4Tuning
Meniu
Articole Maşini second Bazar Forum MaşinaMea Q&A

TOP 10: Reparatii auto pe care le poti face singur la masina ta

TOP 10: Reparatii auto pe care le poti face singur la masina ta

Desi majoritatea reparatiilor auto necesita o mana priceputa si un service specializat, unele misiuni sunt atat de usor de indeplinit incat le poti duce la bun sfarsit chiar tu, cu mainile tale si sculele necesare. Iata si o lista cu zece astfel de operatiuni.

  • Inlocuirea unui furtun de la motor

TOP 10: Reparatii auto pe care le poti face singur la masina ta

Cuvinte de imbarbatare: Odata ce motorul masinii tale s-a racit iar bateria a fost deconectata, inlocuirea vechiului furtun cu unul nou pare floare la ureche. Desfaci clemele, scoti furtunul cel vechi, transferi clemele catre cel nou, iar mai apoi il montezi la loc. O operatiune destul de simpla, care va face insa o diferenta majora.

  • Inlocuirea bateriei

TOP 10: Reparatii auto pe care le poti face singur la masina ta

Cuvinte de imbarbatare: Odata ce ai castigat batalia cu eventualele semne de coroziune, iar toate elementele de prindere au fost inlaturate, schimbarea bateriei vechi cu cea noua reprezinta o simpla operatiune, ce nu dureaza mai mult de cateva momente. In plus, daca tot esti prins in compartimentul motor, o sedinta de curatare si infrumusetare a acestuia nu ar strica.

  • Inlocuirea filtrului de aer

TOP 10: Reparatii auto pe care le poti face singur la masina ta

Cuvinte de imbarbatare: Inlocuirea filtrului de aer este atat de usoara incat cel mai probabil si un copil fara buletin ar fi in stare sa bifeze o reusita. Pe scurt, lucrurile stau in felul urmator: desprinzi cu usurinta clemele de prindere, scoti filtrul vechi de aer, il montezi pe cel nou si reatasezi clemele. Iar asta e tot. Ai grija insa la componentele vecine.

  • Inlocuirea unui cauciuc vagabond

TOP 10: Reparatii auto pe care le poti face singur la masina ta

Cuvinte de imbarbatare: Inlocuirea unui cauciuc vagabond sau, daca vrei, rezolvarea unei pene, reprezinta una dintre acele probleme la care orice nou posesor de permis ar trebui sa cunoasca rezolvarea. Nu stii niciodata cand te poti lovi de asa ceva, iar o astfel de operatiune nu necesita cunostinte impresionante de matematica, fizica, chimie sau astronomie. Cea mai simpla metoda include prezenta unui cric, a unei chei speciale pentru desfacerea prezoanelor si, nu in ultimul rand, disponibilitatea unei roti de rezerva gata de actiune.

TOP 10: Reparatii auto pe care le poti face singur la masina ta

Cuvinte de imbarbatare: Intr-un final, ar fi cazul sa te murdaresti si pe maini. In plus, in situatia data, vei avea nevoie si de niste scule specializate, plus precizie elvetiana. Bine, specificul elvetian nu reprezinta neaparat ceva obligatoriu, insa precizia si indemanarea sunt elemente ce nu ar trebui sa lipseasca de pe lista. Iar acelasi lucru se poate spune si despre cartea cu care este livrata masina in cauza.

  • Schimbarea anvelopelor

TOP 10: Reparatii auto pe care le poti face singur la masina ta

Cuvinte de imbarbatare: Schimbarea cauciucurilor sau, mai bine zis, rotatia acestora este o parte importanta a intretinerii anvelopelor. In plus, aceasta operatiune mai mult sau mai putin complicata - depinde din ce unghi privesti, asigura o uzura uniforma a tuturor celor patru pneuri. Exista numeroase modele de rotire, date in special de specificatiile automobilului pe care il conduci - cu tractiune fata, cu tractine spate sau cu tractiune integrala.

  • Inlocuirea becurilor pentru faruri si/sau stopuri

TOP 10: Reparatii auto pe care le poti face singur la masina ta

Cuvinte de imbarbatare: In cele mai multe dintre cazuri, principala problema este reprezentata de greutatea prin care ajungi la becuri si la clemele de prindere ale acestora. Odata rezolvata aceasta chestiune, restul poate fi considerat un puzzle recomandat oricarui copil de peste trei ani.

  • Spalare si ceruire

TOP 10: Reparatii auto pe care le poti face singur la masina ta

Cuvinte de imbarbatare: Pentru a bifa o reusita demna de aplauze, asigura-te ca te afli intr-un mediu umbrit, usor umed, in care scurgerea timpului nu reprezinta o problema. Rabdarea este unul dintre elementele cheie, produse care sa-ti transforme masina dintr-o cenusareasa intr-o printesa sunt disponibile din plin, asa ca nu rata nici un coltisor. Mai devreme sau mai tarziu, masina ta iti va oferi placeri nebanuite.

  • Inlocuirea stergatoarelor

TOP 10: Reparatii auto pe care le poti face singur la masina ta

Cuvinte de imbarbatare: Inlocuirea stergatoarelor vechi cu unele noi este una dintre cele mai usoare sarcini de pe planeta. In plus, nici nu este nevoie sa te murdaresti pe maini. Totusi, pe cat este de usoara, pe atat de importanta este aceasta operatiune. Asadar, daca vechile stergatoare te parasesc sau au facut-o deja - cel mai probabil cu ajutorul unei maini straine, ar fi cazul sa-ti faci cadou o noua pereche.

  • Inlocuirea uleiului si filtrului de ulei

TOP 10: Reparatii auto pe care le poti face singur la masina ta

Cuvinte de imbarbatare: De multe ori suna infricosator si se lasa cu victime. Nu te lasa insa impresionat. Inlocuirea uleiului si a filtrului de ulei nu necesita un dulap plin cu scule. In plus, aceasta operatiune reprezinta oportunitatea perfecta de a face cunostinta cu partea tehnica a masinii tale. Secretul reusitei se ascunde in manualul cu instructiuni pe care ti-l ofera constructorul modelului tau; drept urmare, este recomandat sa urmezi cu strictete pasii de acolo.

Iata si partea buna a acestei operatiuni: Cu cat duci la capat mai des aceasta misiuni, cu atat prinzi mai mult curaj si mai multa experienta. Si nu se stie niciodata cum se va intampla si vei da peste o domnisoare draguta care are nevoie de un schimb de ulei...

DATA PUBLICĂRII: 26 Iulie
0
0
50
  Comentarii
Comentează
[+] mai multe

Adauga anunt GRATUIT

BAZAR 4TUNING - Anunturi promovate

PĂREREA TA (50 comentarii )
14 comentarii 20 puncte
26 iul 2011, 13:32
+8
Mda,indemnam lumea sa umble pe ici pe colo si apoi ne intrebam cand se intorc la service de ce placutele calca fier pe fier(caz vazut cu ochii mei,placute montate invers la un golf deci....)Schimbul de ulei necesita mai mult decat un lighean si un ulei nou;cheie de filtru,recipient reciclare ulei uzat,strangere filtru nou la momentul specificat,chei speciale(de multe ori este de ajuns o cheie de filtru clasica dar ce te faci cand ai nevoie de o tubulara de 27,30 sau chiar 32 cu un racord flexibil pentru locuri greu accesibile;nu cred ca toata lumea dispune de o asemenea cheie si chiar vrea sa se manjeasca pe maini de ulei ars).Un stergator sau un bec indemn clientii sa il schimbe singuri dar pentru orice interventie asupra sistemului de franare,directie,mot or recomand un service autorizat.In acest fel evitam potentialele situatii periculoase pentru noi cat si pentru ceilalti participanti la trafic.Articolul este vag iar fiecare masina in parte prezinta particularitatile ei.Oricum succes tuturor celor care se inhama la a-si repara singuri masina.O zi buna
Sevastian_Vr6
471 comentarii 299 puncte
26 iul 2011, 19:01
+2
Dar de ce crezi tu ca ai fi mai inteligent decat restul care nu sunt mecanici de meserie!? Cine nu stie mecanica de baza dupa parerea mea nu ar trebui sa aibe masina. Nu iti trebuie mai stiu eu ce curs ca sa schimbi o bujie sau niste placute de frana, si sa fim seriosi ca o tubulara de 27/30/32 sau cat vrei tu cu racord flexibil dau o tura in targ si mi-o cumpar si nu mai dau o gramada de bani la service unde pretinde ca la schimbarea uleiului imi baga Castrol si cand colo imi baga "ulei de floarea soarelui". Bafta
27 iul 2011, 15:12
0
Pai nu iti trebuie cine stie ce cunostinte , dar unii se mai baga fara sa stie macar ce e un etrier pentru ca le-a spus un vecin ca se schimba usor si in acest fel mai scutesc niste bani dati la service.Cine stie cum pun placutele sau cum pun etrierul inapoi. Daca tot nu ai bani de service te documentezi de pe internet (gasesti cam orice mura in gura, cu poze si videouri) si dupaia te apuci, parerea mea:)
26 iul 2011, 14:02
+1
e foarte ok ce zici u, la sistemul de franare, directie etc. dak nu ai ceva cunostinte in ale mecanici mai bine nu te bagi, dar in schimb la schimbarea uleiului, ai ceva dreptate si acolo dar nu pune ca ai nevoie de cine stie ce chei si etc ca la ce zici u sunt masinile noi la care nu ai loc nici macar sa arunci 1 ac in compartimentul motor, iar la filtru de ulei, scrie pe el cat de mult trebuie sa il strangi, la masina mea de exemplu nu am avut nevoie de cheie de filtru l-am strans exact cat trebuie la mana, nu indemn pe nimeni sa faca reparatii la motor dak nu au habar in ce se baga si daca tot vor sa rezolve singuri anumite probleme recomand sa se intereseze inainte, sunt foarte multe forumuri in care gasesti ajutor sau sa ia de pe net (in cazu in care nu are) cartea masini. peace o zii buna
florin260hp
239 comentarii 978 puncte
26 iul 2011, 12:36
+7
bun bun postul,mai puneti si cateva un pic mai avansate:schimbare placute frane,poate o rola ceva..etc
tm30amp
tm30amp, 34 ani, Timisoara, Timis
252 comentarii 362 puncte
26 iul 2011, 12:59
+7
un articol foarte util pentru cei ce nu au curaj sa isi faca singuri intretinerea la masina. bravo.
cu toate astea, lumea va dori sa stie intotdeauna mai mult de atat
26 iul 2011, 13:03
+6
Operatiunile enumerate mai sus le poate face oricine numai sa vrea.
26 iul 2011, 22:29
0
Depinde:) La masina mea ca sa schimb bujiile trebuie sa demontez toata galeria de admisie si rampa cu injectoare.La restul operatiunilor iti dau dreptate.
802 comentarii 712 puncte
26 iul 2011, 23:11
0
Nasol. Cumva e o italianca masinuta?
27 iul 2011, 14:56
0
Nu.E un golf 4 , da e motorizarea aia de 1.6 SR si galeria de admisie trece peste rampa cu injectoare care trece peste bujii:D. E ceva mai mult de munca si iti trebe scule da cu rabdare se rezolva:)
26 iul 2011, 12:55
+5
nu se recomanda umblarea la sistemul de franare fara a avea autorizatie!
tm30amp
tm30amp, 34 ani, Timisoara, Timis
252 comentarii 362 puncte
26 iul 2011, 13:00
+9
hai ma kiry, nici macar la placute sau la disc???
26 iul 2011, 15:00
+6
pff, ce drag imi e mie de astia.Ai un surub si 2 sigurante pe fiecare placuta, du te tu la autorizatie ca si mama poate sa le faca.
Old_boy
79 comentarii 176 puncte
26 iul 2011, 15:45
+9
gresit! e creu de crezut dar sunt oameni "atehnici" care nu se pricep la asa ceva... desigur majoritatea de pe acest site/forum stiu cu ce se mananca mecanica, sau cel putin asa imi place sa cred.

vara asta am facut putina practica la un atelier si pot sa zic ca nu sunt doar "2 sigurante" si gata, sunt si alte secrete pe care e nasol daca nu le stii
de aceea nu e indicat sa se bage oricine la sistemul de franare, mai ales ca viata ta si a celor din jur depinde de acest sistem...
26 iul 2011, 14:55
+2
omul se adapteaza...
Arrete
62 comentarii 130 puncte
26 iul 2011, 22:46
0
Eu am schimbat placutele de frana la dacie in fata blocului la 14 ani fata autorizatie...
27 iul 2011, 11:46
+1
nu am zis ca nu este posibil, am zis ca nu se recomanda, eu unul prefer sa nu ma joc cu siguranta mea si a celor din jur, indiferent daca este o siguranta si un surub, pot aparea si alte probleme pe care sa nu le vezi decat dupa ce ai ceva experienta. La capitolul frane si siguranta dau banii cu cea mai mare placere!
26 iul 2011, 17:40
+3
Cum vi se pare un 500 euro ceruti ptr schimb rulmenti fata la un Nissan raportat la 141 euro cat m-au costat la un magazin de piese fara nici un discount...Mie unul mi se pare ca atelierul ma "fura" in fata..
28 iul 2011, 12:06
0
Intreaba-ti prietenii unde isi repara masinile , incearca si alte service-uri pana gasesti ceea ce cauti , totusi pare extrem de mult 500 euro manopera orice masina ai avea :)
Alyn93
1144 comentarii 4419 puncte
26 iul 2011, 13:56
+2
Foarte bun articol...si extrem de util pentru cei mai incepatori in mecanica..:D
badea_laurentiu88
1789 comentarii 827 puncte
26 iul 2011, 14:06
+2
interesant, are dreptate si florin260hp ar fi trebuit adaugate si schimbarea placutelor, la masinile mai noi e o chestiune de 10 15 minute, sau aerisirea sistemului de franare.....mai multe, dar pentru cei care pun pentru prima data mana sa faca ceva la masina sunt bune si astea:)
john17
58 comentarii 52 puncte
26 iul 2011, 14:28
+2
Sa va vad eu schimband placute spate la masini care au frana de mana pe etrier...
Furtune?! Daca e de racire ce faci cu lichidul?! Recuperat, pe urma umplut instalatia si aerisit nu sunt lucruri la indemana oricui are o surubelnita si un patent.
Becuri de far - forget it! Eu sunt de meserie si mi-au trebuit ~2h pt un bec de far intr-o parcare de hotel, am ajuns sa dau aparatoarea de noroi (carenajul) rotii fata jos ca sa pun la loc capacul! Bine, depinde f mult de masina, dar sunt multe la care mai bine dai bara jos.
Iar schemele de "alba-neagra" cu cauciucuri (de fapt roti ca nu le demontezi de pe jante) sunt de cand eram copil, acum exista multe anvelope cu sens de rotatie si in cazul asta le poti muta doar fata-spate si invers pe aceeasi parte.
Un articol superficial.
Era un banc cu schimbul de ulei si barbat vs femeie: femeia da 50-100 lei la service si termina in 1 h, barbatul cumpara ulei, filtru, lighean, bere, cheama prietenii, face tot felul de boacane si tot asa... :-)
26 iul 2011, 17:45
0
unde e frana de mana pe etrier trebuie doar readus pistonul prin infiletare dreapta la pozitia initiala..problema in acest caz e daca vrei sa schimbi kitul de garnituri ptr ca se "rupe"clichetul de la frana de mana si acolo e o siguranta elastica care se pune cum se pune..daca stii cum se pune acea siguranta as fi tare incantat sa-mi "explici" sau sa dai un link unde se explica asta..mi-ar fi de mare folos!!!
socratestanculescu
41 comentarii -29 puncte
27 iul 2011, 05:35
0
Chiar ca-i "mare smecherie" sa schimbi placutele la frana de mana pe etrier..!!
Am facut "manevra" asta las propriu Audi 100 din '91 in 20 minute(5 dat jos fiecare roata+5 inlocuit placutele).
ADEVAR este ca trebuie sa ai HABAR DE TEHNICA AUTO..!!
26 iul 2011, 15:05
+2
eu ma bag la repararea si testare lui tanti de pe aripa masini ! amatori la celelalte doua ?
457 comentarii 1039 puncte
26 iul 2011, 15:13
+2
Pe duduia din fata nu o vrei sa-ti "ridice cricul" ?
26 iul 2011, 15:22
+2
trebuie sa fi nebun sa zici altceva decat , SA VINAAAAAAAAAAAAAA
23GXG
23GXG, 35 ani, Timisoara, Timis
10 comentarii 11 puncte
26 iul 2011, 16:53
+2
Sau cum am patit eu saptamana asta,m-am dus la service ca sa-mi schimbe bieletele antiruliu(ceea ce puteam face si eu cu doua chei de 17)da am zis sa merg la baietii care se pricep mai mult decat mine si s-a chinuit sa le schimbe fara sa scoata rotile.A durat o ora jumate,o operatiune de maxim 45 de minute.Asa ca...vorba aia daca faci segmentarea motorului prin esapament...
26 iul 2011, 17:07
+2
Vad ca va speriati toti de sistemul de franare. Nu prea aveti de ce. Eu nu sunt mecanic, am cunostinte minime de mecanica si totusi am reconditionat cu succes sistemul de franare de unul singur (+/- un prieten): schimbat un etrier (cu unul nou), reconditionat ceilalti 3 etrieri, inlocuit furtunurile, 2 senzori ABS, schimbat discuri de frana+placute (fata+spate) + sabotii franei de mana, inlocuit lichid de frana+aerisire. Si toate astea numai cu informatii de pe site-urile de DIY. Si cred ca am lucrat cu mult mai multa atentie la detalii si siguranta decat ar fi lucrat un mecanic platit la ora.
Sevastian_Vr6
471 comentarii 299 puncte
26 iul 2011, 19:05
+2
Bravo. Lasa-i pe altii sa dea banii la "mesteri" care iti repara una si iti strica alta. Majoritatea mecanicilor sunt la fel. Daca stai langa ei mai rezolvi ceva, altfel...
26 iul 2011, 20:02
+2
Util articolul,insa partea cu schimbul de ulei nu sunt in totalitate de acord...unde credeti ca ajunge uleiul ala schimbat?am vazut destui care il arunca pe unde apuca.
Schimbul de ulei cred ca ar putea fi facut si la un service,unde uleiul este reciclat si colectat,nu aruncat in fata blocului cum fac o parte din "mesteri"
27 iul 2011, 09:02
+2
Nu mai indemnati oamenii sa isi bage nasul aiurea, daca sunt tehnici le fac si fara astfel de "sfaturi" daca nu, tot in service ajung, sigur strica ceva.

Furtun, baterie, bujii, ulei par operatiuni usoare dar implica riscuri enorme daca nu sunt facute bine.
Cateva observatii:
Furtun: Daca se strica filetul la un colier ce faci? Daca masina are coliere fara surub? Daca furtunul ala are presiune ?
Baterie: Daca prostul pune bornele invers? Daca relanti-ul ramane la 2000 dupa schimbare?
Bujii:
Daca trage ca taranul si scoate bujia cu tot cu filet (sau sparge bujia)?
Daca o monteaza stramb?
Ulei:
Daca nu strange bine dopul? Daca il strange prea mult? Daca dupa ce il strange prea mult tot pierde fiindca s-a stricat saiba de cupru?
Filtrul nu se schimba?

Cam atat, eu zic sa va mai ganditi astia atehnici inainte sa incercati ceva de genul.
29 iul 2011, 23:31
+2
Eu m-am lamurit cu service-urile. Am un fiat 16valve, si a trebuit sa schimb un corp de la un ax cu came ca era fisurat,(a mea are axul in corp si de-aia), si m-am dus la ditamai service-ul recomandat, apreciat si ras apreciat, si cand m-am dus acolo habar nu aveau ca de fapt ala nu e capac si e corp intreg, si dupa ce le explic "profesionistilor" vine altul si baga una de-aia "tachetii hidraulici trebuie desfacuti ca prind aer si pe urma nu se mai amorseaza, si mai costa si aia..."
Si cu toate astea am facut rost de piesa cu tot cu ax si tacheti,(mai buni ca ai mei) si m-am dus tot la ei.
Mi-au luat 400 de lei pe 8 ore de manopera si au facut urmatoarele: in loc sa puna piesa asa cum le-am dus-o s-au apucat sa mute axul si tachetii dintr-un corp in altul, si apoi mi-au montat si distributia sarita cu un dinte.
M-am dus frumos la ei, m-am certat cu seful de la service, pina a cazut de acord ca au facut aia treaba de mantuiala, mi-am luat banii inapoi, si apoi m-am dus fain frumos acasa, si in jumatate de zii in curte mi-am schimbat din nou axul, si l-am pus pe ala cumparat, ca era mai putin uzat, si tachetii aferenti lui, si am tras si distributia la punct, si toate astea in 4 ore, fara "sculele" lor...
Asa ca... daca vrei sa faci un lucru de calitate, informeazate, ia-ti cateva scule si fa singur ce ai de facut, ca sigur o sa fie mai de calitate decat ceea ce fac in service, si mai si scutesti bani.
(Cu exceptia celor care nu stiu nici cum sa isi schimbe becul in casa)
03 aug 2011, 04:18
+2
mda:)...service-uri nu mai exista...nici mecanici...
azi am fost rugat sa rup bucsa din suportul frontal de la un astra G sa arate ca fiind defect pt client...ca asa i-au zis lui alti mecanici si a insistat sa fie schimbat...cand el nici macar copt nu era...dar avem mecanici
pivoti si capete de bara...eu nu sunt de meserie, ma ocup de IT si sisteme de supraveghere si totusi mi-am luat niste prese de tot kktu, in service e pe principiu da-i 2 ciocane ca iese...pai in fuzeta sau in caseta de directie dai 2 ciocane? acum stiu ca exista masini unde la un cap de bara se rup 2-3 prese, vezi Espero..da alea mari masini nu sunt
la prima mea masina mi-a fost schimbat alternatoru din cauza firului de excitatie de catre un mare meserias...in fapt el fiind persoana care m-a determinat sa am in ziua de azi scule cat pt un atelier auto
asa ca 4tuning...ar fii bun si un articol de segmentat motoru, da pas cu pas...iar pentru restu, traiasca youtube
26 iul 2011, 14:24
+1
fac singur mai multe ! intr`adevar cand e ceva mai grav prefer sa ma duc undeva ...
27 iul 2011, 09:18
+1
Totusi, la baterie nu e asa usor precum ziceti , cel putin la astea noi, cand scoti bateria veche trebuie sa lasi curent pe borne folosind cabluri ca masina sa nu isi piarda coduri si setari
26 iul 2011, 16:05
0
lista ar putea continua ... de exemplu : schimbarea placutelor de frana , montarea chipsetului , curatarea filtrului de particule, aerisirea instalatiei din radiator, indreaptat jante tabla ( vorbim de marginiea unde se etanseaza cauciucul), foarte usor se poate anula un scurt circuit ... macar sa mai mergi pana la un service :D
220 comentarii 417 puncte
26 iul 2011, 22:23
0
Judecand dupa poza, eu nu as face nimic singur!
Comentează şi tu: