4Tuning
Meniu
Articole Maşini second Bazar Forum MaşinaMea Q&A

Motoare mari? Pro si contra unei masini cu motor de peste 3000 cmc

Motoare mari? Pro si contra unei masini cu motor de peste 3000 cmc

Multa lume considera o masina cu motor mare inutila, la mers normal pe strazile din Romania. Insa la fel de multa lume nu ar vrea sa dea motorul lor V8 de sub capota pe unul cu 4 cilindri sub nicio forma. Fiecare are avantajele si dezavantajele sale. De ce ar trebui si de ce NU ar trebui sa avem masini cu motoare de o capacitate mare, incercam sa aflam chiar acum.

In primul rand, trebuie sa explicam de unde acest prag al celor 3000 cmc. Ei bine, in majoritatea cazurilor, un motor V6 incepe de la aceasta cilindree. Evident, exista si exceptii, cum ar fi motoarele de 2.5 sau 2.8 sau chiar mai mici, care au cilindrii in V. Insa majoritatea motoarelor care sunt considerate mari trec de 3000 cmc. Ba mai mult, impozitul pe care trebuie sa-l plateasca un sofer la stat incepe sa creasca simtitor, ba chiar dramatic, dincolo de acest prag.

Nu ne referim la masini cu o capacitate strict de 3000 cmc si nici la motoare care sunt doar in V. Ci la motoare pe care le putem caracteriza in general ca fiind unele MARI. Adica putere crescuta, cilindree mare, impozit mare, consum ridicat, cuplu foarte bun.

La prima vedere, avantajele unui motor mare sunt ceva mai putine ca dezavantajele. Insa ca sa vedem daca este chiar asa in practica, nu ar fi rau sa le luam pe rand.

Avantajele unui motor mare

- putere / cuplu

Un motor cu 6, 8, 10 sau 12 cilindri aspirat are un cuplu mult mai mare decat un motor cu doar 4 sau 5 cilindri. Evident, si puterea este mai mare, in concordanta cu numarul cilindrilor. Dar acest lucru este ceva cunoscut de toata lumea, insa cu ce ne ajuta asta? Ei bine, puterea mai mare este buna in demaraje, in depasiri, cand vorbim de un mers normal cu o masina normala. Daca ne gandim la curse si competitii, acolo este clar la ce foloseste.

- viteza / demaraj

O masina cu motor mare are o viteza de accelerare, o viteza maxima si un demaraj mai bune, fiind conferite de puterea si cuplul mari. Multa lume spune ca un motor puternic ii confera siguranta, ca poate depasi o masina mult mai bine, fara sa ezite, cum ar face cu o masina slaba. In plus, majoritatea masinilor serioase de teren au motoare mari, pentru ca un cuplu mare ajuta masina sa se deplaseze in teren.

Un exemplu bun il reprezinta Super-masinile, care apeleaza intotdeauna la motoare V8 sau V12, tocmai pentru puterea lor mare. Aceste masini ating viteze de peste 300 km/h cu ajutorul acestor motoare. Iar exemplul suprem il reprezinta Bugatti Veyron care are un motor cu 16 cilindri, dovada ca marimea conteaza.

- fiabilitate crescuta

Acest mit s-a transformat in realitate - si nu de curand! Un motor in V este mai echilibrat, si avand o capacitate mare, dar si mai multi cilindri, puterea este impartita egal, asadar uzura este mai mica. Cert este ca multe masini americane cu motoare V8 au depasit milionul de kilometri, fara sa se fi umblat prea mult sub capota. Asadar, daca cineva zice ca un motor in V este imortal in conditii normale, este foarte adevarat.

- sunet specific

Asta este un avantaj doar pentru pasionati. Insa trebuie sa recunoastem, un motor V8 de exemplu are un sunet specific ce incanta orice ureche, fie ea si nemuzicala. Adica nu o sa se compare niciodata sunetul celor 8 cilindri cu o masina japoneza, fie ea si cu cea mai performanta evacuare de carbon. Sunetul este de fapt un avantaj mai mult pentru sufletul soferului, decat unul practic.

Dezavantajele unui motor mare

- consum crescut

De unde vine oare puterea mai mare? Din carburant, care se consuma mai mult. Asa cum stie oricine ca un motor mare este mai puternic decat unul in 4 cilindri, oricine stie si ca sunt mai insetate. Evident, altfel se prezinta 12 cilindri cu setea in bujie, decat 4, nu?

Insa o varianta la aceasta problema o reprezinta instalatiile de gaz. De exemplu, exista masini tari precum Bentley, Audi A8, S55 AMG cu instalatii de gaz secventiale, profesionale, montate cu omologarea producatorului. Chiar daca s-au scumpit carburantii, gazul este tot la jumatate de pret fata de benzina.

Asadar, un motor mare poate fi si economic, pastrandu-si avantajele de mai sus.

- impozit mare

Asta este intr-adevar o mare problema, la masinile inscrise in Romania. Impozitul anual poate ajunge si la 10.000 de lei, pentru o masina care are peste 6000 cmc. Sau in jur de 2500 de lei pentru un motor de 3000 cmc... Insa oricum ai da-o, este exagerat de mare impozitul cerut de statul roman.

Ce solutii avem? Ei bine, putem circula cu masina radiata de la circa financiara fara probleme. Au zis ca vor face baza de date comune intre politie si circa financiara, nu au mai facut si nici nu vor face nimic. Mai precis, cumperi o masina cu motor V8, inscrisa in Romania, pe care nu o mai treci la financiar pe numele tau.

Sau o alta varianta ar fi inmatriculatul in Bulgaria a masinilor cu motoare mari. Acolo nu prea se tine cont de cilindree, iar asigurarea si impozitul sunt la fel, la doar o fractiune din pretul cerut de autoritatile romane.

- poluare

Este un dezavantaj care nu prea intereseaza pe nimeni, din pacate... Adica nu am auzit pe nimeni pana acum sa zica: Nu-mi iau un Audi A8 cu motor de 4.2 pentru ca polueaza mult! Insa cine este interesat, trebuie sa stie ca un motor mare polueaza semnificativ mai mult.

- intretinere mai scumpa

Intretinerea unei masini cu motor mare este cu siguranta mai scumpa. Adica, de exemplu, daca vrem sa schimbam bujiile, parca altfel scoatem banii pentru 4 bucati, decat am scoate pentru 12 bucati... La fel si cantitatea de ulei, de antigel, garnituri, furtune, etc. Un numar mai mare de cilindri inseamna cheltuieli mari mari, cum este si normal...

- alternativele unui motor mic supraalimentat

Poate cea mai mare problema a motoarelor mari o reprezinta motoarele mici care au aceeasi putere, sau mai mare, fiind supraalimentate. Luam de exemplu un motor 1.8 Turbo de Audi, ce produce 220 cp. Aceeasi putere o are si un Jeep Grand Cherokee cu motor de 5.2 V8... Evident, cuplul e altul, insa in segmentul masinilor din clasa mica si medie (exceptand SUV-urile), motoarele mari au pierdut mult teren. De exemplu, un Subaru Impreza STI are performante mult mai bune decat marea majoritate a masinilor cu motoare V8 sau chiar mai mari. Asta pentru ca micutul motor de 2.0 litri pentru care platesti numai 200 de lei impozit anual are o turbina mare, ce ii creste puterea la aproximativ 300 cp. Tocmai de aceea, o varianta ideala ar fi o masina cu motor mic, cu turbo: taxe reduse, putere mare.

Tu ti-ai cumpara o masina cu motor urias?

Sondaj

Ti-ai cumpara o masina cu motor de peste 3000 cmc?

DATA PUBLICĂRII: 12 Mai
0
0
237
  Comentarii
Comentează
[+] mai multe

Adauga anunt GRATUIT

BAZAR 4TUNING - Anunturi promovate

PĂREREA TA (237 comentarii )
gusterx
gusterx, 24 ani, Alexandria, Teleorman
159 comentarii 184 puncte
12 mai 2011, 15:48
+26
cred ca oricine ar cumpara o masina cu un motor cu o cilindree mare....singurul impediment ar fi banii...daca ai si iti permiti sa platesti intretinerea si taxele nu vad de ce nu;)
Klausstyle
128 comentarii 16 puncte
12 mai 2011, 18:18
+14
asa este orice pasionat adevarat de masini si-ar cumpara un motor peste 3000 fie el V8 sau 6 linie...dar poti la noi in tara? nu! bn ca sunt legale drogurile si pun taze mari la masini..
360 comentarii 207 puncte
12 mai 2011, 23:21
+1
si daca imi iau o toyota supa sau un nissan skyline cu moatoare de 3000 cmc respectiv 2500 cmc cum ma numesc, nepasionat? pt ca eu prefer masinile alea.
sau nu sunt un adevarat pasionat daca prefer un golf 1 gti cu un motor de 1800 cmc?
nu.baga.in.seama.frustratii
348 comentarii 153 puncte
12 mai 2011, 23:50
+1
el sa referit ca daca ai bani multi si esti pasionat inmposibil sa nu iti cumperi motor mai mare. si totusi sunt unii oameni care nu o fac. chiar daca sunt bogati.

si daca gresesc cu cea ce vrei sa spui klausstyle atunci imi cer scuze si corecteaza-ma.
Klausstyle
128 comentarii 16 puncte
14 mai 2011, 00:26
0
da "nu.baga.in.seama.fr ustratii" la asta mam referit. si mie imi plac nissan-urile skyline dar aici era vb de moatoare peste 3000..
297 comentarii 724 puncte
12 mai 2011, 15:50
+7
da. sunt perrfect de acord cu tine. daca mi-as permite mi-as lua un v8... imediat. nimic nu se compara cu sunetul ala....... of sa ma c*a*c pe taxele lor uriase.
18 mai 2011, 15:57
+2
Tia fost dat raspunsu in articol cum sa eviti impozitu. Eu miam luat un aud a8 V8 4.2 quatro din 1998 am dat 6000 pe ea si nu as schimbao cu nimic, ii radiata de la fisc si platesc 380 de lei asigurare pe 6 luni. consumu nu ii exagerat 7-8 afara 15 mix si 25 in oras
12 mai 2011, 16:14
+19
1. Impozitul nu tine cont de norma euro deci e inutil.
2. Taxa de poluare ar trebui sa tina cont doar de emisiile notate in carte de producator daca e masina noua, sau de buletinul de emisii care se face la orice ITP, si nu ce cmc si alte povesti de varsta autovehiculului, etc...
3. De ce exista aceasta supraimpozitare cu teme "eco" atata timp cat Romania vinde anual acte pentru oxigen altor tari astfel incat ei sa polueze mai mult?

ps: pe termen lung daca ar scoate sau reduce foarte mult toate taxele legate de impozit auto, inmatriculare auto statul ar castiga si mai mult. Daca autovehicule cu capacitate mai mare ar exista in RO atunci consumul de combustibil ar fi mai mult, de unde ei isi iau accize considerabile. Ar creste si numarul de autovehicule si astfel si industria de service sau de vanzari auto ar cotiza cu taxe mai mari pe profit. Totdeauna cand este criza trebuie sa reduci taxele sau sa le scoti pentru a stimula consumul.
12 mai 2011, 17:03
+5
pe de o parte ai dreptate, insa pe de alta parte din punctul meu de vedere lucrurile stau altfel...ce sa mai incurajezi consumul cand noi suntem deja o societate bazata pe consum, de aia suntem unde suntem cu criza si cu planeta ca deja consumam prea mult... si ca exemplu o sa-ti dau "romanul" castiga 2000-3000 de ron pe luna, asta intr-un caz bun si omul isi face rata la A6 sau la seria 5. eu cred ca fiecare trebuie sa conduca ce isi permite. nu sunt de acord cu taxele din romania pt ca in momentul in care am 3000 euro si vreau sa-mi iau masina, platesc 1500 masina si 1200 inmatriculare la motor de 1.8 euro 2. deasemenea exista romani autentici care au 3000 de euro sa-si cumpere masina, se mai imprumuta de 2 mii, cumpara de 5000 si apoi o inmatriculeaza in bulgaria ca la noi e scump, de aia zic eu fiecare sa conduca ce-si permite, nu de fite.
12 mai 2011, 17:18
+1
bine punctat
12 mai 2011, 16:09
+15
Spawneh
Mitsubishi lancer evolution IX are un motor de 2000 cmc, 4 in linie :D 317 CP
12 mai 2011, 16:16
+6
la asta ma gandeam si eu... Nu este obligatoriu sa aiba motor mare pt a fi o masina super. Evo 10 are un Mivec de 2l si este extraordinar.... si exemple mai sunt destule... :)
Georgian03
206 comentarii 377 puncte
12 mai 2011, 19:07
+5
Si eu tot la Japonezele cu motoare mici si puternice ma gandeam, unde mai pui ca sunt si fiabile. :)
Radoo_84
Radoo_84, 30 ani, Temeresti, Timis
37 comentarii 168 puncte
12 mai 2011, 22:25
+5
Din cate stiam eu are garantie oferita de fabrica de 50.000 km, la fel ca si Subaru Impreza WRX, din cauza puterii prea mari a motorului, concluzia mea, motor mic cu putere mare = fiabilitate redusa! Nu contest performantele masini!
12 mai 2011, 23:10
+1
corect!+1
nu.baga.in.seama.frustratii
348 comentarii 153 puncte
12 mai 2011, 21:30
+3
:))) asta da.
si as fi zis cam aproape aceleasi cuvinte dar nu mai repet, sunt de aceasi parere cu alex_d12. si georgian ai dreptate.
Klausstyle
128 comentarii 16 puncte
14 mai 2011, 12:25
+3
cand cumperi un motor mare nu e vorba numai de putere ci si de muzica pe care o reda motorul scz dar nu poti compara la sunet un 4 cilindri cu 6 sau V8...parerea mea
15 mai 2011, 02:30
-4
scuza-ma ca ma bag dar nu e cam mare puterea pt un 2l nu renunti la fiabilitate pt putere? e o simpla intrebare
Klausstyle
128 comentarii 16 puncte
15 mai 2011, 14:46
+2
doar masina aia nu e de jucarie e gandita sa reziste la asemenea putere...
Klausstyle
128 comentarii 16 puncte
15 mai 2011, 22:39
+4
pai japonezu asta face de cand se stie motor mic si multi cai... japonezi la fiabilitate da clasa oricarei masini europene si nu numai..
AurasXSEngineering
27 comentarii 0 puncte
24 aug 2014, 06:28
0
eu te contrazic aici :) Mitsubishi lancer evo 9 ambreiaj nou la fiecare 10 mii km undei fiabilitatea? :)) scot din socoteala placute discuri frana etc.... uleiul din cutie care trebuie schimbat odata cu cel din motor...da is fiabile daca is si intretinute...da ii dai vreunui marlan sadea un dinasta care ii schimba uleiul prin completare....nu stiu cat de fiabil o sa fie :)) ! cat despre motor nici atat nu bag mana in foc pentru el... daca vrei japoneza fiabila si sa tina o herghelie de cai fara niciun stres ai 3 variante optime.... nissan honda toyota...subaru nu pentru ca consuma exagerat....ca si lancer ul .... ptr un om normal recomand honda civic type R sunt ieftine si bune...rezista bine si la bataie de joc...daca ai cv mai multi banuti toyota supra skyline gtr daca ai multi bani si iti plac masinile de tuner direct GTR sau lexus
Klausstyle
128 comentarii 16 puncte
17 mai 2011, 00:11
+1
aaa.. pai depinde de cine fabrica masina..
15 mai 2011, 15:38
-1
pai ma gandesc si eu dar virbind strict mecanic nu e mai bun un motor mare la putere mare decat unul mic turat si supraalimentat?
16 mai 2011, 01:01
-2
stiu ca e legendara fiabilitatea japonezilor in motoare dar ma refeream in general nu neaparat la ei.
19 mai 2011, 15:49
+11
ma sincer si mie mi-ar place sa am un audi A6 3.0TDI cutie automata sa stau ca belferul in ea cu "harfe de mare om ajuns" si ochelarii de soare pe frunte dar cum nu am posibilitatea stau cu scaunul dat la maxim in spate si genunchii in bord intr-un tico cu un motor de 796 cmc 49 CP cu instalatie GPL pentru ca asta imi pot permite la 22 de ani cu loc de munca ocazional dar macar stiu ca este a mea muncita de mine si nu luata de mama sau tata pe bani munciti in spania la capsuni sau portocale.Si ma gandesc in ultima vreme ca vad ca au inceput tot mai multi sa isi puna pe masini sisteme HHO de curiozitate sa vad cam ce consum ar avea.Si nu va ganditi uite si la saracul asta dupa ce ca a pus GPL pe tico ( masina mica,motor mic,consum mic,GRESIT motorajul ala are un consum de 7/100 in Bucuresti pe benzina si 8/100 pe GPL)

Dar sa incep sa sufar cam am nush ce marca de masina cu nush ce motor sau sa incep sa ii critic pe altii ca au pus o poza cu o masina si sustin ca este a lor dc??? Nu castig nimic ca scriu pe un site ca am nush ce masina si eu ma tarasc cu un tico si iar nu castig nimic ca ii spun unuia ca masina din poza nu este a lui pnm poate chiar este poate omul are mir in frunte si are ca sa nu mai vorbim de faptul ca se deviaza mult de la subiect cu chestiile astea.

Eu unu da daca as avea posibilitatea sa intretin o masina cu motor mare mi-as lua
zapp_robert
126 comentarii 235 puncte
20 mai 2011, 16:36
+1
Oi fi tu "uratzel", dar e primul comentariu de bun simt pe care-l citesc pe aici! Fara rautate, fara invidie, fara nimic urat. Bine ca mai exista si din cei ca tine!
07 feb 2012, 22:39
+1
Bn ca mai exista si cei ca tine , exact cum a zis colegu , iti admir sinceritatea si ma bucur ca u nu faci deosebirea intre cei care au trabant si ce care au bmw si ma bucur ca tu esti unul dintre cei care nu asteapta nimic de la parinti
61 comentarii 30 puncte
12 mai 2011, 15:54
+8
daca sunt bani multi merge sa ai o masina cu motor mare ... dar cum majoritatea nu avem ne limitam la ce se poate ... prostia e sa ai bani putini, sa faci foamea, sa stai la cort si sa ai un v8 pe care il speli in fata cortului si il scoti doar cand ai bani de benzina.
61 comentarii 30 puncte
12 mai 2011, 15:56
+5
fiecare sa isi cumpere masina dupa posibilitati ... sa poata sa o intretina si foloseasca
12 mai 2011, 16:03
+8
pe aia de la televizor ii inteleg cand spun ca daca iti iei un motor de 2 litri poluezi mai putin decat cu unu de 4 da pe voi nu pot sa va inteleg
doar cele mai mari 5 vapoare din lume polueaza cat toate autovehiculele la un loc ce relevanta are un motor de 2 litri in loc de unu de 4 cand acolo unde se polueaza calumea chiar nu intereseaza pe nimeni ?
12 mai 2011, 23:13
+5
bai polueaza nu polueaza sa sti ca pic cu pic se umple paharu gandesteste si tu dak in loc de cateva miliarde de masini cu motor de 2.0 ar fi toate V8 iti zic eu ca cifra de poluare ar creste semnificativ;)
12 mai 2011, 18:00
+8
ALin-ALeX
American Muscle.
Klausstyle
128 comentarii 16 puncte
14 mai 2011, 13:01
0
asta daaaaa
174 comentarii 368 puncte
12 mai 2011, 16:02
+6
Bigger = Better...
Daca iti permiti, nu vad de ce nu ti-ai lua masina cu motor mare...
Mie mi-ar placea un Golf R32... sunetul ala e fantastic!!!
Nici vechiul VR6 nu suna rau deloc :)
Daca mi-as permite, cu siguranta n-as mai avea 1.6 ;)
12 mai 2011, 19:24
+6
cel mai simplu: ai bani iei motor mare cati permiti, nai bani iei motor micut dupa posibilitati. la cum scumpesc astia carburanti sar putea sa ajungem noi motoare pt biciclete. :))
12 mai 2011, 15:53
+5
bun exemplul cu subaru
12 mai 2011, 17:22
+5
cu toate ca detin un mkv gti 2.0t si chiar pot sa spun ca sunt fan motoarelor turbo mi-ar placea mult un V8 pt sunet .. ca sa nu spun de un v8 turbo:)) sau biturbo
AurasXSEngineering
27 comentarii 0 puncte
24 aug 2014, 06:30
0
V8 Supercharged se aude mai mistok :D dar sa nu fie centrifugal... Roots sau Twin ***** is cele mai galagioase...
26 sep 2011, 01:20
+5
Domnu autoru` ati uitat sa mai spuneti ca apa e uda si ca cerul e albastru!
Un articol plin de constatari fara de care am fi fost morti.
alingb
263 comentarii 279 puncte
10 feb 2012, 23:07
+5
Masina cu motor peste 3000 CC ?? LOL stirea asta trebuia data in Anglia , Franta pacolo unde mai sunt ceva bani ... nu in saracimea asta de tara vai de capu nostru. Frate ca sa-ti permiti sa intretii o masian de peste 3000 CC si doamne fereste sa fie si SUV trebe sa ai cel putin salar 2000 E / luna , si in RO de unde ? Doar no o sa muncesc numai pt masina ! Masina la ce imi trebuie ? sa m-a care de colo colo acasa - servici - care ar fi dif intre o amsain de 10.000 E cu un motor de 1.200 CC sau o maisina de 70.000 de 4000 cc ? e o tampenie !!!!!!!!!!!!!!!
Si pun pariu ca majoritatea dintre voi sunt doar niste pusti care-si prezinta masinile parintilor .... asa spuneam si eu cadnd eram de varsta voastra " eh io sa muncesc are taticu bani Touaregu si Mertzanu la majorat " dar astea sunt numai VISE !
12 mai 2011, 18:11
+4
v6? am 6 cilindrii in linie,diesel...3.0d e39,sunetul e mult mai frumos decat cel al unui passat,audi,sau multe v6. despre consum...sunt motoare mari care au consum apropiat de unul de 1,8 sau 2.0. Sa-mi bag ceva in taxele si impozitele lor,si in farfuria lor din care mananca cu banii furati de la noi.
12 mai 2011, 19:53
0
am v6 2.8 aspirat, audi si deci te provoc la un 402 m !
nu.baga.in.seama.frustratii
348 comentarii 153 puncte
12 mai 2011, 21:11
+2
tare mult as vrea sa facem o tura noi doi cu al tau v6 aspirat
13 mai 2011, 14:21
+1
eu cred ca tu esti mai frustrat frate :))) ce comparatie faci tu :))) dc nu te pui cu masini de 500+ hp ...te pui cu masini stoc :)) sau aia 585 cai i-ai scos din revista promotor :-?
15 mai 2011, 20:41
0
a fi mandru de masina care o ai nu inseamna ca te dai mare.
nu.baga.in.seama.frustratii
348 comentarii 153 puncte
13 mai 2011, 21:05
-2
eu am 2.0 in primul rand si in al doilea rand am spus asta pt ca se prea da mare cocos pe aici cu al sau audi

si m-am referit la mihai.
13 mai 2011, 18:38
-1
tu ce linie vrei sa faci mah, 2.8 benzina cu 3.0....o fi avand dieselul cuplu mai mare dar demaraj clar e mai bun la benzina... ca de aveau dieselurile arderea la fel de buna ca s benzina puneau si pe F1 tot DIESEl;)
381 comentarii 503 puncte
16 mai 2011, 19:02
+15
Referitor la motor diesel vs motor benzina, rapoartele din cutia de viteze de la diesel sunt diferite fata de cele de la benzina, chiar daca sunt de puteri asemanatoare.

Daca un motor are un cuplu mare, dar o turatie mica, rapoartele in cutia sunt mici. Daca e motor cu cai foarte multi, dar cuplul nu e asa de mare, sau daca se doreste o acceleratie foarte buna, iar o viteza maxima de 200-220 km/h e suficienta, se folosesc rapoarte mai mari si apropiate.
Mai conteaza si diametrul rotilor, precum si raportul de transmitere al diferentialului.

E usor de inteles de ce majoritatea masinilor de peste 2 tone, si in special masinile mari de teren folosesc motoare mari, mai ales diesel, ce au cuplu mare, iar turatia este relativ mica.

Arderea la diesel e mai eficienta decat la benzina, asta fiind singurul motiv pentru care motoarele diesel consuma mai putin decat cele pe benzina.
Motoarele diesel nu se prea folosesc in competitii auto, dar nici motorul pe benzina nu prea se foloseste la tiruri si la tractoare.
Unul din motivele pentru care nu se prea folosesc motoare diesel in motorsport e faptul ca la aceeasi cilindree, motorul diesel e mult mai greu decat cel pe benzina, iar in competitii auto conteaza kilogramele, nu consumul de carburant.
Un alt motiv ar mai turatia mai mica decat la benzina, iar daca o masina are un cuplu foarte mare, multe din piese trebuie supra-dimensionate, ca sa reziste la solicitarile mai mari. Piese mai mari=greutate in plus.

Fiecare tip de motor are un target bine definit, iar fiecare isi ia masina dupa nevoi.
Ca daca vrei sa mergi ca la raliu si nu iti pasa de consum, normal ca iti vei lua motor pe benzina. Dar daca mergi linistit si doar ocazional mai sportiv, un motor 1.9/2.0 TDi e sufiecient -consum foarte mic, putere si cuplu sufieciente pentru depasiri si ocazional pentru mers mai sportiv.
15 mai 2011, 02:39
+2
da din cate stiu eu la le mans is niste TDI-uri si chiar nu se descurca rau:D
15 mai 2011, 22:40
0
inca ceva legat de diesel,o masina cu motor mare este implicit,o masina grea. Din experienta stiu,ca daca compari 2 masini de 2 tone sau peste,una cu motor benzina si una cu diesel,de puteri asemanatoare,motorul diesel va invinge. Asadar,prefer o masina mare,grea,gen limuzina cu motor diesel.Daca este si automata e si mai bine. Da' nu automata pe 1.9 sau 2.0. Dar deja evit subiectul...prefer un diesel cat mai mare:)
Klausstyle
128 comentarii 16 puncte
15 mai 2011, 14:48
0
in sfarsit cineva care e cunascator..
Klausstyle
128 comentarii 16 puncte
15 mai 2011, 14:49
+1
este pentru negru_yo mesajul de mai sus
15 mai 2011, 22:34
+1
ce-mi place cand va agitati cu linii si demaraje:)...eu am comentat "spusele" din titlu,cum ca motoarele in V au un sunet frumos. Nu neaparat trebe sa fie v6,poate fii si 6 in linie. Cine are bmw stie:)
Klausstyle
128 comentarii 16 puncte
15 mai 2011, 22:42
0
nam zis nimik cu rautate.. iti dau mare dreptate pt ca 1.sunt fan bmw si 2. orice cunoscator si pasionat ar sti sa faca diferenta dintre 6 linie bmw si mertz ,audi sau altele..
nu.baga.in.seama.frustratii
348 comentarii 153 puncte
16 mai 2011, 11:36
-1
negru_yo ai dreptate la faza cu bmw cu sunetul.
10 comentarii 16 puncte
24 mai 2011, 01:26
+4
bmw 530d din 2002(3000 diesel) are acelasi noxe k un logan 1.5 dci..... nu mise pare corect impozitul de 2200 ron pe an....dar traim in romania si chiar daca ar face impozitul 4400....tot motor de 3000 osa am....
Bafta voua....dar nu osa sa se faca nimik in tzara asta pentru k nu suntem intradevar unitzi si nimeni nu iese in strada cand se dubleaza sau tripleaza ....cate un impozit sau painea sau laptele etc. ne meritam impozitele....
12 mai 2011, 19:02
+3
daca as avea bani mi-as lua un Camaro SS din '69 si i-as monta un motor Chevrolet 572 (9,4 L 620 CP).
consum: baril/100km :))
12 mai 2011, 20:45
+3
Daca tot sunteti pretentiosi de ce nu va luati un super offroad ARO motor D127 3119 cmc, 68cp sa vedeti senzatii tari, gata cu gluma, nu ati vrea sa se plateasca impozitul in functie de cati kw are masina?
13 mai 2011, 18:04
+3
EU cred ca motoarele mari nu au fost facute pentru RO!!! Noi trebuia sa ne limitam la motoare pana in 2000 cmc,pentru ca peste,nu le vad rostul,avand in vedere starea drumurilor noastre!!!
Poate putini dintre voi faceti peste 1000 km pe saptamana,dar va pot spune ca am pe masina un amarat de 1.6 si de multe ori nici pe ala nu am unde sa il turez,pentru ca portiunile de drum bun fie sunt pline de radare fie sunt prea mici!
Intr-adevar,sunt fan motoare colosal de mari (HEMI) cu un cuplu imens,dar cei care nu au iesit din tarisoara asta de rahat,nu au de unde sa stie ca restul planetei,chiar are unde sa forteze un v8 sau un v12...adica AU DRUMURI>>>AUTOSTRAZI ,nu glume de 200 km!
In oras,majoritatea strainezilor folosesc motoare cat mai mici(1.4l,1.6l),iar cand au deplasari mai mari fie scot din garaj dinozaurii peste 2500 cmc,fie inchiriaza...
LA NOI,motorul mare este o FITZA!,atata timp cat nu stai la munte si mergi off-road...
Iar majoritatea copiilor care se joaca NFS si au impresia ca o japoneza cu 300+ cp, modificata din bara in bara, poate face fata uzurii de zi cu zi, timp de 500.000 km, precum un V6 de la Audi, sa stea in continuare sa se joace NFS... IT's NOT REAL!!!
Deci sunt PRO motoare mari(pentru cand o sa ma mut afara)...si PRO japonezelor cu multi nervi pe centimetrul cub de cilindree(pentru momentele cand am chef de joaca)...
381 comentarii 503 puncte
14 mai 2011, 16:01
+1
Buna faza cu fanii NFS.
Multi nu isi dau seama ca daca vrei fiabilitate dintr-un motor mic cu extrem de multi cai, trebuie schimbate aproape toate componentele motorului, plus modificari la trenul de rulare.
Multi cred ca gata, am pus o turbina GT35 si am facut din 200 de cai 500.
Daca vrei si fiabilitate, schimbi majoritatea componentelor din motor -biele, pistoane, cuzineti, chiuloasa, axe cu came, arbore cotit, baie de ulei mai mare, pompa de ulei cu debit marit, radiator mai mare...
Atunci intradevar poti sa ai fiabilitate foarte buna la putere foarte mare, dar toate aceste lucruri costa mult.
nu.baga.in.seama.frustratii
348 comentarii 153 puncte
14 mai 2011, 23:07
+1
exact... dar multi nu o fac, multi fac asa cum spui tu. si dupa aia se trezesc ca moare masina si dupa aia spune ca masina cu tare nu este buna.

eu unu la ce ma bagat in masina am avut de schimbat destule la ea motor... nu mai zic de sub masina... nu stiu eu intotdeauna asta o sa fac daca imi iau o masina SH. schimb tot ce este vechi cu noi, si buna normal. si asa te tine mai mult, daca gresesc spune-mi dar eu asa stiu, asa voi face. daca masina este sh mai vechie si totul schimbat. eu cred ca tine mai mult decat ar trebui. si am observat chestia asta la masina mea, nu am probleme cum au multi cu masinile lor. dar acuma depinde si de la caz la caz
16 mai 2011, 01:16
+3
si aia cu motoarele mici se descurca :)) si in depasiri si in ce vrei...e vorba de adaptare...dupa cum o vad eu...la sfarsit de luna dupa ce tragi linie esti mai castigat cu un motor mic decat cu un motor mare. Mergi la lucru...vi acasa mai mergi la tara,in oras si la o iarba verde... ce poti sa faci cu o masina...sa o mulgi ? Toate astea le poti face cu orice motor..cat de mult crezi ca conteaza timpu economisit inafara ? sasa numa ilegal trebe sa mergi toata luna ca sa simti si iara te scapi de niste bani . La ce viata si joburi de ***** avem majoritatea la ce ma ajuta un motor de 5.0 :))
19 mai 2011, 02:13
+3
Intrebare: cine isi mai ia masina in epoca asta cu care sa vrea sa mearga 1 milion de km ? (in afara de taximetristi care pana nici ei nu conduc V8-uri)
Comentează şi tu: