Mercedes-Benz 250 CDI 4Matic

"O masina cu de toate. Si mult peste!"
PUNCTAJ
4TUNING
95
PRIZA LA PUBLIC
95
NOTA CITITORULUI
94
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 200
  • Km. efectuati: 480
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: sportiv
Primul Mercedes-Benz testat de noi. Un model din Clasa C, pe motorina, BlueEfficiency, cu tractiune integrala 4 Matic. Unde mai pui kitul AMG care le intoarce pana si pe cele mai pretentioase priviri din jur. O masina cu prestanta unica si o prezenta eleganta si spectaculoasa. Iata parerea noastra despre Mercedes C Class.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant motorina
  • Cilindree 2143 cmc
  • Putere 204 cp
  • Cuplu 500 Nm
  • 0 - 100 km/h 7,1 s
  • Viteza maxima 240 km/h
  • Tractiune AWD
  • Greutate 1675 kg
  • Consum mixt 5,7l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 4
  • Volum portbagaj 475 l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 37.175 Euro
  • Pret model testat 59.699 Euro
  • Impozit anual 771 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!Cu sau fara kit AMG, masina asta impune respect.

Ce pot spune despre exteriorul unui Mercedes-Benz, decat ca este absolut superb? Se vede ca a lucrat la el o armata de designeri care nu au lasat nimic la intamplare. Proportii perfecte, unghiuri ideale, linii suave si uniforme. Nu sunt vreun Picasso, nici macar vreun Rodin, ca sa-mi exprim mai plastic impresia despre aceasta masina. Asa ca voi lasa imaginile sa vorbeasca. Daca insa cineva are ceva de criticat la exteriorul acestui C250, tare sunt curios ce argumente are...

Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!

Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Eleganta clasica a marcii se regaseste si la interior. Iar punctajul maxim pe care i l-am acordat se datoreaza in principal unui echilibru perfect. Materiale calitative, piele si Alcantara, plastice moi si bine lucrate, elemente de aluminiu si cusaturi rosii realizate precis, dar si un aranjament al instrumentelor de bord care nu lasa loc de comentarii. Ceasurile de bord sunt vizibile si rotunde, mai clasic de atat nu se poate. Un ecran LCD decent, care nu incomodeaza soferul, ne arata informatiile legate de GPS, sistemul audio si statusul masinii. Pe consola centrala avem numai butoanele sistemului audio si climatizarea. In rest, elemente de aluminiu, care aduc un plus de sportivitate masinii. Cel mai mult am apreciat tapiteria de piele amestecata cu Alcantara, dar si cusaturile rosii, centurile rosii si volanul sport. Si o sa va mai zic un secret: sub scaunul soferului este un extinctor... Gata, feeling de performanta garantat!

Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!

Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Am testat acest aspect. In spate este cam inghesuiala, daca vor sa mearga pe bancheta 3 pasageri. Loc pentru picioare este, dar nu foarte mult. La fel si pentru capetele celor din spate, daca sunt mai inalti. C250 este o masina care pare generoasa pe afara, dar te dezamageste cand intri in ea, la capitolul spatiu. De altfel, cred ca doar aici are cateva scapari. Si astea sunt datorate unor norme de siguranta cum numai Mercedes stie sa aiba: portiere mai groase, airbaguri in cele mai ascunse locuri si sisteme de prevenire. Asta este, mai bine sa fii in siguranta, decat sa te lafai ca intr-un S Class. Portbagajul are un volum de 475 litri, destul de maricel, dar nu cel mai mare.

Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!Locurile din fata ofera spatiu suficientTest Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!Cei din spate se vor simtim ceva mai inghesuiti

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Masina testata de noi, desi numita 250 CDI, avea un motor de 2.2 litri, pe motorina. Puterea este de 204 cp la 4200 rpm si are un cuplu de 500 Nm. Nemtii de la Mercedes au numit motorul, ca si pe altele din gama lor, BlueEfficiency. Mai pe scurt, o serie de sisteme fac ca acest motor sa fie unul foarte 'verde' si sa aiba un consum redus. Motorul se simte puternic la orice turatie, este extrem de silentios si adora turatia ceva mai mare. Dar acest lucru era de asteptat din partea celui mai prestigios producator de masini din clasa de lux. Bravo, Mercedes!

Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Modelul testat de noi avea o cutie de viteze automata, cu 7 trepte. Insa masina poate fi dotata si cu una manuala, in 6 trepte. Insa eu prefer cutiile hidramate, pentru ca nu mai au dezavantaje fata de cele manuale. Drept dovada sta si comportamentul acestei masini, care s-a comportat impecabil. Schimbare treptelor se face lin si destul de rapid. Sincer, mi s-a parut ca daca incercam sa schimb vitezele cu ajutorul padelelor de la volan, schimbarea se facea mai incet decat in modul auto.

Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Accelerare - conform datelor tehnice, modelul C250 CDI accelereaza de la 0 la 100 km/h in 7,1 secunde. Viteza maxima a masinii este de 240 km/h, in varianta standard, dar aceasta editie AMG Performance ajunge la 250, moment in care este si limitata.

Franare - mai are rost sa spunem ca la pachetul AMG au venit si nite frane luate direct de pe masinile ce poarta semnatura AMG? Cel putin pe fata, unde am gasit niste discuri uriase, perforate, cu placute mari. Sisteme ABS, ESP, asistenta la franare si multe altele fac din acest Mercedes o masina sigura si performanta.

Suspensii - tot la pachetul de performanta au venit si niste suspensii sport, motiv pentru care masina s-a transformat intr-o limuzina destul de rigida. Tocmai de aceea, i-am si acordat cu un punct mai putin decat as fi putut. Da, as fi preferat sa vad confort total si performanta doar pe partea estetica, deoarece, pana la urma, e vorba de un CDI, nicidecum de un AMG.

Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Asa cum spuneam si mai sus, ne-am bucurat de un model 4 Matic, cu tractiune integrala. Adaugam jante de 18 inch AMG, suspensia sport, directia parametrica sensibila la modul de condus si viteza, si avem o masina cu adevarat performanta si care se aseaza bine pe sosea. Nu am mers cu acest model in afara Bucurestiului, ca sa ma pot delecta cu o viteza mare. Dar fara indoiala, masina este un as in stabilitate si precizie. Este o incantare absoluta sa te joci cu volanul sport din piele, prin care simti pana si cele mai mici denivelari ale soselei.

Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cand stai la bordul aceste masini, trebuie sa te preocupe vizibilitatea. Este o masina destul de scumpa, dar mai presus de asta, este o masina frumoasa, pe care vrei si iti doresti sa o pastrezi impecabila. Asa ca trebuie mereu sa te asiguri din toate partile. Pe partea de vizibilitate, Mercedes sta bine, dar nu exceleaza. Luneta parca putea fi ceva mai mare, iar pozitia soferului de la volan este parca prea joasa. Avem insa senzori de parcare si in fata si in spate, care ne ajuta la parcare, ceea ce este un lucru bun. Iar oglinzile laterale, chiar daca sunt destul de mici ca si dimensiuni, isi fac treaba fara probleme.

Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Mercedes-Benz este o companie specializata pe siguranta rutiera. Cand Mercedes facea masini cu airbaguri, altii faceau masini cu scaune si volan. Nu doar cei de la Euro NCAP au confirmat ca masina este poate cea mai sigura din segment. Ci si lista de elemente care asigura siguranta soferilor, pe diferite etape. Siguranta activa care ofera soferului un mediu sigur de condus este compusa din lumini adaptive Intelligent Light System, asistenta pentru mentinerea vitezei, frana spate adaptiva, Parktronic, asistenta la parcare, limitator de viteza si pilot automat, camera video de marsarier, pachet monitorizare banda de mers. In continuare, Mercedes propune protectia in caz de prevenire a unui accident, cand intra in actiune sistemul PRE-SAFE, care analizeaza situatia din trafic si pozitia masinii, informatii oferite de senzorii de miscare. Urmeaza protectia in caz de accident, adica centurile de siguranta adaptive, tetierele Neck-Pro, airbagurile frontale, laterale si cortina, dar si airbagurile pentru genunchi. Mercedes s-a gandit chiar si la etapa de dupa accident: luminile se deschid automat, motorul se opreste si portierele de deschid pentru a facilita interventia autoritatilor. Ce mai putem sa spunem? Mercedes este fara indoiala o masina in care te vei simti in siguranta.

Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!

Nu stiu de unde sa incep aici, ca este o lista extrem de lunga de dotari optionale. Chiar si cele standard sunt foarte multe... Protectie impotriva zapezii pentru alimentarea cu aer conditionat, PARKTRONIC cu Asistenta parcare, lumini de zi cu tehnologie LED, schimbator de viteze imbracat piele, volan imbracat in piele, posibilitate de incarcare, airbag pentru genunchi pentru sofer, pachet fumatori, pachet "Stowage Space", suport dublu pentru pahare, sistem stergatoare parbriz cu senzor ploaie, trapa panoramica glisanta, actionata electric, padele schimbare viteze in spatele volanului, filtru particule diesel, sistem avertizare pierdere presiune din pneuri, scut de protectie baie de ulei, Becker(r) MAP PILOT, capitonaj plafon stofa neagra, Audio 20 radio/CD, climatizare automata (THERMATIC), geamuri fata si spate actionate electric cu inchidere confort, instalatie de spalare a farurilor, Adaptive Main Beam Assist, faruri Intelligent Light System, Bi-Xenon pentru masinile cu volan pe stanga, extinctor montat, roata de rezeva compacta in locul kitului pentru pana, evazare aripa pentru roti AMG, scaune fata incalzite, sistem separat de blocare pentru portbagaj (independent de inchiderea centralizata), controlul emisilor EURO 5, cutie de depozitare sub scaunul soferului si al pasagerului fata, pachet sport AMG, (ce contine: directie parametrica, sensibila in functie de viteza, volan multifunctional Luxury, suspensie sport, pachet AMG Styling, covorase negre cu insemne AMG), pachet AVANTGARDE (grila radiator cu stea in centru, ornamente din aluminiu), pachet Sport (jante din aliaj usor AMG 45,7 cm (18"), design multispita, piele Alcantara / piele ARTICO neagra), functia ECO start-stop, trusa de scule pentru schimbarea rotii, lumini de frana adaptive, pachet automat, transmisie automata 7G-TRONIC, Cruise Control cu SPEEDTRONIC, pachet oglinda, oglinzile interioara si exterioara stanga, heliomate, oglinzi exterioare rabatabile electric. Uaaau! Credeam ca nu se mai termina! Si lista asta, este evident, fara dotari de genul volan reglabil, scaune electrice, inchidere centralizata, keyless go, sistem de navigatie si multe altele de bun-simt...

Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Masina testata cantareste aproape 1700 kg. O masina mare si grea, dar care are un motor foarte eficient. Nu degeaba i se si spune BlueEfficiency. Consumul realizat in mediul urban este de 7,8 litri/100 km. Da, numai in mediul urban. Cred ca la drum intins, la un mers constant legal de 130 km/h, masina va consuma 5 litri. Destul de aproape de adevarul spus oficial pe hartie: consum mix 5,7 litri.

Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Masina in varianta standard costa 37.175 de Euro. Pentru asta primesti un C250 CDI 4Matic BlueEFFICIENCY. Insa cu dotarile mentionate mai sus, masina testata de noi a ajuns sa aiba un pret de 59.699 Euro cu TVA inclus. Este un pret destul de mare pentru cine nu se incadreaza in target, dar este un pret destul de accesibil pentru ceea ce primesti. Mai ales daca stai sa faci comparatie cu ceilalti 2 competitori ai lui C Classe, care cer mai multi bani pe variantele de top, si fara sa ofere tractiune integrala.

Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!

Special

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Editie AMG Performance. Pachetul AMG este o dotare scumpa si pe care eu unul nu as alege-o, pentru a fi pusa pe un C250 CDI. Primesti frane performante si o suspensie destul de rigida, volan sport si un kit exterior atragator. Dar nu ai scaune sport care sa te sustina lateral si nici un plus de performanta sub capota. AMG exprima performanta, iar acest lucru se vede numai la tinuta de drum, nu si la viteza sau accelerare. As prefera un C250 CDI curat, fara interventia AMG. Pentru ca cine isi doreste cu adevarat sa experimenteze senzatia AMG, are in lista si un C63 AMG, ce-i drept, la alt pret.

Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
95 / 100

Fara indoiala ca Mercedes-Benz stie sa faca masini. Si modelul C250 CDI este un exemplu clar. O masina eleganta, suprasaturata de prestanta si atitudine, cu un motor eficient care consuma putin, performante bune si dotari pe care nici macar nu le pot pronunta. Daca mai demult Mercedes insemna opulenta, motoare mari, performanta si lux, iata ca acum inseamna si consum redus. Nu prea stiu ce as putea sa-i reprosez unui Mercedes, poate doar ca pretul este destul de ridicat. Dar totodata, pretul unui Mercedes poate sa fie extrem de mic si accesibil pentru cineva care isi permite si stie ce inseamna performanta unei stele in 3 colturi. Acum sunt mai convins ca niciodata ca sloganul Mercedes este cat se poate de adevarat: The Best, or nothing.

 
  • pret mare la optiuni
  • spatiu
  • design exterior
  • confort
  • motor / transmisie
  • tinuta de drum
  • performanta

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
94 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (39) Poze Test Drive Mercedes-Benz C250 CDI: eficienta, siguranta si... eficienta!
[+] mai multe