Expertiza de 3000 de lei este o minciuna. NU TREBUIE PLATITA DE NICIO MASINA!

Expertiza de 3000 de lei este o minciuna. NU TREBUIE PLATITA DE NICIO MASINA!
Din pacate, atat la televizor, cat si in presa scrisa sau pe internet, exista o sumedenie de informatii eronate despre noul Timbru de Mediu. Printre acestea, informatia conform careia masinile vor fi nevoite sa mearga la RAR pentru a plati 3000 de lei in vederea trecerii noxelor in cartea de identitate. Nimic mai fals.
Distribuie pe Facebook

Noul Timbru de Mediu se pare ca este gandit special pentru a imparti tot parcul auto in 3 categorii mari si late:

- masinile care sunt pe duca: non-euro, Euro 1 si Euro 2

- masinile vandabile: Euro 3 si Euro 4

- masinile noi: Euro 5 si Euro 6.

Prima categorie de masini, fiind constituita doar din autoturisme vechi, ce nu mai au mult timp de alergat pe strazile patriei, implicit, nici sa polueze, primeste cu noul timbru cea mai mare surpriza. Adica aceste masini vor avea cele mai mici sume de plata.

A doua categorie este insa cea mai "platitoare". De altfel, de aici incepe sa se impuna zicala "Poluatorul plateste". Mai exact, in general, la aceste masini noul timbru va fi mai mare decat actuala taxa auto.

Ultima categorie este formata din masinile care polueaza cel mai putin. Prin urmare, fiind vorba de masini noi, cu catalizatoare noi si eficiente, Statul s-a gandit sa-i taxeze mai putin. Chiar si asa, reducerea fata de taxa auto care este momentan in vigoare, este destul de mica.

Ce masini trebuie sa faca expertiza de 3000 de lei?

Niciuna. De fapt, conform surselor de la RAR, la cerere, orice proprietar de autoturism se poate duce la RAR pentru a face acest proces, ca si cum s-ar duce sa isi schimbe motorul si sa-l omologheze, sau sa-si treaca in cartea de identitate noi informatii.

Conform celor de la RAR Bucuresti, masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2 nu au trecuta in carte cantitatea de noxe emisa pe fiecare kilometru (ex: 125g/km de CO2). Insa, aici este smecheria, in noua formula de calcul a Timbrului de Mediu, nici nu este necesara aceasta cantitate. Asadar, masinile non-euro, E1 si E2 nu au nevoie de acest numar.

In schimb, masinile E3, E4 si E5 pot sau nu avea trecuta in carte aceasta cifra. Dar fiind vorba de masini mai noi, ale caror noxe sunt cunoscute si inregistrare, masurate mai demult, trecerea exacta a acestora in cartea de identitate costa numai 50 de lei.

In caz ca doresti sa iti treci emisiile in carte, lucru chiar recomandat pentru ca astfel vei plati mai putin pentru Timbru, trebuie sa te programezi. Cand faci programarea telefonica, ti se va spune daca e necesar sa vii cu masina sau numai cu actele acesteia.

Concluzia

Daca ai masina non-euro, E1 sau E2, nu te intereseaza cantitatea de emisii CO2. Daca esti vreun nebun care vrea dinadins sa stie, atunci trebuie sa platesti 3000 de lei pentru o expertiza specifica, ce dureaza mult. Dar nu cred ca se va intampla acest lucru niciodata.

Daca ai masina E3, E4 sau E5, in caz ca nu ai emisiile CO2 trecute cu exactitate in carte, te duci la RAR si platesti numai 50 de lei pentru trecerea acestora in documente.

Exemplu de masina foarte des tranzactionata in Romania

  • Volkswagen Golf 4
  • Cilindree 1390 cmc,
  • Emisii de CO2 161, EURO 4
  • An fabricatie 2001
  • Daca ai trecuta emisia de CO2 in carte, taxa e de 264 Euro
  • Daca nu ai trecuta emisia: 697 Euro
  • Vechea taxa: 196 Euro
  • Ca sa treci emisia in carte: 50 lei
  • Suma finala de plata a timbrului: 50 lei la RAR + 264 Euro

PRIMUL CALCULATOR al TIMBRULUI DE MEDIU!

Distribuie pe Facebook
mai multe