Fiat 500X 2.0 Multijet 140 cp 9AT 4x4 Cross

"Nu este usor pentru Fiat 500X sa supravietuiasca in acest segment. Dar o face."
PUNCTAJ
4TUNING
85
PRIZA LA PUBLIC
61
NOTA CITITORULUI
78
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 8900
  • Km. efectuati: 300
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban / extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Targoviste - retur
  • Numar de pasageri: 3
  • Bagaje: NU
  • Stil de condus: legal
As minti daca as spune ca sunt un fan al masinilor de serie italienesti. Chiar daca am avut o Alfa Romeo 75 si o Lancia Delta HF Integrale. Poate pentru ca s-au pozitionat de-a lungul vremii ca niste masini nu foarte fiabile si deloc usor de revandut... Dar se pare ca italienii incep sa recupereze teren si sa faca niste automobile interesante.

Specificatii tehnice

FEMEI Cel mai probabil sa o conduca:
FEMEI
IN ORAS Conceputa sa fie condusa:
IN ORAS
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant motorina
  • Cilindree 1956 cmc
  • Putere 140 cp
  • Cuplu 350 Nm
  • 0 - 100 km/h 9.8 s
  • Viteza maxima 190 km/h
  • Tractiune AWD
  • Greutate 1495 kg
  • Consum mixt 8 l/100 km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 350 l
  • Euro NCAP 4*
  • Pret de pornire 18.600 Euro
  • Pret model testat 27.945 Euro
  • Impozit anual 176 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Poate ca italienii nu fac cele mai bune finisaje din interiorul unei masini, nici cele mai economice motoare, dar cu siguranta tot ce tine de estetica le reuseste. Este si cazul lui Fiat 500X, poate cel mai simpatic crossover de pe piata. Mai exact, daca atunci cand te uiti la Nissan Juke te cam strambi, cand dai nas in nas cu 500X zambesti si casti gura. Pentru ca este de fapt un Fiat 500 mai grasun si mai bine hranit. Si cui nu-i place modelul clasic 500?

Fiat 500X

Ca este un crossover, o tradeaza si elementele care te duc cu gandul la mersul in teren accidentat. Cum ar fi protectiile gri de la barele fata si spate, pragurile laterale din aceeasi nuanta si barele de plafon. Restul ornamentelor sunt cromate, in jurul farurilor si stopurilor, la fel si manerele portierelor care se asorteaza cu jantele pe 17 inch. Si chiar daca luneta este impodobita cu un eleron subtil, e clar ca acesta are doar rol estetic, nicidecum practic.

Stopurile mari, patrate, parca sunt oglindirea farurilor uriase din fata care domina toata partea frontala. Insa farurile nu puteau fi simple ci vorbim de cate 3 blocuri optice pentru fiecare parte: farul principal, semnalizatorul si proiectorul, fiecare reprezentand cate un bloc optic separat. Acestea centralizeaza elementul care personalizeaza intreaga masina: grila subtila, aproape insesizabila, ce poarta cu mandrie logo-ul Fiat.

Fiat 500XFiat 500XFiat 500X

Fiat 500X

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Italienilor le place mai mult sa faca ceva frumos decat ceva practic. Iar acest lucru se vede si la interior, unde soferul nu se va confrunta cu cea mai buna ergonomie din lume. Bordul are in centru sistemul multimedia cu ecran tactil destul de mic si foarte departe de sofer, pozitie ce face imposibila selectarea unei noi destinatii pe navigatie in mers, de catre sofer. Panoul climei digitale este destul de complicat si cotiera este prea in spate.

Insa exista si chestii foarte misto: ceasurile de bord care sunt mari, sportive, volanul imbracat in piele si el cu aspect sport, dar si scaunele confortabile cu sustinere laterala decenta. Per total, interiorul este unul reusit, dar care ar mai fi meritat cateva imbunatatiri pe partea de ergonomie ca sa-i faca viata mai usoara soferului...

Fiat 500X

Fiat 500XFiat 500X

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Crossoverele compacte nu sunt niste masini care exceleaza la capitolul spatiu. Chiar si asa, pasagerii au loc suficient in Fiat 500X, chiar daca sunt in numar de 3 pe bancheta din spate. Nu s-a plans nimeni ca atinge plafonul cu capul sau ca impinge scaunele cu genunchii. In portiere, pe consola centrala si in bord sunt spatii pentru depozitare suficienta, ba chiar exista si un torpedou dublu care este mereu util. Cat despre portbagaj, acesta are un litraj de 350 de litri, capacitate ce se poate extinde daca lasi bancheta din spate jos.

Fiat 500XFiat 500X

Fiat 500X

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Fiat 500X in varianta testata de noi a venit dotat cu motorul M-Jet de 2.0 litri diesel care produce 140 cp. Un motor normal, decent, care nu ofera nimic spectaculos in afara de putere destula in momentul in care bagi mai serios piciorul in acceleratie. Din pacate, este destul de zgomotos indiferent de turatie, iar vibratiile se simt zdravan chiar si la ralanti. Probabil ca de vina este izolatia fonica nu foarte buna cu care a fost dotata masina asta... Cert este ca la nevoie, motorul diesel oferta suficienta putere si acceleratie zdravana pe care nu le-ai astepta sa vina din partea unui Fiat 500. Mie unul mi s-a parut o masina mai rapida si mai puternica decat am crezut la prima vedere, iar acest lucru este un compliment.

Fiat 500XNu stim ce alti jurnalisti cu exces de zel s-au mai plimbat cu masina asta, dar asa arata motorul cand am luat-o...

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Fiat 500X este prima masina dotata cu o transmisie automata cu 9 rapoarte condusa de mine. Nu 5 viteze cum are masina mea personala, nici 6-7 cum au majoritatea de pe piata, ci NOUA! Lucru destul de bun daca vrei un consum de carburant redus, pentru ca in mersul urban vitezele se schimba foarte repede, turatia pastrandu-se la valori joase. Interesant este ca pe carosabil drept, masina pleaca mereu in treapta a 2-a, pesemne prima fiind rezervata situatiilor de off-road mai serioase. Iar la drum intins, ultima treapta de viteza simte nevoia sa-si faca aparitia chiar de la viteza destul de mica. Ceea ce inseamna ca pe la 100 km/h vei avea doar putin peste 1200 rpm, ceea ce inseamna consum mic de motorina. Schimbarea se face destul de lin si rapid, nici prea sportiv, dar nici prea lenes.

Fiat 500X

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Acceleratie: Fiat 500X cu motorul 2.0 diesel de 140 cp atinge 100 km/h in 9.8 secunde si o viteza maxima de 190 km/h;

Franare: masina are discuri pe toate cele 4 roti iar sistemul este asistat de ESP, BAS (Brake Assist System) si ERM (Electronic Rollover Migration);

Suspensii: surprinzator de confortabile indiferent de suprafata carosabila, chiar daca iesi pe un drum pietruit. In oras sunt perfecte si reusesc sa amortizeze cu succes orice denivelare, sina de tramvai sau gropi din asfalt.

Fiat 500X

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

E clar ca un crossover nu poate fi o masina sport, asa cum nici o masina sport nu poate fi destinata mersului in soft-road. Fiat 500X are o directie destul de imprecisa, adica cu greu simti prin volan ce fac rotile din fata. Partea buna este ca masina, chiar daca are o garda la sol mai ridicata, nu are nicio tendinta de ruliu si abordeaza virajele destul de curajos. Suspensiile moi fac ca masina sa fie ideala pentru oras, confortabila si perfecta pentru o familie. Cu siguranta, un bebe care doarme in scaunul special de copil nu va fi trezit atunci cand treci peste niste sine de tramvai... Iar la drum intins, 500X se comporta normal si doar un foarte mare exces de zel in lupta cu volanul va face masina sa-si piarda aderenta si stabilitatea.

Fiat 500XFiat 500XFiat 500X

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Fiat 500X nu sta prea bine la capitolul vizibilitate. Chiar daca oglinzile laterale sunt foarte mari, ceea ce este bine, ele sunt pozitionate mult prea in spate. Asta inseamna ca soferul ca sa se asigure trebuie sa intoarca privirea mai mult in parti. Pozitia la volan este ridicata, asa ca poti vedea totul foarte bine in fata, prin parbriz, si in laterale. Insa in spate, lucrurile se complica din cauza lunetei destul de mici. Pentru parcari iti vin in ajutor niste senzori de parcare doar pentru spate, dar fara camera de marsarier.

Fiat 500X

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Euro NCAP a testat Fiat 500X in decursul acestui an si i-a acordat 4 stele de siguranta din maximum de 5. Se pare ca automobilul a fost depunctat din cauza ca ii lipsesc un airbag pentru picioare si pentru ca nu protejeaza foarte eficient pietonii in caz de impact. Ceea ce ii intereseaza insa pe clienti, respectiv protectia pasagerilor adulti si minori, aici masina se comporta foarte bine. Mai ales pentru ca este dotata cu o multime de sisteme electronice active, dar si cu 6 airbaguri, tetiere active, sistem Isofix, ABS si EBD, frana de parcare automata, asistenta la plecarea in rampa si proiectoare de ceata cu functie Follow-me Home.

Fiat 500X

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Echiparea Cross vine in varianta standard cu multe dotari interesante. Mai exact, geamuri posterioare actionate electric, oglinzi exterioare reglabile electric cu degivrare, Hill Holder, geamuri fumurii, inchidere centralizata cu telecomanda, proiectoare ceata, servodirectie electronica, geamuri atermice, lumini de zi, centuri siguranta anterioare autorulante cu reglare inaltime, tetiere anterioare active cu reglare pe inaltime, scaun sofer reglabil pe inaltime, buzunar spatar scaun pasager, ESP+ BAS+ERM, 2 plafoniere, suporturi anterioare si posterioare pt pahare, bancheta posterioara rabatabila, divizata 1/3-2/3, cruise control, jante de aliaj de 17”cu design specific Cross, pneuri de 215/55 R17, airbag sofer, pentru pasager dreapta fata, laterale anterioare, sistem ISOFIX pe bancheta posterioara, Start& Stop, windowbag, senzor presiune pneuri, sistem Follow Me Home; sistem My Car, priza 12 V, al treilea stop, stergator luneta, oglinzi retrovizoare cu carcasa in culoarea caroseriei, sistem multimedia cu ecran tactil de 5.0” , hands-free, Bluetooth si comenzi vocale, 6 boxe, fix & go, telecomanda inchidere usi la distanta, aer conditionat, volan imbracat in piele cu comenzi integrate, frana de parcare actionata electric, ABS+EBD, parbriz atermic, torpedou refrigerat, porturi USB si AUX IN, selector comportament dinamic, tetiere anterioare active cu reglare pe inaltime, parasolar sofer si pasager cu oglinzi integrate si iluminare, plansa de bord cu finisaj texturat gri mat specifica Cross, bare longitudinale pe plafon cu aspect specific Cross, bare de protectie cu aspect specific Cross, insertii exterioare din crom satinat, panouri usi cu insertii din piele ecologica, element final esapament cromat, sistem Traction Plus.

Fiat 500XFiat 500X

Fiat 500XFiat 500X

Masina testata de noi mai avea si cateva dotari optionale: roata de rezerva de uz temporar, kit fumatori, insertii praguri anterioare din aluminiu, senzor de parcare, vopsea pastel, pachet confort plus (scaun pas. regl pe inaltime; a treia tetiera post), pachet business (cotiera anterioara, climatizare automata, scaun
lombara electrica; sist nav. si multimedia de 5.0" cu ecran tactil), pachet vizibilitate (faruri cu aprindere automata, oglinzi ext. regl si rabatabile electric, senzor de ploaie, oglinda int electrocromica), optiuni ce au totalizat suplimentar 2902 Euro cu TVA inclus.

Fiat 500X

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Cand o masina are un consum extraurban declarat oficial de 4.9 litri/100 km stii ca esti mintit. Dar te astepti sa fie cu 0.5 litri mai mare, poate cu 1 litru in plus. Insa Fiat 500X are un consum destul de ridicat fata de cifrele oficiale. Mai exact, am reusit o medie de aproximativ 7,8 litri/100 km. Asta in conditiile in care la drum intins, la mers constant pe drumuri nationale cu 90 km/h, am obtinut o medie de 6,6 l/100 km si in mediul urban un consum de circa 10 litri. Poate ca daca ajungem sa comparam masina cu un benzinar obisnuit, un consum de 10-11 litri in Bucurestiul aglomerat este ceva normal. Dar trebuie sa retinem ca vorbim de o masina diesel, de mici dimensiuni. Care, in ciuda tractiunii 4x4 permanente, este dotata cu Start&Stop si cutie automata special gandita, aparent, pentru un consum redus. Eu unul am mers foarte incet, legal, normal. Si nu stiu ce altceva as mai fi putut face ca sa scad aceste valori...

Fiat 500X

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Fiat 500X incepe de la 18.600 Euro cu TVA. Dar la banii astia vei primi un motor pe benzina de 110 cp si doar tractiune fata. Varianta Cross, cea de top, cu tractiune 4x4 si cel mai puternic motor diesel, adica acest 2.0 de 140 cp, costa 28.148 Euro cu TVA. Exista insa o varianta pe benzina, dotata cu motorul 1.4 turbo de 170 cp, tot cu tractiune integrala si cutie automata cu 9 rapoarte, care este ceva mai ieftina: 26.660 Euro. Masina cu care ne-am plimbat noi avea un pret total, cu tot cu optionale, ce sarea de 31.000 de Euro. Chiar si asa, trebuie retinut ca Fiat 500X nu este cea mai scumpa optiune din segmentul crossoverelor compacte, dar nu este nici cea mai ieftina. Dacia Duster sau Suzuki Vitara, cu motoare diesel si tractiune 4x4, sunt mult mai ieftine ca modelul prezentat aici.

Fiat 500X

Fiat 500XFiat 500X

Special

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

3 MODURI DE CONDUS. Ca orice crossover care se respecta si Fiat 500X era dotat cu un selector al dinamicii. Adica AUTO, SPORT si OFF-ROAD. Si, asa cum te-ai astepta, fiecare mod face exact ce trebuie. Daca in modul AUTO, cel de zi cu zi, masina isi alege singura felul in care sa mearga, in functie de suprafata carosabila si de comportamentul soferului, in modul SPORT directia se intareste si treptele de viteza se schimba la turatie ridicata. Modul OFF-ROAD tine cutia in alerta si retrogradarile se fac repede, cum se simte nevoia unui surplus de putere. Nu stim cat de mult va folosi cineva aceste moduri, pentru ca in modul AUTO, le ai pe toate incorporate.

Fiat 500X

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
85 / 100

Este clar ca Fiat 500X, la fel ca si fratele mai mic cu acelasi nume, este o masina pe care clientii o vor cumpara cu sufletul, nu cu mintea. Nu o sa cumpere nimeni masina asta pentru ca stie sa faca off-road extrem. Si nici pentru ca este vreun etalon in domeniul spatiului interior sau al consumului de carburant. Chiar daca acum are doua portiere in plus, garda la sol mai mare si doua scuturi in plus, varianta asta de Fiat 500 se adauga celorlalte automobile pline de caracter. Masini precum 500, MINI, Beetle sau Smart, pe care nu le cumpara nimeni pentru ceva practic sau performant. Ci le cumpara pentru mesajul care il transmit, pentru atitudine si caracter. Iar acest Fiat 500X, cu defectele si calitatile sale, nu are nevoie de prea mult marketing, deoarece are clientii sai care il iubesc oricum.

Fiat 500X

 
  • consum carburant
  • sistemul de navigatie
  • confort
  • spatiu interior
  • sistemul audio
  • design exterior
  • cutia automata

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
78 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (36) Poze Fiat 500X
[+] mai multe