Opel Astra GTC OPC 2.0 Turbo 280 cp 6MT

"Un hot-hatch atragator. Nu performanta il caracterizeaza."
PUNCTAJ
4TUNING
83
PRIZA LA PUBLIC
87
NOTA CITITORULUI
76
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 7000
  • Km. efectuati: 420
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban / extraurban
  • Conditii meteo: uscat / ploaie
  • Traseu: Bucuresti
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: sportiv
Am condus mai toti rivalii cu multi cai putere sub capota ai lui Opel Astra OPC. Si pot spune inca din capul locului ca aceasta masina nu este cea mai performanta. In pofida faptului ca este, cel putin pe hartie, cea mai puternica din liga hatchback-urilor hot, de serie. Interesant este ca acest model numit OPC se caracterizeaza mai mult prin designul exterior si interior perfect. Si nu prin excelenta performantelor. Daca e un lucru bun sau rau, voi decideti.

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
MAGNET ABSOLUT Sex-Appeal:
MAGNET ABSOLUT
  • Carburant benzina
  • Cilindree 1998 cmc
  • Putere 280 cp
  • Cuplu 400 Nm
  • 0 - 100 km/h 6 s
  • Viteza maxima 250 km/h
  • Tractiune fata
  • Greutate 1550 kg
  • Consum mixt 14l/100 km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 3
  • Volum portbagaj 380 l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 29.105 Euro
  • Pret model testat -
  • Impozit anual 179 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Vorbim despre un Opel model OPC. Prescurtarea vine de la Opel Performance Center. Adica divizia de performanta a producatorului din Russelsheim, o divizie ca oricare alta de sub diverse acoperisuri de producatori auto. Acestia stiu una si buna: sa faca o masina sa fie mai puternica, mai stabila si mai rapida. Motiv pentru ca cei de la OPC au lucrat intensiv asupra motorului, caroseriei, mecanicii, electronicii si elementelor exterioare. Si ca sa fim la obiect, mentionam ca Astra OPC este cu adevarat o masina atragatoare. Cam ca oricare alt hot-hatch performant. Are un kit exterior aerodinamic de GTC ce include in acest caz un spoiler spate cu difuzor central, eleron spate, jante pe 19 inch din aluminiu si o garda la sol redusa. In plus, evacuarea spate este dubla si tradeaza puterea acestui hatchback atragator. Diverse elemente de exterior sunt gri metalizat, pentru a aduce un plus de agresivitate designului total exterior. In rest, nu avem ce sa dezvoltam. Este un GTC cu putine trasaturi imbunatatite. Adica este o masina foarte reusita si care noua ne place cum arata din orice unghi.

Test Drive Opel Astra OPC

Test Drive Opel Astra OPCTest Drive Opel Astra OPC

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Am tot povestit despre interiorul gamei Opel. In special de modelul Astra. Care are un interior elegant si foarte bine facut, dar cu un mare neajuns: consola centrala plina de butoane si dificil de folosit. Fata de un Opel GTC standard, modelul OPC are ceasuri sport vizibile cu vitezometru care arata chiar si 300 km/h, scaune de tip scoica din piele si un kit OPC format din volan, schimbator si pedalier din aluminiu. Calitatea este in fiecare detaliu, imbinarile sunt excelente si materialele folosite sunt placute la atingere. Daca cei de la Opel ar fi gasit o modalitate prin care sa simplifice consola centrala botezata si "tastatura", totul ar fi fost perfect.

Test Drive Opel Astra OPCScaunele sport sunt excelente. Cel al soferului are 3 reglaje electrice.

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Nu trebuie sa uitam ca Astra OPC este doar un GTC cu mai multi cai putere. Spatiul este acelasi ca si la GTC. Adica suficient pentru 4 persoane cu tot cu bagaje. Sunt spatii in care iti poti depozita diverse lucruri, destul de numeroase, in portiere, intre scaune, sub cotiera si langa schimbator, impreuna cu torpedoul si un loc generos sub capacul portbagajului. Si daca tot am ajuns aici, capacitatea de 380 de litri iti ajunge sa transporti bagaje destule, atata timp cat nu te gandesti sa te muti in alta casa. Spatiul este cat trebuie sa fie intr-o masina sport, pentru ca nu a fost gandita sa care marfa voluminoasa.

Test Drive Opel Astra OPCEleronul, evacuarea dubla si difuzorul spate: cele 3 elemente care spun OPC

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Producatorul german spune ca Opel Astra OPC are 280 de cai putere la 5500 rpm si un cuplu de 400 Nm la 2500 rpm. Adica niste cifre deloc mici, care impresioneaza pe oricine la prima vedere. Si cifrele de acceleratie, tot cele anuntate de producator, spun totul: 6 secunde ca sa atinga 100 km/h si o viteza de top, limitata electronic, de 250 km/h. Insa noi nu am vrut sa ne luam dupa ceea ce ne ofera pe tava producatorul, ca oricarui client care isi doreste o masina puternica. Ci ne-am dus cu acest Opel pe un stand dinamometric pentru a afla valorile reale ale motorului.

Prin amabilitatea celor de la Racing Code, am masurat puterea acestui model la roata si la motor. Nu trebuie sa uitam ca masina era practic noua, avand numai 7000 kilometri la bord. Testarea s-a facut prin activarea modului OPC din buton, scoaterea ESP-ului si a Controlului Tractiunii. Adica exact cu cea mai agresiva setare pe care un sofer o poate alege daca vrea sa aiba cele mai bune performante pe un circuit, de exemplu.

Standul dinamometric este unul extrem de performant si precis, care poate masura puterea atat la masini cu tractiune pe o singura punte, cat si la cele AWD. Este marca Mustang Dynamometer iar softul este PowerDyne. Masina a fost testata cu temperatura motorului normala, la 90 de grade, fara nicio modificare fata de versiunea standard.

Test Drive Opel Astra OPC

Si rezultatele au fost cel putin surprinzatoare. Se pare ca Opel Astra OPC are sub capota un motor care dezvolta o putere maxima de 253 cp la 5328 rpm. Puterea "parazita" care se pierde prin tot ce inseamna transmisie (sincroane), planetare, discuri frana, jante si anvelope fata este de 29 cp. Adica aceasta este puterea care se pierde pana la roti. Astfel, Opel Astra OPC are la roata o putere calculata si masurata precis de 224 cp.

Cuplul motorului este insa declarat real, acesta fiind dupa masuratoare de 401 Nm. Nu insa si turatia declarata oficial de catre cei de la Opel. Adica cuplul maxim, in loc sa fie disponibil de la 2500 rpm, este de la 3300 rpm (vezi graficele de mai jos).

Test Drive Opel Astra OPCTest Drive Opel Astra OPCTest Drive Opel Astra OPCTest Drive Opel Astra OPC

Faptul ca in realitate, un motor are cu peste 10% mai putina putere fata de ce este declarat oficial, este un fapt comun si des intalnit. Producatorii "inmultesc" caii de sub capota in scopuri de marketing, pentru a nu fi mai prejos de concurenta. Conform datelor oferite de Racing Code, profesionisti care au masurat sute de masini de toate felurile, noi si rulate, numai 2 din 10 masini masurate au puterea identica cu cea declarata de producator.

Chiar si asa, cu 280 sau 253 de cai putere, Opel Astra OPC este o masina sportiva prin definitie. Se misca bine, accelereaza repede cam la orice turatie si in orice treapta de viteza, foarte putine masini reusind sa-ti tina piept daca esti la volanul ei. Motorul se simte exact ca unul aspirat, adica accelereaza continuu si liniar, fara ca presiunea din turbina sa intervina violent la un moment dat, asa cum se intampla cu Megane RS, de exemplu. Dar asta nu este neaparat un lucru bun la o masina menita sa-ti provoace senzatii tari si... cam atat.

In schimb, Opel Astra OPC sta cel mai bine la un capitol: sunetul evacuarii. Este un sunet parca rupt din nori, un amestec de urlet ca din gura de sarpe cu fulgere din mijlocul unei tornade. Cel mai bine se aude sunetul pe care il face evacuarea daca esti afara. De la volan, nu prea iti dai seama de acest urlet ingrozitor de asurzitor care strabate vazduhul mai ceva ca armasarul lui Greuceanu.

Test Drive Opel Astra OPCPe standul Racing Code

Test Drive Opel Astra OPCStandardTest Drive Opel Astra OPCSportTest Drive Opel Astra OPCOPC

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Cutia manuala in 6 trepte... iti va lua ceva timp ca sa o indragesti. Timoneria este zgomotoasa, metalica, de parca ai fi la bordul unei masini de raliu cu transmisie crabotata. Treapta 1 de viteza este destul de lunga, iar 5 si 6 nu prea vei avea ocazia sa le folosesti daca ramai in oras. Etajarea transmisiei nu este una neaparat orientata spre sportivitate, ci este una obisnuita. Este usor de folosit si placuta chiar si la mersul de zi cu zi, problema fiind timoneria zgomotoasa.

Dincolo de faptul ca este usor de folosit, chiar si de o femeie, transmisia are un diferential de tip LSD mecanic. Bun atat pe timp de iarna, cand carosabilul este alunecos, cat si pe circuit sau la diverse competitii sportive in care demarajul este primordial.

Test Drive Opel Astra OPC

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Accelerare: numai de 6 secunde are nevoie Astra OPC ca sa atinga 100 km/h si prinde 250 de km/h, acolo unde ai voie;

Franare: ca si alti rivali, Astra OPC are frane Brembo performante, cu etriere cu mai multe pistoane si discuri perforate. Franarea este foarte buna si este asistata de ABS, ESP si un set de pneuri de inalta performanta marca Pirelli;

Suspensii: autoturismul este destul de rigid pentru o masina normala, dar foarte confortabila pentru gama sport din care face parte. Nu este greu sa te obisnuiesti cu acest model la mersul de zi cu zi. Suspensia de OPC este marca Sachs, special realizata pentru acest model, si este intarita si de sistemul HiPerStruts (bare de rigidizare).

Test Drive Opel Astra OPC

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Divizia OPC a lucrat pe un sasiu obisnuit de GTC, l-a rigidizat si l-a numit "Mechatronic FlexRide". Un sasiu care se modifica in functie de modul selectat de sofer: Standard, Sport sau OPC. Elementele care se modifica odata cu selectarea unui mod de conducere sunt directia, suspensia si acceleratia din pedala. Cel mai agresiv mod de conducere este cel numit OPC.

Masina are o tinuta de drum excelenta, foarte stabila in viraje si cu o directie sensibila la orice atingere, indiferent de modul ales. Exact asa cum trebuie sa fie un autoturism sportiv de aproape 300 de cai putere. Sasiul FlexRide nu este standard, insa chiar si asa, Opel propune pentru un OPC de baza un sasiu intarit numit "Opel Sport Bi-Turbo" (desi Astra OPC are o singura turbina), care face fata cu brio oricaror solicitari. Cu acest sasiu care nu se modifica, la selectarea celor 3 moduri de condus se schimba numai raspunsul acceleratiei.

Test Drive Opel Astra OPC

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

In doar cateva cuvinte, voi spune ca luneta este cam mica la aceasta masina. In rest, nu sunt probleme cu vizibilitatea pentru sofer. Pozitia la volan se regleaza in functie de inaltimea ta, astfel incat sa vezi totul in jurul tau, iar daca vrei sa parchezi linistit ai la dispozitie senzori de parcare, insa doar in spate. Oglinzile laterale nu se rabateaza electric, ceea ce ar fi fost bine sa se intample la o masina pe care doresti sa o protejezi cat poti in parcarile aglomerate. Oglinzile rabatabile sunt optionale.

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Varianta cea mai scurta despre descrierea sigurantei suna cam asa: Euro NCAP i-a dat 5 stele lui Opel Astra. Adica punctajul maxim in testele de impact. Asa ca daca te intereseaza siguranta ta si a pasagerilor, cu acest model nu vei intampina probleme. Astra OPC vine cu airbag-uri frontale sofer si pasager, laterale si cortina standard, avertizor cuplare centuri de siguranta, blocare coloana de directie, centuri pretensionate fata, centuri de siguranta spate cu prindere in 3 puncte pentru locul central, control automat al farurilor cu functie de detectare a tunelurilor, kit reparatie pana, program electronic de stabilitate (ESP), tempomat si limitator de viteza, sistem Isofix pentru bancheta spate.

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Ca de obicei, versiunile sport ale producatorilor sunt destul de dotate, chiar si in configurarea de baza. Opel Astra OPC are interior de piele cu scaune sport, reglaj electric pentru scaunul soferului, clima automata cu doua zone, scaune incalzite, controlul tractiunii si ESP decuplabile din buton, volan si schimbator imbracate in piele, sistem audio Infinity cu 6 difuzoare, senzor de lumina, senzor de ploaie, faruri cu Xenon, inchidere centralizata din cheie, geamuri electrice cu functie confort, cotiera centrala piele, pedale de aluminiu, bancheta rabatabila si fractionabila 60/40, volan reglabil, computer de bord, senzori de parcare spate, jante din aliaj de 19 inch cu pneuri Pirelli P-Zero, evacuare dubla si kit aerodinamic OPC.

Test Drive Opel Astra OPCCeasurile in modul OPC devin iluminate cu rosuTest Drive Opel Astra OPCButonul care face masina mai agresiva

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
6 /10

La mers obisnuit in oras, in modul Standard, Astra OPC consuma cam 15,5 litri la 100 de kilometri. La drum intins, consumul scade in jurul valorii de 12 litri. Un consum destul de mare pentru o masina obisnuita, nu si pentru o masina sport. Nu consumul de carburant este insa important la un astfel de autoturism care este pur gandit si realizat pentru distractie si performanta. Cine vrea sa se plimbe toata ziua cu un Opel, isi va lua un diesel. Cine vrea sa simta adrenalina si sa se distreze cu o masina sportiva, extrem de senzitiva, nu se va uita niciodata la ceasul nivelului de carburant.

Test Drive Opel Astra OPC

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Un Opel Astra OPC incepe de la 29.105 Euro. Si poate ajunge chiar si la 35.000 de Euro daca bifezi mai multe accesorii de pe lista de dotari optionale. Un pret mare pentru un hatchback, dar corect pentru o masina sport de 280 de cai putere. Cel putin pe hartie... Ce-i drept, primesti de acesti bani un autoturism complet, care arata bine, cu un interior excelent si confortabil, o masina sigura si performanta care iti va aduce multe satisfactii daca esti pasionat de viteza si motorsport.

Test Drive Opel Astra OPCPe sosea, putine sunt masinile care arata mai bine... Mai ales din spate!

Special

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Puterea masurata a motorului este identica in toate cele 3 moduri de condus Modurile Standard, Sport si OPC. Conform datelor de pe siteul oficial Opel, daca modelul tau de Astra OPC a fost achizitionat cu sasiul FlexRide, atunci cand selectezi unul din cele 3 moduri disponibile, se schimba diverse aspecte: suspensia, directia si acceleratia. Pe masina testata de noi insa, nimic in afara de acceleratie nu se schimba. Motiv pentru care am concluzionat ca acest exemplar nu avea sasiul optional cu suspensie FlexRide, ci doar sasiul standard rigidizat de OPC. Nici volanul nu se intarea in modul Sport sau OPC fata de modul Standard. Singura variabila era acceleratia. La fel ca si la alte modele din gama care au mai multe moduri de condus, si la OPC, atunci cand apasai un buton magic, masina parea mai violenta. Era insa doar o iluzie, modificandu-se numai si numai modul in care raspunde pedala de acceleratie. Si am testat asta si pe standul dyno al celor de la Racing Code. In toate cele 3 moduri de condus, puterea era aceeasi. Cele doua butoane, Sport si OPC nu fac decat un singur lucru: sa modifice cum raspunde clapeta acceleratiei. Sa va dau un exemplu concret: daca in modul standard, ca sa te bucuri de 50% din acceleratie, pedala are o cursa de 6 centimetri, in modul OPC, pentru a avea 50% din acceleratie trebuie sa apesi numai 3 centimetra pedala. Asta e tot si nimic mai mult.

In plus, pe langa faptul ca pedala acceleratiei este mai sensibila la apasare, in modul OPC, ceasurile de bord isi schimba culoarea in rosu pentru a-ti aminti ca esti pe un mod de conducere mai agresiv si mai violent, motiv pentru care trebuie sa fii mai atent. Aceeasi schimbare de culoare a ceasurilor de bord este la orice Astra care ofera posibilitatea de selectare a modului Sport.

Test Drive Opel Astra OPCOptional, Astra OPC vine si cu un set diferit de jante. Trebuie sa platesti 310 Euro pentru acest design in 2 nuante.

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
83 / 100

M-a bucurat ideea de a putea conduce un hatchback sportiv, cel mai puternic testat de noi, precum acest OPC de 280 de cai putere. Dar nu pot spune ca am ramas impresionat profund. In primul rand, pentru ca din prima clipa de cand m-am urcat la volan, mi-am dat seama ca Opel nu se dezminte nici cu versiunea cea mai potenta si parca "socoteala din targ nu se potriveste cu cea de acasa". Nu e prima oara cand spun ca masinile pe care Opel le vinde azi nu prea isi tradeaza puterea declarata oficial. Adica iti dau impresia ca sunt mai slabe. Iar testul pe bancul dinamometric al celor de la Racing Code mi-a confirmat acest lucru si cu versiunea OPC. In plus, cei 253 de cai putere reali pe care ii are masina vin fluent, liniar, ca la o masina cu motor aspirat, nu vin violent si brusc, precum la o masina turbo care are un compresor mare si in clipa in care baga presiune maxima, simti cum ti se misca volanul in palme din cauza puterii. Cum este Renault Megane RS. Teoretic, poate ca este mai bine ca puterea sa fie livrata liniar, fara sa fie un "varf" dramatic ce iti poate provoca teama si iti poate creste nivelul adrenalinei. Insa aici este marea problema a Astrei OPC. Este prea cuminte. Oricine isi cumpara o masina sport o face pentru ca este pasionat, ca iubeste viteza si adrenalina din spatele volanului. Cine cumpara o astfel de masina stie sa mearga incet si economic cu ea, in oras, zi de zi, iar atunci cand isi doreste sa se bucure de placerea vitezei, in acele rare momente, vrea ca acea masina pe care a cheltuit mai bine de 30.000 de Euro sa-i ofere tot, fara compromisuri, la apasarea unui buton magic care o transforma in fiara pe 4 roti. Ei bine, cu Opel Astra OPC asta nu se intampla. Distractia si entuziasmul pe care le astepti de la o masina asa de puternica, pur si simplu nu sunt acolo cand ai nevoie de ele.

 
  • pret de achizitie
  • consum
  • lipsa agresivitatii
  • confort
  • siguranta
  • spatiu
  • dotari
  • sunetul evacuarii
  • design interior
  • design exterior
  • sistemul de franare

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
76 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (32) Poze Test Drive Opel Astra OPC
[+] mai multe