Sapte supercaruri care au starnit de la inceput nemultumirea publicului
Defectiuni ale unor sisteme, zgarcenia, politica unor companii exclusiviste sau pur si simplu proasta inspiratie au scos pe piata adevarate dezamagiri pe patru roti pentru public.
1. Mitsuoka Orochi
Denumirea este inspirata de un animal din mitologia japoneza, dar masina asiatica, scoasa pe piata in 2007, s-a dovedit o adevarata dezamagire pentru cei care se asteptau la o adevarata bestie a soselelor.
Pana si forma exteriorului a fost subiect de discutii aprinse, insa in momentul in care criticii au ridicat capota motorului nu a mai fost loc de indoiala: Mitsuoka Orochi este un esec. Propulsorul folosit de japonezi este un banal V6 de Toyota Camry cu 158 CP, departe de orice performanta a unui supercar.
2. Ferrari FXX
Din punct de vedere tehnic, modelului italian nu i se poate reprosa absolut nimic. Dezamagirea vine insa din politica companiei din Maranello referitoare la programul FXX.
In primul rand, bolidul de 2,9 milioane dolari nu este o masina de strada. Pentru cei 29 de cumparatori, acest lucru nu a reprezentat o problema. Ceea ce este mai ciudat e faptul ca, si daca ar detine un circuit de curse particular, proprietarul unui FXX nu il poate rula decat in anumite locatii, numai cu ocazia unor evenimente stabilite de Ferrari.
3. Mercedes SLR McLaren
Asocierea dintre reprezentantii luxului german si o echipa de Formula 1 ar fi trebuit sa scoata la iveala, in anul 2003, un supercar demn sa iti taie respiratia inca de la prima sa aparitie.
In schimb, criticii auto sustin ca neintelegerile existente intre cele doua drupuri de ingineri au dus la un adevarat fiasco al gamei SLR. O fata destul de dezagreabila, un aspect balonat si o greutate de doua tone sunt caracteristicile pe care criticii proiectului le arunca de fiecare data in sarcina Mercedes-ului McLaren.
4. Covini C6W
Tendinta de a resuscita imaginea monopostului Tyrell P34, din Formula 1 de la sfarsitul anilor '70, intr-un supercar iesit pe strazi nu a fost una dintre cele mai inspirate idei avute de designerul italian Federico Covini.
Dupa mai multe amanari, in 2005, Covini C6W a intrat in productie, dar dezechilibrul vizual creat de adaugarea celui de-al doilea set de roti pe fata si aspectul disproportionat al caroseriei a facut ca masina lui Federico sa starneasca mai mult priviri mirate decat admirative.
5. TVR Sagaris
Primul model Sagaris, scos de britanicii de la TVR intre 2005 si 2006 avea destula putere pentru a ravni la titlul de supercar. Coupe-ul fortos s-a dovedit insa prea naravas, sistemul de directie dand batai de cap soferilor si facand masina greu de manevrat.
Colac peste pupaza, inginerul Peter Wheeler, reponsabil de aparitia masinii pe piata a refuzat sa instaleze pe un sistem ABS sau airbag-uri, sustinand ca... ar periclita viata soferilor in cazul unei rasturnari.
6. Jaguar XJ220
XJ220 a fost prezentat sub forma de concept inca din 1998. Masina avea un motor V12 sub capota, care promitea senzatii de neuitat in bolidul ascutit al britanicilor.
Dupa patru ani de asteptare, modelul pus in vanzare in 1992 a dezamagit o lume intreaga, in special din cauza inlocuirii motorului in 12 cilindri cu un banal V6. Performantele propriu-zise, 542 CP, 0 - 100 km/h in 3.8 secunde etc, nu ar fi dezamagit nici un impatimit auto, daca firma nu ar fi insistat sa promoveze ideea unui V12 pe Jaguar-ul XJ220.
7. Aston Martin Virage
La aceasta ora, astepti de la un Aston Martin tot luxul si intreaga tehnologie pe care pretentiile tale de "James Bond" amator le pot revendica. In urma cu 24 de ani, Aston Martin Virage demonstra cu brio cat de mult se scufundase firma britanica in apele falimentului.
Virage-ul din 1990 pare asamblat intr-un cimitir de masini sau intr-un atelier auto detinuti de niste hoti pagubosi. Automobilul este asamblat din faruri de Audi, stopuri de VW Scirocco, componente de Ford / Jaguar si transmisie automata de Chrysler. In fine, un model al saraciei lucii pentru un brand de lux!
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Vw touran diesel 2011 5790 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12600 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei