Nissan 370Z V6 328 cp

"Masina perfecta pentru a traversa Carpatii. Asta am si facut."
PUNCTAJ
4TUNING
90
PRIZA LA PUBLIC
57
NOTA CITITORULUI
84
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 12.900
  • Km. efectuati: 900
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Sibiu - retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: da
  • Stil de condus: sportiv
Cea mai puternica masina condusa de noi este de astazi Nissan 370Z. Un roadster sportiv care ne-a incantat pret de cateva zile pe drumurile patriei, pret de aproape 900 km. Am plecat din Bucuresti si am ajuns la Sibiu traversand Transalpina. Un drum parca facut special pentru puterea, echilibrul si aspectul unui Z. Dar nu orice Z, ci noul 370.

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
MAGNET ABSOLUT Sex-Appeal:
MAGNET ABSOLUT
  • Carburant benzina
  • Cilindree 3696 cmc
  • Putere 328 cp
  • Cuplu 363 Nm
  • 0 - 100 km/h 5.8 s
  • Viteza maxima 250 km/h
  • Tractiune spate
  • Greutate 1535 kg
  • Consum mixt 12l/100km
  • Nr. locuri 2
  • Nr. usi 2
  • Volum portbagaj 140 l
  • Euro NCAP -
  • Pret de pornire 49.590 Euro
  • Pret model testat 52.290 Euro
  • Impozit anual 5359 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Mai putine cuvinte despre exterior. Ajunge sa privim pozele. E clar ca Nissan incepe sa puna tot mai mult accent pe modelele noi. Juke si 370Z sunt de departe cele mai fericite exemple. Autoturisme noi, cu un design atragator, ce targeteaza un anumit segment de clienti. Roadsterul japonez care duce mai departe traditia literei Z este cea mai ieftina masina performanta daca nu ai bani de un GT-R. O masina sport veritabila, cu toate ingredientele necesare pentru a atrage toate privirile din jur. Aspectul exterior este foarte reusit, cum este de fapt cam la orice roadster care vrea sa iti sara in ochi, sa se faca remarcat si sa epateze. Z-ul in discutie se remarca prin intermediul unei garzi joase la sol, formele curbate proeminente ale arcadelor ce inconjoara rotile si jantele mari de 19 toli. Ce-i drept, in cazul de fata ajuta mult si culoarea, care este un rosu aprins. Vopseaua, impreuna cu plafonul ascuns la locul sau, putin zgomot de evacuare si efectul e garantat: priviri indreptate spre tine, ba chiar ceva gaturi frante daca faci greseala sa mergi mai incet intr-o zona aglomerata. Cam atat despre aspectul exterior. Ajunge sa va uitati singuri la Z, comentariile sunt de prisos.

Test Drive Nissan 370ZSus pe Transalpina. In elementul sau.

Test Drive Nissan 370ZTest Drive Nissan 370ZTest Drive Nissan 370Z

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

O masina sport ii ofera de obicei soferului tot ce are nevoie. Iar 370Z nu face exceptie. E clar ca totul este axat pe placerea condusului si performanta. Motiv pentru care interiorul e plin de elemente care emana viteza si acceleratie din plin. Ornamente care imita aluminiul, pedale sport, ceasurile de bord uriase cu turometrul central, ceasuri suplimentare pe bord, volan proeminent imbracat in piele, scaune de tip scoica cu o buna sustinere laterala, butonul de pornire a motorului si luminile de bord, toate, iti transmit imaginea de sportiva desavarsita.

Un lucru insa putea fi realizat mai bine: ceasurile suplimentare, cele 3 la numar, de pe mijlocul bordului. Unul este ceas, altul arata temperatura motorului si altul arata nivelul de incarcare a alternatorului. Ceasul orar poate fi gasit insa 5 centimetri mai jos, pe ecranul navigatiei. Iar indicatorul temperaturii motorului este si in partea din stanga volanului, pe un afisaj digital. Mai ramane ceasul suplimentar de incarcare, despre care, sa fim seriosi... putem spune ca e inutil. As fi preferat un ceas cu temperatura uleiului si presiunea acestuia, poate chiar si unul de amestec aer/carburant.

Test Drive Nissan 370Z

Test Drive Nissan 370ZTest Drive Nissan 370ZTest Drive Nissan 370Z

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

E primul roadster testat de noi, asa ca nu am cu ce sa-l compar. Insa voi spune ca 2 persoane, ca tot atatea locuri are masina, pot circula fara probleme cu tot cu bagaje. Atata timp cat nu e nevoie de ceva mai voluminos, cum ar fi un geamantan al sotiei plin de posete, rochii si pantofi cu toc. Daca ai bagaje mici, cei 140 de litri sunt suficienti pentru un sejur de 1-2 saptamani fara emotii. Exista chiar si doua locuri suplimentare pentru bagaje in spatele scaunelor, dar aici poti pune o poseta, o geanta de laptop, sau traista de plaja. Insa atat. Exista spatii pentru depozitare suficiente, pe consola, in cotiera si in portiere, dar nimic iesit din comun. Asa cum este si normal la o masina sport in care nu ti-ai dori sa zboare tot felul de chei sau cutii de Cola cand tragi mai tare de volan. Despre pasageri, loc suficient pentru cap si picioare, chiar si cu plafonul ridicat.

Test Drive Nissan 370Z

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Ai spune la prima vedere ca 328 de cp nu e mare lucru in ziua de azi. Mai ales daca te gandesti ca vin dintr-un motor aspirat. Spre deosebire de concurenta care a ales sa puna motoare mici supraalimentate, Nissan a ramas cu motorul urias in 6 cilindri pozitionati in V, de 3.7 litri. Ceea ce era de asteptat, ca doar nu putea sa puna un motor 2.0 Turbo care ar fi putut produce tot atatia cai... Masina s-ar fi numit 200Z??? Poate ca vom apuca si vremurile astea, dar mai dureaza.

Z-ul nu e o masina foarte grea, chiar daca are o tona si jumatate. Cei peste 300 de cai isi fac datoria cu prisosinta si misca toata caroseria extrem de bine. Propulsorul se simte puternic, se tureaza usor, iar daca te apropii de linia rosie, te va incanta toata herghelia de cai japonezi. Este silentios la mersul normal, evacuarea reusind sa iti umple urechile de placere doar cand o turezi zdravan. Per total, motorul este excelent, rotund si silentios, dar nu are acea declansare parca rupta din nori pe care ti-o dau acum motoarele supraalimentate.

Test Drive Nissan 370Z

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Z-ul nostru era dotat cu o cutie automata in 7 trepte, cu padele la volan. Trebuie sa spun ca este masina condusa de mine cu cea mai rapida schimbare din padele. Insa nu m-am jucat prea tare cu schimbarea manuala nici pe cele mai ascutite viraje de la Ranca. Pentru ca din picior, transmisia schimba treptele perfect, exact cum aveam eu nevoie. Nu trebuie decat sa iti masori cu grija puterea de apasare, pentru a primi una sau doua trepte inferioare, masina zburand din loc.

Multi dintre voi vor spune insa ca o cutie manuala era mai buna. Si eu cred acelasi lucru, in special daca esti amator de drifturi. Pentru ca avand cutia automata, chiar si in prima treapta, puterea nu era suficienta pentru a rupe aderenta usor. Insa cu o transmisie manuala, prin decuplarea brusca a ambreiajului, m-as fi putut invarti imediat si fara prea mare abuz al acceleratiei.

Test Drive Nissan 370ZCutia automata are 7 rapoarteTest Drive Nissan 370ZExista si un mod pentru vremea rece, cu polei sau zapada

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Acceleratie: doar de 5.8 secunde are nevoie 370Z ca sa atinga suta de kilometri la ora, putand atinge 250 km/h destul de usor.

Franare: o masina sport este dotate cu frane serioase, iar Z-ul se bucura de discuri pe toate rotile, etriere cu cate 4 pistonase pe fata, asistate de ABS si ESP.

Suspensii: asa cum e de asteptat de la o masina performanta. Destul de rigide in trafic urban si perfecte la drum intins si in viraje. Oricum, disconfortul oferit la obstacolele din oras nu este foarte pronuntat.

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Acesta e scopul unui Z. Sa aiba o tinuta de drum impecabila, fara repros. Directie precisa, care iti transmite absolut orice guma de mestecat lipita pe asfalt, nicio urma de ruliu, nicio miscare de vreun milimetru cand depasesti in viteza un TIR pe autostrada. Este o placere sa conduci un Z pe orice fel de drum lipsit de semafoare. Unde l-am plimbat noi, pe Valea Oltului, pe Transalpina si pe autostrada, s-a dovedit a fi masina perfecta.

Test Drive Nissan 370Z

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Cu plafonul sus, slaba, cu masina decapotata, excelenta. E simplu. Cand plafonul textil e sus, nu vezi mare lucru prin pseudo-luneta minuscula. Dar te obisnuiesti. Mai ales la parcari, nu vei avea probleme, pentru ca te asista o camera video de marsarier. Cand decapotezi masina, simti o relaxare totala, nu te mai apasa nimic negru de sus, iar oglinda retrovizoare iti arata un nou peisaj in spate. Oglinzile laterale sunt bune si mari, iar stalpii plafonului sunt destul de mici incat sa te lase sa te asiguri in pace la trecerile de pietoni.

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Desi nu a fost testat de Euro NCAP, ca mai toate masinile sport care nu prea calca in curtea nemtilor, 370Z se bucura de multe sisteme de siguranta. Are 6 airbaguri, inclusiv cortina, tetiere active si tot felul de sisteme electronice care vor sa te tina in siguranta pe asfalt. Evident, exista si cate un roll-bar in spatele fiecarui scaun, care sa te salveze in cazul unei rasturnari. Dar pentru a scapa cu bine, e musai sa porti centura de siguranta.

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Masinile sport vin cu multa tehnologie, dar si cu multe dotari. Pentru ca e vorba de sportive, nu de masini super-sport care sunt menite sa circule si pe circuit. Asa ca ai nevoie de o clima digitala automata, geamuri electrice, computer de bord, sistem de navigatie cu ecran tactil, sistem audio Bose cu intrare USB si conectare Bluetooth, pilot automat, volan si schimbator imbracate in piele, decapotare automata la buton care nu merge decat cand masina sta pe loc (dureaza 20 de secunde), scaune incalzite si ventilate, scaune cu reglaje electrice, interior piele, camera video de marsarier, oglinzi electrice si rabatabile, comenzi pe volan si padele de schimbare a treptelor de viteza la volan.

Mi-a placut in mod special ajutorul venit din partea fabricii pentru jucatorii de golf. In portbagaj esti instruit cum sa pui geanta cu crose astfel incat sa incapa. Epic.

Test Drive Nissan 370ZTest Drive Nissan 370ZTest Drive Nissan 370Z

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Da, vroiam sa-i dau nota 10. Pentru ca este un capitol la care oricum nu se uita nimeni cand e vorba de un roadster performant. Chiar si asa, realitatea este destul de blanda cu soferul de Z. Pentru ca masina consuma 10 litri la drum intins si mers cuminte. Cu greu am reusit sa cobor sub 10 litri, cand mergeam constant cu 90 lm/h pe un drum judetean. In oras insa, 370Z vrea sa bea chiar si 15 litri, daca mergi ceva mai sportiv. Insa haideti sa ne uitam iar la poze si sa vedem ce masina avem in discutie. Putea sa consume si 35, era ceva normal, era ceva de asteptat, era ceva complet neinteresant.

Test Drive Nissan 370Z

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

La 52.290 Euro cu TVA cat costa Nissan 370Z, nu ai ce alt roadster sa-ti cumperi. Acesta e cel mai ieftin. Este foarte dotat si arata al naibii de bine. Competitia, destul de putina pe piata autohtona, este formata doar din modele germane care insa costa chiar si cu 20.000 de Euro mai mult. Asadar, e clar ca Z-ul japonez e cea mai buna afacere. Si desi exista multi care nu pun marca Nissan in fata celor germane, e bine de stiut ca divizia sportiva a japonezilor are un trecut plin si extrem de performant. Sportivele Nissan sau Datsun care aveau o combinatie de numere cu Z inclus faceau ravagii pe strazile din toata lumea. Fie ca e vorba de 300ZX, de Datsun 240Z sau de Nissan 280 ZX, sau alte sport-coupeuri de succes, e clar ca Z-ul are ceva magic. O combinatie reusita de performanta, fiabilitate si pedigree.

Test Drive Nissan 370Z

Special

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

DECAPOTABIL. Exista si 370Z coupe. Noi am testat insa varianta decapotabila. Care din pacate este practica doar in putine cazuri. Si asta pentru ca, desi ventilarea scaunelor ajuta, nu poate face fata unei zile calduroase de august in care iti este imposibil sa mergi fara aerul conditionat pornit, cu soarele direct deasupra. Adica vei merge cu Z-ul direct cu pletele sub soare numai cand temperatura este acceptabila, adica dimineata si seara, sau in zilele ceva mai innorate. Pentru ca, in rest, vei pune frumos plafonul sus la locul lui si vei da drumul la climatizarea rece.

Test Drive Nissan 370ZPoate cea mai potrivita melodie pe care sa o asculti cand mergi cu Z-ul decapotat...

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
90 / 100

Fara indoiala, este cea mai placuta masina pe care am condus-o in ultima perioada de timp. Nu este cea mai violenta, aceea a fost Renault Megane RS. Insa 370Z este o masina din care nu m-as fi dat jos prea curand. Totul este asa cum trebuie, iar putinele defecte naturale pot fi uitate cat ai bate din palme, la o simpla calcare mai puternica de acceleratie. Aspectul, dotarile, confortul, tinuta de drum si atitudinea pe care o transmite, toate, te fac sa zambesti la fiecare miscare de volan. Nu mai punem la socoteala privirile celor din jur care se uita atent la tine in speranta ca vor vedea vreo vedeta care conduce. Nissan 370Z este o masina atat de echilibrata si atat de bine facuta, incat vrei doar sa te urci in ea si sa abordezi cel mai lung si mai virajat drum din fata ochilor. Cu 370Z, vrei ca fiecare zi sa fie ziua cea mai lunga.

 
  • vizibilitate cu plafonul sus
  • design interior
  • confort
  • consum
  • performanta
  • sistem audio
  • sunet evacuare
  • spatiu
  • design exterior
  • tinuta de drum
  • dotari
  • sex-appeall

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
84 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (22) Poze Test Drive Nissan 370Z
[+] mai multe