Tot ce trebuie sa stii despre uleiul compresorului de aer conditionat ca sa nu ai probleme
- Feriți-vă de Uleiul Universal
- Asigurați-vă că utilizați cantitatea optimă de ulei
Mai toate masinile din ziua de azi sunt dotate cu sisteme de aer conditionat. Insa nu multa lume stie ca, pentru a functiona, o instalatie are nevoie de ulei special. Dar nu orice ulei...
Cea mai frecventă eroare care apare în timpul instalării și întreținerii, alegerea greșită a uleiului pentru compresor, poate fi ușor evitată. DENSO explică cum poate fi evitată această eroare simplă, dar costisitoare.
Uleiul pentru compresor lubrifiază și răcește piesele mobile ale compresorului și formează o peliculă între cilindru și pistoane. Astfel, uleiul trebuie să aibă capacitatea de lubrifiere, vâscozitatea și miscibilitate corecte, față de agentul frigorific.
Compresorul este inima sistemului de aer condiționat; jucând un rol important, dacă acesta se defectează, sistemul nu va mai lucra. Când apar defecțiuni la compresor, acestea se pot dovedi costisitoare și laborioase. Așadar, cunoașterea cauzelor uzuale ale avarierii compresorului este indispensabilă pentru service-uri și mecanici.
Feriți-vă de Uleiul Universal
Cererile în garanție, privind compresoarele de aer condiționat (A/C) DENSO, indică faptul că în 25% din cazuri, service-ul nu a utilizat uleiul PAG corect. Utilizarea de uleiuri necorespunzătoare, precum uleiuri universale sau amestecuri de uleiuri duce inevitabil la blocaje și avarii, fiind a doua cea mai frecventă cauză de avariere a compresorului de aer condiționat.
Uleiurile universale, preferate de cele mai multe ori de atelierele auto, sunt uleiuri PAO a căror capacitate de lubrifiere, vâscozitate și solubilitate față de agentul frigorific sunt diferite de cele ale uleiurilor sintetice PAG. Vâscozitatea diferită înseamnă formarea unei pelicule de ulei mai subțiri între cilindru și piston, iar solubilitatea redusă față de agentul frigorific determină circularea insuficientă a uleiului reducând astfel lubrifierea și răcind compresorul. Cel mai probabil, acestea vor cauza blocarea compresorului, reducând durata de de viață a acestuia.
Pentru a identifica tipul de ulei corespunzător, consultați întotdeauna eticheta de identificare a compresorului - aceasta este aplicată pe partea din spate sau laterală a compresorului.
Eticheta nouă va indica și cantitatea de ulei disponibilă în noul compresor. În unele cazuri aceasta poate diferi de specificațiile vehiculului, așadar verificați întotdeauna datele furnizate de producătorul auto.
Asigurați-vă că utilizați cantitatea optimă de ulei
Cantitatea de ulei necesară pentru un sistem standard depinde de tipul compresorului și de construcția sistemului, și se calculează în funcție de această combinație. Prea mult sau prea puțin ulei poate reduce durata de viață a compresorului și influența performanța de răcire a sistemului.
Exemplu de distribuire a uleiului în sistemul A/C (valori de referinţă variabile în funcţie de temperatura externă şi sarcina motorului).
1. După recuperarea agentului frigorific: La îndepărtarea agentului frigorific, se va extrage și o parte din cantitatea de ulei de compresor, evacuându-se din sistem împreună cu agentul frigorific. Este esențial ca volumul uleiului care este extras în stația A/C, să fie măsurat cu precizie. Cantitatea extrasă trebuie adăugată în sistem când se face completarea cu agent frigorific.
2. După demontarea compresorului vechi: Scurgeți uleiul din compresor și măsurați cantitatea. Consultați instrucțiunile de utilizare ale compresorului pentru procedura de scurgere a uleiului.
Sfaturi de instalare:
Dacă sistemul a fost spălat cu agent frigorific: În marea majoritate a cazurilor, compresoarele DENSO originale sunt livrate cu cantitatea corectă de ulei, pentru tot sistemul și pot fi instalate direct. Rotiți compresorul în mână pe toate părțile pentru a distribui uleiul uniform. Astfel se pot preveni defecțiunile când compresorul începe să se miște la pornire.
Pentru unele aplicații este necesară completarea cu ulei: De exemplu, unde există un singur cod pentru sistemele Single și Dual ale evaporatorului sau când cantitatea de ulei din noul compresor diferă de specificațiile vehiculului. Verificați întotdeauna datele furnizate de producătorul auto pentru a confirma cantitatea optimă de ulei. Nu adăugați niciodată uleiul direct în compresor, ci în condensator, filtrul uscător sau al doilea ciclu al evaporatorului.
Cu o cotă de 40% din piața mondială de compresoare originale A/E, DENSO este lider mondial. Gama de compresoare DENSO din perioada post-vânzare sunt echipamente originale 100% și se potrivesc garantat, „din prima încercare”; asigură un volum constant de aer condiționat, chiar și atunci când vehiculul staționează, creând un climat mai confortabil în cabina auto.
Mai multe detalii
La fel ca și catalogul imprimat, puteți găsi detalii despre programul de filtre de habitaclu de la DENSO în continuă dezvoltare online pe www.denso.ro in TecDoc sau de la Departamentul de Afaceri al DENSO pentru Piața Aftermarket la numărul +31 (0) 294 493 493
- Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Vw touran diesel 2011 5790 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei