Abarth 500 1.4 Turbo 135 cp

"Un bondar care prinde oricand 240 km/h. Verificat!"
PUNCTAJ
4TUNING
92
PRIZA LA PUBLIC
90
NOTA CITITORULUI
96
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 4344
  • Km. efectuati: 515
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Constanta - retur
  • Numar de pasageri: 3
  • Bagaje: da
  • Stil de condus: sportiv
  • Exterior
    10 / 10
  • Interior
    9 / 10
  • Spatiu
    8 / 10
  • Motor
    10 / 10
  • Transmisie
    10 / 10
  • Performante
    10 / 10
  • Tinuta de drum
    10 / 10
  • Vizibilitate
    8 / 10
  • Siguranta
    10 / 10
  • Dotari
    9 / 10
  • Consum
    8 / 10
  • Pret
    7 / 10
Daca esti un sofer care arunca mucul de tigara pe geam, nu te obosi sa citesti mai departe. Daca ai mai multe CD-uri cu manele in masina decat degetele de la maini, inchide aceasta fereastra si intra pe Cancan sa vezi ce a mai facut Oana Zavoranu. Daca te imbraci cu pantofi si trening, iti pierzi vremea de pomana citind acest articol. Si daca esti unul care striga "Printeso!" pe geam dupa femei pe strada, iti recomandam sa ne ocolesti. Aici povestim despre Abarth 500, o masina care te alege ea pe tine, daca meriti, nicidecum invers. Vorbim de stil, performanta si atitudine. Daca te caracterizeaza aceste 3 elemente, meriti sa primesti o gura de Abarth.

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
MAGNET ABSOLUT Sex-Appeal:
MAGNET ABSOLUT
  • Carburant benzina
  • Cilindree 1368 cmc
  • Putere 135 cp
  • Cuplu -
  • 0 - 100 km/h 7,8 s
  • Viteza maxima 230 km/h
  • Tractiune fata
  • Greutate 1035 kg
  • Consum mixt 9,2l/100km
  • Nr. locuri 4
  • Nr. usi 3
  • Volum portbagaj 185 l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire -
  • Pret model testat 20.213 Euro
  • Impozit anual 54 lei

Rezumat test

PUNCTAJ TOTAL
92 / 100

Cum poti defini cel mai bine Abarth 500? Nu, nu este o masina. E un accesoriu. Asta este cuvantul. Si este un accesoriu pentru oamenii speciali, care gandesc diferit, care traiesc altfel, care se bucura la diverse maruntisuri si care vor sa iasa din turma. Poate ca de asta mi-a placut si mie atat de mult, incat i-am zis "La revedere!" in gand, cand am predat-o.

Test Drive 4tuning: Fiat 500 Abarth

Cui i se potriveste accesoriul Abarth 500?

Stii ce inseamna sa fii trendy, la moda, cool, special si interesant? Pentru fete exista masini precum Smart, Mini, Beetle si Fiat 500. Pentru baieti exista variantele ceva mai speciale ale acestor masini: Brabus, Cooper S, Scirocco si Abarth 500. Vrei sa te faci remarcat? Iti cumperi o masina scumpa, daca ai bani. Insa cu 20.000 iti cumperi cea mai tare masina noua din cate exista, si anume aceasta buburuza care a luat o supradoza de steroizi.

Proprietarul unui Abarth 500 asculta Tanita Tikaram si Far East Movement in drum spre casa. Asculta Compact si urla impreuna cu prietenii din habitaclu pe ultima melodia a Rihannei cand se intoarce de la mare. Poarta tenesi Lacoste si palarie Springfield, are o multime de accesorii pe el si e abonat la toalele Zara. Isi parcheaza masina cu mandrie pe Decebal, intre cateva Range Rover si Mercedes S-Classe, dar si pe plaja la Navodari, la El Comandante. Bea Peroni si face poze cu un aparat Leica pe film de acum 50 de ani.

Test Drive 4tuning: Fiat 500 AbarthTest Drive 4tuning: Fiat 500 Abarth

Proprietarul unui Abarth 500 nu poate fi un roman care se duce la marginea Bucurestiului sa faca un gratar cu neamurile, topless, ascultand manele "la blana". Nu ai cum sa vezi un sofer de Abarth 500 care sa arunce cutii de suc sau ambalaje de Eugenia pe geam, in trafic. Un posesor de Abarth 500 nu-si va pune niciodata aripioara de rechin pe plafon, huse cu bile pe scaune si nici nu va pune vreun sticker cu Nike pe luneta. Este imposibil sa vezi un Abarth 500 care sa fie obraznic si violent in trafic, sa nu te lase sa treci, sa nu se opreasca mereu la trecerile de pietoni si sa nu iti multumeasca daca te-a vrajit cu moaca amuzanta si l-ai lasat sa iasa de pe o strada secundara.

Seara, proprietarul unui Abarth 500 va asculta Debussy la pick-up, printre fosnete clasice, si va bea niste vin rosu, neaparat in paharul corespunzator. Tot el nu va avea in grila de programe OTV, Taraf sau Kakanal D si se va uita doar pe Discovery, Travel sau Pro TV. Ii place Denzel Washington si Gerad Butler, Natalie Portman si Penelope Cruz.

Proprietarul de Abarth 500 are si un scuter, cu siguranta un Vespa vintage. Lucreaza in mediu de advertising si publicitate, creatie sau arta. Asculta Magic FM si cateodata Rock FM. Ii plac animalele si are fie un Westie, fie o pisica salvata de prin fata casei cand era mica. Ii injura din tot sufletul pe taranii aia care mai sunt filmati batandu-si animalele la stirile de la ora 5 si pe japonezii aia care vaneaza balene pe Animal Planet. Soferul unui Abarth 500 duce mereu tava la gunoi cand se duce cu prietenii la Mc Donald's si recicleaza selective sticlele si gunoaiele de acasa.

Hai sa zic si varianta scurta: esti special, iti place viata, moda, stilul, si atitudinea este principala ta caracteristica. Ai nevoie de un Abarth 500.

Cum este masina Abarth 500

Nu as vrea, dar trebuie sa o privesc si ca pe o masina. Se pare ca raportul greutate / putere este identic cu cel al unui Golf 5 GTI de 200 cp. Deci rau, nu poate fi. Cele 7,9 secunde de la 0 la 100 km/h sunt destul de putine incat sa nu-ti faca probleme majoritatea masinilor de la semafor. Insa daca ai impresia ca aceasta masinuta este una de curse, te inseli. Nu doar ca ar fi o tampenie sa-ti cumperi masina asta crezand ca ai o masina de curse, ci ar fi si inutil. Daca este o masina rapida? Fara indoiala. Turbina isi face treaba excelent si cel mai bine in treptele 3 si 4. Iar daca apesi butonul sport, in afara de intarirea directiei, te vei mai bucura si de ceva putere in plus, dar si de un demaraj mai bun, datorita electronicii care face ca presiunea sa creasca la turatii mai mici. Oficial, viteza de top a masinii este de 205 km/h. Neoficial, cu AC-ul pornit si in modul normal, nu cel Sport, va prinde 240 km/h. Adica exact cat arata pe bord. Insa nu vrei sa incerci asta.

Test Drive 4tuning: Fiat 500 Abarth

Frane performante, suspensii rigide, jante pe 16 inch Abarth cu anvelope low-profile. Cam cum ii sta bine unei masini sport. Kit exterior semnat de Abarth, cu prize de aer in spoilere, eleron, buza fata si difuzor spate intre cele doua evacuari. Cam astea sunt elementele de perfromanta care merg mana in mana cu motorul de 1.4 litri si 135 cp. Nu-ti clantane dintii in gura de la suspensie, dar nici foarte confortabila nu este. Oricum, cu o astfel de masina uiti de durerea de spate si te concentrezi pe condus.

Test Drive 4tuning: Fiat 500 AbarthTest Drive 4tuning: Fiat 500 AbarthTest Drive 4tuning: Fiat 500 Abarth

Interiorul este interesant. Cum am intrat, mi-am dat seama ca ceva lipseste: cotiera. Insa am gasit o explicatie logica si foarte credibila: schimbatorul de viteze este intr-o pozitie atipica, adica iese din consola, nu din podea. Asa ca oricum nu ajungeam la el daca imi sprijineam cotul pe cotiera. In plus, spatiul este destul de restrans intre scaune, mai ales ca sunt rabatabile. Pur si simplu nu ai unde sa tii mana dreapta, decat pe volan. Cred ca asta a fost si scopul celor de la Abarth, sa tii ambele maini pe volan.

Test Drive 4tuning: Fiat 500 Abarth

Si daca tot am ajuns la volan, asta este cel mai placut element din interior. Imbracat in piele, la fel ca si schimbatorul, manerul franei de mana si carcasa ceasurilor de bord. Volanul este foarte gros si cu o priza sportiva, ai putea jura ca tine in frau vreun Mercedes G-Classe 55 AMG, nu o buburuza de buzunar. Mi-ar fi placut un pilot automat, dar e un simplu moft ce nu-si are locul intr-o masina sport. Asa ca nu mi-a trebuit nicio clipa. Aceeasi senzatie, dar mult mai perversa, ti-o da schimbatorul. Iti umple mana si ai impresia ca tii in palma o bila de bowling, nu un schimbator de piele. Cred ca femeile l-ar adora.

Test Drive 4tuning: Fiat 500 AbarthTest Drive 4tuning: Fiat 500 AbarthTest Drive 4tuning: Fiat 500 Abarth

In rest, scaunele care se vor sport, dar nu sunt, iti ofera destul confort. Ar fi fost bune unele mai profilate, care sa te sustina mai serios lateral. Nu mi-au placut deloc butoanele geamurilor, nici unde erau pozitionate si nici ca cel de la sofer stia una si buna: auto sus, auto jos. Nu puteam sa deschid geamul cat vroiam, ci doar maxim. L-am facut din "poigne" si pana la urma m-am prins ca trebuie sa fiu mai suav si sa ma comport ca si cu clapele unui pian de colectie.

Mi-a placut ceasul mare de turbo, care iti arata presiunea pana la maxim 1.6 bari. Oricum, presiunea este de maxim 1 bar la acest motor, moment in care la 5500 rpm ai 135 cp si 206 Nm in modul Sport. Inutil dar amuzant mi s-a parut Shift Light-ul care cica te anunta cand sa schimbi vitezele. Il poti activa si in modul normal, dar si in cel Sport. In modul normal, vei fi atentionat sa schimbi vitezele chiar si la 1500 rpm, in functie de mersul tau. Adica la mod normal te indeamna sa fii econom, iar in Sport iti zice sa fii rapid.

Test Drive 4tuning: Fiat 500 Abarth

Ai cam tot ce vrei de la o masina, in legatura cu confortul: clima automata, comenzi pe volan, geamuri electrice, oglinzi electrice, MP3 Player cu mufa USB pentru Windos Mobile, sistem audio Interscope, etc. Nici siguranta nu a fost neglijata: 7 airbaguri (fara sot, pentru ca avem unul pentru genunchii soferului), sistem ESP, asistenta la urcarea in rampa si TTC, adica Torque Transfer Control. Un fel de diferential ce transfera cuplul rotilor in viraje. Am mers si cu el activat si cu el dezactivat: nicio diferenta nu am simtit.

Am simtit insa aerul sport dat de habitaclu: daca intri legat la ochi si pui mana pe volan, poti jura ca esti cel putin intr-un Ferrari cu garda la sol mai mare. Si aerul asta suprasaturat de sportivitate e dat de volan, schimbator, scaune, presurile cu logo-ul Abarth, pedalele de aluminiu si ceasul mare de Turbo. Mi-a placut asta si inca imi place.

Cum m-am urcat in masina, am vrut sa-mi conectez telefonul la sistemul masinii, sa raspund din butoane fara sa risc vreo amenda. Ei bine, nu am reusit. Nu cred ca masina are bluetooth ci sistemul Blue&Me se leaga la telefon doar prin USB. Inutil sau nu, eu nu l-am folosit deloc, nu aveam cablu la telefon si nici telefon cu Windows.

Am ajuns si la ce este mai important: spatiul interior. Daca parchezi masina langa un Tico, vei vedea ca buburuza italieneasca e mai mica. Si totusi, cine spune ca spatiul din spate este insuficient, este fie tendentios, fie are peste 2 metri si 150 kg. In spate are loc lejer orice persoana de maximum 1.80 metri inaltime. Mai mult de atat, dai cu capul de plafon. Insa loc pentru picioare, in ciuda aparentelor, este destul. Si chiar nu glumesc! Am testat masina cu 2 flacai nu tocmai micuti, care se mai indeletnicesc in timpul liber cu balonul oval de rugby, si nu prea s-au plans de inghesuiala. Uita de zvonuri, e loc destul ca sa mergeti 4 persoane in club sau sa parchezi masina in Centrul Vechi si sa iesiti mandri din ea.

Test Drive 4tuning: Fiat 500 AbarthTest Drive 4tuning: Fiat 500 AbarthTest Drive 4tuning: Fiat 500 AbarthTest Drive 4tuning: Fiat 500 Abarth

Cum as putea sa definesc masina Abarth 500 in cateva cuvinte? A naibii de atragatoare. Cred ca la volanul unui Abarth 500 ai la fel de multe sanse sa fii fluierat pe strada de un grup de fete, ca si un viteaz cu Lamborghini. Este o masina indrazneata, destul de rapida, cu loc suficient pentru 2 persoane si indestulator pentru 4. Este o masina cu care iti poti face lejer vacantele dar poti sa mergi si in oras fara probleme. Este o masina cu un consum decent, de aproximativ 7,8 litri/100km in mediu extra-urban. Insa mai presus de toate astea, este o masina care te transforma pe tine, ca sofer, si te face sa fii mult mai atent la cei din jur. Vei zambi non-stop, cand vei vedea ca toata lumea, copii, bunici sau fete imbracate sumar se uita dupa tine. Nu conteaza practic daca e rapida, daca e performanta, daca e confortabila sau daca e economica. Masina asta este in sine o stare de spirit si te face sa te simti ca ea: tanar, atragator si sorbit din priviri. Si asta, crede-ma - face toti banii.


Test Drive 4tuning: Fiat 500 AbarthTest Drive 4tuning: Fiat 500 Abarth

Intr-un ocean plin de masini banale, modificate, agresive, urlatoare sau tipatoare de te doare capul, Abarth 500 este gura de aer curat pe care ti-o doresti. De fapt, pe care ne-o dorim cu totii. Este una dintre acele putine masini pe care le vei cumpara cu sufletul, nu cu capul. Este o masina care iti va aduce satisfactii uriase tocmai pentru ca te regasesti in ea. Nu vei pati niciodata cum am patit eu, sa te duci mai pe seara langa o masina si sa iti dai seama ca nu e a ta dupa ce ai incercat sa o deschizi din telecomanda 5 minute. Nu o cumperi pentru ca este rapida sau hazlie prin aspectul sau. O cumperi pentru ca te reprezinta, atata timp cat iti place sa fii diferit, si pentru ca vrei sa fii unic, atat prin atitudine cat si prin imagine. Fashionably sensitive, but too cool to care. Suna mai bine in engleza, sorry. Daca te regasesti printre aceste randuri, gandeste-te la un Abarth. E simplu.

 
  • spatiu in spate
  • design exterior
  • design interior
  • dotari
  • pret
  • kit aerodinamic
  • performante
  • scaune fata

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
96 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (60) Poze Test Drive 4tuning: Fiat 500 Abarth
[+] mai multe