Cauciucuri de iarna vs. cauciucuri all-seasons

Cauciucuri de iarna vs. cauciucuri all-seasons
S-a terminat cu joaca! De la 1 noiembrie 2011, toate masinile trebuie sa fie dotate cu anvelope de iarna. Aici intra si cele all-seasons, in ochii autoritatilor, adica vei fi in legalitate in ambele cazuri, dar diferente intre cele doua tipuri de anvelope sunt cu duiumul.
Distribuie pe Facebook

Majoritatea masinilor noi de acum se vand cu un set de anvelope mixte, adica all-seasons, adica bune pentru toate. Insa anvelopele mixte pot fi definite astfel: niste anvelope bune pentru orice, dar foarte bune la nimic.

Intrebarea pe care si-o tot pun soferii din Romania, mai ales acum in prag de obligativitate prin legislatie, este daca sa cumpere niste anvelope strict de iarna sau unele mixte, ca sa impace si capra si varza. Insa, asa cum spuneam si in acest articol legat despre cauciucurile mixte, acestea nu sunt deloc bune pentru iarna din Romania. Si mai spunem odata de ce.

Gumele all-seasons sunt bune acolo unde iarna este mai domoala, cu multe ploi si putina zapada, pentru ca profilul este mai apropiat de cele de vara, adica nu are rizurile foarte pronuntate. Prin urmare, acestea se vor comporta cam ca unele de vara pe zapada si pe gheata si masina va face ca in filmul de mai jos. Adica demaraj slab, franare proasta si virajare... din parti.

Unicul si singurull atuu al anvelopelor mixte este ca isi pastreaza compozitia si la temperaturi mici, spre deosebire de cele de vara care se intaresc la sub 0 grade Celsius constant.

Ca sa lamurim odata pentru totdeauna care anvelope sunt mai bune pentru iarna din Romania, mixte sau de iarna, luam fiecare trasatura in parte si vedem cine iese castigator. Repet - ne intereseaza iarna, nicidecum sezonul cald.

Aderenta pe asfalt la temperaturi negative

All-seasons 1 punct

De iarna 1 punct

Aderenta pe zapada si gheata

All-seasons 0 puncte

De iarna 1 punct

Franare pe asfalt la temperaturi negative

All-seasons 1 punct

De iarna 1 punct

Franare pe zapada si gheata

All-seasons 0 puncte

De iarna 1 punct

Manevrabilitate pe asfalt la temperaturi negative

All-seasons 1 punct

De iarna 1 punct

Manevrabilitate pe zapada si gheata

All-seasons 0 puncte

De iarna 1 punct

Insa iarna, in Romania, are multa zapada, gheata si polei, asa ca anvelopele de iarna primesc punctaj maxim, in timp ce acelea mixte raman in regula doar cand nu avem de-a face cu nameti.

Concluzia este ca orice am face, cauciucurile mixte sunt bune iarna, atunci cand nu e zapada sau gheata. Daca da zapada, avem nevoie neaparat de cauciucuri strict de iarna.

Conform legislatiei, si anvelopele all-seasons si cele strict de iarna sunt permise si sunt obligatorii in aceasta iarna, intre 1 noiembrie 2011 si 1 martie 2012. Insa practic si eficient este sa cumparam doua seturi separate: unul de vara si unul de iarna, fara sa apelam la unele mixte, crezand ca facem vreo afacere.

Anvelope de iarna vs. anvelope all-seasons

Distribuie pe Facebook
mai multe