4Tuning
Meniu
Articole Maşini second Bazar Forum MaşinaMea Q&A

Care sunt diferentele dintre anvelopele NOI ieftine si cele scumpe?

Care sunt diferentele dintre anvelopele NOI ieftine si cele scumpe?

In afara de pretul evident, ce alte diferente crezi ca mai exista intre un cauciuc care costa 250 de lei si unul care costa 450 de lei, ambele noi, nu resapate, de aceeasi dimensiune? Ce ai face daca ai afla ca siguranta ta si a celor din masina pe care o conduci sta in cateva trasaturi ale anvelopelor, ce difera mult de la un cauciuc la altul?

De ce crezi ca un cauciuc Michelin costa 450 de lei, in timp ce unul, sa zicem, Master Steel, costa 250 de lei, avand ambele aceeasi dimensiuni pe 15 inch? Este doar un exemplu, insa exista mai multe diferenta in ceea ce priveste cauciucurile. Cand iei o anvelopa noua din targ, vreo chinezarie cu nume care nu ai auzit niciodata, dar noua, nu resapata sau reconstruita, si o pui langa o anvelope nou de marca, cum ar fi Michelin, Pirelli sau GoodYear, ai zice ca nu e nicio diferenta.

De ce sa platesti un pret dublu pentru niste anvelope care, aparent, fac aceeasi treaba? Si foarte multi aleg astfel sa isi incalte masinile cu anvelope ieftine. Nu vor sa-si cumpere anvelope respate sau la mana a doua, dar nu au nici buget pentru unele scumpe, ale unor marci consacrate. Asa ca anvelopele ieftine, fabricate de marci necunoscute, par o alegere de compromis.

1. Gradul de uzura

Marcile de renume, care au o istorie in ceea ce priveste fabricarea de cauciucuri, folosesc cam toate aceleasi norme de constructie si calitate. E vorba de o materie prima de calitate superioara, cu un amestec optim intre cauciucul natural si artificial, astfel incat gradul de uzura in timp sa fie cat mai mic.

O anvelopa ieftina, este ieftina pentru ca e facuta din materiale mai proaste. Adica, in timp, se va uza mult mai repede si va fi mai vulnerabila la schimbarile de temperatura.

In plus, tot din cauza ca materialele nu sunt cele mai bune, sansele ca bucati din suprafata de rulare sa se desprinda sunt mai mari. Evident, cand anvelopele sunt mai uzate si suprafetele de lipire au fost afectate de schimbarile mari de temperatura.

2. Aderenta pe asfalt

Cauciucurile scumpe mai au un avantaj: rezista mai mult in timp, dar reusesc in acelasi timp sa fie mai aderente decat cele ieftine. Totul sta in formula materialului de baza: la cele scumpe este durabil si aderent, la cele ieftine se uzeaza mai repede si este mai rigid.

Poti constata si singur, in momentul in care vei pune frana brusca cu niste anvelope ieftine, ca rotile se vor bloca si vei patina nitel. Insa cu niste anvelope de calitate, la care contribuie si amprenta suprafetei de rulare, aderenta va fi mult mai buna. Si din pacate asta se vede atunci cand se intampla accidente, cazuri in care o aderenta sau o franare mai buna ar fi facut diferenta.

3. Zgomotul in mers

O anvelopa este ieftina si din alt motiv: nu s-a investit foarte mult in studierea si gasirea unei amprente, atat eficient, cat si cat mai putin zgomotos. De obicei, anvelopele ieftine au desenul suprafetei de rulare furat de la un producator de renume, si nu creat "in-house". Insa neavand matritele originale, cauciucul final este destul de diferit. De aici se intampla ca si anvelopa sa iasa cu defecte, cum ar fi un zgomot foarte mare la rulare.

Zgomotul mai este dat si din faptul ca o anvelopa ieftina este putin mai rigida ca una de calitate, iar diverse gunoaie de pe sosele, pietre, cuie, etc, raman mai mult timp blocate in santurile din profil, facand si mai mult zgomot.

De obicei, in Romania, unde viteza maxima admisa este de 130 km/h, zgomotul anvelopelor nu este o trasatura bagata in seama de clienti, dar este si ea una importanta.

4. Tinuta de drum a masinii

Ziceam mai sus ca anvelopele de o slaba calitate sunt fabricate din materiale ceva mai rigide, dar mai putin durabile in timp. Aceeasi poveste este si la fabricarea balonului unei anvelope, adica a peretilor laterali, raspunzatori de tinuta de drum a masinii tale.

O anvelopa de calitate are un grad mai mare de absorbtie a socurilor, avand peretii laterali mai elastici. Insa acest lucru nu mai este valabil la anvelopele cu talon mic, de sub 45, pentru ca in aceste cazuri diferenta este nesemnificativa, socurile fiind preluate aproape in totalitate de suspensiile masinii.

Concluzia: cand cumperi anvelope ieftine, cumperi odata cu ele si cateva neajunsuri. Insa cel mai important este ca iti ofera o aderenta mai proasta decat cele de calitate. Iar cele de calitate, marci cunoscute, au un singur neajuns: pretul mare. Asa ca, sfatul nostru, este sa cumperi un set complet de anvelope bune, pentru ca vei avea un plus de siguranta in masina, dar si te vor tine mai mult. Iar daca vei trage linie, in timp, vei vedea ca faci o afacere mai buna.

DATA PUBLICĂRII: 12 Ianuarie
0
0
52
  Comentarii
Comentează
[+] mai multe

Adauga anunt GRATUIT

BAZAR 4TUNING - Anunturi promovate

PĂREREA TA (52 comentarii )
12 ian 2012, 14:59
+18
eu le prefer pe cele la pret mediu! Respect pt tot ce faceti 4TUNING!
12 ian 2012, 15:15
-2
pret mediu, auzi la el. si care sa fie alea?
VRS
VRS, 20 ani, Baicoi, Prahova
154 comentarii 163 puncte
13 ian 2012, 18:46
+5
cele la pret mediu sunt intre cele mai ieftine si cele mai scumpe de ex cea mai ieftina 300, ce-a mai scumpa 600, cea medie intre 400-500
12 ian 2012, 15:47
+17
este diferenta din punct de vedere calitativ intre branduri asta e clar, dar in pretul respectiv pe langa calitate si tehnologie este si numele marcii (michelin, dunlop, pirelli)
cumparam si marca sa fim seriosi.
gbrheaton
68 comentarii 209 puncte
12 ian 2012, 15:23
+12
si eu la fel....oricum si preturile sunt destul de exagerate ....ca sa iti incalti o masina cu anvelope noi si bune iti trebuie pe putin 1600 lei!!! ptr unii asta inseamna salariu pe 2 luni
Noroc24
49 comentarii 166 puncte
12 ian 2012, 16:06
+12
mai bine pune omul niste chinezisme la 80 de lei bucata , primul stalp sau capat de pod e al lor si uite asa scapa familia de cheltuieli
17 ian 2012, 19:02
+12
Din experientza, excluzand cauciucurile profesionale din competitii, pe piatza gasim michelin care te tin 50000 de km si restul anvelopelor care te tin cam 30000. Nu mi-am dat seama de diferentza de aderentza intre cele scumpe si cele medii, Exista clar diferente de zgomot dar daca nu esti prea pretentios , nu te deranjeaza . Oricum cauciucurile trebuie sa le schimbi dupa 5 ani chiar daca nu le folosesti pt ca imbatraneste materialul din care sunt facute - atentie la cauciucurile second, asha zis bune din germania care si-au depasit termenul de timp chiar daca profilul arata bine .
Mai bine o chinezarie decat un second din germania.
Prefer godrich profiler, pirelli, dunlop , cauciucuri medii dar care isi fac treaba si sunt cu mult sub pretul michelin.
12 ian 2012, 23:22
+7
90% din cazuri platesti marca. evident ca sunt si diferente intre cele mai ieftine si cele mai scumpe dar pot garanta ca daca faci comparatie la sange intre cele doua nu se va justifica diferenta de pret.

problema cu adevarat a cauciucurilor este cea de originalitate, si anume, in metro erau cauciucuri MICHELIN all season cu 450 lei, cand eu pentru masina mea nu am gasit sub 600 lei acelasi model nicaieri. am intrebat pe un baiat ce lucra acolo daca e promotie si imi spune nu, dar acestea nu sunt michelin cu adevarat. POFTIM? peurma imi spune ca sunt reesapate. evident nu am mai cuparat si m-am mai informat, doar ca sa aud ca michelin se face si in romania, asemenea pirelli, se catre producatori fantoma. mergeti in selgros si veti gasi DUNLOP pe care scrie MADE IN TURKEY.

si sa fim seriosi ca nu e vorba de fabricarea sub licenta...! cred ca nu trebuie amintit cu in cluburi se vinde sampanie de 5oo ron "made in france" si cand colo e facuta intr-un sat langa Bucuresti cu 20 lei sticla.

ca urmare...de unde stiu eu ca primesc ceea ce platesc? sa nu uita ca suntem in Romania, unde ne furam caciula unul altuia. firmele romanesti fac acelasi lucru cu oamenii de rand.

la ce drumuri avem...orice ai cumpara tot atata te tine.
15 ian 2012, 00:35
0
In Romania se fac Michelin la Zalau, dar nu pentru autoturisme ci doar pentru autocamioane.
12 ian 2012, 15:31
+6
Nu au gasit un "patern"...

La ce buna limba Romana? Lasa ca adaptam - suna mai bine!
14 ian 2012, 17:03
+6
Ar trebui facuta o baza de date bazata pe review-uri aici pe 4tuning. Sunt multe cauciucuri la preturi ok care sunt si bune, dar nu ai de unde stii. Propun sa se faca o baza de date. De exemplu firmele Syron, Rikken care defapt sunt chiar ok la un pret mic.
12 ian 2012, 16:48
+4
nu ma intere am barca :)) :))
lexick
127 comentarii 185 puncte
18 ian 2012, 18:52
+4
Stiu ca o sa sara multi de funduletz in sus , mai ales astia cu bani , dar chiar si asa o sa imi spun punctul de vedere , care pana la urma ramane doar un punct de vedere.
Eu am folosit toata viata de la Dacia din 1995 , Oltcitul , Cielo , Tico , Alfa Romeo ,Golful , Meganul , Passatul si ce pastele masii masini am mai avut ....in mare parte cauciucuri sh.. Pana sa vina nebuna asta cu obligativitatea cauciucurilor de iarna , gaseam din timp vara (urmaream vara prin obor toti astia ce aduceau cauciucuri sh din germania) si din cand in cand aduceau de la Cimitirul de masini si nu de la groapa de cauciucuri niste piese supreme , necunoscute gandirii romanului de la acea vreme ce gandea din tata in fiu ca orice cauciuc merge ca tot cauciuc e. Diferenta intre cele luate de la cimitirul de masini si de la groapa de cauciucuri era enorma > DOT-ul era proaspat , asa zisa carne pe ele era peste 70-80%.-.In general de la cimitirul de masini nimereau masini facute bucati , lovite in spate sau in fata si care aveau cauciucuri super super ok. . Am nimerit prin 2005 niste cauciucuri GoodYear /pe ele sunt inscriptionate patru simboluri printre care si cel M+S si cu fulgu pe munte dar tind sa cred ca sunt pentru toate sezoanele , le/am schimbat pe 2 masini (una am vandut-o) si vreau sa va spun ca inca mai au 30% carne pe ele .Cauciucurile au fost superbe , cand toti vecinii mei stateau si impingeau la masini iarna prin parcare sau se chinuiau cu lanturi , eu faceam carare pentru ei si am iesit cu masina chiar si atunci cand orasul era incremenit ...nu erau decat 2 masini pe strada ( in cele cateva zile cu zapezi zdravene). ..Intotdeauna cumpar cauciucuri sh cu branduri de renume > GoodYear, Michellin , Pirelli. Am renuntat in ultima vreme la Pirelli pentru ca absolut toti prietenii care si-au luat (peste 5 la numar) au avut probleme cu galmele , eu insumi avand aceasta problema cu doua anvelope.
In general daca aleg bine cauciucurile le am cam 40-80k km ..Si nu merg cu ele p
lexick
127 comentarii 185 puncte
18 ian 2012, 18:52
+4
cu ele pe sarma sau ceva.
Am cumparat de cateva ori si cauciucuri noi (logic) , gen Matador , Debica , etc si credeti-ma sunt ok pe moment , adica sunt cauciucuri si cu asta basta , dar nu se compara cu ceva de calitate , in primul rand un cauciuc nonbrand va avea probleme la stabilitate (sesiabila) , la acvaplanare si la frana . Eu am observat o diferenta foarte notabila intre modul in care abordam aceiasi curba cu 130 km/h cu GoodYear si modul in care o abordez cu Debica(profil vara-vara aceleasi dimensiuni) . Iarna nici nu mai zic .....
Stiu ca toata planeta este impotriva sh/ului , mai ales romanii , dar ganditi/va bine , chiar exista diferente notorii intre marci . Eu unul sunt adepptul si marcii Toyo , ultimele cauciucuri noi cumparate sunt Toyo , dar chiar si asa nu se compara cu Michelin ..\
O problema des intalnita la noi in tara este ca statistic vorbind 50% din anvelopele ce poarta embleme "de firma" sunt imitatii Made in Turky ....

Ps : nu comparati exemplul meu cu cauciucurile ce se adc in ultimii 2 ani din germania care sunt niste ciurucuri .Nu imi vine sa cred ca cineva poate cumpara prostiile aduse de astia ce vand cauciucuri de iarna cu profil sub 3mm. WTF?
30 ian 2012, 14:06
+4
golf 5: cumparat gume pirelli noi noute....una bucata galma intr-o saptamana de folosire NORMALA...guma in garantie si am primit o mare **** cand am cerut inlocuirea ei..precizez ca nu am dat cu masina (roata) in nicio groapa....cand s-a vazut galma s-a verificat janta care pe aparat era perfecta si nu prezenta nicio urma de lovitura....in concluzie am fost trimit cu anvelopa la expertiza curului la producator care deasemenea mi-a dat ****...m-am dus si am facut reclamatie la protectia consumatorului atata timp cat era un lucru noi si in garantie cumparat cu 1 saptamana in urma, unde deasemenea iar mi-am luat-o, ca cica nu sta in competenta lor sa decida....In concluzie, nu spun ca anvelopele de firma sunt proaste sau bune sau ca cele ieftine sunt bune sau proaste...fiecare intelege ce doreste din cele de mai sus..insa din punctul meu de vedere si in cazul meu anvelopa de firma, noua si scumpa NU SI-A MERITAT BANUL DELOC!
220 comentarii 417 puncte
12 ian 2012, 19:28
+3
Adevarata problema este sa gasesti raportul calitate pret optim! Restul sunt doar exercitii!!! Daca aveam cu ce ne puneam toti pe masina branduri, dar cum au avut altii grija sa ne usture, ne descurcam cum putem!
17 ian 2012, 10:31
+3
Al ***** roman fadul,nu se poate caca de foame si vrea anvelope de firma...
18 ian 2012, 22:17
0
bine zis ! bravo !
12 ian 2012, 19:03
+2
Nu intotdeauna lucrurile scumpe sunt bune, darmite cele ieftine....nu ca ma sparg eu in figuri, dar cred ca cele care au un pret mai mare sunt mult mai bune decat cele ieftine, chiar daca in cazul celor scumpe, o parte din pret este firma. Oricum fiecare isi cumpara dupa posibilitati (si aici nu intelegeti ca eu imi cumpar mereu ce e mai scump :D)
12 ian 2012, 22:29
+2
Hai sa nu ne mai kkm pe noi ca mie imi pute a strategie de marketing aici. Nu contest faptul ca un cauciuc Michelin este calitativ mult mai bun fata de cine stie ce rahat de Tiger sau mai stiu eu ce chinezarii or fi pe piata...dar in cazul marcilor cunoscute, gen Pirelli sau mai stiu eu ce, platim mai mult ca deh...e brand cunoscut. Eu am mers pe Dacie de cand ma stiu cu Debica. Am avut si all season, acum am Debica Frigo pentru iarna si Navigator 2 pentru restu. Si sunt foarte bune si din punct de vedere calitativ si ca pret.
13 ian 2012, 12:02
0
Scuze acum am vazut greseala. Debica Navigator simplu am, all seasons, 2 sunt tot de iarna :)
18 feb 2012, 15:21
0
Ai perfecta dreptate!
Eu am avut pe o solenza Debica Navigator. Mi s-au parut foarte bune, mai ales la pretul pe care-l au (urcam oituzul si din cauza unui tir ne-am oprit, iar din toate masinile care eram am fost singura din care nu s-a dat nimeni jos sa impinga, pe asfalt fiind gheata). Am mers aproximativ 40 mii km, iar cand am vandut-o cred ca mai aveau cam 30-35%.
Pe noua masina (o vectra) am luat pentru vara Debica Passio. Am parcurs pana acum 15 mii km cu ele iar in conditii normale de exploatare cred ca se duc lejer peste 50 mii km, as zice chiar 60.
Pentru iarna am cumparat niste sh-uri si anume Dunlop Winter Sport. Ce-i drept, conform dot-ului sunt cam batranele, din 2005, nu am ramas cu ele impotmolit dar nici nu le-as lauda fata de acele Navigator.
17 ian 2012, 14:37
-1
:) ce tare esti, vezi ca TIGAR este facut tot de Michelin ca si Kormoran,Kleber sau BFGoodridge. bafta
16 ian 2012, 16:25
+2
Daca diferenta de pret ar fi doar intre diferitele branduri de anvelope de pe piata, mai intelegeam sa spunem "alea ieftine sunt proaste", dar cand acelasi producator are preturi pe aceeasi dimensiune, dublu, triplu sau chiar mai mult...
Totul tine de numele producatorului si de conceptia fiecarui producator.
La urma urmei orice anvelopa trebuie sa treaca de anumite controale. Si mancarimea fiind mare intre marii si "mai micii" producatori nu cred ca se risca multi sa faca lucruri de proasta calitate.
Si daca o anvelopa ieftina cu 200 Lei te tine 4 ani, credeti ca o anvelopa "de renume" cu 400 Lei va tine 8 ani, sau una cu 800 Lei va tine 16 ani ? ...mai ganditi-va.
23 ian 2012, 10:02
+2
Ba fratilor astia care toti comentati ca 90% platiti firma. NU stiti ce vorbiti, diferenta dintre o firma cu experienta si una ieftina si proasta este uriasa ca si CALITATE..Am avut cauciucuri "NOI" ieftine pe espero a lu taicamiu, cand puneam frane ma duceam ca pe derdelus, cand luam curbe in viteze si sarea curu masini de pe sosea si sa nu mai zic ca se rupeau bucati din ele..
Daca nu am bani de cauciucuri de calitate noi, prefer unele resapate sau un pic uzate second de la o forma buna, yokohama, goodyear, dunlop etc..

Chestia cu calitatea se vede la orice natie de produs cumperi, observ luna de luna pe componentele de pc, cand schimb cate ceva din pc care era cumparat cand eram student si sarac...

Incercati sa nu mai fiti tigani, ca puteti sa renuntati la tigari cateva luni (minim 100 euro/ luna) si sa va achizitionati ceva calitativ pentru masina sau mai stiu eu pentru ce.
30 ian 2012, 15:41
-1
Tu chiar ai fost"tigan"daca ai cumparat anvelope noi si saraea bucati din ele.Asta daca nu ai cumparat anvelope de plastic!
06 feb 2012, 20:14
+2
-cred ca anvelopele care au mai mult cauciuc natural in compozitia lor sunt mai scumpe,dar nu neaparat mai bune
-iar in Romania sunt si mai scumpe,stiti voi de ce.
-de preferat cumparati de pe ebay
14 ian 2012, 22:52
+1
fratilor parerea mea ca cele mai bune sunt toyo.yokohama,bridge stone
16 apr 2013, 21:26
0
PAI E NORMAL SA FIE BUNE MARCILE DE CARE SPUI SUNT PRIMELE 3 DIN JAPONIA SI BRIGESTONE ESTE NR 1 IN LUME DE VREO 3 ANI... A LUAT PE MICHELINN,JAPONEZUL NU SE FACE DE RAS,TINE LA NUMELE SAU....
17 ian 2012, 14:20
+1
deci e clar ca, calitatea conteaza..de exemplu eu am niste cauciucuri luate la mana doua sant firma Pirelli si sant si de iarna..le am pe Dacie de 11 ani de un an si ceva nu am mai folosit dacia sta in fata blocului..dar tot umflate sant si tot mai merg daca ar fi sa plec undeva..adevarul e ca le-am tinut numai pe rotile din spate.. dar totusi daca stai sa te gandesti 11 ani si au fost la mana doua pai noi cam ce sa mai zic..oricum parerea mea este ca Michelin si Pirelli sant cele mai tari firme..asta e o parere si atat :)
Comentează şi tu: