Reportaj: am experimentat aderenta cu anvelopele Bridgestone pe RedBull Ring

Reportaj: am experimentat aderenta cu anvelopele Bridgestone pe RedBull Ring
  • In total, anvelopele au fost suspuse la 4 testari
  • Masinile BMW Driving Experience erau modele BMW M4
  • Am testat anvelope Bridgestone Potenza RE050A
Distribuie pe Facebook

Ne-a bucurat atunci cand am aflat ca exista in Romania inca o companie de anvelope activa din punctul de vedere al comunicarii. Aceasta este Bridgestone, un nume ce nu mai are nevoie de nicio prezentare, un brand ce pune accentul pe sportivitate si siguranta. Iar pentru a ne demonstra de ce sunt in stare aceste pneuri, Bridgestone ne-a invitat la o scurta sesiune de teste pe circuitul austriac RedBull Ring.

Cum poti sa testezi cel mai bine niste anvelope destinate mersului sportiv? Le pui pe o masina puternica la al carei volan te urci si alergi pe circuit. Cam asa a fost prezentarea anvelopelor performante Bridgestone Pontenza RE050A saptamana trecuta, pe circuitul RedBull, acelasi circuit pe care se desfasoara si una din etapele de Formula 1.

Bridgestone Potenza RE005AReclama din 1966 la motocicletele Bridgestone care erau castigatoare in competitiile sportive

Compania Bridgestone a luat nastere in 1931 in Japonia si de atunci a asigurat anvelope pentru diverse sporturi cu motor, inclusiv pentru Formula 1 sau WRC, dar si anvelope moto, utilitare sau comerciale. Mai mult, un lucru putin stiut de marea majoritate, este ca sub acest brand s-au vandut si motociclete, dar si biciclete. Important de stiut este ca acest brand a reusit in ultimii ani sa ajunga pe prima pozitie in topul celor mai importanti producatori de anvelope la nivel mondial, avand cea mai mare cifra de afaceri anul trecut in acest domeniu.

Dupa o scurta prezentare a companiei si a activitatii Bridgestone, am fost preluati de instructorii profesionisti de la BMW Driving Experience, partenerul companiei de anvelope in acest test. Masina a fost una pe cat de sportiva, pe atat de naravasa: BMW M4, un automobil cu tractiune spate si motor de 431 cp, incaltata cu anvelope Bridgestone Potenza RE050A, un model de pneu care inglobeaza tehnologia utilizata in sporturile cu motor de mare viteza.

Bridgestone Potenza RE005A

Derapajele controlate si franarea de urgenta

Nu ne-a surprins cand am fost invitati sa testam aderenta anvelopelor pe carosabil ud. Testul a fost unul simplu: pe o pista circulata, stropita in permanenta pentru simularea unei ploi abundente, trebuia sa rulam cu masina in viteza cat mai mare, fara sa pierde controlul. Practic, trebuia sa facem un drift fara ca masina sa se intoarca la 180 de grade. Deloc usor, insa datorita sistemelor electronice ale masinii care nu erau complet decuplate, am reusit sa atingem limita aderentei fara sa ne invartim pe loc.

A doua parte a testului a fost verificarea franarii in conditii de urgenta, la viteza ridicata. Practic, abordai curba cu 110 km/h si cand erai exact in punctul in care nu ai fi avut curaj sa franezi, acolo trebuia sa franezi la indicatia instructorului. La inceput am fost sceptic si am crezut sa o sa ies in exteriorul curbei in conditiile date, insa nu a fost asa. Anvelopele si sistemele de siguranta nu au dat gres si din cele 10 incercari niciuna nu a fost cu vatamare de conuri.

Bridgestone Potenza RE005ABridgestone Potenza RE005ABridgestone Potenza RE005A

Bridgestone Potenza RE005A

Inainte sa intram pe circuit am mai facut un test, clasicul "test al elanului". Adica franare brusca de la 110 km/h, simuland evitarea unui obstacol din drum, cum ar fi in Romania, evitarea unui caine care traverseaza autostrada. Pe circuitul RedBull insa nu am avut obstacole in viata ci doar niste conuri care au incasat destule lovituri din partea soferilor invitati de Bridgestone.

Ultimul test cu anvelopele Bridgestone a fost "alergarea" pe circuit la viteze ridicate. Am atins in jur de 200 km/h in liniile drepte, fiind totusi niste amatori, nu piloti profesionisti, am franat pana la 35 km/h in viraje si am demarat cat putea BMW-ul de repede, solicitand la maximum anvelopele care incaltau jantele. Am condus asa cateva ore bune, punand la grea incercare pneurile, care, trebuie mentionat, sunt de strada, nu de circuit! Mai mult, pista pe care alearga si monoposturile de Formula 1 are un asfalt extrem de aderent care macina pneurile de sosea imediat.

Bridgestone Potenza RE005A

Cu toate astea, inainte sa plecam spre casa, am aruncat o ultima privire la "incaltarile" BMW-urilor M4 cu care am alergat pe pista. Uzura suferita in urma intregii zile de alergari se vedea, nimic de zis. Mai ales la rotile de pe puntea fata, pe peretii laterali, care au fost solicitati in viraje mai mult. Anvelopele de pe puntea spate aveau lateralele in stare mai buna, dar uzura era crescuta, din pricina tractiunii. Oricum, un lucru era sigur: as fi avut incredere sa ma urc in masina si sa plec spre Bucuresti la bordul masinii fara probleme, pneurile avand inca destul profil incat sa fie legale si sigure.

Bridgestone Potenza RE005A

Ce am invatat din aceasta experienta? Ca daca ai anvelopele performante, chiar daca masina ta este puternica, cu greu vei pierde aderenta, chiar si in conditii de urgenta. Nu a fost un test comparativ cu alte modele de la alte marci. Deci nu stim daca pneurile Bridgestone Potenza sunt mai bune ca cele ale competitiei sau nu. Dar un lucru e cert: daca oamenii astia de la BMW Driving Experience le-au ales pentru ale lor M4-uri, e clar ca ceva bun stiu sa faca. Mai mult, daca aceste pneuri au reusit sa reziste la abuzul facut de noi, dupa ce inainte mai fusesera "chinuite" si de alti participanti in alte zile, tare mi-as dori si eu sa am un set pe masina mea. Pentru ca ar insemna sa ma tina o viata la condusul normal din traficul de zi cu zi...

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (10) Poze Bridgestone Potenza RE005A
mai multe