Volkswagen Amarok Double Cab 2.0 TDI 163cp

"E genul ala de masina in care te simti invincibil. Si in oras, si in off-road."
PUNCTAJ
4TUNING
89
PRIZA LA PUBLIC
92
NOTA CITITORULUI
71
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 16.000
  • Km. efectuati: 488
  • Tipul drumului: asfalt / nisip
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Oltenita - retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: legal
Ultimul model din familia pick-up testat de noi a fost Amarok. Un model nou de la Volkswagen care isi doreste inca din 2011 sa umple cu succes segmentul autovehiculelor utilitare. Si se pare ca reuseste cu succes, urmand o reteta simpla: motor mic dar puternic, economic, pret redus si intretinere ieftina.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
PE TEREN ACCIDENTAT Conceputa sa fie condusa:
PE TEREN ACCIDENTAT
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant motorina
  • Cilindree 1969 cmc
  • Putere 163 cp
  • Cuplu 400 Nm
  • 0 - 100 km/h 11,2 s
  • Viteza maxima 181 km/h
  • Tractiune AWD
  • Greutate 1958 kg
  • Consum mixt 9,8 l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 4
  • Volum portbagaj -
  • Euro NCAP 4*
  • Pret de pornire 25.234 Euro
  • Pret model testat 33.811 Euro
  • Impozit anual 179 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Nu exista autoturism cu caroserie pick-up atragator. Sau cel putin, nu am vazut eu. Pentru ca asa si trebuie, de aia se numeste masina utilitara: pentru ca se pune la munca, la treburi practice, nu este de dus la expozitie sau defilare de frumusete. Cu Amarok lucrurile stau fix asa: nimic spectaculos, nimic atragator si nimic care sa-ti intoarca privirea pe strada. Totul e normal, de la faruri si stopuri, la toate liniile caroseriei si pana la jante si garda la sol. Insa daca Amarok nu castiga multe puncte la aspectul exterior, fara indoiala ca recupereaza la spatiu si abilitati in off-road. Ca doar pentru asta a fost realizata de nemti.

Test Drive Volkswagen Amarok

Test Drive Volkswagen AmarokTest Drive Volkswagen AmarokTest Drive Volkswagen Amarok

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Nici la interior nu exceleaza utilitara VW. Este aceeasi poveste ca si la exterior: totul simplu si practic, fara nimic in plus sau care poate reprezenta un accesoriu inutil sau care il poate incomoda pe sofer. Volan simplu, fara comenzi pe el, bordul mare si impunator cu prize de aer, unitate de sunet si ceasuri similare cu cele intalnite pe modelele din clasa mica, un schimbator micut si o serie de butoane noi care tradeaza veleitatile de mers in teren accidentat. De fapt, doar micile butoane noi si spatiul mai generos iti spun ca esti la bordul unui vehicul inalt si mare. Pentru ca restul elementelor sunt luate de pe modelele obisnuite Volkswagen.

Test Drive Volkswagen Amarok

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Modelul testat de noi a fost un Amarok cu bena carosata. Nu stim ce capacitate litrica are portbagajul, adica uriasa bena care a primit un acoperis. Insa poti transporta fara emotii mobilier, marfa, baloti, piese de tractor sau accesorii pentru eolienele din mijlocul campului. Pentru ca ai la dispozitie o suprafata de 2.52 mp. Cu hubloul deschis, cerul este limita. Adica poti sa cari obiecte extrem de lungi care sa fie chiar baza unei case ridicate pe munte. Dar pana aici, nimic nou: un pick-up asta trebuie sa faca, sa care mult. Insa nici pasagerii nu duc lipsa de spatiu, fiind loc destul pentru 5 "locatari". In acest caz, cand avem un autoturism cu bena acoperita, nici bagajele nu mai prezinta o problema, deoarece avem unde sa le ascundem atat de ploaie, cat si de hoti, daca plecam la drum lung prin tara.

Test Drive Volkswagen AmarokTest Drive Volkswagen Amarok

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Volkswagen Amarok este pus in vanzare cu un singur propulsor care are mai multe puteri. Noi am testat o motorizare 2.0 TDI de mijloc, cu 163 cp, cea mai puternica disponibila fiind cea de 180 cp, iar cea de jos fiind de 140 cp. Propulsorul de 2 litri diesel este singurul pe care VW il ofera pentru Amarok. Dar avand o plaja de putere care se muleaza pe gusturile oricarui client, nici nu este nevoie de mai mult. Competitia are motoare mari, de 2.5 litri sau 3.0 litri, insa odata cu puterea mare vin si alte neajunsuri: de la costurile de asigurare si impozit, pana la consum. Amarok nu "sufera" de aceste probleme si tine cu casa atat prin prisma taxelor mici, cat si a consumului. Cat despre fiabilitatea motoarelor de 2.0 TDI de la Volkswagen... fiabilitatea le reprezinta.

Test Drive Volkswagen Amarok

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Amarok este disponibil cu doua transmisii: manuala in 6 trepte sau automata in 8 trepte. Modelul testat de noi avea cutia manuala, etajata special pentru mers preponderent in teren accidentat. Adica treapta 1 si 2 de putere, iar ultima treapta de mers la drum intins. Din pacate, Amarok nu vine in varianta standard cu diferential blocant pe puntea spate, acesta costand 682 de Euro cu TVA inclus. Insa, orice Amarok 4Motion vine cu blocant central. De altfel, exista 3 moduri de setare a tractiunii: 2WD (spate), 4x4 si 4x4 Low. Diferentialul spate se blocheaza de la buton pentru situatiile critice in care e nevoie de tractiune maxima.

Test Drive Volkswagen AmarokTest Drive Volkswagen AmarokTest Drive Volkswagen Amarok

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Acceleratie: Amarok are nevoie de 11,2 secunde ca sa atinga 100 km/h si poate prinde putin peste 180 de km/h.

Franare: desi are frane cu disc numai pe fata, Amarok franeaza bine datorita sistemelor electrice care "colaboreaza" pentru oprirea autoturismului de aproape 2 tone.

Suspensii: modelul testat de noi avea pachet heavy-duty, adica foile de arc de pe spate erau mai rigide, datorita suplimentarii numarului cu inca doua, special pentru a putea incarca mai mult bena. Motiv pentru care, cu masina goala, chiar si la viteza mica, aveai impresia ca toata caroseria este destul de "saltareata". In schimb, orice groapa sau bordura pare joaca de copil cand treci cu uriasul Amarok peste ele.

Test Drive Volkswagen Amarok

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

I-am dat nota maxima pentru ca e vorba de tinuta de drum in teren accidentat. Despre mersul pe sosea, e clar ca Amarok nu e cea mai precisa, avand o directie moale si un ruliu pronuntat la virajele luate in viteza mare. E ca si cum am aborda o masina sport din punct de vedere off-road. Nu, vom critica orice masina din unghiul in care a fost creata. Tocmai de aceea, voi spune despre Amarok ca pe teren accidentat este invincibil. Atat multumita garzii la sol mare, cat si datorita sistemelor electrice care te scot din bucluc. Rar vei avea nevoie de cuplarea blocantului spate, in orice situatie te-ai afla cuplarea 4x4 fiind suficienta. Totul sta in aprecierea corecta a dimensiunilor obstacolelor din fata, cum ar fi adancimea gropii cu noroi sau a sleaurilor, astfel incat sa nu ramai suspendat pe burta. In rest, cuplul urias al motorului diesel te ajuta sa urci orice panta, fara sa chinui prea tare turometrul, iar cu ajutorul unor pneuri MT poti sa strabati rauri si paduri innamolite fara emotii.

Test Drive Volkswagen Amarok

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Pozitia la volan inalta si garda la sol ridicata iti ofera la bordul lui Amarok o vizibilitate in trafic excelenta. Vezi fara probleme peste masinile aflate in fata ta, iar geamurile generoase laterale iti permit sa vezi pietonii care pot sari in strada la treceri, sau alte masini venind de pe strazi laturalnice. Suprafata vitrata mare, inclusiv pe luneta, iti permite o vizibilitate de 360 de grade. Problema cu instalarea benei este ca cel putin in spate, soferul va avea de furca sa se asigure cum trebuie. In special la parcari, deoarece Amarok este o masina voluminoasa si lunga, iar lipsa senzorilor de parcare se va face simtita.

Test Drive Volkswagen Amarok

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Euro NCAP a testat in 2010 Amarok si i-a oferit 4 stele din 5 la siguranta in urma testelor de impact. Utilitara nemteasca vine cu 4 airbaguri, sistem Isofix, ABS, ESP decuplabil si centuri pretensionate pentru toate cele 5 locuri. Poate ca nu exceleaza in numarul mare de sisteme electrice cu radare, senzori, camere video si monitorizari prin satelit, insa simpla dimensiune a lui Amarok il face o masina sigura pentru pasagerii sai. Modelul testat de noi avea in partea frontala si un suport in care, pe timp de iarna, se poate instala un plug de zapada. Iar in spate, carligul de remorcare este la loc de cinste. Asadar, atat din fata cat si din spate, esti protejat de orice alt vehicul din trafic.

Test Drive Volkswagen AmarokLa testele Euro NCAP, Amarok primeste 4 puncte.

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Daca vrei, poti sa bifezi de pe lista de dotari optionale o sumedenie de elemente care iti fac viata mai buna, atat de confort, cat si de siguranta sau performanta. Insa un autoturism utilitar trebuie sa se defineasca si prin strictul necesar, materiale usor de curatat si facilitate in utilizare. Motiv pentru care ai la dispozitie 3 variante de echipare: BASIS este echiparea entry-level, TRENDLINE este echiparea de mijloc si HIGHLINE este cea de top. Daca vrei un model practic, pentru utilizare in scop productiv, sa care, sa alerge pe camp si sa nu-ti para rau daca ia prafla bord, e clar ca vei alege un model de baza. Daca insa esti un afacerist care merge si in oras si iubeste confortul, poti avea parte de piele, navigatie si multe altele cu echiparea cea mai scumpa.

Noi am testat un Volkswagen Amarok Trendline care avea in dotare aer conditionat manual, oglinzi electrice, pachet heavy-duty, sistem audio cu MP3 si mufa USB, cotiera centrala fata, asistenta la coborarea in panta, diferential blocabil spate (optional), vopsea metalizata, geamuri electrice si inchidere centralizata din telecomanda.

Test Drive Volkswagen AmarokTest Drive Volkswagen Amarok

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Cat poate consuma ditamai tractorul de 2 tone? Foarte mult! Ei bine, nu chiar. Amarok consuma numai 10 litri la mersul urban, acest numar crescand daca bagi piciorul mai serios in acceleratie, numai cu tractiunea spate cuplata. In schimb, la drum intins, la mers obisnuit, consumul scade in jurul valorii de 8,5 litri. Deloc rau pentru un "agregat" urias cu un propulsor in 4 cilindri. Tot motorul este "vinovat" si pentru acelasi consum redus in cazul in care masina este incarcata, deoarece treaba cea mai grea o face cuplul mare care este disponibil de la o turatie redusa. Asadar nu trebuie turat mult motorul nici in sarcina, iar acesta este principalul motiv pentru care acul de la benzina va sta multa vreme nemiscat.

Test Drive Volkswagen Amarok

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Amarok incepe de la putin peste 25.000 de Euro, pentru o versiune 4x2 de 140 cp. Insa cu ceva reduceri de importator si un tichet rabla, poti ajunge la un pret mai mic. Modelul testat de noi are un pret de lista de 33.811 Euro cu TVA inclus. Pentru versiunea 4x4 mai puternica exista in randul concurentei 2 modele mai ieftine la pret, dar mai sarace in dotari. Oricum, e clar ca Amarok este printre cele mai ieftine si bine dotate modele pick-up de pe piata.

Cei de la Midocar Vitan, din departamentul de Autovehicule Comerciale, pot dota un Amarok cu tot ce-ti poate trece prin cap. De exemplu, au realizat proiecte chiar si cu senile in loc de roti pentru utilizarea pe timp de iarna, pot instala anvelope de off-road MT, troiliu, kituri de ridicare, bull-bar, diverse accesorii precum plugul de zapada si carligul de remorcare, dar pot in acelasi timp sa instaleze si caroserii dedicate fiecarui model, cum a fost si cel testat de noi.

Test Drive Volkswagen Amarok

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

OFF-ROAD. Cu un Amarok te duci oriunde, ai libertate deplina. Pe drumuri forestiere, indiferent daca ploua sau e noroiul pana la genunchi, prin apa, pe plaja sau prin nameti fara fund. Insa aici voi vorbi despre un off-road urban. Un astfel de autoturism este clar avantajos in off-road sau dincolo de orice asfalt, insa este foarte practic si in viata de zi cu zi. O masina de teren are suspensii zdravene, capabile sa reziste la orice soc, are elemente de directie marite, care nu cedeaza la o simpla gura de canal, iar tot ce inseamna mecanica este net superioara. Mai pe scurt, asta se traduce in mult mai putini bani investiti in reparatii de-a lungul timpului. Nu vei cunoaste ce inseamna janta sparta intr-o groapa, capete de bare stricate, bascule indoite sau tampoane de motor rupte din temelie. Vei aborda o strada din Bucuresti plina de gropi cu incredere, nu vei ramane impotmolit iarna daca te duci la un prieten in vizita care si-a facut casa in Pipera, acolo unde nu se asfalteaza si se face namolul mai ceva ca la Techirghiol, nu te va opri nicio bordura sa parchezi si in trafic te vei bucura de respect din partea altor soferi. Ca, pana la urma, si traficul urban din Romania este tot un... off-road.

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
89 / 100

Am mai spus si la alte teste cu automobile de teren. Pe de-o parte, este avantajul pe care ti-l ofera posibilitatea de a merge oriunde vezi cu ochii, in vacante sau la sfarsit de saptamana, in mijlocul naturii, tragand barca dupa tine pe peridoc, sau umpland bena cu bagaje, avantajul de a avea o masina utilitara cu o capacitate mare de incarcare, iar pe de cealalta parte este multimea de avantaje in viata reala de mers zi de zi. Amarok are insa un avantaj clar in fata concurentei: motorul mic si economic cu care nu iti este frica sa mergi zi de zi la birou. Platesti taxe si asigurari la fel ca la un autoturism de familie, iar consumul este decent si normal. Toate aceste lucruri fac din Amarok un autoturism multifunctional: merge in off-road la fel ca oricare alt pick-up de pe piata. Dar nu te lasa nicio secunda sa ai semne de indoiala asupra avantajelor cand vrei sa-l folosesti ca si masina de zi cu zi.

Pentru mai multe detalii despre Amarok, vizitati www.midocar.ro

Test Drive Volkswagen Amarok

 
  • design exterior
  • dotari
  • comportament la viteza mare
  • confort
  • pret
  • spatiu
  • costuri
  • capacitate de incarcare
  • motorizare

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
71 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (22) Poze Test Drive Volkswagen Amarok
[+] mai multe