Timbrul de mediu mai scump pentru masinile diesel

Timbrul de mediu mai scump pentru masinile diesel
In caz ca noua taxa auto 2013, numita Timbru de Mediu, nu era destul de complicata si dezbatuta, iata ca a survenit o noua modificare, fara indoiala nu si ultima. Rovana Plumb, noul Ministru al Mediului din partea guvernului USL, a spus ca taxele vor fi diferite in functie de combustibil, masinile diesel urmand sa plateasca mai mult decat cele pe benzina.
Distribuie pe Facebook

Din cauza ca masinile cu motoare pe motorina polueaza mai mult, nu neaparat prin emisiile de CO2, ci prin alte noxe nocive si cancerigene, initiatorii noului Timbru de Poluare vor ca acestea sa plateasca mai mult decat masinile care merg pe benzina.

Rovana Plumb a declarat ca se discuta posibilitatea calcularii in mod diferit a timbrului de mediu care va fi platit de proprietarii de automobile cu motoare pe benzina si a cel destinat posesorilor de masini cu motor pe motorina, acestea din urma fiind mai poluante.

Rovana Plumb a spus ca proiectul timbrului de mediu este "in faza finala de analiza" si ca se va tine cont de opiniile exprimate in dezbaterea publica de producatorii si importatorii de autoturisme, precum si de pozitiile altor persoane juridice si fizice, la sedinta de Guvern de miercuri.

"Fata de ceea ce am prezentat pe site-ul Ministerului Mediului ca propunere, in momentul de fata luam in calcul o formula de calcul separata pentru motoarele care utilizeaza benzina si pentru cele care utilizeaza motorina", a spus Plumb, precizand ulterior ca formula de calcul va ramane aceeasi, dar ar putea fi cuantumuri diferite pentru cele doua tipuri de motoare, "dat fiind faptul ca motoarele diesel au un plus de particule care polueaza".

Formula de calcul a taxei va ramane aceeasi pentru ambele motorizari, insa la cele diesel se va adauga un cuantum daca are sau nu filtru de particule.

Insa, asa cum era si la vechea taxa auto, masinile diesel care au filtru de particule vor plati mai putin fara de cele care nu au acest filtru. Asadar, aici se naste o contradictie: masinile diesel vor fi nevoite sa plateasca mai mult un timbru de mediu, dar in acelasi timp, daca au filtru de particule, acestea vor plati mai putin.

Prin urmare, cele mai afectate masini vor fi masinile pe motorina care nu au filtre de particule, incluzand cele din categoria Euro 3 si Euro 4. Masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2 vor avea oricum timbrul de mediu redus cu 60-90 procente fata de taxa actuala.

Tu ce masina conduci, pe benzina sau pe motorina?

Distribuie pe Facebook
mai multe