Timbrul de Mediu ar putea fi anulat si reintrodus in pretul carburantului

Timbrul de Mediu ar putea fi anulat si reintrodus in pretul carburantului
Doi senatori din PNL au propus un nou proiect de lege. Acestia propun ca actualul Timbru de Mediu sa fie scos definitiv, iar taxa de poluare sa fie adaugata in pretul pe care il platim la pompa. O initiativa ce pare demna de laudat, dar cat ne va costa benzina? In plus, detectoarele de radar ar putea fi interzise prin lege.
Distribuie pe Facebook

Marti a fost depusa initiativa la Biroul Permanent al Senatului. Ca si justificare initiala, cei doi parlamentari se bazeaza pe un nou mod de gandire: trebuie sa platesti in functie de cat poluezi, adica de cat mergi cu masina. Si daca mergi cu masina mult, consumi carburant mai mult, asa ca platesti mai mult.

In plus, Cristian Bodea, unul dintre cei doi care au venit cu aceasta idee, mai spune ca scopul este abrogarea timbrului de mediu pentru ca a venit cu aceleasi probleme ca si in trecut, fiind la fel de vulnerabila la recuperare ca si taxele auto din prezent sau trecut. Daca se va ajunge la o forma de taxare a soferilor prin pretul benzinei, aceasta noua taxare va fi de 1 ban/litru de carburant, indiferent daca este motorina, gaz sau benzina.

Senatorul Cristian Bodea a spus că şi cheltuirea banilor adunati asa, prin includerea taxei auto în preţul combustibililor, ar fi mai uşor de controlat, iar destinaţia lor ar fi exclusiv pentru împăduriri.

In afara de faptul ca ar fi mai usor de controlat banii si ca va fi imposibil recuperarea unor astfel de sume dand statul in judecata, poate cel mai mare motiv pentru care timbrul de mediu ar fi bine sa fie schimbat este ca nici vechimea masinii, nici motorizarea si norma de poluare, dar nici capacitatea cilindrica nu arata cat polueaza o masina in cursul unui an.

Tot Bodea a mai spus ca Germania este una dintre tarile care apeleaza de ani buni la aceasta forma de taxare pentru a aduna bani la fondul de mediu.

Insa exista mai multe probleme la care se pare ca cei doi senatori nu s-au gandit. Si anume ca daca s-ar ajunge la o astfel de taxare, Romania ar deveni groapa de gunoi a Europei in ceea ce priveste masinile. Daca romanii stiu ca au unda verde la inmatricularea masinilor vechi, aduse din strainatate si cumparate pe nimica toata, atunci vom vedea masini din anii '80-'90 cu miile.

Si daca vom regasi acest timbru de mediu sub forma unei taxe de poluare inclusa in pretul carburantului, cum vor mai putea fi opriti soferii sa inscrie tot felul de rable si vechituri care merg pe ulei si polueaza in 10 kilometri cat o masina noua tot anul?

Detectoarele de radar ar putea fi interzise

Un alt proiect de lege este legat de detectoarele de radar. Insa aceasta propunere legislativa pare facuta doar de dragul de a nu adormi in parlament. Pentru ca Romania are in dotarea politiei rutiere aparate de detectat viteza masinilor ce nu pot fi detectate de detectoarele radar standard.

In alte tari Europene, cum sunt Franta sau Austria, aceste aparate sunt interzise si cel care le foloseste poate sa primeasca amenzi colosale sau chiar zile de puscarie.

In Romania au fost interzise pentru o scurta perioada de vreme, insa acum sunt din nou legale. Pentru ca aparatele detecteaza undele radar trimise de aparate pentru a calcula viteza masinii. Cand aceste unde radar lovesc detectorul aflat pe bord, se emite un semnal sonor si vizual care ii spune soferului sa incetineasca.

Insa de cativa ani, Politia Rutiera foloseste aparate radar TruCam ce nu pot fi detectate de aparatele standard. Citeste AICI tot ce trebuie sa stii despre noile aparate din dotarea politie romane.

Distribuie pe Facebook
mai multe