Motorul Volkswagen cu probleme 1.2/1.4 TSI si parerea oamenilor

Motorul Volkswagen cu probleme 1.2/1.4 TSI si parerea oamenilor
  • Problema majora este largirea lantului si stricarea intinzatorului
  • Motorul este prost gandit si orice lant ai pune se largeste in timp
  • La unele motoare distributie se rupe in mers
Distribuie pe Facebook

Va spuneam acum cateva zile ce probleme personale am avut cu masini noi, cumparate de la reprezentantele Volkswagen din Romania. E vorba de masini Polo si Golf dotate cu motorul 1.2 TSI de 105 cp. La o masina, la doar 34.000 de kilometri, necesita inlocuirea lantului de distributie pentru a doua oara!!!! Si la un Golf 7 2014, nou-nout, la doar 15.000 km s-a rupt distributia in mers! Acum, va prezentam si parerea cititorilor nostri despre masini cu aceste motoare sau altele.

Comentariile originale si articolul despre motorul 1.2 TSI, alaturi de istoricul original al masinii care dovedeste problemele avute, pot fi gasite AICI.

User: voodoomep

Salutare am vazut articolul aceasta si vreau sa spun ca am avut si eu un VW Golf 6 din 2010 cu motor 1.4 litri si 122 cai pe care nu l-am cumparat din Romania , la inceput masina nu a facut nici un zgomot, a mers bine si am fost super multumit. Doi ani mai tarziu cand avea cam 35k km masina a inceput sa faca zgomot cand o porneam in primele 30 de secunde ,dupa care zgomotul disparea si totu era iar ok . Intre timp am vorbit cu un prieten care avea tot un golf 6 dar cu motor 1.2 litri luat din Romania care facea la fel si mi-a spus de problema cu lantul. Am sunat la garajul de unde am cumparat masina ( ea fiind inca in garantie ) si le-am spus despre ingrijorarea mea in legatura cu zgomotul de la pornire si primul lucru pe care m-au intrebat a fost daca am motor de 1.2 sau 1.4 litri , deci spre surprinderea mea cunosteau deja problema dar se pare ca nu ii dadeau prea mare importanta (Reprezentanta VW din Elvetia). Dupa ce am insistat sa imi ia masina in sevice si sa o verifice au acceptat si cand am ajuns cu masina acolo mi-au spus ca este din cauza ca la pornirea la rece e normal ca motorul sa faca zgomot si ca masina nu are nimic, dar au retinut masina pentru a o testa mai bine. A doua zi m-au sunat sa imi spuna ca e o problema cu lantul si ca mi-l schimba gratis tinand cont ca e in garantie. Dupa ce am luat masina inapoi nu a mai facut zgomot timp de un an jumatate si cand am ajuns la 60k km iar a inceput sa faca, am cautat pe internet sa vad cam ce se intampla si m-am intors iar la garaj sa le spus depsre problema cu lantul iar domnii de la service s-au enervat ca ii invat eu sa isi faca treaba :) . Au acceptat sa imi schimbe iar lantul dar si pistonul hidraulic care intinde lantul pentru ca prima data se pare ca mi-au schimbat doar lantul si cand am luat masina inapoi iar a fost totul bine numai ca de data asta zgomotul a revenit dupa doar 5k km si pur si simplu am luat decizia sa schimb masina cu totul pentru ca nu am nevoie de stres cand plec cu masina!

Ceea ce e ciudat este ca am dat Golful la un garaj mercedes unde am facut schimb cu alta masina si tehnicienii de acolo nu au constatat nicio problema la masina desi la pornire facea ca un tractor :) Sincer eu unul as sta departe de motoarele 1.2 si 1.4 tsi pentru ca din experienta personala si dupa doua lanturi schimbate si piston problema nu a disparut !

User: cmghostbuster

Eu am 1.8 tsi pe masina si nu am avut nici un fel de problema. In afara de o pompa de apa (care nu stiu *****-a fisurat) nu am schimbat nimic in 6 ani si 90.000 km . Acum trebuie sa schimb amortizoarele pe spate care se cam duc. Vad ca unele persoane pe aici mentioneaza niste sume f mari pe care le platesc in service( reprezentata). Pai scuze ca va zic( si eu am fost cu masina cat am avut garantie tot in reprezentanta) dar acum nu se mai merita. De ce? Am sunat la Skoda si am intrebat de curiozitate cat costa niste amortizoare pe fata si pe spate. Si mi-au zis un pret aproape triplu fata de cat costa ele in realitate. Cand le-am spus ca am gasit cu mult mai putin ...cica originale? lol da originale ! ca sa nu mai zic ca pe la reprezentate se fac tot felul de smecherii cu piesele etc. Sfatul meu daca va gasiti un mecanic bun/prieten etc sa mergeti la el asa poate daca raman fara clienti mai lasa si reprezentatele la pret in service-uri. Si inca o parere personala...motoarele mici de 1.2 1.4 s.a.m.d care sunt ''inghesuite'' cu turbo si indopate putere mare ma gandesc si eu sa aiba de suferit dupa...asa ca zic eu cale de compromis nu prea e. ori iti iei motor mic ''simplu'' fara turbo fara nimic simplu aspirat...ori iei un motor cel putin peste 1.6 cu turbo si aia e.

User: maxtheghost

Am observat ca toata lumea se bate cu pumnii in piept ca reprezentanta e sfanta.....am avut `placerea ` de a avea job-ul intr-o reprezentanta la skoda vreau sa va zic ca piesa ce-a mai importanta din tot acel service era ciocanul...da fratilor de la banalul surub care necesita infiletare/dezfiletare cu surubelnita era mai degraba batut cu cuicanul pana la asezat curele si intinzatoare...nu erau chei pe marime cate marimi si greutati de ciocane erau...cunosc mecanici de cartier celebrii nea gica care sunt mult mai dotati ca un intreg service autorizat....nu mai zic de piese schimbate inutil doar ca sa rupa bani din buzunarul clientului sau piese comandate pe original si puse ***-ul de reconditionari...ne-a giga o sa iti faca treaba buna pt ca o sa iti permita sa stai pe langa el sa il incurci toata ziua pentru ca na e lucrul tau si te intereseaza calitatea lucrarii....nea giga nu o sa iti puna factura in brate cu piesele deja comandata pentru ca na asta a iesit la constatare el o sa iti spuna ce si cum trebuie schimbat lasand la optiunea ta sa cumperi original sau aftermarket

User: multimedia.apg

Mda. Detin octavia 2 fl 2010 1.6 tdi echipare business pret aprox 18.000(noua luata de la Mobel Ploiest -niste mari hoti)
la 3 luni de la iesirea din garantie a picat compresorul de ac. 1700 lei +manopera . in drum ce ma duceam la service , in pantelimon.... pica EGR. (Ambele sunt probleme arhi cunoscute de care skoda nu scoate o vorba)Cost total reparatii 4300 lei. Nu am bani de alta momentan dar de la nemti sa cumpere cine isi permit sa le intretina "fiabilitatea proverbiala" nene.
PS pt astia de injura dacia ... detin si o solenza 1.9 D. Luata de noua 2003 pret 4.300euro. pana acum schimbat la ea un set de amortizoare +consumabile. masina merge ca in prima zi.
Concluzia sa si-o traga fiecare.

User: Phloreen_m

1.2 TSI-ul CBZB/A este (ERA) un motor foarte fain, pe bune. Consum bun, putere decenta, intretinere relativ ieftina.

Dar toate astea au ramas in umbra dupa ce au inceput sa iasa la iveala doua probleme majore. Citez:
<<1. Turbinele faceau figuri si picau. [Charge pressure actuator - Electrical malfunction (event 10478 P334A00 [32])]
S-a rezolvat prin adaugarea unui distantier intre turbina si actuator, actiune oferita gratuit de catre VW. O solutie mai ieftina atat pentru VW cat, mai ales, una mai simplu de aplicat, in loc de a schimba toata carcasa exterioara a turbinei sau altceva.
• Primele update-uri de soft au fost facute ca incercare de a "repara" turbina. Nu s-a reusit asa ca a aparut solutia "distantierul".
• Distantierul are rolul de a compensa jocul din ansamblu de tije de actionare a wastegate-ului turbosuflantei, joc care genera in actuatorul de antrenare a ansamblului un curent parazit si din cauza caruia o lua in balarii calculatorul de motor (adica interpreta ca defect la actuator si "intra" in regim de avarie).
• In prima instanta se schimbau turbinele picate din cauza acelei erori pe actuator FIINDCA nu se livrau actuatoare separat si chiar daca s-ar fi livrat NU SE PUTEA EFECTUA in service adaptarea capetelor de cursa a acelui actuator.
Ulterior, uzinele impreuna cu producatorul turbinelor au dezvoltat intai o varianta de lucru cu o saiba distantier de 1mm si un update de soft, apoi s-a ajuns la montarea unui distantier de 2mm grosime si, eventual, alt soft pe calculatorul de motor (softul nu facea altceva decat sa interpreteze in niste valori cu tolerante mai mari ce se intampla in actuatorul respectiv a.i. sa nu mai genereze defect asa de usor), iar aceasta solutie a si devenit actiune de service. Charge pressure actuator - Electrical malfunction (event 10478 P334A00 [32])
• Carevasazica nu a existat nicio turbina defecta mecanic, repet, se schimbau din cauza acelui actuator PANA in clipa in care au aparut solutiile urmatoare.

Lantul de distributie. In timp, acesta se slabeste, intinzatorul nemaiputand sa-si faca treaba cum trebuie.
In prima faza lucrul asta genereaza doar un sunet la plecare, din ce in ce mai urat, in functie de cat de slabit este lantul. Lasat in pace acesta poate duce la distributii sarite de pe punct si motoare distruse. La unele masini comportamentul acesta s-a reluat la cateva mii de km dupa schimbul lantului asa ca se pare ca nu s-a gasit o rezolvare inca.
VW ofera schimbul acestuia gratuit cat timp masina e in garantie dar NU dupa ce a iesit din garantie.
• Lantul nu a zornait la tine deoarece intinzatorul era "nou" ca si lantul si nu avea nevoie de amorsare cu ulei, era impins doar de arcul din interior iar lantul nu era alungit atat incat sa necesite iesirea intinzatorului. Ulterior, lantul s-a intins si a inceput sa zornaie pe patinele de plastic, de fapt asta auzim toti (Auzeam), pana cand presiunea uleiului impinge din nou intinzatorul ala afurisit care are o gaurica mica de tot prin care se incarca si normal era sa si ramana incarcat dar asta e alta poveste.>>
Alte probleme? Normal. Cica din cauza combustibilului. cedeaza segmentii, se sparge pistonul si alta belea. Iar asta nu este acoperita de Kulanta, ca pesemne combustibilul este de vina doar, dar nu mentioneaza ca mai e nevoie de adaptari ale softurilor masinilor la zonele in care ajung.

User: Flow

Foarte la obiect articolul, si din pacate foarte adevarat.
Aceleasi probleme le am avut la Jetta 1.4 Tsi prima generatie de 170hp.
Cand am inceput sa fac cercetari am constatat cu stupoare ca sunt foarte multi in aceiasi barca, ba chiar cei cu tiguanul de 140hp erau la capatul puterilor in privinta acestui motor.
Cu siguranta toate masinile/motoarele au problemele lor, tot la fel probabil sunt un numar mic care poseda acest tip de motor si nu au avut niciodata probleme cu el, dar per total sunt de evitat.
Ca si completare la articolul in discutie, la 1.4 tsi cand lantul nu isi mai facea treaba, si distributia nu mai era la punct, se aprindea martorul de verificare a motorului, daca mergeai in scurt timp la service scapai cu mai putine probleme.
Inadmisibil pentru o distributie pe lant sa fie de 3-4 ori mai proasta decat cea pe curea.

User: ForMol

Problema nu este doar la 1.2 TSI ... aceeasi problema am avut-o si eu la 1.4 TSI 122 CP ... Lant schimbat dupa 70 000km ...acelasi intinzator...

User: vali_Sch

Salutare.
Dupa cum se vede si din poza de profil, am o Skoda Fabia cu aceasta motorizare mai sus mentionata (1.2TSI 105cai).
Tin sa mentionez ca masina am cumparat-o de la Porsche Aviatiei, in 2011 luna septembrie si pana in prezent a acumulat 71.000km. Regimul de mers a fost unul sportiv, destul de agitat.
Problema asta cu lantul distributiei a aparut la mine fix acum 2000 km, cand am sesizat acel zgomot. La service la Brady, mi s-a spus ca trebuie schimbat tot kitul insa nu este urgent, ptr ca mai merge fara probleme.
O sa bag mana in buzunar destul de adanc pentru ca nu m-as risca sa schimb la vreun "service de cartier".

User: Masypo

Salutare. Mama mea are un polo 2010 motor 1.2 mpi . Am observat si eu acest zgomot doar cand motorul este rece .
Masina are 20k de km si doar cand pornesti la rece se aude acest zgomot. Sa imi fac vreo problema? Mama merge normal cu ea , dar eu cand o mai iau merg mai sportiv si mi se pare ca merge foarte ok. Sa ma duc cu ea la service ?
P S : cred ca 1.2 mpi are distributie pe curea(nu stiu sigur nu sariti pe mine daca gresesc)
Multumesc.

User: T-Bag

Eu am un Polo 1.2 din 2010 si am fost la Porche Nord de n ori. Ba ca ii lipsea o saiba de la turbina (defect de fabricatie), ba ca mi-a murit bateria subit dupa 20.000km, etc, si abia in ultimul ceas si-a dat seama un mecanic ca "parca se aude un zgomot ciudat". Diagnostic - schimbarea curelei/lantului. Acum, dupa aproape 1 an iar se mai aude din cand in cand zgomotul acela si, vorba aia, am platit cu reducere 1500 lei.
Sincer, fa-i un control, insa nu la Porche deoarece mie mi-au demonstrat ca habar n-au ce fac acolo, ei sunt buni la da cu parerea pe banii tai. Ironia este ca am si o pila pe acolo...si cu tot cu pile am revenit si eu si tatal meu, care are un Golf, de mai multe ori deoarece nu le dau de cap problemelor
Eu acum ma gandesc serios sa o pun iar pe teste - mai bine schimb cureaua sau intinzatorul decat sa ma pricopsesc cu un motor nou...
Nu stiu, mai astept pareri si pe aici.
O zi faina

User: Florinos

Eu zic ca fiecare marca de auto are problemele ei specifice. Am un coleg cu un VW Polo si are cam 57.000 km - nu s-a plans inca de lant, in schimb mai am un coleg cu o skoda octavia si deja l-a schimbat. Vizavi de Renault-Dacia, un coleg cu un Logan luat de nou la sub 30.000 km s-a rupt cureaua, a schimbat-o acum tot undeva la 30.000 km s-a rupt din nou, a schimbat distributia + chiuloasa de data asta. S.A.M.D. Cum am mai zis, fiecare marca are "bulelile" lor. Articolul e putin fortat, parerea mea.

User: ioolian

deci var-miu = skoda octavia 1.2 tsi 105 cai, 2010.
1. scotea fum alb -> resoftare.
2. bagat un distantier la turbina, ca nu stiu ce nu mergea.
3. schimbat lant de distributie ca avea problema de mai sus. unii deja am inteles ca erau pe la al 3lea lant.
4.huruie cutia intr-a 2 si a4a daca nu ma insel.
si mai era si 5. dar nu mai stiu ce...
deci, laudati vw!

User: bujica

vw tiguan 1,6 tfsi - 56000 km, pe pinioanele de la axe scrie CHINA, BINE-nteles ca a sarit de la punct,s-au inlocuit supape, culbutori ,tacheti,BRAVO VAG.....DETIN UN ESCORT DIN 1989 SI MERGE CEAS CU LANTUL ORIGINAL.......

Distribuie pe Facebook
mai multe