Laszlo Borbely trebuie sa returneze soferilor 200 de milioane de lei
Noua taxa auto va fi cu circa 25% mai mica fata de cea actuala, iar cei care au platit, incepand din 2008, o taxa mai mare fata de varianta redusa vor putea sa ceara directiilor fiscale judetene diferenta, care se ridica, in total, la circa 200 milioane lei, a declarat ministrul Mediului si Padurilor, Laszlo Borbely, la o emisiune televizata difuzata duminica.
'Diferenta se apropie de circa 200 milioane lei, dar am considerat, si a fost decizia mea si a colegilor din Guvern, ca este bine sa avem o taxa mai mica pentru ca este dificil pentru oameni in momentul de fata. Avem bani la Fondul de Mediu (pentru plata acestei diferente n.r) iar recuperarea banilor nu va dura mult', a spus ministrul Mediului.
Acesta a precizat ca, dupa aprobarea legii privind noua taxa, in Camera Deputatilor, a discutat cu reprezentantii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, iar banii sunt disponibili.
'Atunci cand cetateanul vine cu cererea trebuie sa verificam datele, sa calculam cat trebuie sa primeasca si imediat se dau banii', a explicat Borbely, adaugand 'in momentul de fata nu putem da termene pentru ca depinde de numarul de cereri.
Ministrul Mediului a subliniat ca banii din taxa auto se duc 'in mod exclusiv' catre economia verde.
'Se strang la Fondul de Mediu si se duc catre impadurire, sunt programele pe site-ul Fondul de Mediu. Din 2010 am alocat fonduri mai importante pentru reimpaduriri, pamant degradat. In 2010 am reusit sa alocam de sase ori mai multi bani ca in 2009, ceea ce inseamna circa 200 milioane lei numai pentru impaduri. In 2011 am dat de doua ori mai multi ca in 2010, deci in jur de 400 milioane lei. In 2010, pentru prima oara, fondul de paduri a crescut cu 0,3%', a mai spus Borbely.
Proiectul de lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule a fost aprobat joi in plenul Camerei Deputatilor, cu 213 voturi pentru, 17 impotriva si 34 de abtineri.
Proiectul de act normativ, initiat de Ministerul Mediului si Padurilor dupa ce Curtea Europeana de Justitie a declarat vechea taxa auto ca fiind discriminatorie, a fost adoptat si de Senat, in sedinta din 12 septembrie, insa Camera Deputatilor are rolul decizional.
Acesta a precizat ca, dupa aprobarea legii privind noua taxa, in Camera Deputatilor, a discutat cu reprezentantii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, iar banii sunt disponibili.
'Atunci cand cetateanul vine cu cererea trebuie sa verificam datele, sa calculam cat trebuie sa primeasca si imediat se dau banii', a explicat Borbely, adaugand 'in momentul de fata nu putem da termene pentru ca depinde de numarul de cereri.
Ministrul Mediului a subliniat ca banii din taxa auto se duc 'in mod exclusiv' catre economia verde.
'Se strang la Fondul de Mediu si se duc catre impadurire, sunt programele pe site-ul Fondul de Mediu. Din 2010 am alocat fonduri mai importante pentru reimpaduriri, pamant degradat. In 2010 am reusit sa alocam de sase ori mai multi bani ca in 2009, ceea ce inseamna circa 200 milioane lei numai pentru impaduri. In 2011 am dat de doua ori mai multi ca in 2010, deci in jur de 400 milioane lei. In 2010, pentru prima oara, fondul de paduri a crescut cu 0,3%', a mai spus Borbely.
Proiectul de lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule a fost aprobat joi in plenul Camerei Deputatilor, cu 213 voturi pentru, 17 impotriva si 34 de abtineri.
Proiectul de act normativ, initiat de Ministerul Mediului si Padurilor dupa ce Curtea Europeana de Justitie a declarat vechea taxa auto ca fiind discriminatorie, a fost adoptat si de Senat, in sedinta din 12 septembrie, insa Camera Deputatilor are rolul decizional.
Actul normativ, care va intra in vigoare dupa publicarea in Monitorul Oficial, prevede o reducere a taxei de poluare cu pana la 25%, dand posibilitatea ca, in cazul in care taxa de poluare platita de la 1 iulie 2008 este mai mare decat cea rezultata din aplicarea acestei legi, contribuabilii sa poata solicita restituirea sumelor reprezentand diferenta de taxa platita
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Renault megane 16v 2006 2000 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Opel corsa 1.2i 2003 599 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
PieseAuto.ro
Le curatam sau le schimbam? Cum sa scapam de scaunele auto murdare
StiriPeSurse.ro
Marcel Ciolacu taie în carne vie: șeful Guvernului anunță reorganizarea MAE
PieseAuto.ro
Importanta farurilor pentru masina ta
mai multe
Publicat în categoria: Taxa Auto
DATA PUBLICĂRII: 19 Decembrie 2011