Top 10 modele spectaculoase de la producatori americani disparuti

Top 10 modele spectaculoase de la producatori americani disparuti
  • Cord producea automobile cu tractiune fata si suspensii independente
  • Packard, cel mai mare producator auto din anii 1910
  • Nash, primul producator de vehicule 4x4 la inceput de secol
Distribuie pe Facebook

Mai jos va prezentam 10 branduri auto americane ce au luat fiinta la inceputul secolului trecut. E vorba de niste producatori care au facut istorie si care au dat nastere unor automobile absolut senzationale. Din pacate insa, criza financiara si Al Doilea Razboi Mondial au dus la colapsul multor afaceri din industria automobilistica si acesti producatori au ramas doar in istorie. Insa pentru asta suntem noi aici: niste masini atat de speciale nu trebuie sa dispara niciodata.

Auburn 851 Boattail Roadster

Top 10 modele spectaculoase de la producatori americani disparutiCompania Auburn Automobile a fost dezvoltata din firma Eckhart Carriage care construia trasuri. Numele il poarta datorita localitatii unde s-a nascut, adica in orasul Auburn din statul Indiana. Firma a debutat in 1874, atunci cand cei doi fii ai lui Charles Eckhart, adica Frank si Morris, au inceput sa experimenteze transportul cu ajutorul vehiculelor pe aburi si, ulterior, cu motoare termice. Dupa Primul Razboi Mondial, cei doi frati au vandut compania unui grup de investitii din Chicago, dupa care aceasta a ajuns pe mana lui Errett Lobban Cord, un alt producator de automobile americane. Insa compania nu s-a bucurat de succes major, iar unicele automobile vandute cu adevarat in numar mare au fost scoase pe piata abia dupa ce s-a format un joint-venture intre Auburn, Cord si Duesenberg. Din pacate, in 1937, compania si-a finalizat productia, reusind sa ramana in istorie cu o serie de automobile extrem de atragatoare si performante, dar destul de rare in zilele noastre. Masina din imagine este un model 851 Boattail Roadster cu o caroserie custom realizata de designerii lui Auburn Speedster si motor supra-alimentat de 150 cp care ii permitea acestui roadster sa atinga peste 170 km/h in anii '30.

Cord 812 Sportsman Convertible

Top 10 modele spectaculoase de la producatori americani disparutiCompania Cord cu sediul in Connersville, Indiana, a luat nastere dupa ce E.L. Cord a cumparat brandul Auburn. Incepand cu 1929, masinile Cord erau de fapt modele Auburn cu alta sigla si cateva modificari minore. Dar au existat si cateva modele speciale, cu adevarat avansate pentru acea vreme, cum ar fi seria 810/812, poate cele mai cunoscute vehicule ce poarta acest nume. Seria 812 avea multe inovatii tehnologice: tractiune pe puntea fata, suspensie independenta, faruri escamotabile si motoare supra-alimentate. Cord 812 si-a facut aparitia in 1935 la Salonul Auto de la New York, avand un motor de 4,739 cmc Lycoming V8 de 125 cp si o transmisie semi-automata cu 4 rapoarte. Comenzile au venit cu miile, multumita aspectului sau revolutionar, insa in total, compania Cord a reusit sa livreze numai 1174 astfel de vehicule cu diverse forme de caroserie, decapotabile, coupe sau sedan in primul an. Nu stim cum, dar si in Romania au ajuns cateva exemplare de Cord in anii '40.

Duesenberg SJ Meteor Mormon Special

Top 10 modele spectaculoase de la producatori americani disparutiDuesenberg Automobile & Motors Company a fost un brand premium de limuzine scumpe americane cu sediul in Des Moines, statul Iowa. Este o companie infiintata de fratii germani August si Frederick Duesenberg in 1913 care planuiau sa faca doar masini sport. Insa in timp au realizat ca au mai mult succces daca fabrica masini luxoase si scumpe. Absolut toate masinile Duesenberg erau realizate 100% manual si erau considerate la acea vreme ca fiind cele mai bune autoturisme din lume. Ulterior, asa cum s-a intamplat si cu firma Auburn, compania Duesenberg a fost cumparata de Cord si a intrat in faliment in 1937, cand incepea Al Doilea Razboi Mondial. Pe langa limuzinele elegante din seria A si J, Duesenberg a facut si automobile extrem de rapide. E si cazul acestui SJ Meteor Mormon Special, un automobil gandit exclusiv pentru doborarea recordurilor de viteza. La bordul acestui Mormon dotat cu motor de avion care producea 750 cp, pilotul Ab Jenkins reusea in 1939 sa atinga 275 km/h si a realizat un record mondial care a tinut pana in anul 1990: 24 de ore de condus in continuu cu viteza medie de 259 km/h.

Hudson Commodore Eight Sedan

Top 10 modele spectaculoase de la producatori americani disparutiCompania Hudson poarta numele lui Joseph L. Hudson, un afacerist din domeniul vanzarilor care a sustinut alaturi de alti 7 personalitati infiintarea companiei Hudson care isi propunea sa vanda un autoturism ieftin, de sub 1000 de dolari. Primul model a iesit pe poarta uzinei pe 3 iulie 1909 si s-a bucurat de un succes imediat, compania reusind sa vanda circa 4000 de exemplare anual. Au urmat o serie de automobile de toate felurile si, in ciuda unei pauze de 3 ani in timpul razboiului, compania Hudson a continuat sa produca automobile pana in 1957, cand a dat faliment. Unul din cele mai elegante modele de dupa razboi a fost modelul Commodore, dotat cu motor V8, produs atat cu o caroserie coupe, cat si cabriolet sau sedan.

LaSalle Opera Coupe

Top 10 modele spectaculoase de la producatori americani disparutiLaSalle este numele dat unei divizii de automobile produse de General Motors pentru a acoperi un anumit segment de piata incepand cu anul 1927. Directorii de la GM s-au gandit de fapt ca nu strica inca o marca premium, pe langa Cadillac, dar care sa aiba un pret putin mai mic. Si pentru asta, s-au gandit la un nume inspirat tot de francezi, ca si in cazul lui Cadillac. Noul brand premium ii purta numele lui Rene-Robert Cavelier, Sieur de La Salle, un explorator francez care a venit in Statele Unite in anii 1600. Iar acest nou brand si-a gasit usor locul in portofoliul General Motors, fiind pe locul al doilea dupa Cadillac, in ceea ce priveste pretul. Mai exact, marcile GM erau urmatoarele, in functie de pret, Chevrolet fiind cele mai ieftine: Chevrolet, Pontiac, Oakland, Oldsmobile, Viking, Marquette, Buick, LaSalle si Cadillac. Modelul din imagine este un LaSalle Series 50 Coupe din anii '30, dotat cu un motor V8 de 5.3 litri.

Nash Ambassador Custom

Top 10 modele spectaculoase de la producatori americani disparutiCompania Nash Motors cu sediul in Kenosha, statul Wisconsin din Statele Unite, a fost un brand de sine statator pana in 1937. Nash a luat nastere in 1916 fiind infiintat de Charles W. Nash, fostul presedinte de la General Motors si a ramas in istorie drept un producator auto cu multa viziune. De exemplu, Nash a fost printre primii producatori care ofereau automobile 4x4, masini cu sistem de incalzire si ventilatie, automobile cu centuri de siguranta si modele care au dat nastere clasei compacte si curentului de tip "muscle-car". Compania a fost ulterior cumparata si a ajuns sa faca parte din grupul American Motors Corporation in 1938, adica AMC. Modelul din imagine dateaza din 1932 si raspunde exact crezului Nash: 'sa-i oferim clientului mai mult decat pentru ceea ce plateste'. Ambassador avea cutie automata, sasiu cu lubrifiere automata si suspensie reglabila din interior.

Packard Custom Super Clipper Club Sedan

Top 10 modele spectaculoase de la producatori americani disparutiPackard este unul din cei mai vechi producatori de masini din lume care a vandut automobile din 1899 pana in 1958. Sediul firmei era in Detroit, Michigan, inima industriei auto, si producea modele de lux care initial aveau numai motoare cu un singur piston. Intre 1899 si 1903, Packard reusea sa construiasca peste 400 de autoturisme anual, iar ulterior, cand uzina a devenit una industrializata, avand o suprafata de peste 330.000 metri patrati, a devenit cel mai mare fabricant auto din lume. Deja, pana in 1910, Packard era producatorul care echipa toate familiile regale din lume, oferindu-le automobile de lux extrem de scumpe si performante. In anii '50, Packard s-a unit cu Studebaker si a vazut sfarsitul in 1959 din cauza unui management prost care nu a investit in dezvoltarea unor noi modele. Exemplarul din imagine este de la inceputul anilor '40 si demonstreaza eleganta unui sedan cu doua portiere.

Studebaker Champion State Convertible

Top 10 modele spectaculoase de la producatori americani disparutiCompania Studebaker a luat nastere in 1852 si a rezistat pana in 1966. A inceput ca un constructor de vagonete pentru minerit, dupa care in 1902 s-a lansat pe piata cu masini electrice si in 1904 cu automobile termice. Compania cu sediul in Indiana a inceput sa produca vehicule cu ajutorul altor producatori, cum ar fi Garford sau EMF, dar abia in 1912 a reusit sa scoata pe piata primul automobil 100% realizat 'in-house'. In 1954, compania s-a unit din cauza problemelor financiare cu Packard, dand nastere brandului Packard-Studebaker Corporation. Dar datoriile si problemele s-au dovedit a fi mai mari decat se asteptau directorii si in 1963 a fost inchisa una din fabrici, iar in 1966 a fost scoasa pe poarta uzinei ultimul Studebaker produs vreodata, pe 20 decembrie 1966. Masina din imagine este un Champion Convertible din anii '50, fiind a 3-a generatie a modelului Champion. Aspectul sau amuzant cu o priza mare de aer rotunda pe centru a facut ca acest model sa fie unul celebru, folosit in multe filme.

Hupmobile Skylark 4 Door Sedan

Top 10 modele spectaculoase de la producatori americani disparutiCompania Hupp Motor Company a fost infiintata de Robert Craig Hupp in 1908 si vindea vehicule accesibile atat pentru oras, cat si pentru munci industriale. Modelul 20 si-a facut aparitia in 1909 la Salonul Auto de la Detroit, din care au vandut peste 500 de exemplare. Un an mai tarziu, numele Hupp s-a facut cunoscut la nivel mondial si fratii Robert si Louis au inceput sa aiba 5000 de comenzi anual. In 1930, odata cu criza financiara americana, au scazut si vanzarile de masini, iar acest lucru a dus la finele companiei Hupp. Asta pentru ca, in anii '20, Hupp, la fel ca si alti producatori, a inceput sa renunte la masinile ieftine dotate cu motoare in 4 pistoane si a inceput sa produca modelul Hupmobile de lux, dotat cu motor V8, care era mult mai scump. Dar in timpul crizei, lumea nu mai avea bani si compania a pierdut clientela sa veche. Modelul Skylark a fost un ultim strigat disperat de ajutor, dupa ce Hupp a cumparat un design de la Cord, companie deja intrata in faliment, dar cu care insa nu a avut succesul dorit... In anul 1940, Hupp deja era istorie.

DeSoto Coupe

Top 10 modele spectaculoase de la producatori americani disparutiLa fel ca si LaSalle, DeSoto era un brand secundar nascut pentru a ocupa o noua nisa a pietei, dar pentru grupul Chrysler. Numele DeSoto a functionat intre 1928 si 1961 si ii purta numele unui explorator spaniol, Hernando de Soto, iar logo-ul companiei era chiar chipul acestuia. In total, pana pe 30 noiembrie 1960, cand compania a disparut oficial, au fost vandute peste 2 milioane de autoturisme din clasa medie de pret, concurand cu Studebaker. Masina din imagine este un Coupe din 1939 echipat cu motorizare in 6 pistoane care oferea 93 cp, destul incat aceasta masina cu tractiune spate sa atinga peste 150 km/h. De altfel, acest DeSoto Coupe este in zilele noastre una din caroseriile preferate de producatorii de Hot-Rods.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (12) Poze Top 10 modele spectaculoase de la producatori americani disparuti
mai multe