Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177CP 4x4 Automat

"Un SUV compact asa cum toate ar trebui sa fie, apropiata de masina ideala"
PUNCTAJ
4TUNING
93
PRIZA LA PUBLIC
98
NOTA CITITORULUI
77
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 4900
  • Km. efectuati: 863
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban / extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Cheile Bicazului - Sighisoara - retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: Da
  • Stil de condus: legal
Sub geamul casei zace de cativa ani un Hyundai Santa Fe din generatia veche. Si alte modele de la acest producator coreean nu am condus. Si habar nu aveam ca Hyundai a evoluat atat de mult in ultima perioada si ca stie sa faca niste automobile atat de complete, atat de calitative si atat de bune pentru noi, romanii. Acum, dupa ce am petrecut doua saptamani la volanul noii generatii de Hyundai Tucson, m-am lamurit cum stau lucrurile.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant benzina
  • Cilindree 1591 cmc
  • Putere 177 cp
  • Cuplu 265 cp
  • 0 - 100 km/h 9.1 s
  • Viteza maxima 201 km/h
  • Tractiune AWD
  • Greutate 1609 kg
  • Consum mixt 7.8 l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 488 litri
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 23.716 Euro
  • Pret model testat 35.836 Euro
  • Impozit anual 64 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Cand ma uit la noua Toyota RAV4 ma gandesc la Subaru. Cand vad noul Suzuki Vitara, fara indoiala, toata lumea se gandeste la Range Rover Evoque. Si cand arunci un ochi asupra noii generatii de Kia Sportage, te gandesti, fara sa vrei, la un Porsche Macan. Nu si acest Hyundai Tucson care are propria personalitate, are propria identitate fara sa semene cu nicio alta masina de pe piata.

Ceea ce este mare lucru, intr-o vreme in care modelele noi unice sunt greu de gasit... Dar cumva, coreenii au reusit sa faca un SUV compact atragator si foarte reusit. Din orice parte l-ai privi. Din fata, cu ale sale blocuri optice "incruntate" care centreaza grila uriasa, cu luminile de zi cu LED montate imediat sub proiectoare, cu intreaga capota frontala de mari dimensiuni, noul Tucson transmite robustete si muschi incordati.

Test Drive Hyundai Tucson 2016Undeva, deasupra Sighisoarei

Din laterale iti dai seama ca e un SUV compact pentru ca lipseste cel de-al treilea geam la portbagaj, asa cum se intampla la sora mai mare, Grand Santa Fe. Insa si dintr-o parte, automobilul este unul atragator, cu o linie a geamurilor care urca spre partea posterioara, conturand imaginea unui SUV coupe. Cat despre jantele pe 19 inch incaltate cu anvelope Continental 245/45 R19, nu fac decat sa sublinieze un aspect sportiv si dinamic.

In partea din spate o evacuare dubla dar subtila tradeaza motorul turbo de sub capota, iar stopurile alungite, in forma de aripa, contribuie si ele la imaginea dinamica a SUV-ului corean. Per total, nimic de reprosat la exterior, proportiile fiind ca la carte, facute sa multumeasca orice privire critica.

Test Drive Hyundai Tucson 2016Test Drive Hyundai Tucson 2016Test Drive Hyundai Tucson 2016

Test Drive Hyundai Tucson 2016

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Totul, de la tapiterie, volan si fete de portiera, pana la butoane si ceasuri de bord, este asa cum trebuie, acolo unde trebuie.Ma uitam recent la interiorul unui SUV extrem de ateptat de multa lume, Skoda Kodiaq. Si din imagini parea cel mai anost interior de vehicul de la Lada Niva incoace, un interior cu o carisma de protopop. Din fericire, acesta este singurul caz din ultimii ani de interior facut parca sa te plictiseasca din primele secunde in care ai urcat la bord.

In schimb, Hyundai Tucson are un interior reusit si echilibrat. Nu, nu este cel mai atragator si vesel din lume, dar este unul extrem de ergonomic si calitativ. Totul, de la tapiterie, bord, volan si fete de portiera, pana la butoane si ceasuri de bord, este asa cum trebuie, acolo unde trebuie.

Test Drive Hyundai Tucson 2016

Noi am testat varianta Luxury+, poate din acest motiv predomina si culoarea neagra peste tot in habitaclu: tapiterie, volan, bord, fete de usi, consola, cotiera, etc. Semn ca cei mai tineri si mai dornici de distractie nu vor regasi in acest spatiu unul compatibil cu personalitatea lor. Dar dincolo de mono-culoarea interiorului, aici am intalnit materiale de o calitate superioara, pe care nu le-ai asocia cu masinile asiatice, ci mai degraba cu cele germane din clasa premium, butoane putine si ergonomice, la indemana oricarui sofer, un volan foarte placut de strans in palme, o cotiera confortabila si o consola centrala cu un ecran tactil pentru navigatie pus intr-un loc vizibil si o clima dubla usor de folosit chiar si in mers.

Asadar, chiar daca lipseste culoarea de la interior, Tucson ofera un spatiu placut si confortabil, de o inalta calitate. Perfect pentru cei care au o familie.

Test Drive Hyundai Tucson 2016Test Drive Hyundai Tucson 2016

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

M-am plimbat cu noul Tucson impreuna cu doi pasageri, unul din ei avand numai 4 luni. De unde si nevoia de a avea la mine carucior, scoica, parte sport, patut si o multime de alte bagaje mai mult sau mai putin utile pe care orice parinte le stie si le are cu el cand pleaca undeva. Si cei 488 de litri ai portbagajului s-au dovedit a fi suficienti pentru tot ce a fost nevoie.

In plus, o multime de spatii pentru depozitare la interior, in usi, sub cotiera, 4 suporturi de pahare in consola si in cotiera din spate, plus suporti in portiere pentru sticle, buzunare in spatele ambelor scaune de la sofer si asa mai departe. Adica exact cum trebuie in cazul unui autoturism gandit pentru o familie.

Cat despre bancheta din spate, aceasta ofera loc generos pentru pasageri, chiar daca fac parte din echipa de baschet. Si, la nevoie, se rabateaza ca sa poti transporta un frigider sau canapeaua bunicii. Si un plus absolut l-a primit si podeaua portbagajului, care este la nivel cu deschiderea haionului, astfel incat poti incarca usor bagajele si cumparaturile.

Test Drive Hyundai Tucson 2016Test Drive Hyundai Tucson 2016

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Modelul testat de noi avea in dotare un propulsor de 1.6 litri pe benzina, supra-alimentat, care producea 177 cp la 5500 rpm si un cuplu de 265 Nm la 1500 rpm. Adica exact ce cauta soferul din Romania: un motor de capacitate mica, pentru a avea taxe reduse, dar o putere crescuta, pentru a face fata diverselor situatii din trafic.

Initial, am fost dezamagit ca nu am avut la dispozitie un model diesel, pentru ca stiam ca urmeaza sa fac un drum lung prin tara, dar cand am vazut cum se comporta benzinarul de 1.6 litri, am uitat de orice urma de motorina. Pentru ca acest motor turbo cu 4 pistoane este unul extrem de bine realizat, economic si foarte silentios. Ba chiar la o spalatorie din Sighisoara m-au intrebat daca nu cumva e electric...

Din pacate, chiar daca i-am acordat punctaj maxim pe partea de motorizare, datorita economiei de carburant si puterii care se simtea imediat cum bagai piciorul mai adanc in acceleratie, trebuie sa spun ca ii lipseste ceva acestui motor: un sistem Start/Stop. Nu stiu de ce nu exista asa ceva pe masina asta, pentru ca tare i-ar fi prins bine. Mai ales la cate cozi sta soferul roman pe DN1, pe Valea Prahovei sau in traficul capitalei...

Test Drive Hyundai Tucson 2016

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Foarte fericit am fost cand am vazut ca masina este dotata cu o transmisie automata. O cutie cu 7 trepte, clasica, hidramata. Nu cine stie ce robotizata, cu transmisie variabila sau vreo nebunie pilotata cu padele la volan. Nu, acest Hyundai Tucson avea o cutie automata clasica, asa cum ii sta bine unei masini de familie. Ce-i drept, una de tip 7DCT cu dublu-ambreiaj, pentru schimbari mai rapide. Fara nimic complicat, fara padele inutile de schimbare a treptelor la volan, doar un levier pe care il pui in Drive si iti vezi de drum fara sa iti bati capul cu ambreiajul.

Poate ca nu este cea mai sportiva cutie automata, dar schimbarile se faceau lin, rapid si exact cand trebuie, in functie de cat de mult apasai pedala. Nu trebuie sa uitam ca avem in discutie o masina de familie, menita sa te transporte in vacante sau sa pleci cu copiii la patinoar si la schi iarna, nicidecum una cu care sa abordezi virajele la viteza maxima.

Test Drive Hyundai Tucson 2016

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Acceleratie: Tucson are nevoie de 9.1 secunde ca sa atinga 100 km/h cu motorul de 177 cp pe care l-am testat noi. Deloc rau pentru un SUV nici mare, dar nici mic;

Franare: discuri pe toate cele 4 roti asistate de ESP, ABS, EBD, TCS si BAS (Brake Assistant System) faceau ca masina sa opreasca ireprosabil. Mai mult, frana de stationare era electrica, avand si functie automata. Plus un sistem de franare autonoma in caz de urgenta, despre care o sa discutam mai jos;

Suspensii: extrem de putine sunt masinile mai confortabile ca acest SUV. Este o placere sa calatoresti cu un Tucson din aceasta generatie. Poate ca niste jante ceva mai mici cu anvelope cu balon mai mare ar fi contribuit si mai mult la confort in momentele de trecere peste gropi sau sine de tramvai.

Test Drive Hyundai Tucson 2016

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Pentru un SUV, adica o masina mai inalta, Tucson se comporta exemplar la drum intins. Nu se simte nicio tendinta de ruliu in viraje, si chiar daca directia nu este cea mai precisa, nefiind vorba de o masina de performanta, esti mereu in control absolut al vehiculului. Am mers si pe serpentine, dar si pe autostrada, a trebuit sa fac slalom si printre masini, sau sa depasesc brusc un TIR pe Valea Prahovei. Tucson are capacitatea de a-ti transmite incredere indiferent de situatie si un sentiment permanent de siguranta. Ceea ce e mare lucru.

Test Drive Hyundai Tucson 2016

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Una din problemele pe care le au SUV-urile din zilele noastre este vizibilitatea slaba in spate, din pricina lunetei tot mai mici.Una din problemele pe care le au SUV-urile din zilele noastre este vizibilitatea slaba in spate, din pricina lunetei tot mai mici. Tucson nu are aceasta problema si vezi foarte bine in oglinda retrovizoare atunci cand parchezi sau cand vrei sa te asiguri. De fapt, la cate sisteme avea modelul testat de noi, nici nu ai avea nevoie de luneta...

Versiunea cu care ne-am plimbat avea senzori de parcare fata si spate cu afisaj color pe ecranul pozitionat intre ceasurile de bord, astfel incat sa poti parca la o palma de masina vecina. In plus, ca sa fii sigur ca nu ai emotii, indiferent ca esti o mama distrata sau o batranica mai stangace, desi ai senzori in spate, ai la dispozitie si o camera de marsarier cu indicatori grafici de parcare.

Test Drive Hyundai Tucson 2016

In rest, stalpii parbrizului nu sunt cei mai subtiri, dar din motive de siguranta. Chiar si asa, la trecerile de pietoni vezi suficient ce se intampla pe trotuar. Mai mult, oglinzile laterale sunt generoase si au integrate in ele un martor luminos care iti spune daca este vreo masina in unghiul mort.

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Euro NCAP a testat in 2015 noua generatie de Hyundai Tucson si i-ar acordat punctaj maxim de siguranta. Asadar, ce ar mai fi de zis? Doar ca masina asta vine cu 6 airbaguri, inclusiv cortina cu senzor de rasturnare, sistemele ESP, ABS, EBD, TCS, BAS, la care se mai adauga si cele numite HAC si DBC (asistenta la urcarea si coborarea pantelor), sistem BSD de detectie a masinilor din unghiul mort, sistem activ de managment al directiei VSM, sistem SLIF (Speed Limit Information Function) care este de fapt o camera care detecteaza semnele de circulatie si ti le arata pe un display de pe bord, LKAS (sistem de avertizare in caz de schimbare a benzii de rulare), sistem de avertizare in caz de urgenta la impact cu franare automata si sistem Isofix. Adica cam tot ce se poate pune in materie de siguranta activa si pasiva in 2016 pe un automobil. Bravo, Hyundai!

Test Drive Hyundai Tucson 2016

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Tucson Luxury+ are o lunga lista de dotari, insa le vom mentiona doar pe cele mai semnificative. Pe langa cele enumerate mai sus, modelul testat de noi mai avea plafon panoramic cu trapa electrica, tapiterie piele, volan si schimbator imbracate in piele, clima digitala cu doua zone, sistem multimedia cu ecran tactil de 7 inch si navigatie, pilot automat, limitator de viteza, busola integrata in oglinda retrovizoare, faruri LED cu iluminare laterala (functie cornering), stopuri cu LED, spalator de faruri, proiectoare ceata, haion actionat electric, sistem Keyless Entry, scaune fata incalzite si ventilate, bancheta incalzita, volan incalzit, sistem de parcare automata a masinii, scaune fata cu reglaj electric, stergatoare cu degivrare incorporata si multe alte dotari.

Ce-i drept, dupa ce vezi echipamente precum scaune cu ventilatie, volan incalzit sau haion electric, te cam gandesti la o masina din segmentul premium extrem de scump. Dar nu, aici vorbim de un Hyundai Tucson.

Test Drive Hyundai Tucson 2016

Test Drive Hyundai Tucson 2016Test Drive Hyundai Tucson 2016Test Drive Hyundai Tucson 2016

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cat poate sa consuma un SUV cu tractiune 4x4 permanenta, dotat cu transmisie automata, pe benzina, care merge non-stop cu aerul conditionat pornit si fara sistem Start/Stop? Cam mult, vei zice... Insa Tucson mi-a facut o surpriza placuta. Pentru ca motorul de 1.6 litri se pare ca este asa de bine facut, incat se potriveste de minune cu aceasta caroserie voluminoasa. Si cutia automata este bine etajata, treptele fiind schimbate la turatia optima. De unde si un consum foarte bun pentru un benzinar.

Test Drive Hyundai Tucson 2016

Am reusit sa consum 7.1 l/100 km la drum intins, in conditiile mentionate mai sus. Ceva mai mult decat spune producatorul, adica 6.5 litri. Daca nu aveam AC-ul pornit si mergeam cu 80-90 in permanenta, poate ca as fi reusit sa obtin consumul asta. In oras insa, consumul se duce spre 10 litri, tot cu aerul pornit. Insa intr-un trafic de Bucuresti sufocat de aglomeratie, acum ca a inceput si scoala. Ceea ce nu e rau deloc.

Asadar, daca tragem linie, ne dam seama ca acest SUV consuma in medie circa 8 l/100 km. Extraordinar de bine pentru o masina pe benzina!

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

32.956 Euro cu TVA inclus este pretul masinii testate de noi. Deloc putin daca ne gandim ca exista concurenta care debuteaza de la o suma mult mai mica. Un Tucson incepe insa de la 20.235 Euro cu TVA inclus, ceea ce este o suma decenta, dar atunci cand vrei mai mult, e normal sa platesti mai mult. Din fericire insa, coreeni vin mereu cu oferte si promotii, la care se mai adauga si reducerea prin Programul Rabla, motiv pentru care preturile de lista ajung sa fie mai mici cu mii de Euro bune la achizitie.

Test Drive Hyundai Tucson 2016Pe stradutele vechi si inguste din Cetatea Sighisoara

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

PENTRU FAMILIE. Nu e usor sa pleci la drum, peste 800 de kilometri, cu un copil de 4 luni dupa tine. Din fericire, am facut-o cu masina prezentata aici care mi-a oferit spatiu suficient pentru bagaje, dar si siguranta maxima. Scoica a stat fixata bine la locul sau pe bancheta din spate, plafonul panoramic l-a tinut ocupat pe micut, iar deschiderea portbagajului din telecomanda a fost o mana cereasca. Mecanica exemplara a facut ca pasagerii sa aiba un confort maxim, iar pe timp de noapte, farurile cu LED transformau intunericul in zi, sporind siguranta.

Chiar si pentru cineva care are copii mai mari, Tucson este o alegere perfecta. In spate este loc mult, buzunarele de pe spatele scaunelor sunt numai bune de pus jucarii sau reviste, in portiere exista spatii de depozitare si sticlele de apa stau de minune in cotiera centrala a banchetei.

Test Drive Hyundai Tucson 2016

Vine iarna? Nicio problema: se incalzeste si bancheta, la fel si scaunele sau volanul. Vine vara? La fel de bine: pasagerii au scaune ventilate iar cei din spate au propriile prize pentru aerul conditionat.

Geamurile se blocheaza, la fel si portierele, sa nu ai grija copiilor din spate. Luminile din interior, plafonierele, sunt cu LED si fac o lumina mai puternica decat farul din Alexandria. Sistemul audio este unul de calitate si te poti conecta la el prin telefon, USB sau Bluetooth. Si in cazul in care vrei sa intri pe Youtube ca sa dai drumul la o melodie pentru calmarea si culcarea copilului, te conectezi la internet cu sistemul masinii si ai terminat povestea. Credeti-ma.

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
93 / 100

Hyundai Tucson este cu adevarat o masina reusita. Poate chiar prea reusita, deoarece as schimba la ea doar un singur lucru: as alege versiunea diesel de 2.0 litri si 185 cp. Dintr-un singur motiv. Pentru ca eu merg mai mult in oras, acolo unde benzinarul se resimte, mai ales la buzunar. Dar daca as circula cu ea mai mult in afara, in vacante si plimbari, as alege versiunea pe benzina. Din fericire, la Hyundai gasesti ambele variante si totul depinde de preferinta fiecaruia.

In rest, nu prea ai ce sa critici la modelul asta. Arata bine, se conduce bine, este dotat ca o limuzina si ofera o siguranta sporita. Si, cel mai important, este masina ideala pentru familie. Daca esti singur si dornic de aventura pe drumuri in afara asfaltului, iti va placea masina asta. Daca sunteti doar doi, o sa va bucurati de spatiu si lux si veti aprecia masina asta. Dar daca esti un parinte si vrei ce este mai bun pentru familia ta, o vei adora.

Test Drive Hyundai Tucson 2016

 
  • lipsa unui sistem Start/Stop
  • vizibilitate
  • tinuta de drum
  • transmisia automata
  • consumul
  • motorul
  • designul exterior
  • scaunele ventilate
  • haionul electric

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
77 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (47) Poze Test Drive Hyundai Tucson 2016
[+] mai multe