Top 10 automobile Lamborghini foarte putin cunoscute

Top 10 automobile Lamborghini foarte putin cunoscute
  • LM002 era disponibil si cu motor marin de 600 cp
  • Silhouette este cel mai rar Lamborghini, produs in doar 54 de unitati
  • Faena este numele unui prototip cu 4 usi care trebuia sa fie produs in serie
Distribuie pe Facebook

Foarte multa lume are impresia ca marca Lamborghini inseamna numai Miura, Countach, Diablo si modelele mai noi. Insa italienii care au fost intr-o permanenta rivalitate cu cei de la Ferrari au realizat mai multe modele care, desi nu sunt la fel de cunoscute precum numele mentionate mai sus, sunt la fel de interesante si merita cunoscute de toata lumea.

Lamborghini 350GT (1964-1966)

Top 10 automobile Lamborghini foarte putin cunoscutePrimul automobil de serie realizat de Ferruccio Lamborghini a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva in 1964 si a fost in cele din urma realizat in 120 de exemplare. Masina avea un motor V12 din aluminiu de 3,464 cmc care producea o putere impresionanta pentru acea vreme, putin peste 270 cp, destul incat aceasta masina sa atinga acum jumatate de secol 254 km/h. Caroseria masinii a fost desenata de Touring din Milano, care a utilizat conceptul Superleggera, apeland numai la materiale usoare, precum aluminiul si sasiul tubular. Automobilul cu tractiune spate avea o greutate de 1450 kg si putea atinge 100 km/h in 6.8 secunde. Un lucru esential la o masina sport de strada din anii '60 era suspensia independenta pe toate cele 4 roti cu brate de tip "wishbone" care ii asigura un comportament ideal si pe un traseu virajat.

Lamborghini 400GT (1966-1968)

Top 10 automobile Lamborghini foarte putin cunoscuteUrmatorul model de serie realizat de Lamborghini a fost modelul 400GT. Era de fapt aceeasi masina ca si 350GT, dar dotata cu un motor mai mare: un V12 de 3929 cmc care oferea 320 cp. Masina a fost produsa in numai 23 de exemplare, dupa care a fost inlocuita de varianta 400GT 2+2. Adica aceeasi masina, dar cu 4 locuri destinate pasagerilor. Aceasta si-a facut debutul in 1966 tot la Geneva si a fost vanduta in 224 de exemplare, inainte sa fie inolocuita de modelul Islero. Un exemplar unic realizat de caroseriul Neri and Bonacini a fost produs si numit 400GT Monza, fiind unicul de acest gen.

Lamborghini Espada (1968-1978)

Top 10 automobile Lamborghini foarte putin cunoscuteCelebrul Marcello Gandini de la Bertone a realizat modelul Espada, fiind inspirat de proiectele realizate cu un an inainte numite Marzal si Jaguar Pirana. Espada a fost gandita ca un 2+2 Grand Touring Coupe si a fost vanduta in 1217 exemplare, simultan cu sportiva cu motor central Miura si 400GT 2+2. Numele acestui model venea de la cuvantul "sabie" in spaniola, fara sa aiba vreo legatura cu numele unor tauri, asa cum s-a intamplat mai tarziu. Motorul de pe Espada era unul propriu gandit de Lamborghini, de 4.0 litri V12, care oferea initial 350 cp, dupa care 325 cp. Masina era disponibila si cu o transmisie automata, insa de fabrica venea cu o cutie manuala cu 5 rapoarte. Au fost realizate 3 generatii de Espada numite S1, S2 si S3, cea mai rapida dintre ele fiind S2 care putea atinge aproape 295 km/h datorita motorului sau de 350 de cp.

Lamborghini Islero (1968-1969)

Top 10 automobile Lamborghini foarte putin cunoscutePrimul Lamborghini cu nume de taur produs vreodata a fost Islero. Era numele unui taur din rasa Miura care a ucis un toreador extrem de cunoscut in Spania, numit Manolete. Masina a fost gandita sa inlocuiasca modelul 400GT, insa era cam aceeasi masina cu cateva modificari mecanice si o noua caroserie realizata de Marazzi. Sub capota era motorul V12 de 3929 litri care oferea 325 cp, acelasi propulsor ca si pe Espada, frane pe disc pe toate cele 4 roti, suspensie independenta si o viteza maxima de 248 km/h. Numai 125 de astfel de exemplare au fost realizate, dupa care a urmat in 1969 o varianta imbunatatita numita Islero S, din care italienii au fabricat numai 100 de unitati. Islero S atingea 100 km/h in 6.2 secunde si o viteza maxima de 259 km/h pentru ca avea acelasi motor, dar modificat pentru a oferi 350 cp in loc de 325 cp.

Lamborghini Jarama (1970-1976)

Top 10 automobile Lamborghini foarte putin cunoscuteAcelasi Gandini de la casa de design Bertone a realizat si modelul Jarama, un Grand Tourer 2+2 menit sa-l inlocuiasca pe Islero. Numele Jarama avea la acea vreme doua semnificatii: purta numele unui circuit de curse din Spania, de langa Madrid, dar si numele unei zone cunoscute pentru coridele cu tauri. Jarama era practic un Islero modificat, astfel incat sa respecte si reglementarile din Statele Unite, cea mai noua si mai prolifica piata pentru masinile sport europene. Jarama avea acelasi motor Lamborghini V12 de 4 litri care era oferit in varianta GT cu 350 cp si in varianta GTS cu 365 cp. In total, au fost produse 328 de exemplare Jarama, dintre care 176 GT si 152 GTS. Acest automobil este des confundat cu Iso Lele, o masina produsa de compania italiana Iso. Asemanarile sunt din simplul motiv ca ambele modele au fost realizate de Marcello Gandini de la Bertone.

Lamborghini Urraco (1973-1979)

Top 10 automobile Lamborghini foarte putin cunoscuteLa fel ca si competitorul direct Ferrari, in timp ce de partea super-sportiva se ocupa modelul Miura, de partea Grand Touring, s-au ocupat de-a lungul vremii diverse modele. Pentru a inlocui modelul Jarama, cei de la Lamborghini au dat nastere modelului Uracco, menit sa rivalizeze, fara succes din pacate, cu celebrul Ferrari Daytona. Urraco si-a facut debutul la Salonul Auto de la Torino in 1970 si a inceput sa se vanda in 1973. Numele, la fel ca si la alte modele, venea de la o rasa speciala de tauri gandita pentru luptele din arena. Dupa ce si-au dat seama ca Uracco nu va putea niciodata concura cu Ferrari Daytona, inginerii au restilizat masina si au schimbat motorul initial, astfel incat sa devina o varianta accesibila la Ferrari Dino si la Maserati Merak. Uracco a avut motoare V8 de 2.0 litri, de 2.5 si de 3.0 litri cu puteri cuprinse intre 182 si 250 cp. In total au fost fabricate 776 de exemplare Uracco.

Lamborghini Silhouette (1976-1979)

Top 10 automobile Lamborghini foarte putin cunoscuteIn acelasi timp cu modelul Countach, Lamborghini a mai realizat in doar 54 de exemplare si sportiva Silhouette P300. O masina cu tractiune spate si motor central care si-a facut debutul la Geneva in 1976, dupa ce initial a fost un exercitiu de stil al casei Bertone. Platforma era cea de la Uracco, insa cu unele trasaturi imprumutate de la Countach, masina care isi facuse aparitia cu doi ani mai devreme in 1974. Silhouette a fost primul Lamborghini cu o caroserie de tip targa. Masina avea sub capota un motor de 3.0 litri V8 realizat integral din aluminiu care producea aproximativ 270 cp, destul incat masina sport sa atinca 260 km/h. Din cele 54 de automobile fabricate, numai 12 au fost produse cu volan pe dreapta. Oricum, se pare ca in zilele noastre din toate aceste masini, doar 31 mai exista in ziua de azi, dintre care functionale ar mai fi doar 15.

Lamborghini Faena (1978)

Top 10 automobile Lamborghini foarte putin cunoscuteIn 1978, la Salonul Auto de la Torino, producatorul de caroserii Pietro Frua a prezentat un exemplar numit Lamborghini Faena. Masina a fost realizata pe baza GT-ului Espada, masina care a fost transformata intr-un sedan cu 4 portiere, o premiera pentru italieni. Ampatamentul masinii a fost marit cu 18 centimetri pentru a face loc unei perechi de usi in plus, dar pe partea de macanica totul a ramas neschimbat. Acelasi motor V12 de 4.0 litri si 350 cp era sub capota, destul incat acest sedan sa devina la acea vreme cea mai rapida masina din lume destinata familiei. Din pacate, discutiile dintre Frua si Lamborghini nu au dus nicaieri, asa ca modelul Faena a fost realizat in acest unic exemplar si... atat. Unicul Lamborghini Faena se afla si in zilele noastre in colectia particulara a unui pasionat din Elvetia.

Lamborghini Jalpa (1981-1988)

Top 10 automobile Lamborghini foarte putin cunoscuteUrmasul lui Silhouette a fost numit Jalpa. Acest model isi propunea sa fie un fel de Countach pentru cei saraci, costand jumatate din pretul acestuia, dar avand totusi un design semnat de Bertone si ceva performante bune. Multa lume spunea chiar ca Jalpa se conducea mai bine si era mult mai usor de utilizat in oras, datorita vizibilitatii excelente. Numele Jalpa venea de la denumirea Jalpa Kandachia pe care il purta o anumita rasa de tauri special nascuti pentru luptele la corida. Motorul de la Jalpa era unul de 3.5 litri V8 cu 255 cp si 305 Nm cuplu, destul incat sa atinga 100 km/h in 6 secunde si un top speed de 234 km/h. In total, la uzina Sant'Agata Bolognese au fost produse 410 exemplare de Jalpa, unul chiar fiind protagonistul in filmul Rocky 4 din 1985, cand Stallone conduce un astfel de exemplar.

Lamborghini LM002 (1986-1993)

Top 10 automobile Lamborghini foarte putin cunoscuteDupa ce au mai experimentat in trecut cu proiectul Cheetah in 1977 si cu LM001 in 1981 posibilitatea de a realiza o masina extrema de teren, cei de la Lamborghini s-au gandit in cele din urma la formula magica si au scos pe piata in 1986 modelul LM002. Masina si-a facut debutul la Salonul Auto de la Bruxelles si a fost in cele din urma vanduta in 328 de exemplare. Masina era special gandita pentru cele mai grele situatii, avand anvelope run-flat comandate special de la Pirelli, rezervor de 290 de litri de benzina, motorul de 5.2 litri V12 de pe Countach de 414 cp si tractiune 4x4 cu 6 diferentiale. Optional, cei care doreau putere extrema, putea opta pentru motorul marin de 7.2 litri pe care Lamborghini il producea special pentru barcile de curse, avand o putere de aproximativ 600 cp. Nu se stie cate exemplare din cele 328 fabricate au fost comandate cu motorul marin, insa in zilele noastre nu exista niciun LM002 cu acest motor extrem.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (11) Poze Top 10 automobile Lamborghini foarte putin cunoscute
mai multe