Sapte supercaruri care au starnit de la inceput nemultumirea publicului

Sapte supercaruri care au starnit de la inceput nemultumirea publicului
Supercarurile domina fantezia oricarui pasionat de masini. Nu de putine ori insa producatorii auto au esuat in a crea modelul ideal.
Distribuie pe Facebook

Defectiuni ale unor sisteme, zgarcenia, politica unor companii exclusiviste sau pur si simplu proasta inspiratie au scos pe piata adevarate dezamagiri pe patru roti pentru public.

1. Mitsuoka Orochi

Sapte supercaruri care au starnit de la inceput nemultumirea publicului

Denumirea este inspirata de un animal din mitologia japoneza, dar masina asiatica, scoasa pe piata in 2007, s-a dovedit o adevarata dezamagire pentru cei care se asteptau la o adevarata bestie a soselelor.

Pana si forma exteriorului a fost subiect de discutii aprinse, insa in momentul in care criticii au ridicat capota motorului nu a mai fost loc de indoiala: Mitsuoka Orochi este un esec. Propulsorul folosit de japonezi este un banal V6 de Toyota Camry cu 158 CP, departe de orice performanta a unui supercar.

2. Ferrari FXX

Sapte supercaruri care au starnit de la inceput nemultumirea publicului

Din punct de vedere tehnic, modelului italian nu i se poate reprosa absolut nimic. Dezamagirea vine insa din politica companiei din Maranello referitoare la programul FXX.

In primul rand, bolidul de 2,9 milioane dolari nu este o masina de strada. Pentru cei 29 de cumparatori, acest lucru nu a reprezentat o problema. Ceea ce este mai ciudat e faptul ca, si daca ar detine un circuit de curse particular, proprietarul unui FXX nu il poate rula decat in anumite locatii, numai cu ocazia unor evenimente stabilite de Ferrari.

3. Mercedes SLR McLaren

Sapte supercaruri care au starnit de la inceput nemultumirea publicului

Asocierea dintre reprezentantii luxului german si o echipa de Formula 1 ar fi trebuit sa scoata la iveala, in anul 2003, un supercar demn sa iti taie respiratia inca de la prima sa aparitie.

In schimb, criticii auto sustin ca neintelegerile existente intre cele doua drupuri de ingineri au dus la un adevarat fiasco al gamei SLR. O fata destul de dezagreabila, un aspect balonat si o greutate de doua tone sunt caracteristicile pe care criticii proiectului le arunca de fiecare data in sarcina Mercedes-ului McLaren.

4. Covini C6W

Sapte supercaruri care au starnit de la inceput nemultumirea publicului

Tendinta de a resuscita imaginea monopostului Tyrell P34, din Formula 1 de la sfarsitul anilor '70, intr-un supercar iesit pe strazi nu a fost una dintre cele mai inspirate idei avute de designerul italian Federico Covini.

Dupa mai multe amanari, in 2005, Covini C6W a intrat in productie, dar dezechilibrul vizual creat de adaugarea celui de-al doilea set de roti pe fata si aspectul disproportionat al caroseriei a facut ca masina lui Federico sa starneasca mai mult priviri mirate decat admirative.

5. TVR Sagaris

Sapte supercaruri care au starnit de la inceput nemultumirea publicului

Primul model Sagaris, scos de britanicii de la TVR intre 2005 si 2006 avea destula putere pentru a ravni la titlul de supercar. Coupe-ul fortos s-a dovedit insa prea naravas, sistemul de directie dand batai de cap soferilor si facand masina greu de manevrat.

Colac peste pupaza, inginerul Peter Wheeler, reponsabil de aparitia masinii pe piata a refuzat sa instaleze pe un sistem ABS sau airbag-uri, sustinand ca... ar periclita viata soferilor in cazul unei rasturnari.

6. Jaguar XJ220

Sapte supercaruri care au starnit de la inceput nemultumirea publicului

XJ220 a fost prezentat sub forma de concept inca din 1998. Masina avea un motor V12 sub capota, care promitea senzatii de neuitat in bolidul ascutit al britanicilor.

Dupa patru ani de asteptare, modelul pus in vanzare in 1992 a dezamagit o lume intreaga, in special din cauza inlocuirii motorului in 12 cilindri cu un banal V6. Performantele propriu-zise, 542 CP, 0 - 100 km/h in 3.8 secunde etc, nu ar fi dezamagit nici un impatimit auto, daca firma nu ar fi insistat sa promoveze ideea unui V12 pe Jaguar-ul XJ220.

7. Aston Martin Virage

Sapte supercaruri care au starnit de la inceput nemultumirea publicului

La aceasta ora, astepti de la un Aston Martin tot luxul si intreaga tehnologie pe care pretentiile tale de "James Bond" amator le pot revendica. In urma cu 24 de ani, Aston Martin Virage demonstra cu brio cat de mult se scufundase firma britanica in apele falimentului.

Virage-ul din 1990 pare asamblat intr-un cimitir de masini sau intr-un atelier auto detinuti de niste hoti pagubosi. Automobilul este asamblat din faruri de Audi, stopuri de VW Scirocco, componente de Ford / Jaguar si transmisie automata de Chrysler. In fine, un model al saraciei lucii pentru un brand de lux!

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (7) Poze Sapte supercaruri care au starnit de la inceput nemultumirea publicului
mai multe