4Tuning
Meniu
Articole Maşini second Bazar Forum MaşinaMea Q&A

Dacia Logan 0.9 Tce 90 cp

"Am fost oprit de 5 persoane sa afle daca pot da la schimb Loganul vechi."
PUNCTAJ
4TUNING
87
PRIZA LA PUBLIC
100
NOTA CITITORULUI
79
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuş
  • Km. la bord: 2300
  • Km. efectuati: 310
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: ninsoare
  • Traseu: Bucuresti
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: eco
Am facut prima oara cunostinta cu noile modele Dacia in cadrul Salonului Auto de la Paris. Ulterior, un coleg a fost in Spania la testul international. Dar acum, in cele din urma, am reusit sa pun si eu mana atat pe Logan, cat si pe Sandero. Voi incepe cu Dacia Logan model 2013, o masina pe care in curand o vom vedea suprasaturand strazile autohtone.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant
    benzina
  • Cilindree
    898 cmc
  • Putere
    90 cp
  • Cuplu
    135 Nm
  • 0 - 100 km/h
    -
  • Viteza maxima
    169 km/h
  • Tractiune
    fata
  • Greutate
    1073 kg
  • Consum mixt
    7,4 l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    4
  • Volum portbagaj
    510 l
  • Euro NCAP
    -
  • Pret de pornire
    6690 Euro
  • Pret model testat
    11350 Euro
  • Impozit anual
    36 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Noul Logan este o masina care arata bine fata de alte modele, dar arata incredibil de bine fata de vechea generatie. Am inceput cu dreptul si am acordat o nota aproape de maxim noului Logan. De ce? Simplu, pentru ca arata bine. Arata extrem de bine pentru cea mai ieftina masina de pe piata si arata incredibil de bine fata de generatia anterioara. Inginerii si designerii de la Dacia s-au intalnit si au spus: haideti sa facem un salt in spatiu cu noile modele. Si au facut.

Aceasta generatie de Dacia Logan incepe deja sa poarte numarul 2. Pesemne ca in curand va ajunge precum VW Golf, sa aiba o serie nelimitata de numere. Si asta este bine, pentru ca longevitatea unui model tradeaza succesul de care se bucura. Si nu vad de ce nu ar avea succes o masina cum e Dacia Logan.

La exterior, partea din fata este fara indoiala reusita intregii caroserii. Totul este nou si actualizat, linii moderne, faruri ascutite si o grila frontala mare. Ba mai mult, designerii au vrut sa aduca si un plus de sportivitate acestui model de familie, prin intermediul spoilerului care are o buza agresiva. In laterale, lucrurile se cumintesc. Chiar bine. Aici avem un "deja-vu" si recunoastem vechiul Logan, cu portiere mari, linii drepte si o garda la sol inaltata. La fel si cu partea posterioara, unde vedem multe asemanari cu generatia precedenta. Insa avem stopuri noi, o usa de portbagaj mare si grosolana ce tradeaza spatiul colosal din interior, si o bara cuminte, din 2 bucati.

Dacia Logan 2013Fie iarna, fie vara, noul Logan arata foarte bine.

Usa de la busonul de benzina este la fel de mare ca hubloul unei masini de spalat. Am sa ma opresc putin la exterior asupra catorva elemente. In primul rand, usa de la busonul de benzina este la fel de mare ca hubloul unei masini de spalat. Nu prea inteleg de ce este asa de uriasa. Farurile sunt chiar atragatoare, bine facute, si daca ai face un close-up doar pe far, ai putea jur ca te uiti la o masina japoneza. Si, in cele din urma, daca tot suntem la aspectul exterior, mai mentionez faptul ca portbagajul nu mai are un maner de care sa-l ridici. Adica are doar butonul in care bagi cheia, il apesi si... Gata. Ridici portiera portbagajului de unde apuci. E bine ca este usoara si o poti ridica de buton.

Chiar daca suntem carcotasi si reusim sa mai gasim pe ici-colo mici elementa la care s-ar fi putut lucra mai bine, fara costuri suplimentare, mereu trebuie sa ne reamintim ca avem de-a face cu o masina accesibila publicului larg. Si, in cazul de fata, imbunatatirile si lucrurile pozitive sunt infinit mai multe decat cele negative. Si am mai realizat ceva: imi place strategia asta a inginerilor francezi. Au zis: haideti sa investim in design nou pentru partea frontala, adica partea care se vede si ramane intiparita in mintea clientilor, si mai putin in laterale si spate. Si iata ca a functionat. Asta numesc eu cost-control. Bravo Dacia!

Dacia Logan 2013Dacia Logan 2013Dacia Logan 2013

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Daca la exterior, Dacia Logan 2013 este o masina complet noua, la interior este o masina... aproape noua.  Asa cum spuneam mai sus, am fost oprit de cativa oameni, inclusiv o tanti, care m-au luat la intrebari despre noul Logan. Avea un Logan facelift, dar abia astepta sa-l dea la buy-back si sa plateasca diferenta pentru modelul nou. Asta in cele 3 zile in care am avut masina la test. Insa intrebarea vesnica era daca a fost imbunatatit interiorul, toti vroiau sa intre si sa vada cum sunt butoanele, bordul, materialele. Si pun pariu ca si intrebarea celor care citesc aici este aceeasi.

Chiar si din imagini, oricine isi poate da seama ca noul Logan are multe elemente ramase de la modelul anterior. Cu totii vor recunoaste prizele de aer, schimbatorul, butoanele climei, frana de mana, clantele de la usi din interior si... cam atat. Daca la exterior, Dacia Logan 2013 este o masina complet noua, la interior este o masina... aproape noua.

Dar vestea buna este ca, la fel ca la exterior, francezii au stiut ce sa imbunatateasca. Au lucrat si au facut un lucru impecabil acolo unde conteaza. Avem un bord nou, o consola centrala noua, fete de usi noi, volan, ceasuri de bord si scaune noi.

Noile Dacia Logan, Sandero si Sandero StepwayUn interior simplu si echilibrat. Cu exact ce ai nevoie si nimic mai mult.

Insa asa cum te-ai astepta de la o masina accesibila, si aceasta are un interior simplu si eficient. Fara exces de butoane si fara forme ciudate. Totul este clar si limpede. Clima este in continuare manuala si are aceleasi 3 roti clasice. Sub ele se afla in continuare butoanele geamurilor electrice, butoane noi si calitative. Iar lucrurile noi, precum butonul ECO si dezactivarea senzorilor de parcare sunt in stanga, langa reglajul electric al oglinzilor.

Parasolarele au ambele oglinzi, lucru destul de rar intalnit la o masina de buget. Schimbatorul de viteze este la fel ca cel vechi, dar parca mai bine facut, cu o piele mai zdravana (acolo unde este de piele). Noi am testat un Logan Laureate care avea si volanul imbracat in piele. Arata bine, dar nu este o optiune necesara. Mi-au mai placut si manerele usilor, care pot avea diverse finisaje glossy, care sa se asorteze cu interiorul.

Modelul testat de noi mai avea si o cotiera centrala. Este o optiune care costa 100 de Euro. Insa pentru acesti bani primesti o bucata de plastic, fara spatiu de depozitare, care seamana cu un Totem indian: drept, sculptat stangaci si urat. Ba mai mult, daca optezi pentru geamurile electrice pe spate, acestea vor fi mutate mai in spate, intr-o pozitie imposibila, si va fi o reala aventura ca tu sofer fiind, sa incerci deschiderea unui geam din spate. Asadar, sunt anti-cotiera pentru ca aduce numai dezavantaje.

Noile Dacia Logan, Sandero si Sandero StepwayVolanul imbracat in piele se simte bine in maini.Noile Dacia Logan, Sandero si Sandero StepwayMedia-Nav, o dotare care costa numai 300 e Euro.

O optiune pe care insa as bifa-o fara ezitare de pe lista de dotari este sistemul multimedia Media-Nav. Despre care insa vom discuta la sectiunea "Dotari".

Ca sa trag linie si la interior, noul Logan a fost imbunatatit extrem de mult. Cel putin, la vedere, ca si peisaj global. Daca insa incepi sa pui mana pe usi si pe bord, vei da, asa cum te astepti, de aceleasi materiale plastice. Dar este un lucru absolut normal, fiind vorba de o masina accesibila. Nu exista notiunea de "masina de buget cu bord imbracat in piele". Sau cel putin, pana acum nu a fost inventata.

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

BMW Seria 7 are un portbagaj de 500 litri. Portbagajul Daciei Logan este de 510 litri. Despre spatiu, probabil ca nu voi spune nimic nou. Dar voi incepe cu portbagajul. Si ca sa va fac sa intelegeti, va spun atat: noul BMW Seria 7 are o capacitate de 500 litri a portbagajului. Dacia Logan are 510 litri. Si asta spune un singur lucru: din nou, si la capitolul spatiu, inginerii au lucrat acolo unde il intereseaza pe clientul marcii. Omul vrea o capacitate mare de transport, asa ca noul Logan a primit din plin. Nu are masina atatea locuri pentru pasageri, ale caror bagaje pot incapea in spate. Insa acest portbagaj colosal vine cu un pret: vizibilitatea a fost sacrificata destul de mult.

In ceea ce-i priveste pe pasageri, toti cei 5 vor sta fara probleme. In fata este loc mult pentru picioarele pasagerului, chiar daca scaunul este dat maxim in fata. Iar in spate, nici membrii unei echipe de baschet nu vor avea probleme la cap sau la genunchi.

Loganul nu sta rau nici la spatiile pentru depozitare, care sunt numeroase si incapatoare. In portiere, pe consola centrala si in torpedoul care este mai mare decat un portbagaj de Supercar, iti poti pune o sumedenie de lucruri. Pana si capacul din spatele banchetei, de deasupra portbagajului, este facut sa poti pune acolo cate ceva.

Dacia Logan 2013Capacul mochetat din spatele banchetei poate adaposti umbrele sau diverse lucruri. Exclus bate de baseball.

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Nu m-am bucurat de cuplul motorului dCi, dar simt o liniaritate in acceleratie de care nu m-am mai lovit la o masina Dacia. Modelul condus de noi a venit cu prima motorizare pe benzina supraalimentata, instalata vreodata pe un model Dacia. E vorba de noul propulsor economic Tce de 0,9 litri si 3 cilindri care produce 90 cp. Chiar daca este cel mai mic, nu este insa si motorul de baza al noului Logan, acesta fiind vechiul motor de 1.2 litri 16V care produce 75 cp.

Motorul turbo de pe Logan este silentios la turatie mica, dar devine zgomotos cand il turezi. Dar este normal pentru un propulsor in 3 pistoane care nu se bucura de un echilibru perfect. La motor mic, vine si turbina mica. Si acest lucru se traduce printr-o lipsa totala de LAG (raspuns intarziat al turbinei la pedala de acceleratie, in urma incarcarii cu gaze) dar printr-o liniaritate specifica motoarelor aspirate.

Prin urmare, chiar daca avem de-a face cu un motor turbo, acesta nu se simte foarte vanjos la turatii mici, insa daca accelerezi puternic in treptele 2, 3 si 4, incepi sa simti ca masina chiar trage. Nu te bucuri de cuplul motorului dCi, dar simti o liniaritate in acceleratie de care nu m-am mai lovit la o masina Dacia.

Daca insa ai impresia ca performantele sunt punctul forte al unui Logan, te inseli. Motorul Tce este destul de energic, dar nu iese din comun. Si asta pentru ca este un propulsor gandit sa fie economic. Si aici sta foarte bine. Dar despre consum, ceva mai jos.

Dacia Logan 2013Abia astept sa aud pe strada sunete de blow-off valve venind din partea unui Logan!

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Daca as fi lucrat la Dacia, as mai fi economisit poate 95 de Euro la fiecare masina si nu as oferi asistenta la schimbarea treptelor. Transmisia in 5 trepte manuala este una clasica, ce nu iese in evidenta cu nimic. Este simplu de folosit, este precisa si bine etajata pentru a-i permite masinii sa prinda undeva pe la 170 km/h. Prima treapta este cam scurta, insa a 5-a compenseaza la drum intins. Singurul lucru de criticat la transmisie este timoneria ceva mai zgomotoasa, dar aici poate ca este de vina si izolarea fonica a masinii.

Aici as mai mentiona o dotare noua la Logan: asistenta la schimbarea vitezelor. Ca si la alte modele, noile modele de la Dacia vin si ele cu martorul verde din bord care iti arata cand e momentul optim pentru a schimba viteza superioara sau inferioara, in functie de viteza masinii. Daca ma intrebati pe mine, eu nu as oferi deloc aceasta dotare, care este standard se pare la orice model. In afara de faptul ca pretul masinii ar fi fost si mai mic, acest martor vizual este inutil.

De exemplu, la unele trepte imi arata sa schimb la 3000 rpm, iar la altele la 2000 rpm. In treapta a 5-a insa, daca as fi schimbat atunci cand aparea martorul vizual, masina tremura de mama focului, dand semne clare de subturare acuta. Deci eu daca as fi lucrat la Dacia, as mai fi economisit poate 95 de Euro la fiecare masina si nu as oferi acest sistem care mai mult incurca soferul. Plus ca soferul de Logan, in general, este plin de personalitate si nu vrea sa i se dea ordine, chiar si de la un banal martor din bord.

Dacia Logan 2013Luminile de zi sunt o alta norma de siguranta.Dacia Logan 2013Spatele masiv tradeaza portbagajul incapator.

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Dacia Logan 2013Jantele de aliaj ascund in fata discuri, iar in spate tamburii de frana.

Accelerare: fisa tehnica a lui Logan nu spune timpul oficial pe care masina il face de la 0-100 km/h, insa acesta trebuie sa fie in jur de 12 secunde cu motorul Tce. Un rezultat anticipat, venind de la o masina de familie fara impresii de mare sportiva.

Franare: ca si la modelul precedent, noua generatie are frane cu disc pe fata si cu tamburi pe spate. Insa de aceasta data are in varianta standard ABS si ESP, iar franarea se face eficient si foarte bine.

Suspensiile: daca la vechiul Logan ne bucuram de confort total, datorita unor suspensii moi care insa afectau tinuta de drum la viteze mari, iata ca acum suspensiile sunt ceva mai rigide. Dar deloc exagerat, astfel trecerea peste piatra cubica sau sine de tramvai se face in continuare elegant si fara zgomot excesiv.

Noile Dacia Logan, Sandero si Sandero StepwayNoile Dacia Logan, Sandero si Sandero StepwayNoile Dacia Logan, Sandero si Sandero StepwayNoile Dacia Logan, Sandero si Sandero Stepway

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Nu am facut inca "disectia" noului Logan intr-un service, urcandu-l pe un elevator, asa ca nu stiu ce se intampla dedesubt. Dar cert este ca lucrurile s-au schimbat. In bine. Fiind o masina destul de inalta, cu o garda la sol mare, generatia veche suferea de o tendinta de ruliu la viteze mari. Insa acest lucru a disparut acum. Poti merge linistit pe autostrada, poti face depasiri in voie, pentru ca masina asta se aseaza bine pe asfalt si ramane acolo.

Directia este la fel ca si pana acum, destul de moale si satisfacator de precisa. Insa nu mergi cu masina asta pe circuit, ca sa simti cu marja de milimetri "apex-ul virajului de pe trasa optima". Asa ca in ceea ce priveste directia, te bucuri ca nu simti in volan toate gropile si denivelarile.

Dacia Logan 2013La tinuta de drum impecabila au contribuit si anvelopele MICHELIN Alpin cu care vine echipata varianta Laureate.

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

In primul rand, daca cineva nu vede foarte bine de la volanul masinii, are acum posibilitatea sa ridice sau sa coboare scaunul soferului. Dar doar al soferului. Dar pe partea de vizibilitate nu sunt probleme in fata si laterale: parbrizul este mare, cu stalpii plafonului destul de subtiri, iar geamurile portierelor sunt si ele mari, oferind o perspectiva buna soferului.

Masina pierde insa puncte din pricina lunetei. Cum spuneam si mai sus: vizibilitatea in spate a fost compromisa odata cu marirea portbagajului. Si din cauza litrajului mare, care a crescut "prin inaltime", capacul portbagajului este destul de sus si ocupa mult din vizibilitate. Insa acum poti opta pentru senzorii de parcare care sa te ajute cand vrei sa parchezi, lucru destul de dificil pana te obisnuiesti, din cauza lunetei restranse.

Dacia Logan 2013Parbrizul de la Logan are o suprafata mare, dar nu si luneta.

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Cei de la Euro NCAP nu au testat inca noul Logan. Sau mai bine zis, cei de la Dacia nu au testat inca nivelul de siguranta al masinii. Cel putin pe hartie insa, lucrurile stau mult mai bine acum. Avem ABS, ASR si ESP in standard, la fel si 2 airbaguri frontale si 2 laterale. In plus, masina mai are, asa cum cer si cei de la Euro NCAP, avertizor sonor pentru centura de siguranta si sistem ISOFIX. Din pacate insa, Loganul va fi depunctat pentru ca avertizarea sonora este valabila doar pentru sofer, nu si pentru ceilalti pasageri.

Cel mai probabil, noul Logan va obtine un punctaj de 3 sau 4 stele la testele de impact. Dar la fel ca si la Lodgy, acest lucru e cauzat de lipsa mai multor sisteme pasive de siguranta, cum ar fi mai multe airbaguri, chiar si de tip cortina, a avertizarilor sonore sau a sistemelor de tip "depasirea benzii", "faza lunga automata", etc. Sisteme care vor lipsit vesnic de pe o masina de buget cum este si Dacia Logan.

Dacia Logan 2013Dacia Logan 2013Dacia Logan 2013

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Sistemul Media-Nav costa in total 400 de Euro. Este un pret mic pentru o dotare care iti ofera asa de multe. Nu trebuie ratataOk, de ce am acordat punctaj maxim unei masini low-cost? Simplu, pentru ca la cat costa, are dotarile exact care trebuie. Are chiar si interior de piele, daca vrei. Dar pentru tapiteria de piele Carbon Force scoti din buzunar 600 de Euro. Modelul testat de noi nu avea asa ceva. Dar avea in rest cam tot ce se poate pune pe un Logan. In afara de dotarile standard de siguranta, adica sistemele ESP, ABS si AFU, dar si cele 4 airbaguri, modelul Laureate testat de noi a venit cu aer conditionat manual, 4 geamuri electrice, oglinzi electrice si incalzite, volan reglabil pe inaltime, inchidere centralizata, volan si schimbator imbracate in piele, cotiera centrala fata, senzori de parcare spate, limitator de viteza, pilot automat, comenzi audio sub volan, sistem multimedia Media-Nav, jante de aluminiu 15 inch Empreinte, bare protectie si manare de usi vopsite in culoarea caroseriei si proiectoare de ceata.

Evident, ca si pana acum, versiunea Acces, adica cea mai ieftina, nu vine in dotarea standard nici cu geamuri electrice si nici cu aer conditionat. Adica toate aceste optiuni de mai sus costa peste pretul de pornire de 6690 Euro.

Ma voi opri putin asupra sistemului Media-Nav. Este o surpriza extrem de placuta. E vorba de un sistem LG cu touch-screen, valabil doar pentru echiparea de top Laureate, care costa insa numai 300 de Euro. Din pacate insa, desi costa putin, cei de la Dacia o ofera... goala. Adica fara harta. Pentru harta Europei mai platesti 100 de Euro. Chiar si 400 de Euro pentru un asemenea sistem este un pret mic. Ce face Media-Nav?

In primul rand, este un sistem de navigatie precis, foarte usor de folosit. In al doilea rand, are functie Bluetooth prin care te poti conecta la telefon. In al treilea rand, sistemul preia agenda telefonica din mobil si poti face apeluri direct de pe ecranul tactil din bord. Nu in ultimul rand, poti accesa muzica de pe telefon direct in sistemul audio al masinii. In rest, face cam ce face orice sistem de sonorizare de pe piata: mufa USB, fara functie de citire CD-uri, conectat la 4 difuzoare. Mai vreau sa spun ca sistemul audio se aude chiar bine, mult peste medie.

Dacia Logan 2013Pe ecran iti apare agenda din telefon.Dacia Logan 2013Poti apela, la semafor, nu in mers, direct de pe ecran.

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Dacia Logan vine pe echiparile Ambiance si Laureate cu optiunea ECO Mode. Este un buton care, odata apasat, va ramane activ pana cand mai apesi inca o data butonul. Nu se va dezactiva odata cu oprirea motorului, ca la alte masini. Ce face modul ECO? Eu am condus masina in ambele moduri, atat standard, cat si economic. Diferenta este atat la performante, cat si la consum. Cu modul ECO pornit, masina este mult mai lipsita de vlaga, mai lenesa, dar reuseste sa economiseasca in jur de 1,5 litri la 100 km in mediul urban. Pesemne ca la mers intins, consumul poate sa scada chiar si pe la 5,5 litri.

Astfel, daca in modul ECO am reusit un consum de numai 7,2 litri la 100 km, in modul normal masina consuma 8,5 litri in Bucurestiul aglomerat. Ceea ce nu este deloc rau, daca tinem cont ca avem sub capota un motor pe benzina, fie el si de 3 cilindri. Concluzia este ca daca doresti sa mergi economic, nu trebuie sa uiti sa apesi butonul magic din stanga volanului.

Dacia Logan 2013Consumul realizat cu modul ECO pornit, in aglomeratia urbana.

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Noul Logan incepe de la 6.690 Euro cu TVA inclus. E vorba de o masina fara multe dotari, cu motorizarea 1.2 benzina de 75 cp. Modelul testat de noi este cel de top, echipare Laureate, care costa cu toate dotarile 11.350 Euro. Cel mai scump Logan este insa cel cu motorizarea dCi de 90 cp, care, dupa ce bifezi absolut toate optiunile, inclusiv interiorul de piele, te va duce la un pret maxim de 13.350 Euro.

Insa nu trebuie sa faci acest lucru. In jurul sumei de 11.000 de Euro iti poti lua un dCi de 90 cp bine dotat. Sau la 9.800 poti cumpara varianta Tce Laureate care are si aer conditionat si multe alte dotari interesante. Indiferent ce ai alege, nu uita sa iti iei neaparat sistemul Media-Nav care face toti banii.

Dacia Logan 2013Dacia Logan 2013Dacia Logan 2013

Special

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

CE AR FI PUTUT FI SI MAI BINE LA NOUL LOGAN. Mereu am fost si voi ramane un mare fan al marcii romanesti. Atat de mare, incat am in parcare si un model de acum 40 de ani, de pe vremea cand lucrurile erau facute altfel si exista si pe atunci influenta franceza. Apreciez marca Dacia pentru ca reprezinta Romania si pentru ca ne reprezinta pe noi. Si sunt 100% convins ca noul Logan, alaturi de noul Sandero, va fi o masina de un succes international urias.

Dar daca ar fi sa stau la o discutie cu inginerii grupului Renault care s-au ocupat de Dacia, le-as sublinia cateva elemente. Despre care e bine sa stii si tu, daca te intereseaza sa-ti cumperi anul acesta un Logan.

EVOLUTIE - lucrurile pozitive si demne de admirat

- stergatoarele au acum un mod "intarziat", adica mai sterg parbrizul dupa stropire in caz ca mai ramane geamul ud;

- stropitoarele parbrizului sunt acum dispersante, mai eficiente, nu sunt cu 4 jeturi individuale;

- volanul este reglabil la echiparea Laureate, dar numai pe inaltime;

- ambele parasolare au oglinzi;

- sistemul audio se aude foarte bine (neasteptat de bine);

- bancheta spate este dotata cu sistem de prindere ISOFIX;

- luminile de zi sunt standard.

PASUL PE LOC - lucruri care nu exista dar nu cred ca ar costa pentru dezvoltare si implementare

- stergerea rapida (o singura data) a parbrizului cu stergatoarele - o pozitie in sus care revine, o singura miscare de stergatoare;

- claxonul are aceeasi pozitie ca si o Dacie 1300 din 1960, pe maneta stanga;

- ceas sau martor pentru temperatura motorului (mai ales la un motor turbo ce se poate strica daca il fortezi cand e rece);

- iluminarea torpedoului lipseste la orice varianta de echipare;

- un maner pentru ridicarea portbagajului.

AR MERGE IMBUNATATITE - lucruri care ar fi putut fi mai bine gandite

- cotiera centrala fata;

- pozitia butoanelor de la geamuri fata si spate;

- asistenta la schimbarea vitezelor;

Dacia Logan 2013Lucrare romaneasca: plumbi de echilibrare destinati jantelor din tabla, pe jante de aliaj*

* Mesaj pentru departamentul vulcanizare de la Mioveni: in afara de faptul ca la montare se zgarie vopseaua de pe janta de aliaj, exista si riscul de a ciobi marginea cu ciocanul. Cat despre factorul estetic care este compromis, nu mai aducem aminte. Plumbii pentru jantele de aliaj nu sunt mai scumpi.

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
87 / 100

Romanii vor incepe sa faca coada pentru a cumpara un Logan. Si asta pentru ca in continuare este cea mai accesibila oferta de pe piata. Nu am nici cea mai mica urma de indoiala ca noul Logan, alaturi de Sandero, vor fi un succes la nivel mondial. Habar nu am cum va reactiona lumea din alte tari, dar stiu ce se va intampla in Romania. Si asta pentru ca am discutat cu ceva clienti interesati direct de noua generatie. Romanii vor incepe sa faca coada pentru a cumpara un Logan. Si asta pentru ca in continuare este cea mai accesibila oferta de pe piata. Pentru ca Loganul ofera un spatiu urias, atat de transport, cat si pentru pasageri. Pentru ca are motoare economice. Pentru ca, in sfarsit, toata lumea poate spune cu mana pe inima ca are un design atragator. Si, pentru ca, desi este oferit la un pret similar cu vechea generatie, noul model a venit cu serie lunga de imbunatatiri.

Cei de la Dacia au pus la bataie un nou motor pe benzina, propulsorul de 0.9 Tce ca sa acopere si nisa celor care nu apreciaza motorina, dar care vor sa fie ceva mai rapizi decat le poate oferi motorul de 1.2 si 75 cp. Asadar, cu noul Logan, Dacia a bifat un design exterior reusit si motoare pentru toata lumea. Adica exact ce trebuie ca povestea de succes Dacia sa mearga mai departe.

 
  • materiale interior
  • maner portbagaj
  • confort
  • dotari
  • motorizare
  • aspect interior
  • sistem audio
  • design exterior
  • consum

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
79 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate
70