Opel Insignia 2.0 Turbo 220 cp 4x4

"Pe cat de frumoasa, pe atat de insetata"
PUNCTAJ
4TUNING
88
PRIZA LA PUBLIC
81
NOTA CITITORULUI
73
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 11480
  • Km. efectuati: 780
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Sibiu - retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: da
  • Stil de condus: legal
  • Exterior
    9 / 10
  • Interior
    9 / 10
  • Spatiu
    10 / 10
  • Motor
    9 / 10
  • Transmisie
    9 / 10
  • Performante
    8 / 10
  • Tinuta de drum
    10 / 10
  • Vizibilitate
    9 / 10
  • Siguranta
    10 / 10
  • Dotari
    9 / 10
  • Consum
    6 / 10
  • Pret
    8 / 10
Nu am fost niciodata mare iubitor de masini break. Si asta pentru ca ma duceam cu gandul la lazi de fructe si legume, un frigider, doua birouri si cateva scaune, pe care mi le imaginam in portbagaj. Plus o familie mare indreptandu-se catre casa lor de vacanta de la munte. Insa de acum, masinile break nu au numai un rol functional. Se pare ca modelele break au devenit mai frumoase si mai atragatoare decat surorile lor sedan. Cel putin asta a reusit Opel Insignia Sports Tourer. Si nu a fost greu sa ma indragostesc de aspectul sau fizic.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant benzina
  • Cilindree 1998 cmc
  • Putere 220 cp
  • Cuplu 350 Nm
  • 0 - 100 km/h 8,1 s
  • Viteza maxima 234 km/h
  • Tractiune AWD
  • Greutate 1650 kg
  • Consum mixt 11l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 540 l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 24.065 Euro
  • Pret model testat 33.980 Euro
  • Impozit anual 180 lei

Rezumat test

PUNCTAJ TOTAL
88 / 100

Opel Insignia este, conform majoritatii, poate cel mai reusit Opel din ultimii ani, din punctul de vedere al designului. De acord. Insa eu cred ca varianta break, Sports Tourer, cum se numeste caroseria la Opel, este chiar mai interesanta si mai frumoasa decat sedanul. Poate fi doar o chestie de gust, dar Opel Insignia ST este una dintre acele putine masini break carora le sta al naibii de bine.

Opel Insignia STOpel Insignia ST

La exterior, regasim un Insignia in toata regula, masina cu care deja ne-am obisnuit. Cu forme rotunde si linii continue, care se unesc excelent. Un design tipic european, care incanta ochiul, si de care te plictisesti destul de greu. Insa de la jumatate in spate, lucrurile se schimba la varianta ST. Si se schimba in bine.

Geamurile lateral au o linie suava si lina, care parca accentueaza ideea de masina Coupe in 4 usi, pe deasupra si break. Formele sunt echilibrate si au un singur scop, sa arate bine. Aici contribuie si farurile si stopurile care nu sunt deloc extravagante si de dimensiuni uriase, ca la alte modele. Totul este atat cat trebuie si nu gasim nimic de reprosat. La exterior ne bucura o vopsea metalizata optionala si un set de jante pe 18 inch, care chiar si asa, par cam mici fata de dimensiunile masive ale masinii.

Opel Insignia STOpel Insignia ST

Opel Insignia ST este o masina mare. Are o lungime de 4908 mm, adica aproape 5 metri in lungime. Este de departe cel mai lung model din gama Opel. Si asta se simte si cand esti la volanul ei. Dar este si normal sa fie mare, ca vorbim de o masina special gandita pentru un loc mai mare in portbagaj. Dar chiar si asa, spatiul nu este atat de mare cum ne-am astepta. Adica portbagajul are un volum de 540 de litri, in timp ce varianta sedan hatchback are 530 de litri.

In rest, in ceea ce priveste spatiul interior, este loc suficient pentru 5 persoane, fara sa existe emotia unei inghesuieli. Destul loc pentru picioare, oriunde te-ai afla, dar si pentru cap, chiar si pentru cei mai inalti pasageri.

In ceea ce priveste vizibilitatea, de la bordul lui Insignia ST vezi bine totul in jur, dar nu excelent. Masina se bucura de o mare suprafata vitrata, insa pierde puncte la capitolul luneta, care nu este cea mai generoasa. In plus, oglinzile laterale au ramas cele de la varianta sedan, si acest lucru se simte, soferul simtind nevoia unor oglinzi mai generoase.

Opel Insignia STOpel Insignia ST

La interior, Opel Insignia ST aduce foarte mult cu modelul Astra, testat de noi anul trecut. Acelasi volan, acelasi bord. Insa atunci laudam interiorul, asa ca il laud si acum. Este bine aranjat, bine gandit, dar cu prea multe butoane. Si chiar daca la Insignia avem acum un joystick pe consola centrala, tot avem o sumedenie de butoane pe consola. Si am facut un test: am dat drumul la incalzirea in scaun a pasagerului. Timp de cateva minute, acesta nu a stiut de unde se opreste, pentru ca butoanele de incalzire in scaune sunt amestecate cu cele de la clima si se confunda usor. Mai mult, spre deosebire de Astra, atunci cand apesi butonul SPORT, luminile de bord nu isi schimba culoarea. Pesemne ca Opel si-a dorit de la Insignia o masina mai serioasa si mai sobra.

Opel Insignia STOpel Insignia STOpel Insignia ST

Ce mai gasim in habitaclu? Volan si schimbator imbracate in piele, cotiera centrala mare, geamuri cu tenta fumurie si o pereche de scaune sport. Dupa care, urmeaza si dotarile masinii.

In varianta standard, Opel Insignia ST Sport, model testat de noi, vine cu urmatoarele dotari: ABS + EBA, ESP plus - sistem electronic de stabilitate, Distributia electronica a fortei de franare (EBD), Airbag-uri tip cortina, Airbag-uri fata frontale si laterale (torace), Airbag pasager cu posibilitate de dezactivare, Imobilizator electronic, Inchidere centralizata cu telecomanda, geamuri cu actionare electrica fata si spate, oglinzi electrice si degivrante, radio CD300 cu 7 difuzoare si Triple Info Display, volan in piele si comenzi audio, servodirectie variabila in functie de viteza, sistem ISOFIX pentru bacheta spate, roata rezerva dimensiuni reduse, pedale sport din aliaj, proiectoare ceata, computer de bord, jante aliaj 18'', scaun sofer cu reglaj lombar penumatic, scaune Sport cu perne extensibile, geamuri laterale si luneta cu tenta inchisa.

Opel Insignia STOpel Insignia ST

Insa Insignia are si dotari optionale. Din lista lunga propusa de Opel, modelul testat de noi mai avea, pe langa cele enumerate mai sus, si: Infinity Navi pack, care din pacate nu functiona pentru ca nu avea CD, Driver pack 2, FlexOrganizer, Safety net, airbag cortina, covorase cauciuc, clima Dual Zone, oglinzi rabatabile electric si electrocromate, tractiune 4x4, frana de mana electrica, roata rezerva dimensiuni reduse, portbagaj motorizat, sight pack, winter pack, tapiterie Sport si vopsea metalizata.

Cel mai mult mi-a placut portbagajul motorizat la Opel Insignia. Acesta se deschide din telecomanda si se inchide usor dintr-un buton aflat pe haion, sau tot din telecomanda. Este util si practic, mai ales ca portiera portbagajului este probabil cea mai masiva piesa de caroserie de pe toata masina, asa ca e mai comod sa faca aceasta munca grea de ridicare, un motoras electric.

Opel Insignia ST

Daca am discutat despre exterior, interior si dotari, e timpul sa trecem sub capota. Modelul testat de noi avea un motor de 2 litri Turbo ce produce 220 cp la 5300 rpm si un cuplu de 350 Nm pe o plaja intre 2000 si 4000 rpm. Masina avea cutie de viteze automata cu 6 trepte si tractiune integrala. Plus o greutate de 1610 kg. Ai zice ca este meniul perfect pentru o masina care sa consume mult. Si ai avea dreptate in privinta asta.

Desi oficiali, Opel Insignia ST Sport consuma 13,5 litri urban si 6,6 litri extra-urban, in realitate, lucrurile stau altfel. Mai precis, am gasit in torpedou cartea masinii cu specificatii complete. Si acolo rezultatele erau cele care sunt confirmate de realitate. Mai precis, 17,5 litri la suta in oras si 13,5 extra-urban. Adica mult, foarte mult. Si asta la un mers decent, cu masina destul de goala. Nu stiu cat o consuma Insignia ST la drum intins, cu 5 pasageri si portbagajul plin, dar cert este ca deloc putin.

Trecand peste un consum de masina cu motor in V, Opel Insignia ST Sport are performante destul de bune. E si normal, ca doar se bucura de 220 cp. Mai precis, reuseste sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 7.8 secunde si atinge un top-speed de 240 de km/h, oficial, si peste 250, neoficial.

Opel Insignia ST

Motorul este silentios si puternic, dar nu se da de gol ca ar avea 220 de cai putere. Si asta pentru ca motorul turbo isi arata puterea abia la 5300 rpm, unde rar vei ajunge daca tii la buzunarul tau. Cat despre transmisie, acolo mai au ceva de lucrat inginerii de la GM. Schimba destul de greu, chiar si in modul Sport. In cazul lui Insignia, tare as fi preferat o cutie manuala cu 6 trepte, in locul celei automate...

Opel Insignia propune si doua moduri speciale de condus, Sport si Tour. Pesemne ca unul este pentru un condus mai sportiv, in viraje, iar celalat pentru mers la drum intins. Singura diferenta sesizabila a fost intarirea directiei. In rest, la suspensii si transmisie, nicio schimbare, indiferent ca eram in modul standard, Sport sau Tour.

La drum, Opel Insignia se comporta insa exemplar. Este cunoscut faptul ca o masina break este o masina mai stabila, la viteze mari, decat sora sa sedan. Nu stim cum este varianta sedan ca sa facem comparatie intre ele, dar putem compara cu oricare alta masina sedan. Si da, este cert ca masina Sports Tourer sta excelent la capitolul tinuta de drum si confort. Chiar daca are jante pe 18 inch, Insignia ST are o suspensie excelenta, foarte comoda si silentioasa. Fie ca vorbim de oras, cu borduri si sine de tramvai, fie ca vorbim de autostrada la 160 de km/h. Poate si datorita sistemului 4x4, centrul de greutate al masinii este unul mai coborat decat cel al unei masini FWD.

Din experienta, cu acest model nu am avut emotii sa fac manevre chiar si bruste, la orice viteza, pentru ca ma simteam in siguranta. Cu sau fara activarea modului SPORT. Ba chiar as putea sa bag mana in foc ca Insignia ST este masina cu cea mai buna tinuta de drum din cate am testat pana in prezent. S-a comportat bine si pe autostrada, si pe serpentinele care urca pe Transfagarasan, si in oras, si pe drum neasfaltat. Franele sunt impecabile, la fel si suspensiile, care iti reamintesc mereu ca esti intr-o masina la care conteaza foarte mult confortul. Asa este Insignia ST.

Opel Insignia STOpel Insignia STOpel Insignia STOpel Insignia ST

Concluzia?

Opel Insignia este una dintre cele mai frumoase masini de pe strada si cu siguranta cel mai frumos break pe care il vei vedea pe strazile din Romania. Dar asta nu e de ajuns. Nu as cumpara niciodata varianta cu motorul de 2.0 Turbo de 220 de cp. Are un consum ridicol de mare. In schimb, as apela la un propulsor diesel, 2.0 CDTI de 160 de cp, daca vreau cai multi. Este si mai ieftin la achizitie, si mai economic in timp. MULT MAI ECONOMIC!

Tractiunea integrala este buna, dar rare sunt cazurile in care vei avea nevoie de ea. Nu e nici masina de teren, nici masina de performanta, ca sa iei curbele in viteza. As renunta si la tractiunea 4x4 si la cutia automata. Cu inca vreo 2-3 artificii as reusi sa obtin o masina si mai buna, dar si mult mai ieftina decat cea prezentata aici.

Opel Insignia ST Sport de 220 cp si transmisie automata in 6 trepte, cu dotarile de mai sus, costa 40.645 Euro, cu TVA inclus. Varianta Sport pe benzina cu motorul de 220 cp si cutie automata incepe de la 32.695 Euro. Asta in timp ce poti sa-ti cumperi un Insignia ST Diesel cu transmisie manuala in 6 trepte, cu un pret de la 25.035 Euro, cu TVA inclus, varianta cea mai slaba de 110 cp. Mai ai variante diesel si de 130 cp si de 160 cp, ambele mai ieftine decat modelul Sport cu motor pe benzina de 220 de cp.

Asadar, iti propunem sa te indrepti catre motorizarile diesel. Sunt si mai ieftine, dar tin si mai mult cu casa. Ia-ti un Insignia diesel cu transmisie manuala si vei fi cel mai fericit. Ai spatiu cat sa muti tot apartamentul, ba chiar sa mai si faci o mica gradina de legume. Arata al naibii de bine si se comporta mai bine ca un sedan. Deci este oficial: masinile break au revenit la moda!

 
  • consum
  • pret
  • spatiu
  • performante
  • design interior
  • design exterior
  • confort

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
73 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (47) Poze Opel Insignia ST
[+] mai multe