4Tuning
Meniu
Articole Maşini second Bazar Forum MaşinaMea Q&A

Motoare turbo pe benzina pentru viitoarea Dacia Logan!

Motoare turbo pe benzina pentru viitoarea Dacia Logan!

Conform celor mai noi zvonuri, sosite chiar din sanul Grupului Renault Romania, viitoarea generatie a modelului Dacia Logan va imbratisa motoarele pe benzina cu inductie fortata.

Incepand cu a doua jumatate a anului viitor, constructorul roman de automobile va produce motoare turbo la Uzinele Mioveni. Drept urmare, viitoarea generatie a popularului model Logan - pentru care Automobile Dacia a depus deja o cerere de finantare la UE de 42.42 milioane de lei, va fi echipata cu motorizari supraalimentate produse in Romania. Daca in primul an, compania romaneasca va produce aproximativ 150.000 de motoare, numarul acestora se va dubla in cel de-al doilea an, ajungand pana la 300.000 de unitati. Pentru inceput, propulsoarele vor face parte din generatia H4, ulterior trecandu-se la H5.

In acest moment, motoarele pe benzina produse la Mioveni au o capacitate cilindrica de 1.6 litri si dezvolta puteri cuprinse intre 85 - 105 CP. Noile propulsoare turbo pe benzina vor avea capacitati intre 0.9 - 1.2 litri si vor produce intre 90 si 115 cai putere.

Via Gandul

DATA PUBLICĂRII: 16 Iunie
0
0

SuperOferta Momentului

Pentru 4 anvelope: demontat + dejantat + jantat + echilibrat + montat
Mai poti sa prinzi oferta
13:10:27
ZILE  ORE  MINUTE
35 RON
281
  Comentarii
Comentează
[+] mai multe

Adauga anunt GRATUIT

BAZAR 4TUNING - Anunturi promovate

PĂREREA TA (281 comentarii )
695 comentarii 679 puncte
16 iun 2011, 12:43
+43
Sa vedeti tuning acum pe Logan :D
16 iun 2011, 13:13
+16
:))
gamercosti
1381 comentarii 1736 puncte
16 iun 2011, 16:55
+10
si in alte stiri: dacia a rechemat astazi in uzina 50.000 modele turbo pt a fi redusa setarea turbo-ului datorita cedarilor catastrofale
16 iun 2011, 18:09
+3
stai linistit ca o sa fie un turbo de presiune joasa dar o sa avem dacii turbo sa speram ca vor pune turbo si pe 1.6sa ajunga la cel putin 150
gamercosti
1381 comentarii 1736 puncte
16 iun 2011, 20:03
+1
anu viitor scot logan cu bi-compresor dinala supraetajat iesit prin capota ca la americani... si tractiune spate bineinteles... pfai sa mor daca ar scoate un logan tractiune spate as dormi cu cortu la ei la usa sa fiu primu care-l cumpara si apoi direct in germania sa-l peshtesc de drift >:)
17 iun 2011, 00:41
0
dacia a scos masina cu tractiune spate
22 iun 2011, 10:36
0
daca pui doar turbo pe 1.6 16v ajunge lejer in 180cp, dar problema e ca nu vor rezista internele. Alti bani, alta mancare de peste!
gamercosti
1381 comentarii 1736 puncte
18 iun 2011, 10:34
-1
da mersi papuc...
16 iun 2011, 19:09
+3
"din cauza" cedarilor catastrofale:)
17 iun 2011, 10:24
0
e...acum nu o sa mai aibe motive sa puna fake-blow of! (tre sa caute blow of cu deschidere la 0,001 bari!.- ca la cat o sa bage tur-bena!) :))
Brabus, 36 ani, Baia Mare, Maramures
28 comentarii 66 puncte
16 iun 2011, 12:50
+27
fac exact ca cei de la vw - skoda, asa ca bravo lor dar deh, la tzaran daca motorul nu e peste 2000 nu e masina ....
16 iun 2011, 13:53
+9
pe logan motor de 0.9 L , nu tre sa fi tzaran sa nu-ti surada ideea, un 1.4 turbo sau 1.6 chiar, era mai ok din toate punctele de vedere. plus ca variantele turbo sigur o sa fie la pret de motoare diesel daca nu mai scumpe :P
16 iun 2011, 13:14
+6
bine punctat...
Mariusik169
50 comentarii 64 puncte
16 iun 2011, 14:27
+1
daia ai numele brabus ? :))
mihai90cosmin
29 comentarii 51 puncte
16 iun 2011, 14:41
0
brabus bine ca esti tu de la orash si conduci masina cu cilindreea de 1mm
Brabus, 36 ani, Baia Mare, Maramures
28 comentarii 66 puncte
19 iun 2011, 20:09
0
orasele sint pline de "tzarani". aaa, eu am o trotineta benzinara de 1.8 :) numai bine
18 iun 2011, 01:44
0
asa e mane bv
16 iun 2011, 12:42
+25
Foarte tare, pozitia la volan mai joasa si sunteti pe drumul suprematiei.
bizkuite
bizkuite, 33 ani, Caransebes, Caras-Severin
102 comentarii 196 puncte
16 iun 2011, 16:39
+20
yeahhhh, am trecut si noi la "urmatorul pas" :D
dar tot suntem in urma :(
58 comentarii 173 puncte
16 iun 2011, 19:39
+40
Discuţie la Dacia:
- Ce ar trebui schimbat ca maşinile noastre să corespundă normelor internaţionale?
- Normele internaţionale.
58 comentarii 173 puncte
17 iun 2011, 10:03
+14
Sa vezi rupere cand o sa mergi cu 0.9 Turbo cu 5 persoane in masina , portbagajul plin, aerul pornit si sa depasesti vreo doua tiruri:> Nebunie o sa fie:X A, si eu zic ca la asa motorizari ar merge o cutie automata:> in 3 trepte=))))
17 iun 2011, 09:06
+5
Si asa nu va mai fii loganul masina atat de ieftina....dar asta nu o face neaparat mult mai buna! motoare de 0.9 si 1.2 pe logan? Hai sa fim serios, matizul/tico au asaceva, si masinile clasa mult mai mica, si cu turbo, tot vaai de capul motorului...si ai 10 cai in plus?! ma asteptam la 1.6 turbo, sau ceva de genul...dar nu drujbe
334 comentarii 48 puncte
17 iun 2011, 10:36
+4
f tare , e cel mai tare banc !
unknown user
116 comentarii 11 puncte
18 iun 2011, 11:33
+1
oricum o sa fie o bascalie de masina , o sa`i bubuie consumul , ca sa nu mai vorbim de 3 cilindri.
21 iun 2011, 02:27
0
foarte tare bv lor,dac ar modifica si sistemu de deschidere a geamurilor ar cel mai k!
adryancrystyan
42 comentarii 42 puncte
16 iun 2011, 12:46
+23
Daaaa....mai ales pe motorul de 0,9 cmc. Cred ca isi bat joc de noi.
16 iun 2011, 13:09
+19
daca vrei viteza u iti iei logan??? mie mi se pare foarte interesant 0,9l asigurare mica , consum mic, fiabila mai trebuie sa fie si e perfect
myaytza
myaytza, 18 ani, Medgidia, Constanta
8 comentarii 10 puncte
16 iun 2011, 13:18
+11
..bineinteles ca nu....
dar un motor de 0.9l sincer nu poate sa-ti asigure "vlaga", tinand cont ca turbina intra la
un anumit rpm....
..corect ca are si avantaje....dar totusi...
16 iun 2011, 13:44
+15
iti dau un exemplu cati se duc zilnic cu masina la serviciu, nu au nevoie de cp nici de Nm trebuie doar sa ajunga la timp e deajuns 0,9l???eu cred ca da
Cristian@2,3T
623 comentarii 853 puncte
17 iun 2011, 09:46
+2
@bogdyytm - Exista o diagrama ptr motoarele pe benzina (are corespondent si ptr diesel) pentru caracteristica de turatie atat ptr cele cu turbo,cat si ptr cele natural aspirate. Documenteaza-te si apoi fa o comparativa pe cilindree (te va ajuta cartea tehnica de la un logan 1,6MPI) si daca sustii in continuare c 0,9T e mai fiabil si consuma mai putin atunci iei Nobelul.
Relatia de baza ptr un motor este Pn= n X Mt. Deoarece motorul are o cilindree mai mica automat scade momentul initial notat in general cu Mti astfel ca trebuie compensat prin crestrea turatiei (n) . cresterea turatiei duce inevitabil la marirea consumului specific (Cs) si al uzurii (frecari ale organelor interne si datorate solictatilor dinamice). Intradevar turbo ajuta motoarele sa aibe putere mai mare atat prin cresterea cuplului cat si prin cresterea turatiei DAR aceste cresteri dauneaza in cazul cilindreelor foarte mici. Treaba este destul de complicata si probabil ca ar fi fost mai recomandata dotarea cu turbo a otoarelor mai mari :1,4 (am inteles ca au oprit productia ptr a face loc fratelui mai mic 1,2) si 1,6.
16 iun 2011, 13:42
-3
turbina intra intre 1500-2000 de ture..(ca la un diesel), ce vlaga? vrei sa spui tu ca iti trage mai bine 1.6 decat 0.9T ? automat cuplu va fi mult mai mare la turbo.(daca stii ce inseamna cuplu)
16 iun 2011, 14:17
+2
scuza-ma ca te intreb dar pentru modelul cu motor de 1.2 cat e asigurarea:))? e scumpa rau?? tu vrei sa-ti cumperi masina da sa-ti plateasca asiguratorul tie ceva bani daca se poate, semn al recunostintei ca ti-ai luat masina cu motor de scuter :))?
16 iun 2011, 15:09
+6
si care-i diferenta ca merg cu 110km/h si cu 0.9l si cu 1,2l ca asta e viteza pt Romania nu avem drumuri pt mai mult....si esti liber sa alegi pe care o vrei dar multi spuneu pna si u ca 0,9l nu e deajuns eu zic ca este...
16 iun 2011, 16:06
0
Ca idee v-ati uitat si voi sa vedeti cine a iesit motorul anului la categoria sub 1 litru ? un motor turbo de 875 cmc si 2 cilindri care are 150 de nm la 2000 rpm , asta e viitorul fratilor motoare mici cu turbo
17 iun 2011, 11:04
+1
asigurare mica...probabil.
consum mic!?....nu prea cred maestre.o sa consume probabil cat un 1.6 si motorul ala micu...:)) va merge mai tot timpul forjat.nu ca o calca omul dar e mic nenorocitu.
fiabila!?....mda..si gur ca da.

si prietene.....perfect iunea nu exista la marci precum ferrari sau mercedes...cu atat mai putin la dacie :))
16 iun 2011, 13:45
+15
Nu inteleg de ce Ford, pentru motorul de 1,0l EcoBoost, care il va produce la Craiova, primeste numai laude, dar daca Dacia se ia dupa actualul trend mondial de "downsizing" isi bat joc de voi...
16 iun 2011, 14:14
+12
1. pentru ca ford nu este masina nationala
2. pentru ca ford va pune acele motoare pe Ka si Fiesta care sunt masini de oras, tin sa te informez ca cel mai mic motor in momentul de fata este pe Ford Ka 1.2 L
3. loganul nu este masina de oras, este masina de familie asta insemnand ca va trebui sa faca fata cu brio si in oras cat si in afara orasului
4. pentru ca motoarele mici nu sunt chiar atat de economice pe cat se crede si nici fiabile nu sunt
5. pentru ca un motor de 0.9 chiar si cu turbo ar merge pe un tico sau matiz nu pe un Logan, pentru ca o sa aibe cumplu mai mic decat un 1,4 simplu la orice ora.
6. nu in ultimul rand pentru ca majoritatea membrilor sunt cu adevarat pasionati de masini si/sau viteza si sunt dezamagiti de atitudinea unora ca tine :))
16 iun 2011, 14:29
+8
daca esti pasionat de masini cum te afirmi, investesti in pasiunea ta si iti cumperi o masina pe masura, nu una proiectata sa te duca din punctul A in punctul B cu costuri minime...
dany2good4u
În garajul meu
+ încă 3 maşini
705 comentarii 816 puncte
16 iun 2011, 17:23
+3
cine nu te lasa sa iti cumperi alta masina cu motor de 10lsi 11.000 cp?daca nu vrei motorul asta pe masina nu il cumperi...pasionatii de viteza nu isi cumpara motor nici de 1.4 actual ;) poate vrei sa spui ca pe langa motorul de 0.9 ar fi frumos sa scoate si cv mai mare...gen 2.0 sau 2.0T ca o varianta sport
16 iun 2011, 14:31
+11
stai linistit ca pentru drumurile noastre merge si un logan 1.6 16v :)) dar sigur ar avea loc si un 1.4 T de 160 cai
99 comentarii 191 puncte
16 iun 2011, 15:07
0
corect ;)
16 iun 2011, 12:53
+6
daca bagau si ei turbo la 1.4 si 1.6 era ceva... sa fi iesit un 1.6T 16V 180CP
18 comentarii 37 puncte
16 iun 2011, 14:29
+2
tu chiar vrei sa se dezintegreze cazanul? 180cp pe logan, dupa ce ca trocane el de nou...
16 iun 2011, 14:38
+3
ai cumva Logan şi ţi-a trăncănit de nou ??
16 iun 2011, 15:39
+4
Loganu e maşină bună ... important e să o întreţii !!
37 comentarii 22 puncte
16 iun 2011, 14:58
+2
nici eu nu am logan, dar am un prieten care are si la 1000 si cva de km, de mers frumos cu el si numai prin oras nu pe camp sau prin cine stie ce gropi demne de un offroad, a inceput sa troncane, poate e un caz sigular...sau ghinion.
16 iun 2011, 17:31
0
Asta asa e , dar ar fi iesit ceva bun , zic eu .. asta strict la motor ma refer :))
20 iun 2011, 13:00
0
edison86, nova aia alba e a ta?
ca MO fascinat comm tau...
salutare
16 iun 2011, 20:09
-3
da oare ti-ai putea imagina cum ar accelera un logan de 1.1 tone cu motor 150 cai + ?????? :X:X:X ar fii numa buna de liniute :)) oricum caroseria nu rezista la asa putere si e totusi prea usoara masina, loganu la 170-180 parca esti pe gheata ai senzatia ca masina leviteaza.
16 iun 2011, 20:10
-3
da oare ti-ai putea imagina cum ar accelera un logan de 1.1 tone cu motor 150 cai + ?????? :X:X:X ar fii numa buna de liniute :)) oricum caroseria nu rezista la asa putere si e totusi prea usoara masina, loganu la 170-180 parca esti pe gheata ai senzatia ca masina leviteaza.
16 iun 2011, 14:50
+6
bv francezilor!!! inca o strategie de marketing foarte buna prin care fac romanashii sa creada ca fac economie. Dupa ce ca mot de 1.2 a fost o mare tzeapa din multe puncte de vedere(consuma lafel ca 1.4 , trage mai greu, fiind fortat are o fiabilitate mai scazuta si la impozit mai mult de 20ron nu faci economie...)stai sa vezi acum coada ca la paine pt lighioana asta cu pedale de 0,9. Grupul Dacia-Renault e de apreciat ca face bani pe seama "inteligentilor"
16 iun 2011, 12:51
+5
Sincer ,de cum am citit titlul mi-am dat seama ca nu o sa existe turbo pe 1.6 sau pe 1.4 , veci :)) .
16 iun 2011, 13:02
+5
Cred ca e destul de ok asta, taxe mai mici , poate chiar si un consum mai mic.Normal ca Dacia face masini pt oamenii care isi doresc pur si simplu o masina sa mearga din A in B cat mai economic si cat de cat in confort.Aste e idee de la care s-a plecat cu producere Loganului. Trebuie sa privin cu ochi buni treaba asta , ei incearca doar sa satisfaca nevoile pietei.
16 iun 2011, 14:14
0
ii trebuiau montate pedale in loc de motor pentru A -> B cat mai economic ;))
adryancrystyan
42 comentarii 42 puncte
16 iun 2011, 13:13
+5
Pentru Brabus. Sa stii bai "mediocrule" ca un motor mai mare este mai rezistent. I-ati tu motor de 0,9 ca sa rada si motociclistii de tine. Sa-mi spui ce consum ai cu ceva bagaj sau 4-5 persoane. Taran e ala care arata cu degetul.
4cilinderlove
75 comentarii 79 puncte
16 iun 2011, 14:17
+5
ce motor ai ? 0,9 benzina turbo =)) suna de parca vorbim de presiune in turbina nu de capacitate cilindrica.Nostim dar sa fim increzatori, poate motoarele vor avea eficacitate sporita...
16 iun 2011, 13:34
+4
Daca ar avea motor de 2.0 turbo si 300 de cai s-ar rasturna la prima curba. Caroseria, suspensia, franele, nu sunt gandite pentru o asemenea putere. Si daca le-ar face nu ai mai cumpara masina full cu 10.000 euro, ai da 20.000 pe varianta coaja si nu cred ca cineva intreg la minte ar da banii astia pe o asemenea masina cand ai alte variante.
Dacia Logan este o masina pentru omul cu scaun la cap, ce pleaca in concediu cu sotia si cei 2-3 copii, nu pentru toti "reisarii wannabe" cu motoare de 75cp ce vad participantii la trafic ca adversari pe pista.
La Loganul 1.2 pe langa faptul ca motorul este gandit prost, "beneficiaza" de aceeasi cutie JH3 ca si 1.6 de 85 sau 105cp si de aceea te rogi de ea sa mearga, unde mai pui ca ai cuplul maxim la 4250 rpm si romanul nu o tureaza "ca se strica"
N-are rost sa intru in detalii pentru ca nu am cu cine...insa ce ma amuza cel mai mult este ca aproape niciunul dintre cei ce comenteaza aici nu este un posibil viitor client logan.
16 iun 2011, 14:14
0
iti dai seama ca nu era la acelasi pret aceleasi sisteme de siguranta si amortizoare de dci ca la prima linie dreapta te rasturnai....oricum cred ca multi sunt care isi doresc un logan mai puternic.....sunt multi care au investit intr-un logan de 10.000 euro inca cel putin pe atat asa ca cred ca ar avea ceva succes un logan de 160-170 cai un motor de 1.8 sa zicem......bine astea sunt doar vorbe mai avem mult pana sa avem si noi o masina autohtona in adevaratul sens al cuvantului....si sa mai fie si putin mai performanta
16 iun 2011, 13:39
-1
si nici nu voi fi vreodata un client logan :)), fara suparare
16 iun 2011, 15:42
+4
parca si vad BOV-uri pe Logane:))))))
16 iun 2011, 16:19
0
=))
razvan_kalibra92
10 comentarii 2 puncte
16 iun 2011, 12:56
+3
:))) sisu_alinn esti la sentimentul meu...
knd am citit titlul, zic mama, sunt curios ce putere au scos din 1.4 sau 1.6 ... si candm a uit... 0.9?! ?! ?! wtf? MATIZ?! :)) cred k isi bat joc frate...
pe de o parte e bine, pentru taxe, impozite... dar ... "Brabus" comenteaza k ptr tzaran dk nu e de 2000 motorul, nu e masina... prietene cu cat motorul e mai mare, cu atat are si cuplu mai puternic.. ceea ce te incanta mai tare dact caii .. :) ptr k te poti baza pe ea intr-o epasire... asa, un motor de 0.9t .. cred k o sa fie ..cam ca 1.2 16V ... tragi de el pana la 100 de iti vin spumele ..
DyAnG3L0
15 comentarii 17 puncte
16 iun 2011, 13:07
+1
sa sti ca la faza asta nu prea iti dau dreptate...eu am condus skoda fabia 1.2 combi si logan mcv 1.4 si ghici care prinde mai repede 100? iti spun eu, buburuza si nu e nici turbo nici cu softu schimbat. si inca ceva motorul mai mic inseamna greutate mai mica. acu poate exagerez eu, dar introducerea motorului de 1.2 mi se pare un pas inainte pentru dacia, mai ales ca ei nu produc masini pentru mersul cu 180km/h, ci pentru mersul normal si pentru oamenii care din diverse motive nu au bugetul necesar sa isi cumpere masini cu motoare mari.
fanejbl
9 comentarii 21 puncte
16 iun 2011, 13:10
0
si cu siguranta cum ramine nu stiu daca ai vazut logan la 50 km pe ora cum se face
58 comentarii 173 puncte
16 iun 2011, 13:13
+5
Da, mai bine lasau motoarele astea si investeau putin in elemente de siguranta.Si nu ma refer la cine stie de sisteme avansate. Ar fi bine venit un ESP in toata gama, o suspensie mai tare...in fine, e bine totusi ca aduc ceva nou...
RobertGadau
RobertGadau, 33 ani, Drobeta-Turnu Severi, Mehedinti
341 comentarii 453 puncte
16 iun 2011, 17:01
+1
@ AlexandruDOrin ...O suspensie mai tare? Pentru ce? sa-ti musti limba cand dai in gropi? Suspensia e super pentru drumurile care le avem noi si motorizarea Dacia. Iar orice element in plus fie el de siguranta sau comfort inseamna bani in plus, pret mai mare si nu ar mai fi asa low cost.
guny_angelo
95 comentarii 243 puncte
16 iun 2011, 13:14
0
like! :)) like si tie AlexandruDorin :))
16 iun 2011, 22:39
0
da,dar consumul e mai mare si deci nu e mult mai economic.sunt deacord ca a prins mai repede 100 dar ce zici,care a consumat mai mult?care motor s-a omorat mai tare?si nu te grabi cu comparatii din astea ca e vorba si de rapoarte si de greutate
16 iun 2011, 13:49
+1
eu am seat altea de 1.2 tsi 105 cp si iti spun sigur ca atinge suta chiar f repede. ai dreptate doar la depasiri la viteze de peste 120 daca ai incarcatura si eventual clima pornita, atat
58 comentarii 173 puncte
16 iun 2011, 18:47
0
@RobertGadau: Eu tot ce am spus ca ar fi nevoie am spus din postura omului care merge zilnic cu un Logan. Si da, orice element de siguranta inseamna extra cash, dar crezi ca dezvoltarea, proiectarea etc. de motoare noi se face fara costuri? Chiar si cumpararea proiectului de la alt brand ar costa , cu toate ca n-am auzit de 0.9T... As prefera sa dau 500-1000 de euro in plus si sa am ce am enumerat cu aceleasi motoare ca acum, decat 110 cai storsi dintr-un motor de 1200 cmc.
09 dec 2011, 16:52
0
Mai baieti, cei care sustineti ca loganul 0.9T/1.2T va fi vai de capul lui si ca va fi un chin sa faci o depasire, uitati un amanunt esential: cuplul oferit cu ajutorul turbinei va fi destul de mare(mult peste al unui aspirat de 1.6 mai nou), uitati-va numai la un 1.2TSi cum face suta in ~9+ secunde. Ia spuneti, cazanele din anii '90 cu motoare de 1.6 sau chiar 1.8 ar putea scoate acest timp? Si aceleasi cazane pot scoate 175Nm cuplu cat scoate un polo 1.2TSi?
16 iun 2011, 13:07
+3
hmm se pare ca vor stranuta si loganurile
331 comentarii 211 puncte
16 iun 2011, 14:15
+3
ce misto suna "mi am cumparat dacia logan turbo"
16 iun 2011, 14:28
+3
dacia logan 0,9 16 valve TURBO =))
16 iun 2011, 14:37
-2
ce-i asa comic?
18 comentarii 37 puncte
16 iun 2011, 14:31
+2
cu motor de 0.9, iti imaginezi cat spatiu ocupa sub capota?
16 iun 2011, 16:09
0
mie mi se pare f mic cel de 1.2 de pe seat-ul meu altea , ce sa mai zic de 0.9 pe logan
04 iul 2011, 11:42
0
la cat este de lat loganul exista posibilitatea sa-l aseze intr-o parte in asa fel incat sa mai faca loc la bagaje langa el asta daca nu ocupa turbina tot spatiul ramas...
16 iun 2011, 15:56
+3
Cine zice ca sunt suficienti pana in 100 de cai pt o masina indiferent de situatie ori conduce numai si numai prin oras, ceea ce mi-e greu sa cred, ori e unul din cei care risca cel mai mult la drum intins cand se baga intr-o depasire. Acolo e diferenta fratilor, la depasiri! Nu de mers in oras pan' la piata si la munca. Sa-l vad eu p-ala care imi spune ca poate depasi detasat tir-uri la drum intins sau mai ales pe serpentine cu motor de 1.2 sau 0.9 si alte caricaturi de genu. Nu sunt nici adeptul motoarelor de 4-6 litri dar nici sa ne batem joc de condus. Pana la urma si forta motorului e tot o chestiune de siguranta in anumite situatii.
16 iun 2011, 15:59
+2
bine zis, bravos
16 iun 2011, 16:28
0
Siguranta inseamna sa conduci la limitele legalului, nu deaspura lor facand depasiri pe serpentine. Eu zic ca sunt de ajuns si 75 de cai. Pentru ca viteza maxima admisa este de 60 Km pe ora, in majoritatea cazurilor.
17 iun 2011, 01:57
0
Ce zic eu.. si ce se intelege.. Mai iesi frate si tu din oras :| Mi-as dori sa fim cu totii mai realisti.
16 iun 2011, 16:53
0
si daca as avea masina de 600 cp tot nu as face depasiri in serpentine...asta inseamna siguranta...iar sofatul pe drumurile publice nu se reduce la depasiri. Dacia e o masina facuta pentru a te folosi de ea zi de zi, iar pentru "fitze" sau intreceri exista alte marci auto. E ciudata de tot stirea si sper sa nu se ajunga la motoare de genul asta pe dacii...
16 iun 2011, 20:23
+2
Prin serpentine exista locuri unde legal poti sa depasesti numai ca daca masina nu te ajuta inghiti la fum de raba pina devii ceva afumatura !!!
17 iun 2011, 01:50
0
Daca pentru tine a depasi inseamna "fitze" si "intreceri"... no comment. Eu cand vorbeam de depasit pe serpentine, evident ma refeream la ce zice valerel, nu sa te bagi ca nebunul oriunde, ci acolo unde iti permite legea macar sa o poti face in maxima siguranta. Eu nu vad nici o siguranta in a merge in spatele unei camionete care iti obtureaza vizibilitatea, daramite in spatele unui tir.
17 iun 2011, 13:10
0
Da... s-au intamplat o groaza de accidente din cauza motorului mult prea mic ca nu s-a putut efectua o depasire si s-a ramas in spatele unei masini mari. Sa stii ca ies mai tot timpul din oras si stiu cum e traficul peste tot.
17 iun 2011, 23:48
0
Daca nu s-ar efectua depasiri traficul ar fi de o mie de ori mai infernal decat e. Ori nu ai prea multa experienta ori ai 90 de ani. WTF? Nici maica-mea nu gandeste chiar ca tine. Pt toti ne sunt suficienti caii de pe masina... pana dam de una mai puternica :) Eu cred ca producatorii auto sunt tampiti care fac masini peste 100 de cai cand ar putea sa investeasca numai in confort. Crede-ma ca ai zis un mare adevar chiar daca ai vrut sa fii ironic: se intampla o gramada de accidente din cauza celor care se baga in depasire si nu ii ajuta masina sau nici macar nu o cunosc ;) (exceptand cei care se baga oricum prosteste indiferent de masina). Ramai tu in spatele unui camion tot drumu' cand te duci la munte poate iti faci si geamurile fumurii =))
16 iun 2011, 22:51
+3
cautari am gasit un break, nu sunt fan sedan,din 98 230k 143cp piele, dublu clima, nebuneli, vreau sa spun ca nu regret alegerea facuta,ce depasiri <apropo mai trebuie sa inchizi si geamurile dupa ce ai oprit ac>, ce vana are motoru", nici nu va puteti inchpui, asa ca dragi LOGANISTI eu sper sa aveti ocazia sa puneti piciorul intr-o astra, golf sau orice alta marca,care vreti voi si nu mai inghititi atata prosteala, si nu ii mai aratati cu degetul pe astia cu g3, cu astre, cu ursuleti,stiu ei dc au ales asa,asa ca incercati si voi ca nu musca,ca daca va musca o sa va bagati picioarele in ele de loganuri.
Parerea mea si doar a mea.........
17 iun 2011, 14:44
+3
In opinia mea, acest gest de "up-grade" este venit cu cateva considerente exacte, si doar putine variabile:
1. un motor asa de mic va avea nevoie de o compensare prin turatie ridicata ca sa poata ajunge la anumiti parametri, mai ales in cazul turbo;
2. un astfel de motor este de ajuns pentru o deplasare decenta, chiar daca mai tragi de el in depasiri si te sperii ca nu-ti ajunge lungimea strazii sa poti reveni in siguranta pe banda ta;
3. un motoras de 0.9L va avea un consum foarte scazut (pe acest considerent se merge din start);
4. Un motor de acest gen are o fiabilitate scazuta prin faptul ca organele interne sunt mult mai solicitate decat la cele actuale, deci considerentul e numarul unitatilor vandute ca piese de schimb (avand in vedere ca traim intr-o societate de consum si nu una de calitate).
Singurul avantaj e ca va avea un consum mic, deci pentru deplasari urbane va fi extrem de eficient, emisii mult sub limita, un aer mai respirabil.
Dezavantajul il vor simtii posesorii de masini din cale-afara de ieftine abia la un drum extra-urban cand vor trage de motoras ca de guma de mestecat si tot nu se va lasa la drum asa cum ne-am astepta.
Inchei spunandu-va ca, desi sunt fan RENAULT, sunt dezamagit de unele decizii privitoare la marca DACIA, aceasta marca ce ne reprezinta de vreme buna. Mare pacat! Auzi tu: turbine pe motorase de drujba :)))) Scuze, nu m-am putut abtine la o asemenea bataie de joc.
În garajul meu
22 comentarii 11 puncte
23 iun 2012, 13:17
0
Bine zis. Dar faza despre consum este ireala; motoarele mici pe masini mari sunt suprasolicitate si atunci consuma mult, cand tragi de ele...ex.: 1.4 mpi, 1.2 16v; or fi ele mici, dar nu consuma mai putin.
Totul e doar pentru schimbari masive de piese; cand schimbi o turbina se duce pe apa sambetei economia de carburant pe 5-10 ani, depinde cati km faci.
nanuiuli08
93 comentarii 123 puncte
16 iun 2011, 13:38
+2
daca voi credeti ca la un motor de 0,9L pe o masina de 1200kg consumul este mic...,e grav.intrebati posesorii de matiz ce consum au cu 0,8L pe o masina mica,urban.
Ottaviano_m
608 comentarii 518 puncte
16 iun 2011, 13:59
+3
dada, 9 la suta in Oradea :D
360 comentarii 208 puncte
20 iun 2011, 03:03
0
10 la suta in tm
dar matizul nu e turbo si are numai 45 cp
331 comentarii 211 puncte
16 iun 2011, 13:49
+2
mi se pare o idee interesanta, daca ar modifica si designul un pic si l ar face un pic mai sportiv ar fi super...in rest consum mic, intretinere ieftina si probabil fiabilitate...cam asta este tot ce vreau
Comentează şi tu: