4Tuning
Meniu
Articole Maşini second Bazar Forum MaşinaMea Q&A

CUM SA: Reducem consumul de carburant?

CUM SA: Reducem consumul de carburant?

Pe astfel de vremuri nu tocmai roz, fiecare ban care ne ramane in buzunar este binevenit. Urmand cateva sfaturi utile, puteti economisi la sfarsit de an si in urma condusului, o suma frumusica. Ce trebuie sa faci ca sa economisesti benzina, asadar bani?

La orice masina se poate face un consum si mai redus de combustibil. Asta daca ne intereseaza si daca vrem sa dam cateva placeri minime de accelerare in tromba si franare violenta pe o economisire substantiala. Daca nu ne intereseaza consumul, fie ca mergem pe banii firmei sau fie ca recesiunea a trecut pe langa noi, foarte bine! Insa cum vorbim despre majoritate, exista destui soferi de masini care doresc sa mearga ceva mai rar la benzinarie. Daca esti hotarat sa alimentezi mai rar propria masina si sa incepi sa faci economii, iata cateva sfaturi ce pot fi urmate:

1. Semafoarele

Multa lume se uita la culoarea rosie a semaforului cand e prea tarziu si franeaza violent. Sau, mai rau, chit ca este rosu vizibil de la o distanta mare, continua sa accelereze pana aproape de semafor si franeaza scurt. In oras, cel mai important este sa conduci constant si sa franezi din timp. Chiar daca este aglomeratie, putem vedea destul de usor cu 50-100 m inainte de semafor daca este culoarea rosie. Fie ca mergem in frana de motor, fie ca o scoatem la punctul mort, dar din timp, putem incetini masina din timp si frana usor. Oricum este rosu, nu are rost sa acceleram pentru ca imediat sa franam. Anticiparea este cheia!

2. Turatia motorului

Caii putere si cuplul unei masini sunt dati la o anumita turatie a motorului. Turatia motorului este data de combustibil. Cu cat turam motorul mai mult, cu atat consuma mai mult. Ideal este sa mentinem o turatie constanta in mers, pe cat posibil, la sub 2000 rpm. Nu are rost sa mergem la drum intins in viteza a 4-a, la 2500 rpm cand putem merge la 1800 rpm in viteza a 5-a. Evident, exceptie fac cazurile de depasiri. Si in oras este acelasi lucru - acolo unde ne permite distanta, nu trebuie sa evitam viteza a 5-a sau orice alta viteza care ne face sa tinem motorul turat pana in 2000 rpm.

3. Climatizarea

Multe masini au climatronic ce nu se poate opri, acesta merge mereu. Trebuie insa sa fim atenti ca atunci cand nu ne dorim aer rece, sa fie apasat butonul ECON. Cu acest buton apasat (led aprins) compresorul nu este angrenat, asadar motorul are sarcina mai mica, deci consum mai redus. Daca vrem sa avem aer conditionat, nu trebuie sa ne speriem de un consum foarte urias - 1 litru/100 km in plus pentru a ne tine la racoare in caldura verii merita investit.

4. Filtre si consumabile

Un filtru de benzina infundat iti va face masina sa consume mult mai mult. Primind benzina mai putina, vei avea impresia ca motorul nu mai trage si vei fi tentat sa accelerezi si mai tare. Si un filtru de aer murdar si infundat va face acelasi lucru. Asigura-te ca filtrele sunt curate si schimbate la timp, daca doresti sa ai un consum redus.

Cat despre consumabile, foloseste numai produse de calitate. Un ulei care nu lubrifiaza bine motorul va creste sarcina si temperatura, asadar va creste si consumul.

5. Acceleratia

Nu accelera aiurea in trafic. Nu trebuie sa pleci de la semafor primul, decat daca te grabesti. Schimba vitezele intre 2000 si 2500 rpm, nu mai mult. Si chiar daca distanta este scurta pana la urmatoarea oprire, nu merge numai intr-o viteza mai turat, doar pentru a nu mai schimba si viteza urmatoare. Chiar si pe o distanta de 200-300 de metri poti merge in toate vitezele, la o turatie mica. Vei consuma mai putin decat daca faci aceeasi distanta in a 3-a viteza, la o turatie mare.

6. Viteza maxima

Da, stiu ca atunci cand mergeai spre mare cu 90-100 km/h erai mereu depasit de vreun A8 care dadea flashuri disperate. Se grabea si omul, ca femeia pierdea ora optima de bronz! Insa daca doresti sa faci o economie de combustibil, nu trebuie sa te grabesti. O viteza constanta de 90-100 km/h este perfecta. Nu numai ca tine acea turatie de care ziceam mai devreme in jurul valorii de 2000 rpm, dar la acea viteza motorul nu depune foarte mult efort pentru a combate efectele aerodinamice. De exemplu, la 160 km/h, nu doar turatia mare creste consumul ci si faptul ca masina trebuie sa dizloce mai mult aer, iar pentru asta depune foarte mult efort.

7. Foloseste pilotul automat

Asa cum ziceam, condusul constant este cel mai bun. Iar pentru asta trebuie sa folosim pilotul automat. O face mai bine decat omul. Pe autostrada este mana cereasca, pentru ca pastreaza viteza si turatia, iar tu poti interveni numai la depasiri si franare.

8. Greutate scazuta

Tot din cauza sarcinii mari, dar de data aceasta cauzata de o greutate mai mare, creste si consumul. Daca vei merge singur in oras, vei vedea ca masina e ceva mai sprintena, accelereaza mai usor si franeaza bine. Daca insa masina e plina cu 5 persoane, lucrurile de schimba. Simtind o greutate in plus, motorul va necesita mai mult combustibil pentru a depune efortul necesar accelerarii. Asadar, atunci cand pleci cu 10 saci de ciment de la Praktiker, sa nu te miri ca iti va creste consumul!

9. Presiunea in anvelope

Asigura-te ca ai presiune buna in toate cauciucurile. O anvelopa moale va face motorul sa traga mai tare. Nu numai ca in timp vei uza cauciucul desumflat, dar vei avea si un consum mai mare de combustibil. Mergi periodic la vulcanizare - o presiune in toate rotile te costa 5 lei, cam cat un litru de motorina. Deci merita.

10. Aer conditionat sau geamuri deschise?

Si cei de la Myth Busters au incercat sa afle dilema asta. Se pare ca la drum intins, masina consuma mai putin cu AC-ul pornit decat cu toate geamurile lasate. Insa, in oras, in trafic mare, geamurile deschise sunt o varianta mai buna. Chiar si asa, diferenta de consum cu sistemul de climatizare pornit nu se justifica. Cu siguranta, atunci cand e cald, merita sa mergi cu AC-ul pornit. Iar atunci cand nu este pornit, sa te asiguri ca este pe modul economic, cu compresorul dezactivat, asa cum spuneam si mai sus.

Urmand aceste sfaturi usoare, vei putea simti o scadere a consumului de combustibil in jurul valorii de 20-25%. Si cum pretul benzinei este in crestere, o economie este binevenita. Mai mult, la sfarsitul anului, vei putea observa ca esti mai bogat cu banii de pe urma a 4-5 plinuri de benzina. Spor la condus economic!

DATA PUBLICĂRII: 20 Februarie
0
0

Citeşte şi:

201
  Comentarii
Comentează
[+] mai multe

Adauga anunt GRATUIT

BAZAR 4TUNING - Anunturi promovate

PĂREREA TA (201 comentarii )
pac(cl02wop), 29 ani, Oltenita, Calarasi
30 comentarii 120 puncte
28 ian 2012, 17:24
+37
pac(cl02wop)
Ca sa facem economie de carburant trebuie sa mai mergem si pe jos, ca face piciorul frumos.
18 dec 2013, 12:08
0
din pakate sau din fericire este deja demonstrat ca in orash cel putin se merita sa mergi cu geamurile deschise si mult mai economic (asta daca poti suprta cat de cat caldura si vrei sa faci o economie de benzina de cel putin 10% ) http://www.youtube.com/watch?v=ZRt20C6NL-c
132 comentarii 25 puncte
22 iun 2010, 11:27
+21
FOARTE BUN ARTICOLUL :D
andreicln
274 comentarii 843 puncte
22 iul 2011, 18:21
+39
Pe timp de vara putem reduce maxim consumul de benzina / motorina daca orgoliul nostru de romanasi ne-ar lasa sa mergem si cu biciclete / scutere , putem lasa masinile acasa . Eu unul am zile bune cateodata cand pur si simplu las masina acasa si nu pentru a reduce costul sau consumul si doar pentru placerea de a mai face putina miscare.
Antilles
În garajul meu
+ încă 1 maşină
5 comentarii 2 puncte
26 iul 2011, 06:03
+2
De 1 luna am bicicleta, pana ieri am lasat masina parcata in favoarea bicicletei (de ieri ploua tare), pot sa spun ca e ok daca nu faci drumul la amiaza cu temperatura de 30-35 grade. Din pacate insa trebuia sa circuli mai mult pe trotuar, se pare ca nimeni nu e atent la biciclisti (oare asa sunt si eu in spatele volanului:P, pe pistele pentru biciclisti ori sunt parcate taxiuri...ori sunt pietoni...ori mai bine zis nu sunt. Recomand bicicleta pe distante scurte, dar e putin mai dificil de circulat astfel cu toate ca am adaugat doar 5 minute la timpul de care aveam nevoie sa ajung la munca.
adrianviperdodge2012
251 comentarii 217 puncte
22 iul 2011, 18:25
+14
a mai fost acum ceva timp un articol asemanator si bun,insa e bine sa ne reamintim cum putem face economie
344 comentarii 499 puncte
22 iun 2010, 12:25
+18
Eh, e bunisor articolul... La punctul 2 nu e bine sa tii motorul sub 2000, pentru ca e subturat si asta poate duce la o crestere a consumului si la efecte negative asupra motorului si transmisiei. La punctul 5 spune ca poti sa mergi pe o distanta de 200-300 de m cu toate treptele la turatie mica. Este imposibil in oras cand viteza medie e de 30-40 km/h. Se "ineaca" motorul in treapta a V-a si a VI-a, care sunt trepte de autostrada, avand o demultiplicare mai lunga. Sigur ca poti merge in 200-300 m cu toate treptele dar cu o viteza de peste 90km/h ceea ce inseamna turatii ridicate. Chestiile astea depind si de ce masina ai. La punctul 9 presiunea o poti face gratuit la benzinarie;), iar 5 lei la vulcanizare e hotie. 2 lei maxim!!
Hondarul
224 comentarii 468 puncte
22 iun 2010, 14:32
+5
Nu este subturat deloc motorul. Cand zici sub 2000, e vorba intre 1500 si 2000, nu la 1000 rpm. Masinile cu cutii automate si overdrive, la 1500 rpm merg cu 100 km/h. Iar la cele diesel, chiar si la o turatie de 1500 rpm, nu se pune problema de subturare, cuplul fiind de jos. Bafta!
30 iun 2010, 11:15
+8
La masinile diesel este crima pentru motor sa incepi sa accelerezi in viteza mai mare de a 3-a(inclusiv) ma refer la 1500 rpm, si la cutiile automate despre care vorbesti ... tine turometru la 1500 ... dar in momentul in care ai atins acceleratia schimba in viteza inferioara ;) Iar pentru punctul 1 daca duci masina in frana de motor nu o sa consume deloc combustibil ... daca o scoti la puncutl mort exista consum ... si mai explicati la toata lumea sa nu scoata la punctul mort cand coboara orice deal(panta) pentru ca va creste si consumul de combustibil ... si a ferotoului de pe placutele de frane si al accidentelor >:P asfalt uscat
22 iul 2011, 22:52
+5
Haha, masinile dotate cu cutie automata, in momentul in care iei piciorul de pe acceleratie decupleaza orice treapta (in modul Drive), daca esti pe Sport e altceva. Dar in modul Drive decupleaza, ulterior la accelerare treapta care urmeaza a fi cuplata depinde de acceleratia pe care o dozezi. Deci un motor destul de mare, daca bagi blana pe la 50 km/h ii da a 1a :).
11 nov 2010, 17:41
+2
foarte de acord cu cu vulcanizarea aaa... si banuiesc ca s-au referit la motor diesel (cand au scris articolul) care are cuplu mai mare decat benzina.. ca pe un motor pe benzina de 1.4 la pornirea de pe loc de la semafor sa-l tii sub 2000 de ture... din cate stiu mai rau ii faci, macar pana la 3000 de ture.
22 iul 2011, 18:21
+6
eu la motor de 16 benzinar pornesc de la semafor si schimb a 2-a cam la 2600 scot consum de 7 in oras.
dadi_t
379 comentarii 344 puncte
23 iul 2011, 01:10
0
Nu ti-a zis nimeni sa folsesti a 5-a sau a 6-a la 30-40. Iti spune sa stai pe la 1800, ceea ce in regim lejer de mers, fara accelerari bruste, este PERFECT si nu este subturat deloc.
Daca schimbi intre 2000-2500, n-ai cum sa fii in tr. 5 la 30-40 in niciun caz, fii tu calm.
02 ian 2013, 20:26
0
La punctul 2 sunt si eu de aceeasi parere: sub 2000 de turatii, motorul (in special pe benzina si chiar si la motorina unde intra pe rosu de la 5000 ture) e subturat. Mergand astfel cu motorul subturat il uzezi prematur, economia facuta la consumul de carburant nu justifica uzura accentuata a motorului.
Grasu'XxL, 18 ani, Slobozia, Ialomita
192 comentarii 222 puncte
22 iun 2010, 12:10
+16
si daca iti duci masina la polish o sa ai consumu' mai mic deoarece coeficientul de frecare al vopselii este mai mici. pe romaneste masina aluneca mai usor prin aer;)
gamercosti
1382 comentarii 1742 puncte
22 iul 2011, 18:15
+13
Si sa lasi cd-urile cu hard metal acasa =)) e de speriat cum te uiti la ceas si vezi 130 in oras pe o muzica buna fara sa-ti dai seama.
Ascultati muzica relaxanta si nu va enervati, puneti creieru la lucru la altceva in loc sa focalizati pe greselile altora.


ps: incercati sa priviti cat puteti de departe in trafic sa observati cum progreseaza fiecare banda si semafoarele etc; schimbati banda in loc sa franati, frana=consum
pps: nu franati in curbe cand sunteti singuri in masina, in special cei cu ESP!!! invatati masina si intrati tare si nu mai e nevoie de acceleratie la iesire => viteza constanta indiferent de curbe
23 iul 2011, 01:18
+5
tu crezi ce spui?:))))
28 ian 2012, 15:59
+14
treaba e cu dus intors.. mersul subturat dauneaza..indiferent de masina nu se recomanda mersul sub 2000 de ture..
28 ian 2012, 14:30
+13
Ne mutam in iraq ca acolo e 1leu motorina!
29 ian 2012, 01:46
0
0.50 lei/Litrul de benzina Egipt !
11 iul 2010, 23:03
+10
CA sa fim clari aporpo de consumul legat de AC, clima, etc. Un AC auto sistem care sta si la baza sistemelor tip clima, clima multi zona, etc are un consum intre 0.6 si 0.9kW (sa zicem maxim 1kW) ceea ce se traduce in marja 2000 - 3000 BTU. Raportat la puterea motorului in concordanta cu turatia acestuia raportul nu ajunge niciodata atat de mare pe cat mentioneaza mai sus XS[DNiED]. Cum ati ajuns voi la calculele astea mai ales la masini cu motoare asa puternice?
02 feb 2012, 10:24
+10
Bune sfaturi! Foarte bune, mai ales cele cu motorul sub turat. Dupa ce ai facut cela 4-5 plinuri pomenite in articol, cu economia aia de care se vorbeste(maxim 10% in mod realist) mai pui banii de 7-8 plinuri de combutibil si schimbi turbina, EGR-ul sau la benzinare scaunele la supape sau ce altceva se mai strica pe acolo.
Daca motorul are cuplu la 2500 de ture acolo schimbi, nu chinui motorul la 1800 de ture, cand accelerezi. La benzinare este indicat sa schimbi mai sus 2800-3200, in functie de motor. Un exemplu cat se poate de comun : motor 1721, vechitura, de Reno 19. Schimbat vitezele la 2200 consum de 11. Schimbat la 2500-2700 consum de 10.
Deci din gramada de sfaturi se aacepta numai sporirea atentiei si evitarea franarilor si accelerarilor bruste, lucru stiut de toti conducatorii auto.
Inca odata nota 4 pentru un articol de 2 lei.
22 iun 2010, 13:37
+7
Mergi cu rezervorul jumatate=>mai putina greutate=>consum mai mic:D
12 iul 2010, 01:20
+2
...cei care au....alte persoane merg cu 4-6-10 litrii.....depinde de masina si consum...ca pe criza asta....nu mai merge poanta cu rezervor FULL....decat FULL...dar gol :))
gamercosti
1382 comentarii 1742 puncte
27 ian 2012, 18:50
+7
bmw 320i din 92 (2 litri benz):
-la 55 la ora mentinere viteza in oras daca bag a 5a creste consumu de la 7 la 9 (pt ca pedala e mai apasata)
-la 55 la ora cu acceleratie foarte usoara am instant 10 in a 4a sau 15 in a 5a pt ca pedala e apasata prea mult.... conculzia evitati a 5a in oras pe perioadele de acceleratie, oricat o fi ele de mici


PS: MOTOARELE CU INJECTIE CONSUMA ZERO atunci cand esti in frana de motor pt ca rotile invart motorul si nu necesita benzina. Concluzia FOLOSITI FRANA DE MOTOR ca pe acea distanta mergeti GRATIS... in momentu cand ati apasat ambreiajul motorul incepe sa consume
(la unele masini in frana de motor atunci cand atingi undeva in zona 1500-1200 se simte o mica zdruncinatura cand motorul primeste din nou benzina ca turatia mica nu mai este necesara pt o pornire din mers doar din energia stocata in volanta asa cum facea la turatii mari)

Intrebarea de 1 mil de dolari: daca prind 60 in prima viteza in 4 secunde cu consum 30-40 si apoi mentin viteza cu consum 6-8... nu consum mai putin la drum lung? Alternativa ar fi sa ajung la 60 in 4 trepte si 20 de secunde de consum 15-20 constant unde intra si 2-3 secunde de motor in gol intre trepte
gamercosti
1382 comentarii 1742 puncte
27 ian 2012, 19:08
0
eu consum 9.5 in oras cu un motor care consuma oficial "11-12+" in oras si.... consum mixt 13 (oras+drift pe zapada) :))))
27 ian 2012, 19:30
0
ce masiana?
28 ian 2012, 14:59
+7
eug3n92
Nu ii asa bine sa mergi cu masina subturata, cel putin la benzina.
Probabil ca faci economie la benzina, dar se mananca altceva de pe la masina.
2 comentarii 0 puncte
28 ian 2012, 22:57
0
poate la diesel..benzina poti sa o schimbi cum vrei tu..sunt cazuri mai speciale cum sa spus mai sus
ME_THA_DON22
105 comentarii 12 puncte
22 iun 2010, 12:45
+5
"Ady" cred ca se refera cu franatu , ca daca lasi masina din inertzie sa ruleze pana la semafor poate se face verde intre timp si folosesti treapta 2'a in loc de a 1'a
22 iun 2010, 13:30
+4
aa..nu m-am gandit la asta.Oricum cand vezi semaforu e bine sa o lasi sa curga pana cand trebuie sa opresti.
29 iun 2010, 22:48
+3
ne bucuram...intr-un final ai gandit si tu.... e bun articolul..insa am niste prieteni mecanici care nu sunt deloc de acord cu ideea de a merge cu masina su 2000 de turatzii....prietenii (cei patzitzi) stiu dc..... ;)
30 iun 2010, 00:13
+15
un prieten mecanic zice asa: din cand in cand, mai cresti turatia pe la 4000-5000 maxim, pentru cateva secunde, pentru catalizator, si mai ales pentru cele cu turbo, pentru a nu se face depuneri, in rest, o turezi peste 2200(diesel) si 2800-3000(benzina) doar in depasiri, zicea el.... si inclin sa-i dau dreptate personal
dadi_t
379 comentarii 344 puncte
23 iul 2011, 01:13
0
McCasian +5

Exact. Nu trebuie sa mergi tot timpul asa, sa forjezi motorul aiurea. E de ajuns doar cateva secunde la una sau doua saptamani, dar n-au ei de unde sa stie.
Ei traiesc cu zvonuri care ajung de la o ureche la alta din ce in ce mai deformate.
Maine poimaine auzi ca trebuie sa schimbi in zona rosie ca sa nu-ti cada turbina...de fapt o sa cada si motorul, iar turbina o sa crape de la atatea turatii. Nu le trebuie multa minte.
29 iun 2010, 02:55
+5
O sg. chestie sa mai spun, singurul lucru care inflenteaza cel mai mult consumul este franarea. Daca te inveti sa franezi doar atunci cand este neaparat si in rest mergi suficient de atent cat sa poti folosi doar frana de motor, consumul tau va scadea dramatic. La punctul 2 treaba nu e explicata cum trebuie. Nu trebuie sa "franezi" cu pedala din mijloc, daca vezi de la distanta ca e rosu, baga frana de motor in treapta care te va lasa sa curgi pana in semafor. Daca esti foarte departe poti baga frana de motor in 5, apoi 4, apoi 3. Daca o scoti pe liber consumi, daca franezi consumu pe zona in care inca ai accelerat in loc sa fii in frana de motor si sa consumi fix 0. Practic cand esti in frana de motor, cat "curge" masina este gratis pt. ca consumul este 0. Daca esti pe liber, tot consumi 1-2% pt. ca motorul are nevoie de combustibil ca sa mentina viteza, daca este invartit de transmisie nu papa nimic. Nu e bine sa mergi tot timpul cu viteza constanta, treaba asta e valabila doar la drum drept. Cand urci dealuri trebuie luat putin de pe gaz, cand le cobori accelerezi la loc spre viteza ta de croaziera. Nu voi explica pt. ca ia mult, insa sper eu ca e relativ logic. Mersul 100% economic tine foarte mult de previziune, trebuie sa tii distanta mare fata de masinile din fata pentru a avea loc de manevre, multi franeaza inutil inainte de curbe de ex. tu vei folosi frana de motor. Asta e f. valabil si la mersul in oras, ma rog, nu la ore de varf. Remember, frana de motor = 0% consum, ala e locul in care recuperezi parte din combustibilul folosit pt. a ajunge la viteza respectiva. Nu incerca sa mergi 100% economic, e misto ca si challenge insa este foarte obositor si stresant. Daca iti formezi insa un stil 80-90% economic, abia atunci poti sa-l mentii in timp si sa devina modul tau de a conduce, ajungand la niste economii notabile de carburant. Hai sa va mai dau niste exemple de "teste" facute de mine in oras : 320i : Consum "normal" 12%, Consum economic 8.1% ; 520d Consum
344 comentarii 499 puncte
29 iun 2010, 10:56
-3
Frana de motor = 0 consum? Nu prea cred. Asa iti arata sa zicem la BMW, cu consumul instantaneu, dar sa o luam logic. Esti in treapta a doua si esti in frana de motor, la 3000 rpm, motor benzina. Motorul functioneaza in continuare. Ca sa functioneze, are nevoie de: amestecul de aer benzina, deci consuma benzina. Plus ca e turat, deci va consuma mai mult decat daca ar fi pe liber, unde are vreo 900-800 rpm. Pana acuma nimeni n-a incercat sa faca un test, cum ar fi: pui jumatate de litru combustibil in rezervor si mergi in frana de motor pe un drum, apoi o lasi la ralanti si vezi care tine mai mult. Sunt sigur ca varianta a doua iese castigatoare. Bafta!
29 iun 2010, 11:04
+4
Nu vreau sa te superi, dar cred ca glumesti. De ce crezi ca are nevoie de aer SI benzina ca sa functioneze ? In frana de motor nu se mai face combustie, motorul este angrenat de transmisie care la randul ei este "alimentata" de inertia masinii. Ce spun eu se refera la motoare moderne, benzina sau diesel, nu ma refer la cele vechi. In general sa spunem cam peste 2000-2003 in functie de fabricant.
29 iun 2010, 11:05
+2
Acum, recitind mi-am dat seama ca nu este clar. Ca sa intelegi mai bine, in frana de motor nu mai este injectat combustibil, tot ce face motorul este sa comprime aerul pe care il trage (inevitabil, mecanic) din cauza ca se invarte. De aceea se cheama si frana de motor, pentru ca motorul consuma energie in loc sa o creeeze.
dadi_t
379 comentarii 344 puncte
23 iul 2011, 01:22
+3
Asta ar trebui sa stie orice incepator !
In frana de motor, la motoarele pe injectie de generatie mai noua, de la euro2 in sus, CONSUMUL ESTE ZERO.
Nici nu-ti ia mult timp ca sa te documentezi. Carti tehnice...articole.. unde vrei tu.
dadi_t
379 comentarii 344 puncte
24 iul 2011, 16:53
+1
Andrei0

Pai am spus: motoare pe injectie, deci e clar ca cele pe carburatie nu.
24 iul 2011, 15:51
0
Corect. In frana de motor consumul este 0.

Exceptie facand motoarele mai vechi de ex dacia 1300 (cu carburator) unde in frana de motor ai consumul de la relanti. Corectati-ma daca gresesc:)
24 iul 2011, 21:36
0
Pai da. Eu doar am dat un exemplu :)
22 iun 2010, 17:59
+4
Subscriu la faza cu muzica :D.In plus fata de asta 1.la masinile de dupa anul 2000 daca de exemplu mai ai de rulat 200 de metri fata de locul unde vrei sa opresti e recomandat sa lasi masina in viteza fara a mai apasa pedala de acceleratie obtind astfel un consum de zero:).
2.Alimenteaza dimineata sau in orice caz cand e mai frig, benzina respectiv motorina fiind mai densa la temperatura mai mica astfel vei primi mai mult carburant pentru suma platita.
3.Daca ai drum cu suisuri si coborasuri e recomandat sa accelerezi la coborire in ideea de a veni lansat la urcare unde pe langa rezistenta aerului se mai adauga o forta gravitationala crescuta.
Drum bun !
24 iul 2011, 21:53
+1
De parca alimentezi cu milioane de barili sa se simta diferenta de densitate. Si de parca benzina sau motorina nu au oricum temperatura constanta in rezervoarele statie de carburant.
30 iun 2010, 11:27
0
la toate mainile exista consum 0 in frana de motor ;) la cele de dupa 2000 ai intalnit tu compiuter de bord care iti zice ... dar motoarele functioneaza la fel:P
DeNiZ
77 comentarii 13 puncte
03 nov 2011, 21:50
+4
din cate am auzit daca mergi in spatele unui autobuz sau unui camion reduce consumul 5 sau 7 la suta
TommyDesign
33 comentarii 77 puncte
27 ian 2012, 16:56
0
e si mai eficient daca-ti legi masina dupa camion si te lasi tras de el:)))))))))
11 comentarii 21 puncte
28 ian 2012, 01:32
0
da....se creaza un gol de aer in spatele autobuzului, si frecare aerului fata de masina ta e mult mai mica, dar....ghinion...la o distanta foarte apropiata de autobuz...1-2 m....riscati sa va pupati ...:)
alycristiano
13 comentarii -5 puncte
12 nov 2011, 13:30
+4
sunt sfaturi bune si adevarate dar nu la toate masinile se potrivesc..treaba cu 2mii de ture si sub mai ales, e valabil la TD da la benzina sub 2mii 2500 de rotatii nai cum in oras e vb de cuplu e diferenta mare intre benzina si disel/ la tot
hep
320 comentarii 1252 puncte
28 ian 2012, 17:44
+4
eu cred ca trebuia mentionat faptul ca , aceasta schimbare la 2000-2500 rpm trebuie facuta la la masinile diesel, sau la motoarele pe benzina moderne supra-alimentate, care au cuplul maxim la sub 2000 rpm. imaginati-va cum ar fi sa schimbati la 2000 rpm un motor de type-r sau clio sport, care dezvolta puterea la 8000 rpm aproximativ . pentru un consum redus, turatia trebuie sa fie in zona de cuplu maxim iar rulajul sa fie constant
eddy_emil
În garajul meu
eddy_emil, 21 ani, Moreni, Dambovita
31 comentarii 221 puncte
17 apr 2014, 20:47
0
Te rog sa faci un test. Cauta o masina euro 2-3, cu motor mic, 1.4-1.6 benzina (adica majoritatea covarsitoare a autovehiculelor ce ruleaza la noi in tara) mergi pe 100 de km, schimba numai in turatia de cuplu maxim, si apoi mergi 100 de km si schimba intre la 1800-2200 si sa-mi zici unde ai consum mai mic. Eu pun toti banii pe a doua varianta.
24 iun 2010, 13:44
+3
daca mergi cu motorul pe benzina sau chiar pe motorina "subturat" ii bine ca macar in weekend sa iesi un pic din oras la vreo 10 km si sa turezi bine motorul ca sa iasa toata noxele si mizeriile din el...daca faci asa ai si economie la combustibil si mai ai si un motor bun care o sa iti mearga bine
360 comentarii 207 puncte
24 iun 2010, 15:48
+3
da ce aveti oameni buni cu subturatu, mai ales la benzinare.
la un TDI e problema mare daca e subrurat, nu arde toata motorina si se depune calamina mai repede.

exemplu iubita mea are un matiz, a mers cu el 9000 de km "subturat" cum ziceti voi, schimba babeste rau de tot(masina fiind noua)
mam uract eu la volan si am mers normal, fara sa simt nici o diferenta(inafara de consum care a fost mai mare)
29 iun 2010, 03:08
0
e perfect ok sa mergi la turatii joase (subturat e un termen cam discutabil) ca sa mentii viteza, insa la acceleratii e bine sa mergi ceva mai turat ca sa fii in cuplu, acolo eficienta motorului este mai mare si vei consuma mai putin. dupa ce ai ajuns la viteza dorita, bagi superioara la turatii cat mai mici sa o mentii.
29 iun 2010, 02:33
+3
In mare parte articolul este okay, insa este incomplet, pentru ca lumea sa inteleaga unele lucruri trebuie detaliate, pana nu le intelegi nu stii cum sa le aplici. Sa se intelega un lucru clar, "subturarea" motorului este buna doar in momentul in care mentii viteza. Daca accelerezi subturat consumi mai mult decat daca accelerezi in zona de cuplu. Accelerand subturat la diesel infunzi incetisor incetisor catalizatorul, umpli vanele turbei variabile de funingine si infunzi in timp si filtrul de particule. Evident asta se intampla in timp dar astea sunt rezultatele. Ideea e asa, accelerezi in cuplu pana la viteza dorita, apoi bagi superioara cea mai mare posibila pt. acea viteza si o mentii. Asta inseamna 1100-1500 rpm in functie de motor. Toate motoarele sunt diferite si au caracteristici de cuplu la fel, diferite. Caii putere sunt irelevanti la mersul economic, doar momentul motorului conteaza. De asemenea chestia cu pilotul automat este falsa, creste consumul in loc sa-l scada. Ma rog, asta pt. un sofer care stie sa mearga economic. Motivul principal este ca cruise control-ul nu reactioneaza la schimbarea de inclinatie a drumului, incearca tot timpul sa mentina viteza setata deci in loc sa lasi putin din viteza la deal el baga gaz cretineste si in general in treapta cea mai inalta, inafara zonei optime de cuplu. Chiar si pe drum drept tot creste consumul putin, login inexplicabil, dar o realitate. Ar fi foarte multe de spus, ar merita sa se faca un articol mult mai detaliat.
Comentează şi tu: