Renault Megane GT 1.6 205 cp 7AT

"Un compact extraordinar. Dar care abia la facelift ar putea deveni perfect."
PUNCTAJ
4TUNING
86
PRIZA LA PUBLIC
97
NOTA CITITORULUI
81
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 2800
  • Km. efectuati: 385
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban / extraurban
  • Conditii meteo: uscat / ploaie
  • Traseu: Bucuresti - Alexandria - retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: NU
  • Stil de condus: legal
Am asteptat ceva vreme masina asta. E una din acele putine modele care are posibilitatea si capacitatea sa zguduie industria auto. Cam ca atunci cand se lanseaza un nou Golf sau un Focus... Pentru ca Megane este una din cele mai indragite si cumparate automobile. Inclusiv in Romania.

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant benzina
  • Cilindree 1618
  • Putere 205 cp
  • Cuplu 280 Nm
  • 0 - 100 km/h 7.1 s
  • Viteza maxima 230 km/h
  • Tractiune FWD
  • Greutate 1392 kg
  • Consum mixt 8 l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 434 l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 14.800 Euro
  • Pret model testat 22.250 Euro
  • Impozit anual 145 lei/an

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Noul Renault Megane este un hatchback reusit. Si pentru ca aceste teste auto sunt subiective, imi permit sa spun ca e cu mult peste aspectul unui Golf sau al unui Focus din ultimele generatii. Adica in cazul in care tot ce urmaresti este sa ai cel mai frumos hatchback de pe piata, atunci trebuie sa-ti iei un Megane 2016.

Primul lucru care iti sare in ochi este forma farurilor. Nu ai mai vazut asa ceva nicaieri, nu seamana cu nimic. Decat cu numarul 9, poate... Si imediat sub ele sunt proiectoarele cu niste prize mici de aer in forma de... boomerang? O grila noua, o capota sculptata diferit, cu profile mari, aerodinamice, stopuri complet noi care ma duc cu gandul la masinile italienesti si o multime de elemente sport. Asta pentru ca noi am testat varianta de varf din oferta Megane numita GT, care vine cu un kit aerodinamic destul de generos.

Renault Megane GT 2016

Renault Megane GT este o versiune intermediara, intre unul obisnuit si varianta RS. Dar pe partea estetica seamana mai mult cu RS-ul. Pentru ca are prelungiri la spoilerul fata, eleron la luneta, difuzor la bara spate, evacuare dubla si jante mari, lucruri pe care un Megane obisnuit nu le are.

Cert este ca noul Megane seamana cu... Megane doar din laterale, pentru ca pastreaza cam aceeasi forma. Insa in rest, oriunde ai privi, pare o masina complet noua, sculptata cu multa indrazneala de niste designeri francezi mai curajosi ca niciodata. Ceea ce este bine, ca poate de asa ceva avea nevoie masina asta ca sa castige teren in fata concurentei.

Renault Megane GT 2016Renault Megane GT 2016

Renault Megane GT 2016

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Varianta GT condusa de noi avea un interior aparte. Scaune sport imbracate in Alcantara, volan sport GT, cateva ornamente polishate, unele albastre si pedalierul din aluminiu sunt elementele speciale pentru versiunea asta. Dar in mare parte, interiorul este acelasi la orice Megane din oferta celor de la Renault.

Si, fara doar si poate, tot interiorul acestei masini se invarte in jurul sistemului R-Link 2 si al ecranului urias, cu functie tactila, de 8,7 inch. Adica 22 de centimetri. Un sistem multimedia multifunctional, pentru ca de pe acelasi ecran reglezi si clima, dar si sistemul audio. Nu degeaba, in total, masina asta are doar vreo... 6 butoane. In rest, totul se face de pe ecranul tactil.

Pozitia in scaune este buna, pentru ca au reglaje multe, cotiera e acolo unde trebuie, materialele sunt de calitate si ceasurile de bord, care acum sunt doar un ecran LCD cu un miliard de informatii, sunt vizibile si mari. Per total, interiorul este reusit, dar pesemne ca ai nevoie de ceva mai mult timp sa te obisnuiesti cu bordul dominat de o tableta uriasa. Mie unul, nu mi-au ajuns cele 4 zile de test-drive.

Renault Megane GT 2016

Renault Megane GT 2016Renault Megane GT 2016

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Ca se numeste GT, RS sau doar un simplu dCi, Renault Megane este o masina de familie. Si asta inseamna ca spatiu este suficient. Portbagajul are o capacitate de 434 litri, mai mare decat ce ofera concurentii directi. Spatii pentru depozitare sunt din plin, in portiere, in cotiera, in consola centrala si in torpedou. Si daca cei doi pasageri din fata au loc din belsug, cei din spate au si ei suficient spatiu pentru genunchi si cap fara probleme. Daca esti o mama cu un copil mic, fii fara griji, pentru ca vei putea monta si demonta usor scaunul de copil, masina fiind destul de inalta.

Renault Megane GT 2016

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Megane GT are sub capota un motor cu care noi ne-am mai intalnit acum cativa ani. E vorba de propulsorul de pe Clio RS. Un benzinar turbo de 1.6 litri, de fapt 1618 cmc, care atunci producea 200 cp. Acum produce 205 cp si 280 Nm cuplu, putin mai mult decat ofera micul Clio. Oricum, daca ne gandim ca masina are peste 1300 kg, cei 205 cp nu par foarte numerosi... Dar nici nu vorbim despre o masina extrem de sport, asa cum este RS-ul. Iar acest lucru se vede. Partea buna este ca in conditii normale, motorul este silentios si foarte elastic la orice turatie, adica nu iti da de inteles ca e doar un... 1.6 benzinar.

Megane GT are acolo un mic buton RS Mode. Pe care, cand il apesi, acceleratia raspunde mai bine si puterea vine mai repede. Iar acest lucru se simte zdravan - brusc, conduci alta masina, care te baga in scaun. Dar capacitatea cilindrica mica si greutatea isi spun cuvantul, la un moment dat, simtind plafonarea puterii indiferent ce ai face. Asa ca, in ciuda scaunelor cu sustinere laterala, a volanului sport, a padelelor de schimbare a treptelor si a sunetului de evacuare, trebuie sa-ti aduci aminte mereu ca esti intr-o masina de familie, nimic mai mult.

Renault Megane GT 2016Foto: Inautonews.com

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

La fel ca un Clio RS, acest Megane GT are la motorul de 1.6 turbo cuplata o transmisie EDC, Efficient Dual Clutch, automata, cu 7 trepte. La care poti schimba vitezele fie automat, fie de la levier cu plus si minus, fie de la padelele de la volan. Oricum, aceasta transmisie automata se comporta in doua moduri: cand mergi normal, in oras, ca tot omul, vitezele se schimba lin, incet, ca la o masina obisnuita. Dar cand vrei sa simti adrenalina si accelerezi pana la o turatie crescuta, eventual pana in limitare, schimbarea treptelor se face extrem de repede, fie ca o lasi in modul automat sau ca schimbi de la padele. Cu alte cuvinte, aceasta transmisie stie sa schimbe si incet, lin, dar si rapid, ca o masina de competitie, atunci cand ii cer acest lucru. Bravo EDC!

Renault Megane GT 2016

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Acceleratie: Megane GT accelereaza pana la 100 km/h in 7.1 secunde si atinge o viteza maxima de 230 km/h;

Franare: franele sunt cu discuri pe toate cele 4 roti, asistate de ABS, ESP, AFU (asistenta la franarea de urgenta);

Suspensii: sasiul rigidizat de divizia Renault Sport este dotat si cu niste suspensii mai tari, care, in oras, iti pot face zilele destul de negre...

Renault Megane GT 2016

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Megane GT este o masina pentru soferi. Sau, mai degraba, pentru familisti pasionati. Partea interesanta este ca se conduce exceptional si in oras, datorita sistemului 4 Control cu ajutorul caruia vireaza toate cele 4 roti, dar si la drum intins si pe viraje, pentru ca... si-au bagat nasul cei de la Renault Sport.

Nu, nu este la fel de precisa si nu simti in volan orice guma de mestecat de pe asfalt ca la RS. Dar sentimentul este mai accentuat ca la orice alta masina obisnuita. In mediul urban, virajele stranse pe stradute sunt floare la ureche acum, pentru ca vireaza si rotile din spate, asa ca poti sa te strecori mai usor, avand in permanenta impresia ca esti la volanul unui... Smart, nu al unei masini de 4,4 metri.

Renault Megane GT 2016

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Daca parbrizul este destul de mare si poti sa vezi prin el traficul destul de bine, despre luneta nu putem spune acelasi lucru. Am toata convingerea ca inginerii ar fi putut sa o faca ceva mai mare, macar cativa centimetri de jur imprejur, sa vezi si tu mai bine in oglinda retrovizoare... In rest insa, lucrurile sunt in regula: oglinzi laterale destul de mari, pozitia in scaun inalta si geamuri laterale normale, cu stalpi relativ subtiri.

Masina asta costa peste 22.000 de Euro. Asa ca as fi vrut macar senzori de parcare si in fata. Insa primesti doar senzori in spate, fara camera de marsarier sau alte tehnologii ajutatoare, ceea ce nu este suficient pentru un client mai pretentios.

Renault Megane GT 2016

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Nu vom insista prea mult asupra sigurantei pe care o ofera Renault Megane, deoarece autoritatea in domeniu, Euro NCAP, a testat noua generatie dupa ultimele standarde si i-a acordat punctaj maxim. Asa ca cine doreste o masina sigura, Megane este una dintre cele pe care le poate cumpara.

Masina vine cu 6 airbaguri, inclusiv cortina, sistem Isofix, centuri reglabile pe inaltime, senzori de presiune in anvelope, oglinda cu sistem anti-orbire, proiectoare de ceata si lumini de zi. In plus, varianta GT are si un pachet numit "Drive Safely" care include franare activa de urgenta + alerta de depasire a limitei de viteza cu recunoasterea panourilor de semnalizare + alerta la depasirea/pastrarea benzii de rulare + comutare automata intre luminile de drum/intalnire + alerta pentru pastrarea distantei de siguranta + Cruise Control Adaptiv).

Renault Megane GT 2016Reglajul pachetului de siguranta Drive Safely

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Versiunea de Megane GT testata de noi avea destul de multe dotari interesante. Jante de aliaj pe 18 toli, Pachet Confort Plus GT (Tapiterie tip Alcantara, culoare negru carbon cu insertii in culoarea albastru, specific GT), sistemul multimedia Renault R-Link 2, BOSE sound system cu ecran tactil multitouch 8,7"(22 cm), orientare tip "portret", navigatie tip Birdview (2,5D) cu harta Romaniei inclusa, conectivitate internet si aplicatii dedicate (12 luni pachet conectare gratuita), multimedia si conectivitate extinsa telefon mobil, BOSE sound system cu 10 difuzoare (subwoofer si amplificator digital inclus), clima automata cu 2 zone, geamuri electrice, cutie EDC cu padele la volan, functie Launch Control, sasiu 4Control, faruri LED Pure Vision si cateva dotari care, cu siguranta, ne-au scapat.

Renault Megane GT 2016Renault Megane GT 2016Renault Megane GT 2016

Renault Megane GT 2016Pe harta navigatiei, unele cladiri nu sunt doar 3D, ci sunt si... colorate

In plus, soferii au posibilitatea reglarii nuantelor de la iluminarea interioara. Poti alege din 5 culori diferite pentru lumina ambientala, iar ceasurile de bord isi schimba aspectul in functie de modul de conducere ales: Sport, Comfort, Neutru sau Personalizat. In aceste moduri se schimba raspunsul acceleratiei, rigidizarea directiei si modul climei digitale.

Renault Megane GT 2016Renault Megane GT 2016Renault Megane GT 2016Renault Megane GT 2016

Renault Megane GT 2016Modul NeutruRenault Megane GT 2016Modul PersonalizatRenault Megane GT 2016Modul SportRenault Megane GT 2016Modul Comfort

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Oficial, Renault spune ca masina asta consuma in regim mixt 6.0 litri si 4.9 in afara orasului. Poate, in anumite conditii, ar fi adevarat. Din pacate, in Bucuresti, orice ai face, nu iti va consuma mai putin de 12 litri si in afara orasului poate, daca ai noroc, o sa ajungi pe la 7. Asadar, media in realitate nu va fi 6, ci va fi undeva pe la... 8-9 daca mergi incetisor. O valoarea destul de decenta daca ne gandim ca avem peste 200 cp, cutie automata si o greutate deloc mica.

Renault Megane GT 2016

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Poate ca 22.250 de Euro, cat costa un Megane GT, nu pare o suma foarte mica. Dar daca vrei sa cumperi un hatchback de putere similara, cu atata tehnologie, nu vei putea sa cumperi nimic la bani mai putini. Cu siguranta, nimic care sa aiba toate cele 4 roti viratoare. Daca insa mai adaugi cateva dotari, cum ar fi pachetul de siguranta Drive Safely, un scaun de Alcantara si niste jante mai ca lumea, pretul ajunge spre 25.000 de Euro... Oricum, un Golf GTI DSG e pe undeva pe la 29.000 de Euro, deci pretul cel mai accesibil din segment este in favoarea lui Megane.

Renault Megane GT 2016

Special

PUNCTAJ 4TUNING
5 /10

CATEVA PROBLEME. La final, trebuie sa va spun ca noul Megane nu este perfect. Este o masina exceptionala, se conduce minunat, este o placere sa te plimbi la volanul sau. Si ma supara ca exista cateva probleme atat de mici, atat de usor de rezolvat, la care, pesemne, inginerii nu s-au sinchisit sa acorde ceva mai multa atentie. Daca aceste minusuri ar fi rezolvate, atunci am putea discuta de o masina aproape perfecta.

In primul rand, modul automat de la stergatoare. Orice ai face, indiferent de viteza, de cum apesi, de cum setezi intensitatea, daca lasi stergatoarele in modul automat e cea mai mare greseala: senzorul are propria personalitate. Cand ploua cu galeata da o singura data din stergatoare si nu te lasa sa vezi nimic. Cand nu ploua deloc o ia razna si baga modul cel mai agresiv de zici ca face santuri in parbriz. Orice ai face, modul automat este inutil, este programat de un zidar schiop si beat, nicidecum de vreun inginer francez cu halat platit de Renault...

Un lucru ceva mai putin deranjant este legat de un mic amanunt estetic. Evacuarea dubla, de fapt... nu este dubla. In dreapta este doar un ornament din plastic infundat, nimic mai mult. Evacuarea se face doar prin stanga. Adica ai o toba falsa. Care, te-ar putea deranja, cand te uiti ca ai cheltuit peste 22.000 de Euro pe masina asta... Nu?

Renault Megane GT 2016Toba din dreapta este doar un capac de plastic negru

Extrem de deranjanta este clima automata. De fapt, reglajul sau. Ca sa intri in meniul climei, trebuie sa nimeresti cu degetul un spatiu mic de pe ecranul tactil. Dupa care, totul se regleaza de acolo: pornirea AC-ului, intensitatea, modul si asa mai departe. Nu ai nicio sansa sa reglezi ceva la climatizare ca sofer, din mers. Doar pasagerul poate, pentru ca necesita extrem de multa atentie si precizie. Daca esti singur in masina, pe autostrada, si vrei sa pornesti aerul conditionat, tragi pe dreapta, pui avariile, tragi frana de mana, dupa care te apuci sa faci setari. Unde s-au dus vremurile cu butoane simple si clare care aveau desenate pe ele un fulg de nea?

O alta problema este sistemul Start/Stop. La majoritatea masinilor, cand apesi frana la semafor, motorul se opreste. Ei bine, la Megane, are propriul spirit independent care face ce vrea el. La semafor apesi pedala, motorul nu se opreste, apare in bord semnul care spune ca sistemul nu e disponibil. Nimic iesit din comun, se intampla, ba e motorul rece, ba trebuie sa bage aer conditionat, cine stie... Problema este ca daca ridici piciorul de pe frana si lasi masina sa curga 5 centimetri si apesi iar frana, ghici ce? Motorul se opreste. Insa cea mai enervanta parte este ca, pentru a intra in functiune sistemul Start/Stop si sa se opreasca motorul cand astepti in aglomeratie, trebuie sa apesi zdravan pedala de frana, nu sa o ciupesti... De ce? Nimeni nu stie de ce e nevoie sa mergi la sala si sa apesi pedala atat de tare ca sa simta sistemul ca masina e oprita...

Ultimul lucru care ar putea fi imbunatatit este legat de sistemul keyless entry. Care ar trebui sa mearga asa: bagi cheia, care seamana cu o cartela, in geanta si uiti ca este acolo. Masina 'te simte', se deblocheaza cand te apropii de ea si se incuie cand te indepartezi. Dar nu. Cand ma apropiam de masina se aprindeau luminile, semn ca simtea cheia. Putea deschide portbagajul fara probleme. Nu si portierele... Asa ca scoteam cheia si apasam pe butonul de deblocare. Dar la plecare, cand ma departam, masina se inchidea automat. Pai ori este keyless, ori este pe jumatate?

Nu am dubii ca masina asta are un manual de utilizarea mai gros decat Istoria Literaturii Romane. Si, poate, acolo se gasesc cateva raspunsuri la aceste probleme. Dar nu prea este in regula sa faci in 2016 un automobil care sa-ti dea batai de cap. Fie si la primul contact sau la o scurta plimbare de 4 zile, asa cum am avut noi...

Renault Megane GT 2016

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
86 / 100

Renault Megane e o masina reusita. Extraordinara. Care arata demential si se conduce minunat. Pacat ca are cateva probleme atat de usor de rezolvat, care ii strica atat de mult reputatia... Sper din tot sufletul ca nu sunt singurul nebun care semnaleaza aceste probleme si ca cineva ii anunta pe oamenii din Franta ca sa le rezolve pentru faceliftul care va urma peste 1-2 ani. Ma oftic, pur si simplu, cand vad o masina atat de buna, dar eclipsata de cateva probleme minore. E ca atunci cand te indragostesti de un supermodel de la Victoria's Secret, dupa care balesti, la care visezi, cu care ai un poster pe peretele din camera, dar atunci cand o vezi live, observi ca a uitat sa se epileze la subrat si toate visele tale se naruie precum sansele lui Geoana de a deveni presedinte...

 
  • senzorul de ploaie
  • inchiderea keyless
  • consumul
  • ecranul tactil dificil de folosit in mers
  • sistemul Start/Stop
  • interiorul
  • scaunele sport
  • sistemul audio BOSE
  • spatiul
  • design exterior
  • volanul sport
  • transmisia EDC la turatie mare
  • tinuta de drum

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
81 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (62) Poze Renault Megane GT 2016
[+] mai multe