Ce trebuie sa verifici la masina ta in prag de vara

Ce trebuie sa verifici la masina ta in prag de vara
  • PieseAuto.ro este lider in domeniul pieselor de masina
  • La venirea caldurii, masina trebuie verificata
  • O constatare intr-un service autorizat costa de la 0 la 100 de lei
Distribuie pe Facebook

PieseAuto.ro, cel mai mare site din Romania dedicat pieselor pentru orice tip de automobil, noi sau din dezmembrari, ne recomanda ce operatiuni este indicat sa facem masinii noastre, inainte de venirea caldurii. Daca doresti sa petreci o vara fara probleme la volanul propriei masini, nu strica sa te informezi.

1. Verificarea lichidelor

Masina noastra poate fi usor comparata cu un corp uman. Pentru ca, la fel ca si noi, functioneaza pe baza de lichide. Si daca acestea nu sunt in parametri de nivel si calitate, putem avea probleme. Trebuie sa verificam uleiul motorului, cel din cutie, antigelul, lichidul de frana si cel de servo. Aceasta operatiune o putem face singuri, ridicand capota motorului si verificand masurile de nivel de pe fiecare capac sau joja in parte. Trebuie sa ne asiguram ca uleiurile sau lichidele sunt schimbati recent si nu au trecut de perioada de eficienta maxima. Schimbarea, de exemplu, a unui lichid de frana, nu este deloc costisitoare, dar necesita o vizita la service daca nu ne pricepem la mecanica, pentru ca realiza o aerisire eficienta. Lichidele trebuie verificate din doua motive: iarna, garniturile se contracta si pot aparea scurgeri, chiar si la masinile noi. Al doilea motiv este ca nu putem identifica scurgerile cand anotimpul este rece, din cauza ca locurile de parcare sunt ude sau acoperite de zapada, iar eventualele pete de ulei nu se vad usor. Nu uita nici de instalatia de racire cu freon, nu ai vrea sa te prinda caldura fara aer conditionat!

Operatiuni de primavaraUleiul trebuie inlocuit la termen, nicidecum la fiecare inceput de sezon cald. Uleiul nu tine cont de vremea rece sau calda, dar trebuie schimbat la fiecare 15.000 de kilometri, sau chiar mai putin daca avem o masina performanta. Nu trebuie sa trecem cu vederea nici lichidul de frana sau de servo.

2. Sistemul de franare

Din cauza ca pe timp de iarna, autoritatile, atunci cand isi fac treaba, folosesc solutii anti-derapante sau de dezghet destul de puternice, acestea pot afecta partile de cauciuc ale masinii. Mai exact, pot manca in timp furtunele de frana. La fel de bine, solutiile acestea pot bloca etrierele rotilor, asa cum o poate face si inghetul, daca uitam frana de mana ridicata. Mai mult, discurile trec de la temperaturi negative, la unele foarte inalte in doar cateva fractiuni de secunda in cazul unei franari agresive, motiv pentru care iarna este cel mai mare risc de ovalizarea a acestora. Mai adaugam si scurgerile posibile ale lichidului de franare mentionat mai sus si ne dam seama ca iarna poate afecta franarea destul de mult. O vizita la un service cu stand de verificare a franelor este binevenita. Aici verificam furtunele, etrierele, starea placutelor si a discurilor. Nu trebuie sa inlocuim nimic, daca nu este nevoie. Insa o verificare nu strica deloc.

Operatiuni de primavaraTestarea franelor se face pe un banc special cu role. Franarea trebuie sa se faca uniform, iar frana de mana, care de fapt este numita frana de urgenta, trebuie sa functioneze bine si sa blocheze rotile din spate egal.

3. Consumabile

Pe langa lubrifiantii mentionati la punctul 1, e bine ca la inceput de sezon sa aruncam o privire si asupra consumabilelor de pe masina. Nu toata lumea tine evidenta reviziilor intr-o carte service sau intr-o agenda, motiv pentru care putem uita cu usurinta cand am facut ultima oara schimbul de filtre, de exemplu. Putem sa ne dam seama cel mai repede daca ne uitam la filtrul de aer, care este si cel mai accesibil. Daca am cumparat recent masina de pe piata second-hand sau nu suntem foarte pasionati de mecanica incat sa o verificam lunar sub capota, macar o data sau de doua ori pe an merita sa ne uitam la ea mai atent. Daca filtrul de aer este imbacsit, murdar sau plin de mizerie, atunci trebuie sa facem o revizie completa. Adica filtru de ulei (simultan cu schimbarea uleiului), filtrul de aer, filtrul de carburant si filtrul de polen. Si asta pentru ca acestea se schimba in acelasi timp. Si daca filtrul de aer este murdar, avem toate sansele ca si restul sa fie deja incarcate cu murdarie si sa fie nevoie de a le inlocui. Pe langa revizia clasica, mai arunca un ochi si la alte accesorii de pe masina ta: stergatoarele, care se uzeaza si ele prematur pe timp de iarna, in special lamelele din cauciuc, anvelopele masinii noastre care, desi le vom inlocui cu cele de vara, trebuie sa le spalam bine pentru depozitare, sa nu le lasam acoperite de solutie sau sare, jantele de aliaj si asa mai departe.

Operatiuni de primavaraFiltrul de aer este cel care ne spune daca a fost realizata revizia recent sau nu. Daca acesta este murdar, trebuie sa inlocuim filtrele de polen, carburant si ulei de urgenta, impreuna cu cel de aer.

4. Spalarea masinii in detaliu

Dupa terminarea iernii, obligatoriu trebuie sa ducem masina la o spalatorie auto. Daca avem bani, o putem duce chiar la un detailing specializat. Indiferent de situatie, trebuie sa o spalam bine la exterior, mai ales pe partea inferioara, adica sub caroserie, pe langa jante, in spatele jantelor, la etriere si prin orice loc in care a putut ajunge zapada sau apa murdara amestecata cu sare de pe carosabil. La interior, aceeasi poveste: trebuie curatata tapiteria si mocheta foarte bine, pentru a nu prinde miros de umezeala sau mucegai, daca cumva ne-am urcat uzi in habitaclu. Cei mai pretentiosi se vor duce la un service de detailing profesionist, unde vor avea parte de o curatare in detaliu a interiorului, in cele mai mici unghiuri, iar caroseria exterioara se poate bucura de un polish ca la carte, pentru a-i aduce stralucirea de odinioara. Oricum, ideea este una singura: sa scapi de orice urma lasata de iarna care tocmai a trecut.

Operatiuni de primavaraSpalarea masinii dupa sezonul rece este obligatorie. Solutiile cu care au fost stropite strazile pentru a nu ingheta sunt nocive pentru piesele metalice ale masinii. Asasdar, trebuie sa spalam bine masina, cu jet puternic in toate locurile posibile.

5. Pregatirea masinii de vacanta

Daca esti pasionat de masina ta, acum este momentul sa faci diverse achizitii pentru sezonul cald. In caz ca te gandesti sa mergi in calatorii sau vrei sa tractezi ceva, e bine sa-ti cumperi sau sa-ti montezi un carlig de tractare, daca ai masina de teren, nu strica sa o dotezi cu un scut metalic pentru a-i proteja motorul, acum inainte de venirea caldurii poti monta un set de folii solare pe geamuri, poti arunca o privire pe preturile jantelor din aliaj, eventual pe ceva sisteme de car-audio mai performante care sa-ti tina de urat la plimbare, un suport de plafon pentru biciclete si asa mai departe. Primavara este anotimpul ideal in care te poti pregati pentru vara, deoarece preturile sunt inca accesibile, nefiind mijloc de sezon, la fel cum cele mai bune preturi pentru pneurile de iarna le gasesti... la final de vara. Indiferent de pasiunea pe care o ai sau de ce vrei sa faci cu masina ta, nu te costa nimic sa arunci o privire asupra ofertelor din piata.

Operatiuni de primavaraO folie solara te protejeaza de soare. Nu uita ca trebuie sa o montezi intr-un centru autorizat de RAR pentru o asemenea operatiune, nu doar folia sa fie autorizata RAR. Legal, ai voie cu folie numai pe geamurile laterale spate si pe luneta.

Articol recomandat de www.pieseauto.ro

Foto principal: Bazy Auto Serv

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (7) Poze Operatiuni de primavara
mai multe