Audi A6 2.0 TDI 177cp

"O limuzina pe cat de confortabila, pe atat de economica."
PUNCTAJ
4TUNING
96
PRIZA LA PUBLIC
96
NOTA CITITORULUI
90
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 7248
  • Km. efectuati: 300
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: legal
Este extraordinar ce au reusit marile marci auto sa faca in ultimii ani. Gandeste-te ca azi, o masina din clasa mare, ce se apropie de 2 tone in greutate, cu motor mare, consuma 6 litri de motorina. Asta in conditiile in care pasagerii se bucura de mai multa siguranta, mai mult confort si mai multa conectivitate. Noul Audi A6 nu lipseste din acest grup exclusivist de masini elegante, pline de tehnologie dar totodata mai economice decat o masina de oras.

Specificatii tehnice

AFACERISTI Cel mai probabil sa o conduca:
AFACERISTI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant motorina
  • Cilindree 1968 cmc
  • Putere 177 cp
  • Cuplu 380 Nm
  • 0 - 100 km/h 8,2 s
  • Viteza maxima 222 km/h
  • Tractiune fata
  • Greutate 1660 kg
  • Consum mixt 7l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 4
  • Volum portbagaj 530 l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 45.510 Euro
  • Pret model testat 53.151 Euro
  • Impozit anual 180 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

E de remarcat insa faptul ca Audi isi scoate inca o data la iveala latura matura si pune mult mai mult accent pe partea practica, decat pe cea estetica. Cei de la Audi au ales o directie diferita fata de competitorii directi. Mai precis, au pus un accent mai mare pe tot ce inseamna parte tehnica si mecanica, si un accent ceva mai timid pe partea de design. Pasul de la generatia anterioara la generatia actuala de A6, prezentata aici, a fost unul destul de mic in comparatie cu ceilalti producatori germani. Pentru modelul 2012, Audi a venit cu faruri noi si mult mai indraznete, forme ceva mai sportive, o caroserie noua hibrida, motorizari noi si interior complet refacut. E de remarcat insa faptul ca Audi isi scoate inca o data la iveala latura matura si pune mult mai mult accent pe partea practica, decat pe cea estetica. Noul A6 este cu siguranta o masina atragatoare si impunatoare, dar nu iese in evidenta si nu este la fel de strigatoare precum concurentii sai. Dar asta nu este neaparat un lucru negativ.

Test Drive Audi A6: etalonul clasei business, eficient prin definitieIntr-un decor de film, Audi A6 se integreaza de minune.

Test Drive Audi A6: etalonul clasei business, eficient prin definitieTest Drive Audi A6: etalonul clasei business, eficient prin definitieTest Drive Audi A6: etalonul clasei business, eficient prin definitie

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Placut. Ergonomic. Practic. Asa as putea defini interiorul lui A6. Nimic in plus, nimic in minus. Totul este cum trebuie, acolo unde trebuie. Ceasurile de bord sunt orientate spre sofer, sunt mari si vizibile, sunt clasice: un turometru si un vitezometru. Si, spre deosebire de alte masini din clasa business, sunt inca analoage, cu limbi. Intre ele insa exista un ecran LCD care iti arata tot felul de informatii despre masina, navigatie, pilot automat si info audio. Consola centrala de pe bord este si ea foarte simpla, cu putine butoane, avand numai controlul sistemului de climatizare. Consola dintre scaune insa este ceva mai bogata in informatie. Audi a pus aici o sumedenie de butoane cu ajutorul carora controlezi navigatia, sistemul audio si multimedia. Tot aici ai acces la un joystick usor de folosit, dar si la butonul de pornire/oprire a motorului, o pozitionare destul de atipica. In rest, totul este curat si practic, cu spatii destule de depozitare acolo unde este nevoie. Interiorul acestui A6 se dovedeste ca si exteriorul: mai putin tipator, mai mult eficient.

Test Drive Audi A6: etalonul clasei business, eficient prin definitie

Test Drive Audi A6: etalonul clasei business, eficient prin definitieTest Drive Audi A6: etalonul clasei business, eficient prin definitie

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

O masina din clasa business vine cu atuuri evidente. Si spatiul este unul dintre ele. Daca ne uitam pe hartie si citim lungimea masinii, vedem ca se apropie de 5 metri, avand cu exactitate 4915 mm. Si asta se traduce si prin spatiu generos pentru toti cei 5 pasageri care se pot plimba cu A6, dar si cu un portbagaj incapator de 530 de litri. Nu mai este nevoie sa spun ca pe bancheta din spate, pasagerii, fie ei si 3 la numar, se vor simti rasfatati: loc mult pentru picioare si cap. Dar acest amanunt era de asteptat, asa ca A6 nu m-a surprins deloc.

Test Drive Audi A6: etalonul clasei business, eficient prin definitieTest Drive Audi A6: etalonul clasei business, eficient prin definitie

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Noi am testat modelul cu motorizarea cea mai mica si totodata cea mai slaba. Slaba fata de celelalte propulsoare propuse de Audi, nicidecum slaba daca ne uitam la competitie. E vorba de motorul de 2 litri TDI de 177 cp si 380 Nm. Motorul este foarte silentios la orice turatie si selectand modul Dynamic este chiar puternic. Este cea mai economica varianta propusa de Audi, atat in ceea ce priveste pretul de achizitie, cat si consumul de combustibil.

Test Drive Audi A6: etalonul clasei business, eficient prin definitie

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Motorul mai sus laudat este cuplat cu o transmisie Multitronic in 8 trepte. Si i-am acordat punctaj maxim pentru modul in care se comporta in modul de condus eficient. In modurile Dynamic sau Confort, cutia se comporta normal, asa cum te-ai astepta. In acest mod Efficient care "tine cu casa", trebuie sa calci pedala pana la podea ca sa ai parte de kick-down si de o schimbare inferioara a treptelor de viteza, in cazul in care vrei sa faci o depasire. Mai mult, cutia reuseste sa faca ceva ce nu am mai intalnit vreodata la o masina. Accelerezi cam cu jumatate din forta de apasare a pedalei, adica nu brusc. Turometrul urca la 1600 rpm si ramane acolo, insa viteza creste vizibil. Nu stiu exact cum functioneaza cutia, dar un lucru e cert: pastreaza turatia absolut constanta, fara oscilatii, in timp ce masina accelereaza. Si acest lucru remarcabil este realizat cu ajutorul schimbarii foarte rapide a celor 8 trepte de viteza. Si probabil, mai mult decat motorul, aceasta transmisie este "de vina" pentru consumul anuntat mai jos. Tot aici mai mentionez si diferentialul blocabil electronic in dotarea standard.

Test Drive Audi A6: etalonul clasei business, eficient prin definitie

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Accelerare: masina cantareste 1660 kg, destul de mult, chiar daca avem parte de o caroserie zincata, hibrida, din aluminiu. Insa cei 177 de cp ai motorului sunt suficienti pentru a accelera de la 0 la 100 km/h in 8,2 secunde. Viteza maxima este de 222 km/h.

Franare: franele de pe A6 sunt excelente, rapide si de incredere. Masina vine in varianta standard cu discuri pe 4 roti, sisteme ABS, EBV, ASR, EDS. Adica distribuirea automata a fortei de franare si alte bunatati de care se ocupa cateva computere pretentioase.

Suspensii: in functie de modul de condus, Audi A6 poate fi confortabil sau sportiv. Asadar, nu am ce comenta la acest capitol, ca poti seta masina in functie de dorinta si de feelingul oricui. Cert este ca per total, masina este una clar orientata spre confort si nu spre performante extreme.

Test Drive Audi A6: etalonul clasei business, eficient prin definitie

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Cum spuneam si mai sus, in functie de situatia si locul in care trebuie sa mergi cu masina, o poti seta astfel incat sa te simti perfect. In modurile economic si confortabil, masina este asa cum te astepti de la o limuzina din clasa mare: silentioasa, docila si placuta la condus, indiferent de distante. Insa este totodata si precisa si extrem de stabila. In modul dinamic, suspensia se intareste putin, la fel si directia, ceea ce transforma toata masina intr-o sportiva reala. Dar indiferent de ce mod alegi, indiferent de viteza sau de felul carosabilului, Audi A6 este o masina care iti ofera totul si iti depaseste asteptarile.

Test Drive Audi A6: etalonul clasei business, eficient prin definitieTest Drive Audi A6: etalonul clasei business, eficient prin definitieTest Drive Audi A6: etalonul clasei business, eficient prin definitieTest Drive Audi A6: etalonul clasei business, eficient prin definitie

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Am incercat sa fiu carcotas la acest capitol, dar A6 nu m-a lasat. Luneta mare, geamuri mari, stalpi exact cum trebuie. Si cum portierele din spate au prelungite geamurile si pe stalp cu niste hublouri triunghiulare, chiar nu am avut ce comenta. Adica vei vedea orice, oricand, chiar si cand dai cu spatele dintr-o parcare laterala in spic, in plin trafic. Aici adaugam si senzorii de parcare fata-spate si camera de marsarier pe spate cu o rezolutie foarte buna, si tabloul e gata. A6 este un campion la capitolul vizibilitate.

Test Drive Audi A6: etalonul clasei business, eficient prin definitie

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Daca nici Audi nu mai pune accentul pe siguranta pasagerilor sai, atunci nimeni nu o face. A6 este printre cele mai sigure autoturisme de pe sosea. Cei de la EuroNCAP au testat in 2011 noul A6 si i-au acordat punctaj maxim. Deci nu mai are rost sa spun nimic eu. Doar voi adauga o scurta lista cu elementele de siguranta care vin la pachet cu A6: 8 airbaguri, inclusiv cortina pe toata lungimea masinii in varianta standard, Audi Pre Sense basic, un sistem ce analizeaza datele furnizate de sistemele de siguranta si ia masuri preventive in cazul detectarii iminentei unui accident (strange centurile de siguranta, activeaza semnalele de avarie si inchide geamurile si trapa (daca a fost comandata), sisteme electronice enumerate mai sus si prescurtate cu 3 litere gen ESP, centuri de siguranta automate in 3 puncte, cu limitator de forta si intinzator pirotehnic, protectie laterala in caz de impact compusa dintr-un sistem de bare fixe, greu deformabile, integrate in usile laterale, protectie pentru copii cu blocare electrica pentru usile si geamurile din spate, actionare cu ajutorul butonului de pe cotiera laterala din partea soferului, lampi de frana adaptive, cu activarea lampilor de avarie in cazului unei franari de urgenta, sistem Isofix si sistem cu tetiere integral, adica in cazul unei coliziuni, multumita conceptiei scaunelor, partea de sus a corpului este retinuta de centurile de siguranta iar capul este sprijinit din timp. Se diminueaza astfel riscul unui accident la coloana vertebrala.

Test Drive Audi A6: etalonul clasei business, eficient prin definitie

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Audi A6 vine cu urmatoarea lista (foarteeee lunga!) de dotari standard, pe langa cele de siguranta enumerate mai sus: 2 suporti de pahare in consola centrala fata, Audi hill-hold assist, Audi Singleframe negru stralucitor cu ornamente orizontale cromate, buton Start-Stop motor in consola centrala, permite pornirea si oprirea motorului fara utilizarea cheii de contact, caroserie zincata cu structura hibrida din aluminiu, complet galvanizata in in zonele cu risc de coroziune, cu garantie 12 ani impotriva coroziunii, controlul electronic al stabilitatii (ESP), cotiera centrala pentru locurile din fata, cotiera centrala spate rabatabila, cu spatiu de depozitare, covorase textile fata / spate, diferential blocabil electronic (EDS), faruri cu halogen cu reglare electrica a bataii farurilor, lumini de zi si functie pentru lumina de parcare, frana de parcare electromecanica, include functia de frana de parcare, ajutor la plecarea de pe loc si frana de, urgenta in timpul mersului pe toate cele 4 roti, geamuri laterale si luneta termoizolante cu tenta verde si parbriz cu banda gri in partea superioara, inchidere centralizata cu telecomanda integrata in cheie, functie confort pentru inchiderea/deschiderea geamurilor si deschidere individuala pentru portbagaj, indicarea modelului si a tehnologiei motorului (FSI, TDI) pe hayon, optional fara inscriptionare, indicator presiune redusa roti, instalatie de climatizare automata cu ventilare indirecta si reglaj automat in functie de intensitatea soarelui, cu reglare separata a temperaturii pentru zona picioarelor si a capului, atat pentru sofer cat si pentru pasager, interfata Bluetooth, jante aliaj 7.5Jx16, design 7 brate cu anvelope 225/60 R16, lampi de frana adaptive, cu activarea lampilor de avarie in cazului unei franari de urgenta, MMI(r) Radio Plus, sistem comenzi integrat, compus din terminal MMI(r) cu afisaj color 6.5 inch in plansa centrala, doua cititoare de card SDHC (pana la 32 GB), Audi Sound System: amplificator 6 canale, 10 incinte acustice, inclusiv difuzor central in plansa de bord, subwoofer in portbagaj, putere totala 180 W, computer de bord cu ecran monocrom 5 inch intre ceasurile de bord, cu program de eficienta, CD-Player-ul si cititoarele de card sunt compatibile MP3, WMA si AAC.

Test Drive Audi A6: etalonul clasei business, eficient prin definitieTest Drive Audi A6: etalonul clasei business, eficient prin definitie

Luam o gura de aer si incepem din noua: oglinzi exterioare incalzite, actionate electric, vopsite in culoarea caroseriei si cu semnalizatoare LED integrate, ornamente interioare "micrometallic platin", pachet fumatori cu scrumiera si bricheta iluminate, pachet optic argintiu ce contine rama geamurilor din aluminiu, ornamentele stalpilor B negru stralucitor, plase depozitare pe spatarele scaunelor fata, sertare sub scaunele fata si spatii depozitare in usile laterale, portbagaj cu deschidere generoasa, cu plasa pe partea dreapta, 4 inele de ancorare pe podea, priza 12 V, acoperire portbagaj, reglaj anti-patinare (ASR), roata de rezerva de dimensiuni reduse, scaune fata cu reglaj lombar electric si manual pentru inaltime, adancime, inclinare spatar, tetiere si inaltime centura de siguranta, schimbator de viteze imbracat in piele, semnale de avertizare acustica si optica pentru centura de siguranta si pentru luminile aprinse, senzor de lumina si de ploaie, servodirectie electromecanica reglabila automat in functie de viteza, sistem antiblocare (ABS) cu distributie electronica a fortei de franare (EBV) si asistent de franare hidraulic, sistem de franare cu sistem antiblocare ABS cu distributie electronica a fortei de franare EBV, asistent de franare hidraulic, discuri frana fata/spate ventilate, spate cu frana de parcare electromecanica, sistem inteligent de recuperare a energiei la franare, sistem Start/stop ce reduce consumul de carburant si emisiile de CO2 prin oprirea motorului in stationare, tapiterie din stofa "Effekt", tetiere pentru toate cele 5 locuri, torpedou iluminat, trusa de prim ajutor si triunghi reflectorizant, volan multifunctional imbracat in piele cu design 4 spite.

Test Drive Audi A6: etalonul clasei business, eficient prin definitieTest Drive Audi A6: etalonul clasei business, eficient prin definitieTest Drive Audi A6: etalonul clasei business, eficient prin definitie

Credeai ca am terminat? Da, doar cu cele standard. Iata cu ce mai era dotat modelul testat de noi: pachet special A6 Advanced, ce contine faruri Xenon, scaune fata incalzite, instalatie de climatizare confort reglabila pe 4 zone, pachet special A6 Confort ce contine Parking Control plus, computer de bord cu ecran color si program de eficienta, Audi Music Interface pentru conectarea Apple iPod dupa generatia a 4-a, Apple iPhone (functia de muzica) precum si a mediilor de stocare cu USB si player-e MP3, camera video spate integrata in capota portbagajului, Cruise control, jante aliaj 8Jx17, design 10 spite cu anvelope 225/55 R17, oglinda interioara cu functie automata antiorbire si vopsea metalizata Albastru Aviator.

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Iata un capitol la care i-as acorda acestui A6 nota 20, nu doar 10. Am reusit sa consum la drum intins chiar si sub 6 litri la suta de kilometri. Cat despre mediul urban, masina consuma doar 8. Evident, in modul dedicat eficientei. Si de aceea subliniam inca de la inceput faptul ca Audi este una dintre acele putine marci care a evoluat incredibil si a reusit sa faca masini suprasaturate de tehnologie si confort, dar care consuma cat o masina din clasa mica pentru oras.

Test Drive Audi A6: etalonul clasei business, eficient prin definitie

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Modelul testat de noi costa de nou 53.151 Euro, cu tot cu TVA. Insa un A6 cu acelasi motor si cutie automata incepe de la 45.510 Euro cu TVA, fara dotarile optionale. Cei de la Midocar au insa masina la oferta, avand deja rulati numai 5000 de km. Masina prezentata aici costa 37.994 Euro cu TVA. Este un pret foarte bun pentru o masina care este mai mult decat cinstita. Audi A6 este un "must have", reprezinta exact chintesenta unei masini echilibrate: sigura, luxoasa, spatioasa, performanta si economica. Ah, da! Si este Audi!

Test Drive Audi A6: etalonul clasei business, eficient prin definitie

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

RAPORT PRET/CALITATE. Acum ca stiu cat costa masina pe care am condus-o in acest week-end, mi se pare o afacere excelenta. Sa dai 37.994 Euro pe o limuzina din clasa business, plina de dotari, cu tehnologie din viitor, extrem de sigura si fiabila, cu un motor incredibil de economic... chiar suna bine. Cat despre subiectul legat de calitate, Audi nu a facut rabat de la nimic. Chiar daca modelul testat nu avea interiorul din piele, in rest avea orice. Si le avea facute bine: materiale excelente, placute la atingere si foarte rezistente. General vorbind, toata masina de la Ingolstadt este realizata bine si isi merita banii cu prisosinta.

Test Drive Audi A6: etalonul clasei business, eficient prin definitie

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
96 / 100

Test Drive Audi A6: etalonul clasei business, eficient prin definitie

Gata, am ajuns la final. Ma bucur ca am testat primul Audi. Era si cazul, mai ales ca am tot testat masini ale concurentei, poate nu chiar din aceeasi clasa. Insa este primul Audi in care am facut mai multi kilometri, sper nu si ultimul. O masina asa cum trebuie ea sa fie, cu tractiune fata, fara sistemul quattro, dar care parca nici nu are nevoie de asa ceva. O valoare foarte buna la achizitie si o devalorizare in timp destul de mica. Noua ne-a placut A6 si am decis ca este "the car to have", adica masina care nu se da in spectacol nici la aspect si nici la pret. Masina in care ai vrea sa te plimbi si daca esti singur, si daca esti cu familia. Este acel gen de masina pe cale de disparitie pe care ai vrea sa o iei pe viata.

Mai multe detalii gasiti pe www.MIDOCAR-vitan.ro

sau la MIDOCAR Vitan

Splaiul Unirii 643-673, BUCURESTI
Tel.: 0750.236.465
Email: vanzariaudi@midocar.ro

 
  • nimic
  • confort
  • spatiu
  • transmisie
  • pret
  • motor
  • consum
  • dotari

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
90 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (33) Poze Test Drive Audi A6: etalonul clasei business, eficient prin definitie
[+] mai multe