4Tuning
Meniu
Articole Maşini second Bazar Forum MaşinaMea Q&A

Datul kilometrajului din bord inapoi: tot ce trebuie sa stii si cum sa nu fi pacalit!

Datul kilometrajului din bord inapoi: tot ce trebuie sa stii si cum sa nu fi pacalit!

Cine nu a auzit de masini care au kilometrajul dat inapoi? Ai o masina care are la bord 200.000 de km, dar arata bine, ca este adusa din Germania. Insa romanul se sperie cand vede numarul asta urias de kilometri, asa ca o "aranjezi" astfel incat la bord sa arate numai 96.000 de km. Cum se face si cum iti dai seama daca bordul arata kilometrii reali, poti afla de aici!

Atunci cand iti cumperi o masina la mana a doua, este bine sa verifici in primul rand daca a fost lovita. Asta poti afla de AICI, un articol care iti arata in amanunt la ce trebuie sa fii atent daca vrei sa identifici eventuale lovituri si reparatii survenite la masina.

O alta problema destul de intalnita este numarul de kilometri pe care ii arata bordul. Haideti sa va zic un secret, care, deodata, nu mai este secret: absolut toate kilometrajele, de la orice model de masina, pot fi date inapoi! Da, ai citit bine. In Romania, acest lucru nu este ilegal cum este in Statele Unite, aceasta fapta fiind pedepsita de legea federala. In Romania insa poate fi doar elementul unei inselaciuni, daca pagubitul isi da seama si te da in judecata - adica a platit pentru un produs care a fost modificat fata de starea lui originala. Intr-un astfel de caz, da, poate fi considerata o procedura ilegala, dar este greu de dovedit concret.

Insa daca te duci cu masina personala la cineva care se ocupa cu asa ceva, sa umble la numarul de kilometri, o poti face de fata cu politia, pentru ca nu este incalcata nicio lege. La masina personala poti face orice. Daca ulterior o vinzi, e treaba ta.

Ok, am lamurit ca datul kilometrilor inapoi nu incalca nicio lege din Romania. Dar cum se face acest lucru?

Exista doua feluri de ceasuri de kilometraj: mecanice si digitale. Cele mecanice nu mai sunt de multi ani fabricate, dar se regasesc pe diferite modele mai vechi. Sunt ceasuri care de obicei arata pana la 99.999 de km cu ajutorul unor rotite angrenate mecanic, prin intermediul unui cablu metalic. Cum avea batrana Dacie 1310!

Ceasurile de bord digitale masoara numarul de kilometri cu ajutorul unui microcip care citeste datele furnizate de cutia de viteze (nu de roti cum crede lumea). Cele digitale sunt mai fiabile, pentru ca nu au piese in miscare si sunt mult mai precise.

Cum se da inapoi numarul de kilometri?

La ceasurile mecanice este foarte simplu si o poate face oricine. Se demonteaza bordul si se scoate cablul de kilometraj. Se cupleaza la o bormasina sau surubelnita electrica cu ajutorul unui adaptor si se "deruleaza" inainte kilometrajul. Adica intr-un minut vei avea de la 80.000 de km, treacand prin 99.999, 25.000 sau unde vrei tu sa te opresti. Existau zvonuri ca daca mergi cu masina in marsarier, se dau kilometrii inapoi. Nu e adevarat, pentru ca ceasurile mecanice merg doar intr-un sens.

Datul kilometrajului din bord inapoi: tot ce trebuie sa stii si cum sa nu fi pacalit!

La kilometrajul digital, cum au acum majoritatea dintre noi, este mai simplu, dar dureaza mai mult. Se demonteaza bordul pentru a scoate unitatea care are ceasurile de bord. De obicei, unitatea cu ceasuri este o piesa unitara care contine kilometrajul cu vitezometru, turometru si alte ceasuri sau becuri / martori. Aceasta unitate se conecteaza prin intermediul unei mufe sau mai multe la computerul masinii sau la o unitate electronica.

Datul kilometrajului din bord inapoi: tot ce trebuie sa stii si cum sa nu fi pacalit!

Deci se demonteaza ceasurile si se scoate mufa care face legatura cu masina. Pentru a umbla la un kilometraj digital, este nevoie de un soft special instalat pe un calculator. Kilometrajul se conecteaza la calculator prin intermediul unei mufe dedicate. Este cam ca la diagnoza - fiecare marca are propria mufa de conectare. La ceasurile de kilometraj exista numai 3-4 mufe mari si late care vin de obicei cu softul de modificare, mufe care au adaptor USB. Dupa ce este conectat kilometrajul prin USB la calculator, se intra in softul special.

Singura diferenta dintre un kilometraj mecanic si unul digital este ca cel digital nu se poate programa la numarul precis de kilometri pe care ii dorim. Softul care schimba numarul de kilometri functioneaza astfel: pentru fiecare ceas in parte, este un cod special. Codul acesta se introduce in program si ies diferite valori fixe. Haideti sa luam un exemplu.

Mergem cu un BMW X6 din 2007, care are la bord 160.000 de kilometri. Conectam ceasul de bord la soft si cu ajutorul codului, ne ies 5 valori de kilometri, emise de soft: 13,287 km, 49,322 km, 62,884 km, 93,767 km si 128,722 km. Nu putem de exemplu sa programam softul sa ne puna ceasul la fix 75,000 de kilometri, ci putem alege doar una din valorile de mai sus, care ni se potriveste noua si starii masinii, in functie de ce vrem sa facem cu ea.

Dupa programarea noua a ceasurilor de bord, acestea se monteaza inapoi si nu se cunoaste nicio modificare ca a umblat cineva pe acolo.

Datul kilometrajului din bord inapoi: tot ce trebuie sa stii si cum sa nu fi pacalit!

Dar cum ne dam seama daca o masina are sau nu kilometrii reali?

Inca din capul locului, trebuie sa stii ca nu e deloc usor sa-ti dai seama daca o masina te minte sau nu. Mai precis, daca vanzatorul spune adevarul ori ba. Trebuie sa ai cateva cunostinte despre masini si mecanica, sau trebuie sa o evaluezi cu ajutorul unui cunoscator. Insa iata aici cateva detalii la care trebuie sa te uiti:

- are baterie aftermarket, nu cea originala: inseamna ca masina are peste 80.000-100.000 de km, pentru ca un acumulator de prima echipare nu tine niciodata mai mult;

- are volanul ros / pielea volanului roasa / pielea schimbatorului mancata: masina are peste 100.000 de km;

- tapiteria de la scaunul soferului este crapata sau roasa: masina are peste 50.000 de km;

- pedalele sunt uzate si cauciucul de pe ele este ros: masina are peste 100.000 de km;

- fetele de usi scartaie in mers: masina are peste 50.000 de km;

- bordul scartaie sau scoate diverse sunete: masina are peste 80.000 de km;

- cotiera este roasa: masina are peste 130.000 de km (cotierele sunt facute dintr-o piele / material foarte rezistent);

- amortizoarele de la capota / haion de ridicare nu mai au putere sa ridice: masina are peste 100.000 de km;

- toba finala ruginita: masina are peste 80.000 de km;

- amortizoarele nu mai sunt cele originale din fabrica: masina are peste 150.000 de km;

Acestea sunt doar cateva ghidaje, care insa depind foarte mult de la masina la masina. Insa, indiferent de masina, numarul de kilometri isi spune cuvantul indiferent de cum a fost ingrijita aceasta. Adica o masina care arata la bord 80.000 de km, nu are voie sa aiba volanul uzat, pedalele, schimbatorul sau cotiera roase, si nici vreo piesa schimbata dintre acestea: suspensii, ambreiaj, faruri, etc. Cam acestea sunt principalele lucruri la care trebuie sa ne uitam.

Daca esti cunoscator mai serios, poti evalua o masina si vazand ce e pe dedesubt. Daca are bucsaraia originala, pivotii originali, suspensiile originale, discurile de frana, evacuarea originala, etc. Daca mai multe elemente nu par a fi cele originale dar masina spune ca are kilometri putini, trebuie sa ne punem semne de intrebare.

Mai putem fi atenti la detalii de genul uzura chederelor, cum se inchid portierele, capota, haionul, ce sunete se aud la interior, ce joc exista in volan, in timonerie, cat de zgariate sunt farurile si matuite, jantele daca sunt sau nu originale, reparate, indreptate, urme minore de inceput de rugina pe punti si alte subansamble de sub caroserie, functionalitatea aerului conditionat, buna aliniere a elementelor de caroserie, etc.

Ceva mai concreta este consultarea cartii de service. Adica daca in cartea de service a masinii la ultima revizie este un numar de kilometri si pe bord este mai putin, sigur e ceva necurat la mijloc. Mai mult, sa zicem ca ai cumparat un Volkswagen, asa ca cel mai bine este sa te duci cu ea la o reprezentanta Volkswagen. Poate nu reusesc ei sa iti spuna exact daca ai in bord sau nu, numarul real de kilometri, dar iti vor spune ce revizii s-au facut in trecut si la ce kilometraj a venit masina in service. Speram ca nu vei primi un raspuns de genul: "Domnule, masina dvs. cum de arata 135.000 de km, cand ultima revizie facuta la un service Volkswagen a fost realizata la 189.000???"

Care este concluzia?

Sa dai kilometrajul inapoi este un lucru destul de uzual si usor, intalnit mai ales in randurile samsarilor sau al celor care se ocupa cu re-vanzarea masinilor. Da, este usor sa dai kilometrajul inapoi, dureaza numai 15 minute si te costa 100 de lei / masina, la cei care se ocupa de asa ceva. Nu este ilegal sa faci acest lucru. Insa este destul de dificil sa-ti dai seama ulterior daca la masina pe care vrei sa o cumperi, ce ti se arata in bord este pe bune. E dificil, dar nu imposibil.

Din pacate, chiar daca conectezi masina la un sistem de diagnosticare, nu ti se va arata faptul ca a fost intervenit asupra numarului de kilometri. Poti sa conectezi ce programe vrei tu la computerul de bord al masinii, ca iti va fi foarte greu sa ti se indice numarul original de kilometri. Iti vei putea insa da seama dupa ce evaluezi starea masinii, asa cum iti spuneam mai sus. Nu este usor, repet, dar nici imposibil. Cel mai bine, apeleaza la un cunoscator care va sti la ce sa se uite.

Problema nu este ca masina pe care o cumperi are de fapt 150.000 de km, in loc de 80.000 de km, pentru ca arata foarte bine, merge excelent si pare ca scoasa din fabrica. Problema este ca fiecare masina are alt regim de intretinere, in functie de rulaj. Si in loc sa ai grija de ea asa cum trebuie, risti sa ti se strice mai des si nu sti de ce. Asta pentru ca masinile au si ele o perioada de viata si functionalitate optima, dupa care incep sa cedeze, fie ca e vorba de partea mecanica, electronica sau de confort. Macar e bine sa stii ce cumperi si la ce investitii sa te astepti la un moment dat. Unde mai puti ca ti se poate rupe distributia cand ti-e lumea mai draga, pentru ca tu ai crezut ca are mai putini kilometri decat arata bordul... Si multe alte situatii neplacute.

Daca te intereseaza cat de cat sa nu fi pacalit si sa stii ce cumperi, trebuie sa stii cum sta treaba cu numarul de kilometri de la bord. Daca ai citit pana aici, acum stii.

DATA PUBLICĂRII: 19 Iunie

SuperOferta Momentului

50% reducere la softurile Racing Code in luna decembrie!
Mai poti sa prinzi oferta
00:11:36
ZILE  ORE  MINUTE
50 Euro
100
  Comentarii
Comentează
[+] mai multe

Adauga anunt GRATUIT

BAZAR 4TUNING - Anunturi promovate

PĂREREA TA (100 comentarii )
19 iun 2012, 15:34
+21
eu vreau sa `mi dau kilometraju inainte !!!
74 comentarii 7 puncte
24 iun 2012, 16:26
0
cu cati ani?:)))))))))))
mirel_tuning
606 comentarii -21 puncte
01 iul 2014, 21:16
0
cred ca are vreo 70 de ani
mirel_tuning
606 comentarii -21 puncte
05 feb 2014, 22:16
0
si eu ...sa imi duc rav 4 la 10.000.000 km
19 iun 2012, 10:36
+14
Stiu masina cu 230.000 Km cu baterie originala (Audi A4 din 2010). Masina a rulat doat in .DE la drumuri lungi. Mai degraba acumulatorul se detelioreaza de la varsta, nu de la km.

Eu mi-am distrus volanul in 15000 km de mers in oras cu inelul pe mana, deci nu este un factor decisiv.

Tapiseria la fel, nu este un factor precis. De obicei scaunul se roade pe margin daca se fac multe drumuri scurte.

Un set de cauciucuri pentru pedale costa foarte putin si se schimba extraordinar de usor,

Una dintre masinile mele are 225.000 km si nu scartaie nici o fata de usa. Fata de usa poate scartai si daca a fost desfacuta si nu a mai fost pusa la loc cum trebuie.

- bordul scartaie sau scoate diverse sunete: masina are peste 80.000 de km; - la fel ca si in cazul fetelor de usi, nu am nici un greiere din bord desi am suspensie sort pe ea.

Amortizoarele de capota nu sunt un factor decisiv. Cele de hayion iti dau o perceptie despre cum a fost folosita masina, nu CAT a fost folosita (stiu persoane care deschid de 2-3 ori pe luna hayonul, si atunci doar sa faca curatenie in masina)

La fel amortizoarele, stiu masini cu 250.000 km cu amortizoare originale si altele cu 80.000 km cu amortizoare schimbate. Un amortizor schimbat arata fie ca masina a avut viata grea, fie ca proprietarul vrea sa aiva mereu masina in stare perfecta.

Cat despre kilometraj, orice masina dotata cu ABS citeste viteza si implicit calculeaza distanta de pe senzorii ABS localizati pe FUZETE, deci PE ROATA.
bizkitt
bizkitt, 29 ani, Satu Mare, Satu-Mare
1646 comentarii 5122 puncte
19 iun 2012, 10:56
0
Sunt deacord cu tine, compontentele uzate se pot schimba ca sa dea un aspec de nou.. sau cand sunt chiar deteriorate.
In legatura cu rulajul si viteza si ABS-ul doar o mica precizare senzorii nu au capacitatea de a calcula asa ceva.. sezorul transmite o valoare (in hex) spre modulul ABS care calculeaza valorile apoi le transmite EMS-ului (engine managment) apoi la Instrument pack (ceasurile de bord) unde este afisat-stocat viteza respectiv rulajul. La masini de dupa 2000 (CAN) ABS-ul (la unele modele) comunica direct cu ipack-ul care ia valorile si le icrementeaza in eeprom dupa care sunt afisate in displayul din bord.. :)
381 comentarii 503 puncte
01 iul 2014, 01:31
0
Corect, dar ce sa le explicti caposilor de pe aici de EEPROM samd.

Nu vezi ineptiile scrise pe aici?

Habarnistii nu stiu ca anumite date sunt stocate automat pe cheie, la anumite intervale, cum ar fi, printre altele, si numarul de kilometri, tocmai pt a preveni fraudele.

Acum, normal, ca daca chiar vrei sa futi in gura pe fraier si sa il duci de nas, poti.
Iti cumperi echipament cu care sa programezi cheia si modifici in buna voie ce vrea muschiuletul tau, si te asiguri ca exact aceleasi modificari le faci si in CAN BUS.

Oricum, nimeni nu se streseaaza sa schibe si numarul de ore de functionare al masinii, asa ca iti dai seama extrem de usor de de kilometrajul real al masinii.

Metoda cu cititul de pe arborele de iesire al transmisiei inca se practica.
Sunt si masini ce folosesc ambele sisteme, pt reduntanta si pt a opri jmecheriile.

Dar ce sa ii faci, unii sunt nascuti sa i-a **** si sa fie prostiti de altii, asa ca mereu o sa fie botanisti ce cred ca tot ce zboara se mananca si ce noroc au prins ei cu rabla luata de la un mos/o baba din Germania care a facut doar 10-15000 km pe an.
andrew18, 20 ani, Focsani, Vrancea
12 comentarii 15 puncte
06 iul 2014, 15:27
0
Asta cu babele/mosii/doctorii/etc mi se par cele mai amuzante. Totusi, ca sa fac haz de necaz, tatal meu a cumparat in 2008 un Passat fabricat in 2006 cu 22.500km la bord, iar in acte fosta proprietara era o italianca de 66 de ani (unica proprietara). De ce avea o batrana de 66 de ani un Passat break, nu pot sa-mi imaginez (probabil era trecut de copiii ei pentru asigurari/taxe mai mici). Acum de-o fi fost adevarat sau nu... nu mai stiu. Tot ce stiu e ca masina s-a luat de la un dealer, nu de la persoana fizica, cu finantare pe 5 ani.
arobex
80 comentarii 162 puncte
19 iun 2012, 10:20
+10
Cea mai buna masina este masina noua.Am umblat peste tot in tarile furnizoare de masini sh, si pot spune ca NIMENI din aceste tari nu vinde masina de buna.Vorbesc de privati nu de arabii/romanii/polon ezii sau mai stiu eu ce nationalitati (din nurnberg spre ex.) care vand masini deja "lucrate".
O masina de un an vechime are min 75-100.000 km.Anul trecut si suta rulata !Am vazut cateva sute de astfel de masini.
Cat ar fi neamtul/francezul de bogat nu vinde dupa un an o masina nerulata cu maxim 20-30% din banii pe care i-a investit.
Cine este pretentios la numar mic de km,probabil este si la punga "gros".Cel mai bine sa-si ia cazan nou.Cine nu ,sa inchida ochii si sa se roage sa nu se defecteze ceva prematur la masina.
este adevarat ca o masina intretinuta profesional u-si tradeaza numarul de km.Am vazut un passat B5 realmente in stare noua ,fara uzuri la volan,pedale,interio r,protejat cu husa chiar si pe nuca schimbatoruli,folosi t in regim taxi,cu 538.000 km rulati in 3 ani.Bineanteles "omul" l-a facut la aprox.85-86 mii.
Comentariile bisnitarilor sunt de prisos pentru un concetatean cu capul pe umeri !
20 iun 2012, 23:19
+9
Firmele din afara nu vand neaparat masini care nu mai sunt bune, ci doar pentru ca se considera ca dupa un anumit nr de km pretul acestora este amortizat iar intretinerea lor nu mai e rentabila! Mai sunt si persoanele fizice care vand masini bune pentru a-si cumpara unele mai moderne, mai performante, nu pentru ca au defectiuni! Am luat si eu la firma doua opeluri astra direct de la firma oce(daca ai auzit de ea!) aveau aproximativ 120000, acum au peste 180000 si in afara de consumabilele de rigoare si bineinteles, o bieleta, un cap de bara, etc specifice soselelor de la noi nu am reparat nimic la ele! Daca luam la pret dublu doua loganuri plateam mai mult la reviziile obligatorii la care te jecmanesc smecherii din service-urile noastre de rahat!
381 comentarii 503 puncte
01 iul 2014, 01:14
+5
@arobex Vai de capul tau, scrii si tu aici ca sa te afli in treaba.

Ma gandesc ca termenul buy-back e ceva nemaiauzit de tine.
100.000 km pe an faci daca esti taximetrist sau daca e masina de firma. Altfel, e imposibil.

Asta cu kilometrajul, e porcarie mare. Pai daca esti atata de bou si nu iti dai seama, iti meriti soarta.
Daca tu vii sa zici aici ca unul a vandut masina cu 538,000 km dat-a inapoi la 85000 km si cine a cumparat-o nu si-a dat seama, esti cel putin la fel de handicapat mintal ca si boul ce a cumparat masina respectiva.

Nici mama detailing-ului nu face minuni, si nu poti scoate asemenea uzura. Dar, normal, sunt jmecherii, cumperi din dezmembrari interior care arata foarte bine, si gata, boul a pus botul. Nu ca nu ar fi destule locuri unde sa te uiti ca sa iti dai seama de uzura reala a masinii, dar idiotii cu capul pe umeri (adica au capul pe umeri ca sa nu le ploaie in gat) nu stiu lucruri de genul asta.

Plus de asta, sunt numai povesti nemuritoare si baliverne in articolul asta.

Tin sa il anunt pe autor, pe aceasta cale, ca la BMW, si nu numai, anumite informatii se stocheaza si in memoria cheii (chipul din cheie). Nr de km este printre aceste informatii. Ca sa modifici datele din cheie, iti trebuie echipamente profesionale (memorii EPROM) si reprezentanta, dar nu numai, orice stie sa umble pe BMW GT1, sau pe INPA/EDIABAS, vede ca s-a umblat la kilometraj.
La fel, la orice marca, daca nu vorbim de masini de acum 150 de ani, si ne referim la masini de 10 maxim 15 ani, pai terbuie sa fii bou handicapat si retardat ca sa nu iti dai seama de kilometri reali.

PS: ca bonus, pt toti botanistii, una din valorile cele mai greu de schimbat si care nu se chinuie samsarii sa o modificie, e numarul de ore de functionare a masinii.
Daca consideri o viteza media de sa zicem 30 km/h, si folosesti amarata regula de trei simpla, iti cam dai seama de kilometrii reali ai masinii.
19 iun 2012, 14:15
+10
Va rugam sa nu mai fabricati articole rupte de realitate pentru ca oamenii (Prostii) va cred.
Ce ziceti de un Sharan 1.9 tdi cu 870000km din 2004, schimbat un ambreaj, bucsi, distributiile ulei si filtre la timp, in rest nimic. Numai drumuri de Germania cu trailer, saptamana de saptamana, si masina arata bibelou,
rover_cabrio
766 comentarii 1012 puncte
19 iun 2012, 18:03
+3
ce zici de un BMW e39 2.5 TDS an 1998 800 000 km vazt cu ochii mei la un baiat din BUCURESTI inm pe BULGARIA ? i-am vandut un cd player original pentru ea !!! ???
dannyseke
246 comentarii 434 puncte
30 iun 2014, 21:43
0
Problema nu e ca masina are atatia kilometri, problema e ca nimeni nu o va vinde cu kilometrii aceia la bord. Sharan din 2004 cu 870.000km sigur va fi de vanzare cu maxim 240.000 km. Despre asta e vorba aici.
19 iun 2012, 12:28
+7
Si eu detin un bmw seria 5 de aprox 4,5ani.cand l-am luat avea 147d mii iar acum are 240 000 si vreau sa va spun ca are bateria originala din 2002,fetele de usi nu scartaie,volanul nu este ros,gumele la pedale la fel.Asta tine cont si de cum intretii masina.In ziua de azi nu trebuie sa te incante km cand cumperi o masina sh ca are 80de mii mai bn sa aibe 200 de mii dar sa fie ai iei :))
mirel_tuning
606 comentarii -21 puncte
01 iul 2014, 21:19
0
si eu am un atos ...o masina care la prima vedere nu da prea mult dar totusi vreau sa zic ca a ajus 204.589km
39 comentarii 22 puncte
19 iun 2012, 16:48
+7
Cateva idei utile presarate printre o gramada de prostii.
Am sa ma leg doar de cateva, ca restu-s evident gogonate sau deja comentate:
1. "microcip care citeste datele furnizate de cutia de viteze (nu de roti cum crede lumea)." - instrumentul de bord e deseori legat la unul din senzorii ABS, iar asta-i chiar pe roata. Folclor ?
2." Cele digitale sunt mai fiabile, pentru ca nu au piese in miscare si sunt mult mai precise." - pe asta cu precizia de unde ati scos-o ? ambele numara turele, cum ai putea sa numeri mai precis decat sa numeri pur si simplu ? si cate kilometraje mecanice stricate ati vazut ? Presupuneri ?
3. "acest lucru nu este ilegal cum este in Statele Unite, aceasta fapta fiind pedepsita de legea federala" - niciodata nu dati exemplu Statele Unite pentru orice problema priveste respectarea legii - ala este un stat politienesc unde abuzurile autoritatilor sunt demne de perioada evului mediu european, cautati pe youtube "police brutality" si lasati filmele alea cu hotii si vardistii ca-s intoxicari.
Un articol bine intentionat scris de un amator bine intentionat dar insuficient documentat.
145 comentarii 188 puncte
19 iun 2012, 10:37
+6
la mine in oras e un "nene" care se ocupa cu asa ceva, pretul incepe de la 60 de RON pana la cateva sute in functie de masina....

ala care crede ca isi cumpara masina mai veche de 10 ani cu doar 90.000 km e tembel rau....
bizkitt
bizkitt, 29 ani, Satu Mare, Satu-Mare
1646 comentarii 5122 puncte
19 iun 2012, 10:03
+5
Interesant articol, la grupul VAG se pot seta Km doriti la unele modele direct prin OBD fara sa fie dat jos ceasurile de bord, la unele modele de masini rulajul este stocat intr-un eeprom inrcremental only adica inapoi nu se poate da doar daca eepromul este reprogramat + editat la km doriti apoi lipiti inapoi pe circuitul din spatele ceasului de bord. Sunt masini unde rulajul este stocat si in alte locuri (ecu) si se sincronizeaza intre ele deci la unele modele se pot verifica rulajul si dupa alternare.
80 comentarii 184 puncte
01 iul 2014, 17:33
0
Modificarea direct prin OBD e valabila doar pt modelele diesel din cate stiam eu.
475 comentarii 1058 puncte
28 iun 2012, 14:53
+5
"...sa nu fi pacalit!"

Sa nu ce ?! Nu o sa citesc articolul unui agramat !!!
rhobee
66 comentarii 34 puncte
19 iun 2012, 09:51
+4
Din pacate, chiar daca conectezi masina la un sistem de diagnosticare, nu ti se va arata faptul ca a fost intervenit asupra numarului de kilometri. Poti sa conectezi ce programe vrei tu la computerul de bord al masinii, ca iti va fi foarte greu sa ti se indice numarul original de kilometri.




tin sa te anunt ca se poate afla numarul real de kilometri in reprezentanta!mai informeaza te
arobex
80 comentarii 162 puncte
19 iun 2012, 10:09
+3
Te inseli amarnic ! Poti verifica in reprezentante daca masina are istoric service in reteaua de service dedicata.Iti pot furniza o serie VIN la o masina recenta(2009),la verificare vei constata ca masina are 3 km in baza de date(rulajul cu care a fost cumparata).In realitate are peste 200.000km rulati.Nu a fost facuta nici o revizie la reprezentanta,masina am luat-o noua
Exista masini in care datele despre rulaj sunt stocate in mai multe "locuri".Acele "locuri" comunica evident intre ele.La acele masini este foarte greu de umblat,aproape imposibil si destul de usor de verificat.In rest.....spor la cumparat deseuri SH luate din jermania sau romanica.
05 feb 2013, 10:54
+1
salut...deci am mari sanse sa fi fost pacalit...am cumparat un touareg din 2007 cu 85 mii km in bord..verificata la reprezentanta si le-am cerut celor de acolo sa treaca pe fisa de diagnoza ,, in vederea cumparari" pt ca m-am gandit ca fac manarii...din toate defectele din articolul de mai sus la mine nu lucreaza bine telescoapele portbagajului nu ridica pana la maxim...si ar mai fi faptul ca a inceput sa se auda volanta ..dar nu mereu si cand se aude se aude foarte putin ..dar am inteles ca volanta cu masa dubla de obicei pana in 100 de mii km cedeaza..da-mi un raspuns ..ca sunt tare curios.:)
12 comentarii 10 puncte
16 apr 2013, 23:48
0
Stai linistit, eu am cumparat Touaregul meu nou, de la reprezentanta in noi.2006. Acum am 104.000 km, si de cca 70.000 km nu mai ridica telescoapele porbagajului pana la maxim, mai ales iarna.
Nu este dovada a km multi.
19 iun 2012, 10:03
+2
Mai informeaza-te tu defapt. Poti sa afli km in reprezentanta NUMAI daca service-ul acelei masini a facut in reprezentanta oficiala a marcii, si nici asa nu poti stii cu certitudine ca sunt reali. Altfel nu iti afla kilometrii reali nici Dumnezeu
20 iun 2012, 02:34
+3
Pe de alta parte cu toate ca articolul a fost bine intentionat dar autorul mai putin pregatit,in unele chesti are dreptate,spre ex: scartaitul usilor sau a bordului in mers!Este adevarat ca sunt masini bune care au peste 300.000 km si nu au aceasta problema,dar eu cunosc un caz despre un Ford Fiesta 2008,masina cumparata direct din reprezentanta(noua) si dupa primii 35.000 km nu numai bordul si fetele de usi scartaiau si trancaneau ci aproape toate elementele de plastic din interior;alta problema,amortizoare le fata,ambele prezentau scursuri de ulei,rulmentii au devenit zgomotosi,probleme la ridicarea geamului electric,trepidatii la franare din cauza discurilor care si acelea au fost schimbate si toate acestea in conditiile in care masina a fost rulata numai pana la munca si inapoi si destul de rar la drum mai lung si atunci numai pe asfalt si nu pe drumuri de tara sau pietruite.Asa ca sunt unele cazuri in care cele scrise mai sus se pot intalni,dar difera de la masina la masina,de stilul de condus,de cat de des este folosita,deci poate sa fie masina care arata mai rau la interior si ceva piese schimbate dar sa aiba putini km sau sa aiba km putini si sa arate si bine...
19 iun 2012, 10:12
+2
tabelul acela al vostru este si nu este adevarat, totul depinde de cum a fost intretinuta masina, sunt masini care la 50.000 kilometri arata in ultimul hal, si am vazut in germania un 320 din 2004 care arata incredibil, arata a 100.000 km max, si cand m'am uitat in bord avea 450.000, fara volan, scaune sau cotiera uzate, asadar cifrele date de voi sunt..luate de pe undeva:)). sunt masini care la nemti din 2010-2011 au 100-150 mii kilometri, la noi, cele care au fost aduse tot de acolo si fabricatie 2001-2004 au chiar mai putin. sa fim seriosi: care masina are km reali?
marius3191
63 comentarii 55 puncte
30 ian 2013, 15:00
+1
corect, eu la un golf iv din 2001 am 224000 km, voloanul arata bine, schibatorul este putin tocit, pedalele sunt ok, sacaunele ca noi, evacuarea in regula, amortizoarele sunt schimbate, amortizaorele de la capota/haion nu am nici o problema...deci datele puse mai sus sunt foarte relative...cel mai bine se aobserva dupa bucsi/articulatii, daca sunt sau nu originle, discurile de frana si amortizoarele
19 iun 2012, 10:32
+2
Faza cu volanul difera de la masina la masina....detin o skoda fabia din 2009, am facut aproximativ 51000 km si volanul este deja ros...(material de proasta calitate)...deci asta e cu dus intors...
lawrentziu18
427 comentarii 470 puncte
19 iun 2012, 14:31
+2
- fetele de usi scartaie in mers: masina are peste 50.000 de km. crezi? am 300.000 km la bord si nu scartaie nimic in ea
489 comentarii 1311 puncte
20 iun 2012, 11:04
+4
da si tu muzica mai incet!
lawrentziu18
427 comentarii 470 puncte
20 iun 2012, 13:30
0
:))
StarzFall
În garajul meu
59 comentarii 71 puncte
19 iun 2012, 15:46
+1
bmw meu din 93 are 400.000 asa arata in bord acum nu stiu ,daca e adevarat merge binee nu face figuri,am inteles ca acum 1-2 ani se dadea in fata ca sa le inscrie mai usor pff
19 iun 2012, 16:59
0
....asa e....aia nu e masina daca scartie fetele de pe usi la 50.000 km :)))....nu exista asa ceva......am 250.000 de km la masina si nu scartaie nimic.....la cealalta am 230.000 si la fel...nu scartaie......
19 iun 2012, 22:52
+2
Chestia cu motorul este empirica. Un motor pe benzina poate sa duca 100.000 sau 1.000.000 fara reparatii, depinde cum a fost intretinut. Cat despre diesel-uri, sunt foarte multe sarite de milionul de km fara reparatii capitale. Are un vecin un passat din 92 care din 2003 este bagat pe scoala. La 980.000 km a segmentat motorul si a schimbat 2 kituri de ambreiaj. In rest probleme pe la roti si alte periferice, dar nu la motor.

Audi-ul meu are 225.000 km si are compresia 12 pe toti cilindrii, exact cat zice producatorul (1.8T). Ulei mananca mai putin de 1L intre schimburi in conditiile in care il folosesc in regim de circuit zilnic.
114 comentarii 59 puncte
19 iun 2012, 10:13
+1
am inteles ca la bmw seria 5 din 2005-2008 are in spatele ceasurilor de bord o eticheta si ca sa umblii la km trebuie rupta acea eticheta nu stiu daca este adevarat asa am auzit si eu ...
22 comentarii 5 puncte
19 iun 2012, 11:01
+1
Nr de km. nu este atat de important, mai ales in ziua de azi si la masinile mai noi, caci sunt motoare care duc si 500 mii km, de obicei diesel, cele pe benzina in medie 300 mii. De ce zic asta, pentru ca e important cum a fost intretinuta masina si cum a fost condusa. Exemple: fratele are un Logan din 2010 si exterior arata mai rau ca Polo al meu din 2005, nu tu ceara pe ea, nu tu spalat la spalatorie, acasa, interiorul cam la fel. Deci masina are 16000km si arata de 62000km cat am cu Polo ( dar nu stiu daca reali).
Servisarile: una e sa te duci sa le schimbi cu filtre ok si una sa scuturi de bloc filtrul de aer, una e sa le faci la timp sau km si una e sa le depasesti( sa se gatuiasca filtrul de ulei )
Si condusul, una e sa ai masina de 7 ani si sa nu fi schimbat placutele de frana originale si alta e sa schimbi si placute si discuri. Depinde si cum mergi cu masina prin gropi, cum o bruschezi, cum demarezi cu ea, cu ce viteza etc.

Acum cu modificatul.
Depinde de la producator la producator.
La Vw cel putin sunt 2 calculatoare pe diesel, care calculeaza separat kilometrajul, in functie de distanta parcursa, cu 5% eroare, deci se poate.
Apoi daca are servisarile la reprezentante se poate vedea cand a fost ce lucrari a facut si ramai cu o urma de indoiala, caci el face 30000km ii da inapoi la 15000 se duce la service si asa merge la 50%, dar face schimburi intre timp de filtre.
Cu alte marci se poate de schimbat.
Un exemplu deja celebru: Vw Passat din Germania, 80000km, de la un doctor, carte service, etc, I-am cerut cheia a doua, la proba ...156000 km. Important ca masina era impecabila si full option. LA Vw aceasi Km 80000km, deci si la Vw daca stii unde se pot modifica si in baza de date, cel putin asa a reesit sau a aplicat procedeul de mai sus.
Cu celelalte da te poti orienta: scaunul poate avea husa ca si volanul, pedalele pot fin inlocuite.
Te mai poti orienta dupa usa soferului, dupa scaunul lui, dupa manerul usii soferului si dupa multe altele.
19 iun 2012, 11:07
+1
detin un golf 5 care are 111187 de km.in afara de toba ruginita si baterie nimic nu se incadreaza.Masina a venit din germania si este f intretinuta...am incercat sa aflu numarul real de km dar aveam eroare de la ecu cand vroiam sa vad( daca are mai multi kilometrii asta e:))
Bong
74 comentarii 148 puncte
19 iun 2012, 15:11
0
la VAG poți cu interfața și soft-ul corespunzătoare să citești nr de km direct din computer. la mașini second-hand, cu precădere aduse din Germania rareori corespund cifrele, deși cea din computer este reală. de asemenea cu soft-ul care trebuie și cunoștiințe de utilizare se poate bloca această funcție. când mai încearcă cineva s-o acceseze dă eroare. Știu asta pentru că am făcut-o pe mașina unui prieten, care avea 170k km în bord și aprox. 280k km reali.
grecu0888
În garajul meu
+ încă 1 maşină
18 comentarii 10 puncte
19 iun 2012, 22:37
+1
lipsa de ocupatie ;)
DJ_Primaru
DJ_Primaru, 26 ani, Bistrita, Bistrita-Nasaud
15 comentarii 4 puncte
20 iun 2012, 03:47
+1
In schimb un alt prieten si-a cumparat un opel astra din 2007 cu 132000km!ext arat impecabil,interiorul la fel,mai putin comenzile de pe volan si volanul kre aveau o uzura destul de accentuata,lucru ce nu mi se pare normal la o masina ku anr asta de km!dupa un timp a avut ceva probleme si daca tot era in service a pus-o pe tester k sa aflu ku stupoare k defapt masina avea cu100000km mai mult...
Comentează şi tu: