Peugeot 2008 1.6 e-HDi 115 cp 6MT Allure

"Francezii se pare ca au devenit specialisti in dezvoltarea SUV-urilor urbane"
PUNCTAJ
4TUNING
87
PRIZA LA PUBLIC
80
NOTA CITITORULUI
86
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 12.835
  • Km. efectuati: 145
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban / extraurban
  • Conditii meteo: ploaie, ninsoare
  • Traseu: Bucuresti
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: NU
  • Stil de condus: economic
Daca un segment auto este in plin avant mediatic si de vanzari, acela este cel al SUV-urilor de mici dimensiuni. Asa cum sunt Citroen Cactus, Renault Captur sau Peugeot 2008. Niste automobile care ofera un bun compromis pentru cei care vor mai mult de la o masina obisnuita. Si francezii se pare ca au devenit in scurt timp specialisti in acest domeniu, dovada stand si acest 2008 care imbina multe avantaje ale unui autoturism de familie cu cele ale unui tot-teren.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
INVIZIBILA Sex-Appeal:
INVIZIBILA
  • Carburant motorina
  • Cilindree 1560 cmc
  • Putere 115 cp
  • Cuplu 270 Nm
  • 0 - 100 km/h 10.4 s
  • Viteza maxima 188 km/h
  • Tractiune FWD
  • Greutate 1180 kg
  • Consum mixt 6.0 l/100 km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 360 l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 13.153 Euro
  • Pret model testat 21.213 Euro
  • Impozit anual 62 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

As minti daca as declara cu mana pe inima ca Peugeot 2008 este o masina frumoasa din cale afara. Nu este. Dar cu siguranta este una destul de obisnuita, care nu iese in evidenta in trafic si care nu epateaza prin diferite elemente stridente sau cu ajutorul unui design futurist. Totul este obisnuit: farurile sunt acolo unde trebuie, nu sunt nici mai sus, nici mai jos ca la Cactus, liniile laterale nu au nimic special si din spate pare doar un hatchback ca oricare altul. Poate insa nu strica sa conduci zi de zi o masina care nu iese din multime cu nimic...

Peugeot 2008

Trebuie mentionat ca acest 2008 se doreste a fi un SUV de mici dimensiuni, un crossover urban cu tractiune exclusiv fata. Si cateva elemente de la exterior tradeaza cat de cat faptul ca te poti aventura cu aceasta masina pe drumuri ceva mai... pretentioase. De exemplu, ornamente argintii din plastic au rol de scut pentru partea inferioara a barelor fata si spate. Barele de plafon longitudinale iti dau impresia ca masina abia asteapta sa transporte niste bagaje suplimentare pentru iubitorii de natura si activitati outdoor. Si un pachet intreg de accesorii exterioare cromate si polishate contribuie la un aspect sportiv, in timp ce jantele pe 17 toli din aliaj usor cu doua nuante te duc cu gandul chiar si la viteza, tinerete, agresivitate.

Oricum, acest Peugeot nu este unul dupa care sa intorci privirea pe strada. In ciuda tuturor elementelor menite sa-ti fure privirea, fara indoiala nu aspectul designului exterior este punctul forte al acestui autoturism. Dar nici rau nu arata, ceea ce il face potrivit pentru persoanele mai in varsta care nu doresc sa atraga atentia.

Peugeot 2008Peugeot 2008Peugeot 2008

Peugeot 2008

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

La interior, faptul ca 2008 se adreseaza unui target mai traditional, devine si mai accentuat. Numai nuantele de gri domina tot habitaclul, peste tot, fara exceptie. Singura pata de culoare apare "la drum de seara", cand bordul si plafonul panoramic primesc un contur albastru. Dar in rest, numai gri inchis, combinat cu gri mai putin inchis, cu gri deschis si cu gri... foarte deschis.

Ce-i drept, anumite ornamente din aluminiu polishat ii dau un aer sportiv, cum ar fi manerele portierelor, spitele inferioare ale volanului, schimbatorul de viteze si fantele gurilor de aer. Inca un lucru bun care ne-a placut a fost volanul sport imbracat in piele, cu un diametru mic, de care iti era mai mare dragul sa te prinzi cu ambele maini, chiar daca erai la "carma" unei masini de familie. Si nici scaunele fata nu erau obisnuite, avand un suport lateral destul de pronuntat.

Comenzile de pe consola centrala sunt putine si nu ai cum sa te incurci in ele. De fapt sunt doar cele de la sistemul de climatizare automat, iar radio-ul si computerul de bord se controleaza exclusiv din sistemul multimedia cu ecran tactil care domina centrul bordului. Din pacate insa, lipsea cotiera atat de utila la drum intins, in locul sau fiind un spatiu pentru depozitare si ditamai manerul pentru frana de urgenta... Interesanta abordarea, dar nu foarte utila.

Peugeot 2008Peugeot 2008

Peugeot 2008

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Un capitol la care sta bine aceasta masina este cel referitor la spatiul interior. De fapt, este printre cele mai importante, daca ne gandim ca masina este una destinata familiilor, nu? Spatiul in acest 2008 este generos, atat pentru pasagerii din fata, cat si pentru cei din spate. Nu vor fi probleme cu spatiul pentru cap si genunchi chiar daca se vor asterne la drum 5 persoane, acestia avand la dispozitie si o gama larga de spatii pentru depozitare. Adica ai la dispozitie suporturi pentru pahare, spatii in portiere, in consola centrala, un torpedou generos, buzunare in spatele scaunelor si in locul cotierei centrale.

Peugeot 2008

Portbagajul are un volum de 360 de litri, volum ce poate creste pana la 1194 de litri cu spatarul banchetei culcat. Un spatiu util se afla si sub podeaua portbagajului, loc in care se pot pune multe accesorii legate de kitul pentru roti sau extinctorul. La fel de utila este si inaltimea nivelului de incarcare a portbagajului, care este de numai 60 cm fata de sol. Un ornament din inox special gandit pentru protectie in caz de incarcare este acolo daca doresti sa transporti frigiderul mamei. Si cu doar o singura apasare de buton la fiecare sectiune a banchetei, ai la dispozitie tot volumul masinii, dar si o podea perfect orizontala.

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Peugeot ofera o gama larga de motorizari pentru modelul 2008. Noi am testat varianta cu motorul diesel 1.6 e-HDi de 115 cp si 270 Nm cuplu. Este cea mai puternica motorizare pe motorina din gama, fiind insa depasita doar de motorul pe benzina de 1.6 litri VTi si 120 cp. Si, la prima vedere, cei 115 cp nu sunt mare lucru, dar nu trebuie sa uitam ca nici masina nu este grea, iar pentru ce a fost facuta ea, este combinatia perfecta. Pentru ca o familie nu va cauta performanta suprema si demaraje in tromba, ci va alege acest motor pentru consumul redus si pentru fiabilitate.

Peugeot 2008

Motorul de 1.6 litri e-HDi este foarte silentios. Sistemul Start/Stop poate sa porneasca intr-o zi cu trafic aglomerat de sute de ori, insa daca la ceva se pricepe Peugeot foarte bine, este acest sistem. Care porneste foarte repede si tine motorul mereu 'alert' astfel incat intr-o fractiune de secunda sa fie deja ambalat. Si aici voiam sa ajung de fapt: cu un astfel de sistem iti dai seama cat de silentios poate fi un motor diesel. Si nu este doar gratie izolarii fonice, este inainte de toate multumita felului in care a fost proiectat. Si chici ce: pare motorul ideal pentru Romania.

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Nu stim ce am putea spune despre transmisia manuala cu 6 rapoarte cu care era dotata masina testata de noi, ceva ce voi nu ati putea ghici din prima, fara sa conduceti masina. Fiind o masina normal, schimbarea treptelor se face usor, ambreiajul este moale si confortabil chiar si pentru cei mai in varsta si loviti de artroze. Dar nu este o cutie scurta, menita sa-ti ofere performanta, pentru ca nu ar fi avut nicio logica montarea unei astfel de transmisii pe un automobil de familie. Timoneria se comporta elegant, nu se agata nicio treapta de viteza, insa cand motorul este rece, trebuie sa fii mai ferm atunci cand bagi in prima treapta pentru a pleca de pe loc. Asta este singurul neajuns...

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Acceleratie: 10.4 secunde ii trebuie lui Peugeot 2008 ca sa atinga cei 100 km/h si, conform fisei tehnice, se pare ca va merge cu 188 km/h viteza maxima. Evident, o viteza pe care nicio mama cu capul pe umeri nu o va aborda cu scaunele de copil montate si ocupate...;

Franare: spre deosebire de Citroen Cactus si Renault Captur, Peugeot 2008 are frane cu disc si pe puntea spate, ceea ce este un plus. Iar pentru un maximum de siguranta, asa cum cer si reglementarile UE, frana este asistata de ABS si ESP;

Suspensii: fara indoiala, aceasta masina a fost construita si gandita pentru confort. Nu pentru sportivitate si nici pentru abordarea virajelor in drift. Asa ca suspensiile sunt destul de moi, special gandite pentru o calatorie pe un traseu putin mai accidentat. Iar atunci cand circuli in oras, peste obstacole zilnice formate din gropi, canale, sine de tramvai sau piatra cubica, pasagerii se vor simti foarte bine si nu vor fi zdruncinati peste masura.

Peugeot 2008

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Nu am mers foarte mult cu Peugeot 2008, dar destul incat sa imi dau seama ca este o masina corecta. La drum intins se asterne bine pe asfalt, insa are o oarecare tentativa de ruliu daca abuzezi de volan in viraje stranse. Adica nu este masina ideala cu care sa faci slalom printre alti participanti la trafic dupa ce pleci de la cinema unde ai vazut Fast and Furious... Mai ales daca ne luam si de directia destul de lenesa care nu iti transmite cu precizie ceea ce fac anvelopele pe asfalt, asa cum se intampla in cazul masinilor sportive. In oras insa iti va placea foarte mult sa conduci acest Peugeot, din doua motive: are o garda la sol destul de mare si poti urca lejer pe borduri daca nu gasesti un loc de parcare si pentru ca are o vizibilitate foarte buna.

Acest SUV de mici dimensiuni nu are tractiune 4x4, dar are altceva: un dispozitiv numit Grip Control prin care sistemul de control al tractiunii se schimba si, teoretic, masina poate astfel circula mai usor pe teren acoperit de zapada, noroi, nisip sau pe asfalt drept. Adica in functie de ceea ce selectezi, rotile se vor comporta diferit pentru un maxim de aderenta.

Peugeot 2008

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Masinile care iti ofera o vizibilitate buna sunt tot mai putine in ziua de azi. Insa 2008 nu este una dintre ele... In primul rand, am remarcat ca designerii au fost preocupati de acest aspect datorita celor doua geamuri triunghiulare mici de pe portiere care te ajuta mult sa vezi in laterale la trecerile de pietoni. Luneta este si ea de mari dimensiuni si poti vedea usor ce se intampla in spate fie prin oglinda retrovizoare, fie intorcandu-te cand mergi in marsarier. Oglinzile laterale sunt foarte generoase si vezi orice detaliu in ele, iar daca te stii mai nepriceput la parcari, ai la dispozitie senzori cu alerta vizuala si acustica.

Peugeot 2008

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Euro NCAP a testat Peugeot 2008 in 2013, cand i-a acordat punctaj maxim. Datorita sistemelor de siguranta care includ airbaguri frontale, laterale si cortina, pasagerii din fata sunt foarte bine protejati, masina reusind sa obtina un punctaj mare de 88% in ceea ce-i priveste. Protectia copiilor, a pietonilor si sistemele de siguranta suplimentare au primit punctaje peste 70%, ceea ce a contribuit la rezultatul final cu 5 stele de siguranta.

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Modelul testat de noi cu echipare de top Allure venea dotat din fabrica cu 3 tetiere spate, a 3-a lampa STOP, ABS, airbag frontal pentru sofer + pasager cu posibilitatea decuplarii airbag pasager, airbag-uri cortina, airbag-uri laterale fata, centuri de siguranta in 3 puncte, pretensionate, ESP, servofrana + asistenta la franarea de urgenta, regulator + limitator viteza, servodirectie asistata, clima automata Bi-Zona, ecran tactil + 6 Boxe + Comenzi audio pe volan +USB/jack + Bluetooth, avertizor sonor faruri aprinse sau cheie uitata in contact, bancheta spate rabatabila 1/3-2/3, computer de bord, geamuri fata actionate electric, imobilizator electronic motor, inchidere centralizata cu telecomanda, lampi semnalizare laterale, luneta cu stergator si degivrare, martor necuplare centura de siguranta sofer si pasager fata, oglinzi retrovizoare exterioare reglabil electric si incalzite, plafoniera cu temporizare, preechipare 4 boxe, priza 12 V, reglaj electric inaltime faruri, faruri cu aprindere automata + stergatoare parbriz automate, scaun sofer reglabil pe inaltime, sistem recirculare aer, volan reglabil pe inaltime si adancime, oglinzi rabatabile electric, oglinda interioara electrocromata, oglinda interioara electrocromata 1, proiectoare ceata, torpedou refrigerat, asistenta la parcare spate, plafoniere cu LED, scaun pasager reglabil pe inaltime, bare plafon vopsite gri aluminiu, faruri cu geam clar, faruri diurne cu LED, oglinzi exterioare in culoarea caroseriei, volan imbracat in piele, afisaj color display combina de bord, capace oglinzi retrovizoare cromate, geamuri laterale spate si luneta cu tenta inchisa, jante aliaj 16“ Diamantees Hydre Dilium + Roata de rezerva ingusta, ornamente cromate, plafon Peugeot LED TRACK, protectie inox pentru bara fata si spate, protectie inox prag portbagaj, scaune fata Dynamic, schimbator viteze imbracat in piele, stalpi usa de cluoare negru lucios, tapiterie specifica Prestige.

Peugeot 2008Peugeot 2008

La aceste dotari destul de numeroase, modelul nostru mai avea dotari optionale in valoare de 872 Euro, adica CD player, grip control + Jante aliaj 17" diamantée Eridan Anthra mat + Anvelope M&S + Roata de rezerva utilizare temporara si plafon transparent (trapa de mascare electrica) + Plafoniere cu LED. Destul de multe dotari de confort si design, dar totusi parca lipsesc unele de siguranta precum asistenta la schimbarea benzii de mers sau pilotul automat cu radar.

Peugeot 2008

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

In brosura celor de la Peugeot, modelul 2008 cu motorizare 1.6 e-HDi si cutie manuala consuma in regim mixt 4 litri la fiecare o suta de kilometri parcursi. E o valoare mult prea frumoasa ca sa fie adevarata... Insa nici realitatea nu e departe. Pentru ca masina consuma circa 7 litri de motorina in oras, la mers extrem de aglomerat, asa cum se intampla pe Iuliu Maniu vinerea dimineata, o sosea pe care nu exista doua semafoare corelate...

Iar la drum intins, acest SUV compact nu va fi mai insetat de 4,8 litri la 100 km. Asadar, o medie de aproximativ 5.9 - 6.0 litri este destul de decenta pentru aglomeratia cu care ne-am obisnuit... din pacate.

Peugeot 2008

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cel mai ieftin Peugeot 2008 costa acum la promotie speciala de la Trust Motors 13.153 de Euro. Pentru aceasta suma primesti masina cu motorizare 1.2 benzina de 82 cp si echipare Access. Insa la acesti bani nu primesti nici aerul conditionat, care mai costa in plus 645 de Euro. Cel mai ieftin 2008 pe motorina este 14.553 Euro. Versiunea condusa de noi cu echipare Allure si motorizare 1.6 e-HDi si cutie manuala este 20.143 Euro. Pretul final al modelului nostru, cu tot cu dotarile optionale a fost insa de 21.213 Euro cu TVA inclus.

Peugeot 2008

Special

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

TARGET LIMITAT. Spre deosebire de noul 308 si de alte modele compacte ale marcii, Peugeot nu are un target special pentru 2008. De fapt, este greu de definit clientul care va achizitiona aceasta masina. Dupa designul exterior si interiorul destul de anost, cu niste culori mult prea sobre pentru a fi iubita de tineret, masina se pare ca isi propune sa atinga clientela exclusiv familista si pe cea mai in varsta. Din pacate, in Romania acest target este unul pretentios si acest Peugeot 2008 pur si simplu nu are destule atribute care sa-l scoata in evidenta. Chiar daca este o masina spatioasa si sigura, in ceea ce priveste aspectul nu este cu siguranta pe primul loc in clasamentul preferintelor.

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
87 / 100

Nu am condus acest Peugeot 2008 pana cand s-a aprins becul de la benzina. De fapt, l-am returnat importatorului cu acul de la carburant miscat din pozitia 'PLIN' doar un milimetru. Oricum, a fost destul incat sa ne dam seama ca am condus o masina corecta. Fara pretentii de sportiva, fara pretentii de a fi cea mai frumoasa si fara sa fie nici cea mai economica de pe piata. Ce-i drept, se bucura de spatiu mult, de confort si siguranta, insa marketingul marcii parca nu transmite foarte eficient aceste avantaje in piata. Pana la urma, este pacat ca aceste calitati ale masinii sunt eclipsate de superficialitatea aspectului exterior. Ca o familie cu doi copii nu vrea nici viteza mare, nici sa iasa in evidenta atunci cand ajung in fata gradinitei... Ci vor exact ceea ce ofera masina asta. Dar, din pacate, ca si la oameni, prima impresie conteaza, si Peugeot nu e un brand foarte specialist in a schimba asta.

Peugeot 2008

 
  • Design exterior anost
  • Interior monoton
  • Directie moale
  • Confort
  • Scaunele fata cu sustinere buna
  • Sistemul de franare
  • Siguranta
  • Spatiu interior
  • Motor silentios
  • Vizibilitate

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
86 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (31) Poze Peugeot 2008
[+] mai multe