De ce sa evitam masinile second-hand aduse din Germania: 75% vin lovite

De ce sa evitam masinile second-hand aduse din Germania: 75% vin lovite
  • Masina cumparata de noua din Romania este cea mai sigura investitie
  • Autoturismele din Germania sunt cele mai problematice
  • O afacere care pare a fi prea buna, este de obicei foarte proasta
Distribuie pe Facebook

Am scris acum ceva vreme ce masini pe care le gasesti la vanzare la mana a doua trebuie sa le ocolesti. Din diferite motive, de la acte in neregula, pana la probleme tehnice sau fiabilitate scazuta in timp. Acum luam un exemplu concret: masinile aduse din Germania. De fapt, masinile aduse din strainatate, cu numere provizorii sau straine. Dar cum majoritatea sunt aduse de la nemti, ne referim la cele importate de acolo. Iata la ce trebuie sa fii atent.

Chiar daca multa lume stie care este mersul cu vanzarile auto second-hand si frecventeaza targurile auto des, exista si cativa care nu prea stiu cu ce se mananca "samsareala", asa ca acest text este pentru ei. Noi am discutat cu cei care se ocupa cu astfel de afaceri absolut legale si am aflat cateva secrete. De aceasta data vom discuta despre masinile aduse din Germania sau din alta tara din vest.

De la bun inceput, e bine de stiut ca in Germania, la fel ca si in Austria, Elvetia, Franta sau Spania, parcurile auto second-hand sunt impartite in doua: parcuri private si parcuri de la dealeri auto autorizati. Evident, parcurile oficiale, cu masini rulate de la reprezentanta, ofera masini SH ceva mai scumpe, deoarece au istoric, carte de service, revizii la reprezentanta, etc. Asa ca nu e de mirare ca pentru piata romaneasca, samsarii sau orice persoana fizica (jignita sa fie numita samsar) ce se ocupa cu aducerea de masini de acolo pentru punerea in vanzare la noi, apeleaza la parcurile private, mai mici.

Insa e bine de stiut ca parcurile auto private sunt in general detinute de persoane straine, in special arabi si chiar romani. Nicidecum de vreun neamt, austriac, francez sau asa mai departe. Exista in anumite orase mai mici si astfel de parcuri, dar de obicei lumea nu ajunge la ele fiind prea departe.

Si daca spun ca patronii acestor parcuri auto sunt arabi sau romani, nu inseamna ca fac discriminare. Ci inseamna ca acestia sunt obisnuiti sa faca afaceri bune. Dar numai in favoarea lor. Mai precis, daca exista vreo masina chiar "pont", au ei grija sa o ia cine trebuie. Plus ca numarul de samsari, nu doar din Romania, care frecventeaza aceste parcuri este urias. Si sansele ca un roman sa apuce o masina ieftina si buna sunt destul de mici.

Dar nu trebuie sa generalizam. Exista si masini bune aduse de afara, dar extrem de rar, iar acestea sunt la vanzare cu preturi mai mari. Acestea sunt in procent cam de 25% din autoturismele importate pe piata second-hand.

Restul, de 75%, sunt masini "capcana", care sunt o afacere buna doar pentru vanzator, nu si pentru omul de buna credinta care o cumpara in urma unui anunt pe 4Tuning.ro sau chiar din targul auto.

Aceste "tepe" sunt de doua feluri:

1. masini lovite in strainatate, aduse pe platforma in Romania, reparate de mantuiala, date cu polish si vandute ca impecabile;

2. masini rulate extrem de mult, uzate peste masura, aduse in tara si "reimprospatate" si aranjate pentru vanzare, cu kilometrii dati inapoi.

Masinile din Germania, asociate cu masinile lovite grav

Sa fie oare adevarat? Din pacate, da. Si asta pentru ca majoritatea masinilor aduse din Germania sunt "tepe" dupa descrierea de mai sus. Am intalnit cazuri concrete de autoturisme cu numere rosii, provizorii, care in anunturile online parea impecabile, fara defecte, iar la o analiza mai amanuntita erau lovite si carpite.

La fel si cu masini care aratau 110.000 de km la bord, dar cautate in baza de date oficiala figurau cu 345.000 de km la ultima revizie de la BMW, masina pesemne fiind Taxi sau ceva asemanator.

Cum recunoastem o masina lovita?

In primul rand, este indicat sa vezi masina cu cineva care se pricepe. Acesta trebuie sa se uite la caroserie, la praguri, portiere, imbinari, sa caute urme de reparatie sau chit, in portbagaj si sub capota motorului pentru a vedea daca lonjeroanele au fost reparate. In plus, liniile caroseriei sa fie continue si elementele sa fie cele originale (faruri, geamuri, etc.). Verifica si airbagurile sa fie cele originale si sa nu fie sarite. Iata un articol util mai detaliat: Cum sa recunoastem daca o masina a fost lovita.

Cum recunoastem o masina cu kilometrii dati inapoi?

Trebuie sa ne uitam la uzura masinii. Aceasta trebuie sa fie uniforma cu ceea ce ne arata kilometrajul. Daca ne arata 80.000 de km si scaunele, volanul, pedalele si schimbatorul sunt uzate rau, este ceva la mijloc. Trebuie sa verificam orice element care se uzeaza zilnic de la condus, cum este volanul, butoanele de la geam, manerele usilor, acoperitoare pedale cauciuc, maciulie schimbator, plasticul din jurul contactului in care bagi cheia, etc. Mai bine gasim o masina care ne arata kilometri la bord multi, cu uzura, decat una care ne arata kilometri putini si uzata. Pentru ca in primul caz, avem sanse ca acestia sa fie reali. Dar daca cele doua lucruri la care trebuie sa fim atenti: kilometri si uzura nu se pupa, atunci trebuie sa ocolim acea masina. Citeste aici un articol amplu despre cum se dau kilometrii inapoi la masina si cum poti evita astfel de cazuri.

Sfaturile noastre

Daca vrei o masina la mana a doua buna, cauta una inscrisa in Romania cu istoric si carte service. Daca nu ai incredere in autoturismele romanesti si ai gresita impresia ca cele din Germania sunt mai bune, fiind rulate doar pe autostrada, de persoane care au grija de ele, cu putini kilometri la bord, eventual condusa de vreun mosneag care mergea cu ea doar sambata, bla bla bla, atunci strange mai multi bani si cumpara-ti una de la un dealer autorizat sau chiar de la reprezentante oficiale, din divizia masinilor rulate.

In caz ca esti incaptanat si doresti sa cauti prin targ sau online prin marea de masini cu numere straine sau romanesti provizorii, urmeaza sfaturile de mai sus. Pe scurt, fii atent la masinile care au fost lovite, cumparate pe 2 poli din Germania si reparate de mantuiala in Romania. Nu ezita sa urci masina pe rampa, sa ridici chedere, mocheta sau chiar panourile din portbagaj in cautarea de suduri noi, rugina sau lovituri. La fel, verifica si uzura interioara cu atentie, pentru a vedea daca ceea ce iti arata kilometrajul este real.

Citeste articolele de mai sus daca vrei sa cumperi o masina, dar si aceste "Ponturi de la profesionisti", in legatura cu vanzarile auto second-hand.

Acum, daca nu iti place acest articol, sa ne ierti ca vrem sa te ajutam. Sunt banii tai, nu ai vrea sa ii arunci pe geam, in aceste vremuri in care toata lumea doreste sa se asigure ca face o investitie buna si cu cap.

Distribuie pe Facebook
mai multe