Dandu Auto Stil, dovada ca exista magicieni auto si in Romania
- Dandu Auto Stil face lucrari auto in Romania din 2007
- Atelierul este specializat pe lucrari de caroserie, vopsitorie, mecanica
- La DAS au fost reconditionate vehicule Ferrari, Lamborghini, Porsche, Maserati sau Mercedes-Benz
Daca te afli pe acest site, inseamna ca iti plac masinile. Si nu avem nicio indoiala ca ai vazut de-a lungul vremii, atat pe internet, cat si la televizor, multi specialisti care stiu sa transforme automobilele in adevarate opere de arta. Am vazut cu totii la televizor meseriasi de peste ocean care erau capabili sa transforme o ruina ruginita intr-o adevarata capodopera pe 4 roti demna de expozitie. De acum insa, nu trebuie sa privim pe Discovery sau History la masini de vis realizate in cealalta parte a lumii, ci la o aruncatura de bat, la Campulung Muscel. Pentru ca ceea ce vezi tu la televizor se intampla si in Romania.
Prima oara cand am intrat in contact cu cei de la Dandu Auto Stil era in iarna lui 2010, inainte sa organizam in Bucuresti cel mai mare eveniment auto-tuning pe care l-a vazut Romania, 4TuningDAYS 2010. Am primit pe mail cateva imagini cu o masina cel putin ciudata: un Opel Astra rosu... care semana cu un Audi R8. Dar si mai interesant la aceasta lucrare era faptul ca toate modificarile au fost facute in Romania, numai cu metal, fara fibra de sticla si fara chit. Iar dovada suprema ca lucrarea a fost savarsita la o calitate exceptionala a fost faptul ca masina a primit unul din cele 3 premii in cadrul 4TuningDAYS la categoria Custom Exterior.
Acum, la mai bine de 4 ani de cand acest Opel ne uimea, fiind prima lucrare a lui Dan Dumitru Carstea (de unde si numele atelierului), vedem in curtea celor de la Dandu Auto Stil masini precum Ferrari, Maserati, Lamborghini, Bentley, Aston Martin, Porsche sau Mercedes-Benz, semn ca toata indemanarea si priceperea au dat roade. Mai interesant este faptul ca la acest service din Campulung vin masini din toata Europa, cunoscand calitatea lucrarilor realizate de Dan si echipa lui.
Dar pentru a intelege mai bine ca si Romania are adevarati meseriasi ce lucreaza in metal, manual, cu ustensile vechi de cand lumea, am realizat un interviu cu cel care a dat nastere acestui service unic in Romania.
4Tuning: Spune-ne te rog cum ai inceput, de unde pasiunea aceasta pentru masini?
Dan Dumitru Carstea: Poate cea mai dificila intrebare, asta doar pentru faptul ca sunt nevoit sa dau timpul inapoi cu peste 20 ani! Da, totul a luat nastere la inceputul anilor `90, atunci cand, din pasiune pentru masini si pentru intretinerea acestora, in atelierul de acasa, imi reparam singur masina! Era destul de dificil, deoarece piesele de schimb pentru masinile importate la acea vreme in Romania lipseau cu desavarsire!
A urmat poate cea mai interesanta perioada din cariera mea, atunci cand, din dorinta de a reusi si de a face performanta la cel mai inalt nivel, am luat decizia sa plec in Italia. Era un pas important pe care urma sa il fac si in viziunea mea de la acea vreme, era singurul mod de a ajunge sa invat sa fac ceea ce pot sa fac acum. Am reusit sa lucrez acolo in atelierele unor celebre marci italiene, unde, restaurarea automobilelor era ridicata la rang de arta. Metodele de restaurare erau riguroase si nu erau premise alte materiale care sa inlocuiasca elementele metalice ale caroseriilor (rasini, chituri, fibre). Modelarea metalului si sudurile erau singurele metode de lucru acceptate in arta restaurarii masinilor clasice si moderne. Acei clienti, posesori ai unor colectii de astfel de masini erau foarte pretentiosi si acest lucru nu a facut decat sa-mi imbunatateasca tehnicile de lucru si sa adaug un plus de valoare experientei mele.
Pentru ca mi-am dorit si mai mult, dupa 7 ani in Italia am acceptat provocarea coordonarii unui atelier in Franta. Era momentul in care trebuia sa impartasesc si altora metodele de lucru, atentia la detalii si pasinea pentru reconditionarea automobilelor. Aici am reusit sa-mi dezvolt abilitatile de management ale unui astfel de business si in acelasi timp si abilitatile de formare a oamenilor cu care lucrez. Odata cultivate aceste abilitati a venit si momentul in care a trebuit sa iau poate cea mai grea decizie: sa construiesc de la zero propriul atelier. Unde? Chiar in Romania! Un atelier care sa beneficieze de cele mai moderne echipamente. Asa a inceput totul si, ca sa inchei cu o concluzie, privim acum in spate si vedem peste 20 de ani de experienta.
4Tuning: Care a fost primul proiect marca DAS realizat in Romania?
Dan Dumitru Carstea: Proiectul OPEL a fost primul proiect de acest gen facut in Romania. Asa cum va povesteam la inceput, proiecte similare am avut atat in Italia cat si in Franta, dupa aceeasi metoda, doar prin modelarea manuala a metalului, fara materiale si compusi chimici care in timp se pot deterioara. Proiectul OPEL a fost si mai dificil pentru ca bugetul alocat (elementul cheie) era destul de limitat. Masina a fost reconstruita total si fiecare element de caroserie poate fi montat/demontat foarte usor, asemeni unei masini de serie care poate suporta alte eventuale interventii. Aici este diferentierea fata de concurenta, aici sunt puse in valoare tehnicile dobandite in acesti ani de experienta, si, nu in ultimul, rand pasiunea.
4Tuning: Cum s-a transformat pasiunea intr-o adevarata afacere?
Dan Dumitru Carstea: S-a transformat totul in afacere cat se poate de simplu! Tot din experienta am invatat ca atentia la detalii si calitatea lucrarilor sunt cartea de vizita cea mai eficienta! Astfel am inceput sa am tot mai multe solicitari pentru reparatii de tinichigerie, vopsitorie si mecanica, si a luat nastere DAS Dandu Auto Stil. A venit momentul in care a trebuit sa pun in valoare experienta formarii colegilor mei si sa imprim si lor rigurozitatatea cu care eu sunt obisnuit si care a devenit pentru mine un mod de lucru. Echipa Dandu Auto Stil numara acum 10 membri si suntem ca o mare familie in care ne completam unul pe celalalt.
4Tuning: Care au fost cele mai importante lucrari de la DAS?
Dan Dumitru Carstea: Cele mai importante lucrari? Sunt toate importante pentru mine! Asta pentru faptul ca indiferent de natura lucrarii, de complexitatea ei, de tipul de client, eu aloc aceleasi resurse si aceeasi atentie tuturor. Pot spune ca o diferentiere o fac metodele de lucru: daca la o caroserie de Aston Martin, Ferrari sau Bentley avem de reconstruit elemente din aluminiu si duraluminiu, la alte marci avem de reconstruit elemente de caroserie galvanizate sau ambutisate de producator din diferite aliaje de metal utilizate de fiecare marca in parte.
4Tuning: Spune-ne cateva detalii despre materialele si metodele de reparatie folosite la Dandu Auto Stil.
Dan Dumitru Carstea: Asa cum am amintit mai devreme, si bazat pe intreaga mea experienta, utilizam materiale de cea mai buna calitate, nu facem compromisuri atunci cand este vorba de rezultatul pe care noi il asteptam. Obiectivul nostru este ca orice reparatie, de orice gen, sa fie durabila si sa aduca multumire noua si clientilor nostri. Ne putem lauda in acest moment ca suntem printre putinele ateliere care putem modela elemente de caroserie manual, ca utilizam numai materiale de calitate si ca utilizam cea mai eficienta masina de modelaj, “roata englezeasca”. Aceasta este o presa care evidentiaza clar calitatile utilizatorului, pentru ca totul este controlat manual de catre acesta.
4Tuning: Ce activitati de service faceti in atelierul vostru?
Dan Dumitru Carstea: Reconditionam orice fel de metal si asta rezulta faptul ca putem interveni asupra oricarui mijloc de locomotie si nu numai. Recent am reconditionat o motocicleta! Nu puteau fi realizate detaliile tehnice altfel decat prin utilizarea “rotii englezesti” si noi ne mandrim cu asta. Pe langa elementele de caroserie, mai readucem la viata jante ce par compromise si, uneori, ne ocupam si de partea mecanica, cum ar fi reconstruirea unor motoare, sisteme de franare sau directie.
4Tuning: Ce alte proiecte aveti pe viitor?
Dan Dumitru Carstea: Avem cateva proiecte in derulare pe care nu le pot dezvalui in acest moment, dar va confirm ca vor fi mai interesante decat cele de pana acum. Ne dorim sa fim mereu pe primul loc, motiv pentru care, declar acum misiunea noastra ca fiind “prima alegere a clientilor interesati de reconditionarea automobilelor clasice si moderne, dar si a celor care isi doresc o reparatie de cea mai buna calitate in urma unor tamponari usoare sau accidente“. Insa va pot divulga cateva secrete: lucram la un Jaguar E-Type si la un proiect de anvergura ce are la baza un Trabant. Acesta din urma se anunta a fi un proiect si mai complex ca cel cu Opelul Astra, dar despre el sper sa facem in viitorul apropiat un material complet cu imagini calitative pe 4Tuning!
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Set rulment roata audi tt roadster 8j9 bta h1w018bta 214.02 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz m-class... 122.79 Lei
- Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz clk c209... 122.79 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie opel zafira tourer c... 89.75 Lei Nissan leaf tekna special 2019 23500 $
- Set rulment roata fiat ducato platou / sasiu 230 bta h2c017bta 128.6 Lei Set rulment roata citroËn jumper caroserie 230l bta h2c017bta 128.6 Lei Punte spate nissan qashqai 2010 suv 1.6 i 800 Lei
- Grila radiator transit custom facelift ( 2017-2021 ) 450 Lei Vw golf 1.2tsi comfortline bluemotion pdc pilot 105 cp euro 5... 5990 € Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz cls c219... 122.79 Lei
- Intinzator curea curea distributie volvo v40 hatchback bta... 98.85 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz e-class... 122.79 Lei Set rulment roata renault megane i ba0/1 bta h2r009bta 79.91 Lei
- Set rulment roata renault espace iii je0 bta h2r032bta 253.32 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 14500 $
- Set rulment roata bmw 3 e30 bta h2b001bta 92.92 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Land-rover freelander 2.2 td4 4x4 td4 hse automata navi pdc 2007 4990 €
- Scrumiera 3g1863284 volkswagen vw passat b8 [2014 - 2020] 194 Lei Set rulment roata vw golf vi 5k1 bta h1w018bta 214.02 Lei Set rulment roata daewoo rezzo klau bta h1x010bta 100.09 Lei
- Vw passat 2.0tdi dsg 170 cp sportline xenon clima pilot trapa... 3650 € Set rulment roata citroËn jumper platou / sasiu 230 bta... 128.6 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2650 €
- Set rulment roata renault clio ii bb0/1/2 cb0/1/2 bta h2r009bta 79.91 Lei Set rulment roata bmw 5 e60 bta h1b013bta 291.36 Lei Set rulment roata lancia y 840a bta h2f005bta 190.74 Lei
- Ford fiesta 1.25i 2007 1600 € Set rulment roata peugeot boxer platou / sasiu zct bta h2c017bta 128.6 Lei Set rulment roata skoda yeti 5l bta h1w018bta 214.02 Lei
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6950 € Set rulment roata opel astra f van 55 bta h1x010bta 100.09 Lei Skoda octavia 1.2benzina euro 6 dublu clima pilot jante 2017 8300 €