toata lumea.
Distribuie pe Facebook

De la pagini de Twitter si Facebook la variante ale masinilor de top incluse in jocurile video sau la vedete pe post de ambasadori ai unor marci traditionale, totul este folosit in batalia de a tine publicul fidel unei marci. Iar cand vorbim de fidelizare a unui public potent financiar, exemplul Ferrari este cel mai la indemana.

Ferrari World

Nu are cum sa nu iti placa Ferrari. Marca italiana are fani pe orice meridian al lumii si cumparatori cu duiumul din zonele desertice ale Arabiei, acolo unde "printii aurului negru" isi pot indeplini orice fantezie in materie de masini extravagante. Asa ca pare de la sine inteles de ce parcul de distractii Ferrari World nu este amplasat in California, Florida sau in Italia. Ferrari World functioneaza extrem de bine in Abu Dhabi, fidelizand populatia, brusc imbogatita din exploatarea petrolului, cu experienta Ferrari inca de la primi pasi ai copiilor de emiri din zona.

Montagne-russe cu machete Ferrari, vizite in replici fidel construite ale primului garaj al lui Enzo Ferrari, curse de carturi Ferrari, toate sunt puse la dispozitia potentialilor clienti din zona Golfului Persic. Si strategia pare sa dea rezultate, din moment ce Ferrari, alaturi de Bugatti si Lamborghini, sunt printre cele mai achizitionate masini de catre mostenitorii marilor averi din Arabia Saudita, Iraq, Kuweit etc.

Un american autentic pentru o masina americana

Recent, Ford l-a desemnat pe Matthew McConaughey drept omul cel mai bun pentru a fi imaginea modelului Lincoln MKC 2015. Destul de ciudat, in conditiile in care cariera lui McConaughey nu s-a bazat pe vreun film de actiune in care acesta sa joace rol de pilot de curse, sofer diabolic ori vreun alt personaj care sa conduca cu mai mult de 60 de km/h in scenele filmate.

Chiar si asa, McConaughey are garantia americanului autentic data de accentul sau texan si aura de recent castigator al Oscarului. Pe de alta parte, Ford a iesit cu o imagine sifonata dupa criza financiara declansata in urma cu sase ani, iar cele mai groaznice lovituri, soldate cu disparitia unor branduri cu traditie in SUA, le-a incasat tocmai pe taram natal. Motiv pentru executivii din companie sa constientizeze ca si-au pierdut identitatea in fata publicului american si sa incerce salvarea marcii Lincoln prin folosirea lui McConaughey pe post de promotor al unei masini americane autentice.

Publicitate ca joaca

Metoda de inserare a unor modele auto in jocurile video nu este tocmai noua, insa GTA V bate orice record, nu mai putin de 50 de bolizi reali gasindu-si locul printre masinile introduse in joc. Numele acestora sunt schimbate, dar pasionatii de automobilism le ghicesc cu usurinta dupa detaliile care ii fac sa intoarca capul pe strazi in viata reala.

Ford GT, Bugatti Veyron, Lamborghini Gallardo, Lamborghini Murcielago si mai rarele Koenigsegg CCX sau SSC Tuatara si-au gasit un loc in joc alaturi de alte 45 de masini de viteza din viata reala gratie impactului brandului, dar unor sume platite de producatorii auto pentru a-si introduce creatiile de top in popularul joc video.

Dacia, incercari timide

Nu, nu o sa vezi in vreo versiune de GTA o Dacie, insa compania auto si-a promovat destul de intens modelele Sandero si Duster prin intermediul unor aplicatii tip joc de calatorie si de cultura generala prin intermediul unei pagini de Facebook. Oricum, la capitolul socializare pe internet, Dacia sta bine, pagina producatorului Renault Romania clasandu-se pe primul loc, cu peste 455.000 de fani. Diferenta pana la pozitia a doua din top este de peste 50.000 de like-uri.

BMW a surclasat Ferrari

Mda, dar numai la numarul de fani din intreaga lume care au dat like paginii de Facebook a firmei-mama. BMW conduce topul cu peste 18,3 milioane de like-uri, secondata de Ferrari cu 15,7 milioane de like-uri pe pagina si Mercedes-Benz cu 15,5 milioane de aprecieri. Interesant este ca pe paginile oficiale ale producatorilor sau dealerilor reprezentativi ai marcilor de top poti vedea inclusiv creatii publicitare care nu prind niciodata spatiu de emisie pe ecranele televizoarelor.

Distribuie pe Facebook
mai multe