Renault Megane RS Trophy 275 cp, 6 MT

"275 de cp inseamna 275 de motive de placere absoluta"
PUNCTAJ
4TUNING
97
PRIZA LA PUBLIC
55
NOTA CITITORULUI
85
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 12.400
  • Km. efectuati: 430
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban / extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Snagov - retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: NU
  • Stil de condus: sportiv
Pilotul din mine abia astepta sa se plimbe cu noul Megane RS in varianta Trophy. Si asta pentru ca am mai avut doua intalniri in trecut cu Renault Megane RS, inainte de facelift, si de fiecare data am ramas uimit. Iar cei 10 cp in plus pe acest model cu facelift nu pot fi decat... de bun augur!

Specificatii tehnice

BURLACI Cel mai probabil sa o conduca:
BURLACI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
MAGNET ABSOLUT Sex-Appeal:
MAGNET ABSOLUT
  • Carburant benzina
  • Cilindree 1998 cmc
  • Putere 275 cp
  • Cuplu 360 Nm
  • 0 - 100 km/h 5.8 secunde
  • Viteza maxima 255 km/h
  • Tractiune FWD
  • Greutate 1451 kg
  • Consum mixt 10 l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 3
  • Volum portbagaj 377 litri
  • Euro NCAP 3*
  • Pret de pornire 28.600 Euro
  • Pret model testat 28.600 Euro
  • Impozit anual 180 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

FOTO: Dragos Ometita

As minti daca as spune ca sunt un mare fan al modelului Megane. Dar, f*ck, modelul RS este asa cum trebuie! Cu ale sale aripi evazate se incadreaza fix in segmentul sportiv, alaturi de multe alte modele actuale sau chiar istorice. Cand ma uit la exteriorul lui RS imi dau seama ca pot bifa tot ce au avut de-a lungul vremii mai bun automobilele puternice preferate: aripi umflate la fel ca Lancia Delta HF Integrale, ditamai etrierele rosii care se vad printre spite ca la Alfa Romeo 147 GTA, kit exterior aerodinamic cu difuzor de aer ca un Koenigsegg si evacuare centrala precum un Ferrari F40. De fapt, din orice unghi te-ai uita la aceasta masina, observi ca e gandita si facuta pentru performanta.

Renault Megane RS Trophy

Acest model cu echipare Trophy avea doar cateva elemente distincte: stripping cu 2 dungi laterale, 2 in masca fata si inscriptionare TROPHY in lamela fata ce cuprinde farurile de zi + inscriptionare cromata praguri cu seria limitata RS TROPHY. Jantele insa erau de 18 toli, cele mai mari disponibile pe acest model, de 19 inch, nefiind montate din motive de... borduri si jurnalisti cu pedigree in raschetatul bordurilor. Dar chiar si cu aceste jante, intreaga masina arata extraordinar. Evident, culoarea galbena este cea care da semnalul de alarma, la fel ca la micile broscute otravitoare din jungla sud-americana: sunt galbena si periculoasa, deci nu trebuie sa te iei de mine! Asa ca orice alt sofer cand vede acest Megane stie ca trebuie sa aiba ceva putere sub capota daca vrea sa te intimideze la semafor...

Cireasa de pe tort este evacuarea finala care este realizata de celebrul producator Akrapovic. Este o evacuare cu elemente din titan, cu ornament final din carbon, care suna la fel de bine precum arata. De fapt, suna mult mai bine decat arata!

Renault Megane RS TrophyPoate cel mai sexy posterior din industria auto, la capitolul hatchback...

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

In clipa in care te afunzi in scaunele Recaro sport cu sustinere laterala serioasa, cand iti pui centura de siguranta rosie si strangi volanul sport imbracat in Alcantara, e clar ca te-ai urcat intr-o masina care se doreste a fi performanta. Ceasurile sunt gradate pana la 290 km/h, iar acest lucru nu poate decat sa-ti ridice niste semne (pozitive) de intrebare. In rest, bordul este similar cu cel de la oricare alt Megane, cu o consola centrala simplificata si cu aceleasi controale ale sistemului R-Link montat intre scaune.

Renault Megane RS Trophy

Chiar daca francezii nu sunt cei mai renumiti in ceea ce priveste calitatea elementelor de la interior, in cazul lui Megane RS totul este compensat de elementele sport si de excesul de Alcantara gri inchis cu ornamente rosii, o combinatie ce pare sa defineasca perfect atmosfera sportiva. Asta, plus multimea de locuri in care si-au pus semnatura cei de la departamentul RS, adica Renault Sport: pe schimbator, pe ceasurile de bord, pe bord, praguri si asa mai departe...

Tare mi-ar fi placut daca macar ornamentul de pe bord ar fi fost din carbon adevarat... Dar nu este. Iar acest lucru ii scade cateva puncte acestui automobil pe partea de calitate. Hai sa fim seriosi: cat poate costa o fasie subtire de 0.2 mm din fibra de carbon reala, cu o suprafata de vreo 8 cm patrati?

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Daca la o masina de familie m-ar interesa ce loc pentru bagaje exista, ce spatiu pentru pasageri sau cate locuri de depozitare vin din fabrica, in cazul acestui model... ma lasa rece. Tocmai de asta i-am acordat punctaj maxim. Puteam sa am loc in portbagaj doar pentru o borseta si o sticla de tuica, nu ma interesa. Nici daca pasagerii din spate ar sta cu genunchii la burta sau cocosati de plafon. Masina asta nu e despre cei 377 de litri din portbagaj, nu e despre suportul pentru pahar, despre torpedou sau despre spatiul banchetei din spate. Masina asta este strict pentru sofer, restul... neinteresant. Iar explicatia e simpla: daca ajungi sa te intrebi ce capacitate are portbagajul cand vrei sa cumperi masina asta, e clar ca ea nu e pentru tine.

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Acelasi motor clasic care a echipat cele mai multe masini sport de serie fabricate vreodata: un 2.0 16V Turbo ca la carte. Cu o putere de 275 cp la 5500 rpm si 360 Nm cuplu inca de la 3000 rpm. Un motor care este probabil dotat cu un monstru de turbo-compresor care, in clipa in care baga presiune maxima, tot ceea ce-ti doresti de la viata este sa nu ai trafic in fata ta. Motorul este silentios si extrem de docil daca il utilizezi normal, fara sa faci abuz de acceleratie, dar cine poate merge cuminte cu masina asta?

Nu stiu ce tehnologie de racire care sa pastreze ungerea turbinei cu motorul oprit au facut astia de la Renault, dar sper sa aiba o solutie, pentru ca masina asta e dotata cu sistem Start/Stop. Adica dupa ce ai calcat acceleratia zdravan, la semafor, motorul se opreste. Un lucru nu foarte benefic pentru propulsoarele turbo care au nevoie de racire permanenta cu ulei in turbina. Dar poate ca francezii s-au gandit deja la asta si au gasit o solutie astfel incat sa nu ai probleme cu motorul chiar daca il abuzezi.

Am zis mai sus ca motorul e silentios? Asa este. Dar chiar daca nu era, cu siguranta nu-l auzeai oricum. Din cauza evacuarii sport realizata de Akrapovic. Evacuare ce isi schimba total comportamentul cand apesi butonul Sport... Dar despre asta, discutam mai jos, la rubrica dedicata trasaturilor speciale!

Renault Megane RS Trophy

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Cutia manuala cu 6 rapoarte este si ea imbunatatita de divizia Renault Sport. Are treptele scurte si precise, special gandite pentru performanta si acceleratie liniara. Dar poti in acelasi timp sa mergi si incet, in oras. Singura problema este ca va trebui sa "amesteci" de schimbatorul ce poarta si el semnatura RS ceva mai mult.

Tot la transmisie as mentiona si diferentialul autoblocant de tip LSD care contribuie la o tractiune mai buna in demarajele puternice. Dar chiar si cu acest LSD, daca accelerezi violent in modul sport, cand controlul tractiunii este reglat pentru performanta crescuta, simti in volan cum puterea uriasa se lupta cu aderenta si cate una din roti vrea sa scape de sub control. Cu siguranta, daca acest diferential nu era prezent, stapanirea masinii la acceleratie ar fi fost mult mai periculoasa.

Renault Megane RS Trophy

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Accelerare: de 5.8 secunde are nevoie Megane RS ca sa atinga 100 km/h si poate atinge un top speed de 255 km/h pe hartie. Eu cred ca viteza maxima reala este undeva mai aproape de 270 km/h datorita elementelor aerodinamice si micilor imbunatatiri pe partea de putere si mecanica. In plus, tot 255 km/h atingea si modelul anterior care avea cu 10 cp in minus, deci...

Franare: asa cum era de asteptat de la o masina sport, Megane RS are frane performante. Sistemul Brembo cu etriere uriase pe fata dotate cu 4 pistonase fiecare si discuri pe toate rotile, asistat de ESP, ABS si EBV, adica repartitor electronic de franare, asigura o oprire eficienta a masinii indiferent de viteza;

Suspensii: sa mergi cu masina asta zilnic in oras este moarte curata. O poti face, dar trebuie sa nu-ti pese de rinichii tai. Si asta pentru ca este dotata cu amortizoare OHLINS reglabile pe 3 directii, adica pe rigiditate, revenire si cursa. Dar ce om normal la cap si-ar cumpara masina asta care e gandita pentru circuit si performanta ca sa mearga cu ea la piata?

Renault Megane RS Trophy

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Pentru asta iti cumperi masina pe care ti-o prezint aici. Pentru cea mai buna tinuta de drum pe care o poti experimenta cu mai putin de 30.000 de Euro. Dai banii pe ea ca sa simti cea mai precisa directie, ca sa simti orice pietricica de pe sosea, marginea portiunii de asfalt in viraje sau cele mai mici denivelari ale marcajelor rutiere... Iar Megane RS face toate aceste lucruri incredibil de bine. In plus, odata ce te urci la volanul sau, reuseste sa te transforme intr-un pilot adevarat.

Chiar daca in oras nu este cea mai confortabila, atunci cand iesi cu ea la drum intins, pe circuit sau macar pe un drum plin de curbe, totul are sens. Interesant este ca masina asta, dupa ce ca este al naibii de bine facuta, are un sasiu CUP realizat de divizia RS foarte echilibrat si rigid care iti ofera o aderenta incredibila chiar si la niste manevre mai agresive ale volanului, reuseste sa te transforme intr-un sofer mai bun. Pentru ca iti spune exact incotro se duce si iti arata cum sa redresezi usor daca e cazul. Adica este exact ca o carte deschisa, un manual cu ajutorul caruia te transformi intr-un pilot adevarat.

Renault Megane RS Trophy

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

La fel ca si spatiul interior, acest capitol este mai putin important in cazul lui Megane RS. Da, este recomandat sa vezi bine in orice situatie, dar in acest caz, parca nu ma intereseaza asa de mult cat de mare este luneta si cum ma ajuta ea la o parcare laterala... Per total, vizibilitatea din pozitia soferului este satisfacatoare. Pentru ca pozitia la volan este una destul de joasa si iti cam ia din campul vizual frontal. Insa oglinzile laterale sunt destul de mari pentru a evita depasirile cu masina in unghiul mort, iar pe partea de parcare, cum spuneam mai sus, este prezent un sistem cu senzori pentru partea din spate. Plus o camera video optionala cu o rezolutie VHS a anilor '90.

Renault Megane RS Trophy

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Euro NCAP a testat generatia de Megane prezenta si acum inca din 2008, cand i-a acordat punctaj maxim. Dar 6 ani si cateva facelift-uri mai tarziu, Megane a mai fost testat in 2014, moment in care testele aceleiasi autoritati in materie de siguranta rutiera s-au schimbat. Si pentru ca automobilul era unul vechi, Megane a reusit sa obtina doar 3 stele... Nu este un punctaj demn de lauda, dar este cel oficial de la Euro NCAP si este cel pe care il luam si noi in calcul. Dar cu toate astea, Megane RS nu sta deloc rau, cel putin pe hartie, la siguranta: 6 airbaguri, sistem C.A.R. (inchiderea automata a usilor, portbagajului si a trapei pentru carburant la demaraj), card acces/demaraj cu functia "maini libere", control dinamic al traiectoriei E.S.P. + sistem antipatinaj A.S.R. + control al subvirarii C.S.V.

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Megane RS vine din fabrica cu o lista generoasa de dotari standard: A.B.S. cu repartitor electronic de franare E.B.V., aer conditionat cu reglare automata bi-zona, airbag-uri frontale adaptabile pentru sofer si pasager (cu posibilitatea  de deconectare manuala a airbag-ului pasager), airbag-uri laterale cap pentru locurile din fata si din spate, airbag-uri laterale torace pentru locurile din fata, bancheta spate rabatabila si fractionabila 1/3 - 2/3, incluzand cotiera spate, C.A.R. (Inchiderea automata a usilor, portbagajului si a trapei pentru carburant la demaraj), card acces/demaraj cu functia "maini libere", control dinamic al traiectoriei E.S.P. + sistem antipatinaj A.S.R. + control al subvirarii C.S.V., senzor de lumina si ploaie, sistem de asistenta la parcarea spate, spatiu de depozitare inchis in cotiera fata, Stop&Start si Energy Smart Management, tempomat si limitator de viteza

Renault Megane RS Trophy

Pe partea estetica masina are 4 jante din aluminiu 18" Tibor "Black Mat", design specific versiuni RS TROPHY (stripping 2 dungi laterale, 2 in masca fata si inscriptionare TROPHY in lamela fata ce cuprinde farurile de zi + inscriptionare cromata praguri cu seria limitata RS TROPHY), difuzor spate tip Formula 1, directie asistata electric, faruri de zi cu tehnologie LED, forma lamelara F1, functia "Follow me home", geamuri electrice fata cu impuls, geamuri laterale spate si luneta cu tenta inchisa, imobilizator electronic codat, inchidere centralizata si demaraj cu card; functia "maini libere" inclusa, instrumente bord  specifice Renault, sport cu afisaj analogic, kit de reparare pneuri, masca faruri de culoare neagra, oglinzi retrovizoare de culoare "glossy black", reglaj manual, sistem evacuare titan Akrapovic, ornament iesire carbon, amplasat central.

Renault Megane RS Trophy

La interior masina vine cu scaune fata sport RECARO cu reglaj longitudinal/inaltime + tapiterie piele gri carbon piele/Alcantara, centuri siguranta si cusaturi scaune in culoarea rosu, pedalier aluminiu Renault Sport, radio,CD, MP3,4X20W, Bluetooth, Aux&USB, Renault Sport Dynamic Management (ESP tri-mod: normal/sport/off), RS Monitor: Sistem 2D ce indica parametri de functionare ai vehiculului, tetiere fata "noua generatie" si 3 tetiere spate reglabile pe inaltime
volan reglabil in inaltime si profunzime, volan, schimbator de viteza si frana de mana imbaracate in piele/Alcantara, iar pe partea de mecanica si performanta se bucura de sasiu CUP cu diferential de alunecare limitata inclus + etriere frana in culoarea rosu.

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Cand am luat masina de la Renault, pe bord era indicat un consum mediu de 19,8 l/100 km. Si o autonomie de vreo 300 km cu rezervorul plin... Moment in care am zis ca nu e cea mai economica din lume... Ma asteptam sa fie insetata, ca orice masina performanta pe benzina, ca doar nu te astepti sa ai 275 cp dintr-un consum de 5 litri, nu? Cu toate astea, dupa ce am mers cu ea prin Bucuresti destul de normal, cu sistemul Start/Stop activat, consumul a scazut pe la 12,5 litri. Ceea ce nu este deloc rau daca ne gandim ce avem sub capota si cand vedem aglomeratia capitalei...

Consumul mediu oficial este de 7.5 l, dar nu este si unul real. Un consum mediu real este cam de 9 litri, pentru ca in oras poti ajunge sa consumi chiar si 11 litri, iar la drum intins probabil ca vei obtine un 7. Dar cu toate astea, eu am ramas placut surprins, deoarece ma asteptam sa fie mult mai insetata aceasta masina pe care, vrand-nevrand, nu ai cum sa te abtii de la a o conduce mai sportiv...

Renault Megane RS Trophy

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Pretul de baza pentru Megane RS este de 28.600 de Euro cu TVA inclus. La care se mai adauga doar costurile de pe lista scurta de dotari optionale. Dintre acestea, masina noastra de test avea suspensiile OHLINS in valoare de 1500 de Euro, sistemul R-Link cu RS Monitor care costa 565 de Euro, oglinzile retrovizoare electrice si rabatabile de 100 de Euro, camera video pentru marsarier de 202 Euro, trapa panoramica fixa de 242 Euro. Cu alte cuvinte, pretul final al modelului de test a ajuns la putin peste 31.000 de Euro.

Renault Megane RS Trophy

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

EVACUAREA. Daca as fi agent de vanzari la Renault si as face un test drive cu un potential client, nimic nu ar fi mai simplu. L-as duce intr-o parcare inchisa de supermarket, as activa modul sport si as accelera in gol. Evacuarea Akrapovic cu al sau sunet vinde masina fara probleme. Si asta pentru ca are pe revenire, adica pe decelerare, o "bolboroseala" identica cu cea pe care o au masinile de raliu. Uneori, atunci cand mai scapa cate un firicel de benzina pe traseu, auzi cateva explozii care iti fac piele de gaina... Numai pentru acest sunet si merita sa cumperi masina asta!

Renault Megane RS Trophy

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
97 / 100

Nu stiu daca exista vreun pasionat de domeniul auto caruia sa nu-i placa masina asta. Totul este asa cum trebuie la ea, de la aspect, la directie si comportament in cele mai stranse ace de par. Este una dintre putinele masini care sunt pe piata in zilele noastre ce reuseste sa implice soferul cat mai mult in procesul de conducere. Daca alte masini fac abuz de confort si sisteme electronice care conduc singure masina, la Megane RS cel de la volan trebuie sa fie activ, trebuie sa tina volanul cu ambele palme si sa fie atent la orice viraj din timp. Pe langa faptul ca reuseste sa-ti ofere senzatii tari pe care le poti activa printr-o simpla apasare de pedala, masina asta reuseste ceva ce putine o mai pot face. Este un automobil in care te urci un simplu sofer si din care cobori un pilot experimentat. Iar acest lucru nu are pret.

Renault Megane RS Trophy

 

unele materiale de la interior

sistemul audio

design interior

aspect exterior

transmisie

motorizare

scaunele Recaro

franarea

directia

sunetul evacuarii

performanta

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
85 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (20) Poze Renault Megane RS Trophy
[+] mai multe